... ale bude to stačit jen po Praze na jednu cestu tam a zpět... 140km dojezd je ubohý, např na ty Lány to bude stačit tak sotva na jednu cestu (39km z hradu), stačí aby si řidič zapnul v létě klimu nebo zimě topení a ze 140km máme 80km a v Lánech bude hned pro jistotu dobíjet >:D Jedna pěkná zácpa a popojíždění na Evropské, nedejbože objížďka, nějaký ten kopeček nebo puštěné rádio a je po dojezdu....
Takže se opravdu bavíme jen o testování, ne o standardním provozu auta. Kdy už automobilkám dojde, že dojezd je to důležité na elektromobilu? Aby to mělo smysl, musel by se dojezd alespoň zdvojnásobit, s dojezdem kolem 300 - 400km už bych si to uměl představit... ;-)
Dojezd u elektromobilu nelze zvedat tak jednoduše jako u spalovacích motorů. Poměr "uskladněná energie : hmotnost" vychází u benzínu a baterie pořád řádově jinak. Takže pro 2x větší dojez stačí u auta vzít navíc pár kg (litrů) benzínu, u elektromobilu by to znamenalo dalších několik set kg baterií. Elektromobily mají i jiná zásadní omezení - třeba klimatizace/topení zásadně sníží dojezd. Někteří výrobci proto osazují svoje "zero emission" auta malými "bufíky" kterými si v zimě topí - a při tom spalují neekologicky ten zlý benzín :-) Zbytek roku využívají jen ekologické baterie, které než se vyrobily obkroužily celý svět 3x dokola na lodích, jejichž motory spalují to nejhorší svinstvo. Jak já mám rád tuhle zelenou bezemisní dobu...
Já prostě tvrdím, že díky extrémně energeticky náročné výrobě a velkým ztrátám při přenosu elektřiny není elektromobil ekologičtější než klasické auto se spalovacím motorem. Stejně jako nejsou ekologická auta na vodík, protože vodík se průmyslově vyrábí z ropy. Musíme si uvědomit, že elektřina není "zelená", takže ani elektromobil nemůže být "zelený". Vše by se mohlo změnit s jadernými reaktory 4. generace, ale ty jsou v našich končinách v nedohlednu.
Odpor k novým technologiím nemám a občas i myslím, jezdím třeba na elektrickém kole Aprilia. Jsem velkým zastáncem stirlingova motoru, ze slunce dokáže vyrábět elektřinu ekologičtěji než FV. Ale elektřina pro pohon aut, autobusů a náklaďáků, to je nesmysl.
Jak rikam, nekonecny pribeh. Elektrina neni zelena ale je zelenejsi nez ropa. A hlavne muze byt zelenejsi (atomova energie, obnovitelne zdroje). Ropa bude stale ropou a ucinnost spalovaciho motoru se uz moc nezvysi. Limit je cca 50% peak, provozni ucinnost je ale vzdy mnohem mensi.
Prave pro lehkou osobni dopravu po meste a kolem nej to ma velky smysl. Nakladaky bych sem netahal, na ne jsou soucasne baterie moc male (energeticky).
Renault Twizy ma baterii asi 7kWh - to je cca pul litru benzinu. Uz z toho je videt, jak usporne to je.
Emisní faktor Skupiny ČEZ na základě energetického mixu 2008: 640 g/kWh. To je asi 340g uhli. To znamena, ze pro Renault Twizy se nekde v tepelne elektrarne spali maximalne cca 2.5kg uhli na 100km. A to je ohromujici ucinnost, protoze podobne vozitko se spalovacim motorem by spalilo nejmene 3-4kg mnohem hodnotnejsiho paliva ;-)
pořád nechápu proč tam je na těhle autech psáno zero emisions..co to je za blbost,myslim že by se mělo objektivně udávat jaká je spotřeba kwh/km a kolik se průměrně na kwh při výrobě uvolní emisí...
Toto sa uz riesilo milionkrat. Ani u spalovacich motorov sa neudava, kolko emisii sa uvolni pri vyrobe a preprave motorov, olejov a paliv. Proste ty ako majitel nedymis a si happy.
jenže tady se uvádí emise/km..to je něco jiného než výroba,toto je provoz a ten bez emisi není,protože jaksi 100% zelenou energii nemáme a nikdy mít nebudeme..