Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě

Bílé elektrické kombi má ve službách Hradu ujet až 140 kilometrů denně.
Zpět na článek
6. 5. 2012 11:10
6. 5. 2012 21:37
6. 5. 2012 22:13
6. 5. 2012 11:10
chyba
nejsou Lány u Rakovníku, ale Lány u Rakovníka..
Jinak Škodovka dělá velké pokroky!
Rozbalit vlákno
0
6. 5. 2012 16:00
To neni zas tak špatný nápad...
... ale bude to stačit jen po Praze na jednu cestu tam a zpět... 140km dojezd je ubohý, např na ty Lány to bude stačit tak sotva na jednu cestu (39km z hradu), stačí aby si řidič zapnul v létě klimu nebo zimě topení a ze 140km máme 80km a v Lánech bude hned pro jistotu dobíjet >:D Jedna pěkná zácpa a popojíždění na Evropské, nedejbože objížďka, nějaký ten kopeček nebo puštěné rádio a je po dojezdu....

Takže se opravdu bavíme jen o testování, ne o standardním provozu auta. Kdy už automobilkám dojde, že dojezd je to důležité na elektromobilu? Aby to mělo smysl, musel by se dojezd alespoň zdvojnásobit, s dojezdem kolem 300 - 400km už bych si to uměl představit... ;-)
Rozbalit vlákno
5
6. 5. 2012 20:19
Re: To neni zas tak špatný nápad...
Dojezd u elektromobilu nelze zvedat tak jednoduše jako u spalovacích motorů. Poměr "uskladněná energie : hmotnost" vychází u benzínu a baterie pořád řádově jinak. Takže pro 2x větší dojez stačí u auta vzít navíc pár kg (litrů) benzínu, u elektromobilu by to znamenalo dalších několik set kg baterií. Elektromobily mají i jiná zásadní omezení - třeba klimatizace/topení zásadně sníží dojezd. Někteří výrobci proto osazují svoje "zero emission" auta malými "bufíky" kterými si v zimě topí - a při tom spalují neekologicky ten zlý benzín :-) Zbytek roku využívají jen ekologické baterie, které než se vyrobily obkroužily celý svět 3x dokola na lodích, jejichž motory spalují to nejhorší svinstvo. Jak já mám rád tuhle zelenou bezemisní dobu...
6. 5. 2012 22:34
Re: To neni zas tak špatný nápad...
Koukam, ze vysvetlovat to je nekonecny pribeh. Na to, kolik ten bufik sezere za rok, nedojedes s klasickym autem nikam.
8. 5. 2012 00:48
Re: To neni zas tak špatný nápad...
:-) Nojo. Vypadá to, jakoby se v české kotlině lidé rodili bez schopnosti přemýšlet s vrozeným odporem k novým technologiím.
8. 5. 2012 03:27
Re: To neni zas tak špatný nápad...
Já prostě tvrdím, že díky extrémně energeticky náročné výrobě a velkým ztrátám při přenosu elektřiny není elektromobil ekologičtější než klasické auto se spalovacím motorem. Stejně jako nejsou ekologická auta na vodík, protože vodík se průmyslově vyrábí z ropy. Musíme si uvědomit, že elektřina není "zelená", takže ani elektromobil nemůže být "zelený". Vše by se mohlo změnit s jadernými reaktory 4. generace, ale ty jsou v našich končinách v nedohlednu.
Odpor k novým technologiím nemám a občas i myslím, jezdím třeba na elektrickém kole Aprilia. Jsem velkým zastáncem stirlingova motoru, ze slunce dokáže vyrábět elektřinu ekologičtěji než FV. Ale elektřina pro pohon aut, autobusů a náklaďáků, to je nesmysl.
8. 5. 2012 14:55
Re: To neni zas tak špatný nápad...
Jak rikam, nekonecny pribeh. Elektrina neni zelena ale je zelenejsi nez ropa. A hlavne muze byt zelenejsi (atomova energie, obnovitelne zdroje). Ropa bude stale ropou a ucinnost spalovaciho motoru se uz moc nezvysi. Limit je cca 50% peak, provozni ucinnost je ale vzdy mnohem mensi.

Prave pro lehkou osobni dopravu po meste a kolem nej to ma velky smysl. Nakladaky bych sem netahal, na ne jsou soucasne baterie moc male (energeticky).

Renault Twizy ma baterii asi 7kWh - to je cca pul litru benzinu. Uz z toho je videt, jak usporne to je.

Emisní faktor Skupiny ČEZ na základě energetického mixu 2008: 640 g/kWh. To je asi 340g uhli. To znamena, ze pro Renault Twizy se nekde v tepelne elektrarne spali maximalne cca 2.5kg uhli na 100km. A to je ohromujici ucinnost, protoze podobne vozitko se spalovacim motorem by spalilo nejmene 3-4kg mnohem hodnotnejsiho paliva ;-)
6. 5. 2012 21:37
populismus
pořád nechápu proč tam je na těhle autech psáno zero emisions..co to je za blbost,myslim že by se mělo objektivně udávat jaká je spotřeba kwh/km a kolik se průměrně na kwh při výrobě uvolní emisí...
Rozbalit vlákno
3
6. 5. 2012 22:13
Re: populismus
Toto sa uz riesilo milionkrat. Ani u spalovacich motorov sa neudava, kolko emisii sa uvolni pri vyrobe a preprave motorov, olejov a paliv. Proste ty ako majitel nedymis a si happy.
8. 5. 2012 00:53
Re: populismus
Protože, jestli jsi si toho nevšim, tomu autu nekouká ze zadku žádná trubka, na kterou by si tuneři mohli věšet nerezové dvoukomíny.
9. 5. 2012 21:33
Re: populismus
jenže tady se uvádí emise/km..to je něco jiného než výroba,toto je provoz a ten bez emisi není,protože jaksi 100% zelenou energii nemáme a nikdy mít nebudeme..