Rozvoj a snizovani cen telefonu, PC atd. je dan zejmena na strane el. spotreby pristroju, tedy predevsim zasadnim vyvojem polovodicovych technologii, displayu atd.
V autech jsou elektromotory s ucinnosti 70 - 90%, auta stale vazi 1 - 1,5 tuny a s tou vahou je potreba nejak hybat, tedy je nutna urcita zasoba energie - akumulatory. Tam je stale slabina elektroaut a nema zatim zadne reseni.
Tedy jedno je - nacpat lidem do hlavy, ze jim staci auto s realnym dojezdem 100 km a nasledne nabijeni pres noc.
Nerozporujem. Ale masova vyroba znamena tlak na dodavatelov a vo finale nizsiu cenu, pretoze konkurencia robi zazraky zvacsa :-) Nebude to zo dna na den, uvidime ako to dopadne.
co to je vosle "vseobecne"? vseobecne prijimana pravda je ze skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje. to je vseobecne prijimana pravda. 87% tech chudaku v tom jezdi protoze musi. jsou to vesmes imbecilni vnucovaci letacku na susenky a damske vlozky.
Jazdenie s elektrickymi autami zvysi aj narok na jej vyrobu. Na Slovensku maju prim jadrove elektrarne, cca 60%. V Česku je ale 57% tvorených z uhoľných elektrární. A v Poľsku ich je až vyše 90%. Tak o akej ekológií to hovoríme?
A malá vsuvka - kde v Prahe, Ostrave, Brne či v Bratislave (o malých mestách nehovoriac) je infraštruktúra nabíjacích staníc na sídliskách? Ak nájdete miesto na parkovanie, máteradosť...
Natáhneš prodlužku ze sedmého patra a nabíjíš >:-[]
Už se těším, jak stoupnou ceny kovů potřebných pro výrobu akumulátorů, což opět prodraží výrobu. Nehledě na zvyšující se spotřebu elek. energie posune cenu nahoru. A co je dnes ekologické? Větrné elektrárny? Vodní elektrárny? Soláry??? Hahaha
V súčasnosti sú ceny kovov pre výrobu akumulátorov nízke, alebo? Batérie máš nacpané úplne všade. A mimochodom, nie každý býva v paneláku na siedmom. Časť populácie býva aj na nižšom poschodí >:D >:-[]
Nechce sa mi to odznova písať. Prelistuj si staršie články. Všetko už bolo niekoľkokrát vysvetlené a ty zas vyťahuješ tie isté hlúpe obohrané platne...
Elektrické autá zmenia energetiku v krajinách? Wooow!
Traveldrive, teba je na diskusiach škoda. Utekaj za prezidenta, teda ak máš nad 40...
Elektrická škodovka v roku 2020 či 2025 je ako pár ľudí na tomto webe. Nadbytočná.
Kvituji, že se Škoda angažuje i v tomto odvětví, což je logické. Nicméně, pokud bych chtěl být v současnosti EKO, stále mi vychází lépe auto na CNG, než H, PIH. Jsem docela zvědavý např. na Octavii TSI CNG, modelový ročník 2018-2019. Kompozitové láhve, jiný motor, vyšší dojezd na CNG. "Zatím" radši tohle, než H, PIH.
Nebuď naň zlý. Číta príliš veľa novín a tam píšu o zlom zlom Rusku.
Akurát mu nedochádza, že ty píšeš o postupných krokoch.
Elektrická MHD? Prečo nie, už dnes. Elektrické dodávky pre poštu či zásielkové služby? Áno, aj to už hneď. Dokonca aj smetiari či až ekotaxi.
Ale nie okamžite pseudo SUV a podobné blbosti pre rezidentov. Najskôr v 2030 (ak vôbec) sa pohneme s dobíjacimk stanicami, s infraštruktúrou. Reálne dnes nie je cena batérií (ktorá zrovna nie je ekologická) taká, aby auto dokázalo mať dojazd vyšší ako 400-500km. Chce to čas a podobné EKOreklamy na Škodu nech idú do ...
No, pokud Rusa bude EU dlouho sr.t, tak tipne kohoutky a bude po CNG a nebo zdraží. Pokud nas..eme arabáče (proto zatím EU leze jim hezky do zádele a na Izrael dělá bubu, nehledě na OSN, kde to arabáči drží za koule, prohlásili, že Zeď nářků nepatří Židům ))), budume bez ropy - nafta, benzin, lpg, plast, lékařství, atd atd. Jakou má výdrž baterie, než je budou měnit? Při té zátěži v elektromobilu pět let? Pak co? Rozebrat, vytřídit, znovu použít ty jedy?
PS. Elektrickou hromadnou dopravu tu máme již 50let, říká se jí trolejbus, popř. tramvaj, tak na co debilní bus na baterky, který pak bude 4 hodiny nabíjet, aby zas objel svou trasu? To na jedné trase místo jednoho konvečního busu budeš muset točit dva a více elektro, aby se stihli nabíjet...
Ja nebýt zlý, já pragmaticky se snažit uvažovat :-)
Ne, teď vážně. Všechno nejde dnes a hned, proto jsou vize. Kde bychom byli bez plánů. Zaseknout se jen na fosilních palivech, resp. na naftě a benzínu je slepá ulička, pokud tohle někdo nechápe... co na to říct. Taky by se mi líbilo mít atmo V8, litr naturalu za 20 Kč, ale ty doby jsou pryč a nevrátí se. Nelíbí se mi to, ale to je jediné, co s tím uděláme.
Alternativní pohon tady s námi bude, s tím se budeme muset smířit.
Já neříkám zaseknout se někde na něčem, ale za každou cenu, za kterou se to dnes tlačí, jak ze strany EU, tak ze strany lobistů (né těch ropných, ale těch elektro a eko), prostě bez rozmyslu. My tu budeme jezdit vesele v elektromobilech, jinde na světe (ve třetím světě) se budou dolovat potřebné vzácné kovy, atd, atd.
Ale ano, to se nelíbí snad nikomu z nás. Ta opatření, která tu prosazuje Brusel, nevstoupí v platnost, hned, ze dne na den. Taky mi dochází, že je v tom zřejmě lobbing různých seskupení, ale s tím nic neuděláme. Snad jen, držet si svá poctivá auta, dokud to jen půjde. Ale to asi neklapne.
Jo uvidíme jakej bude diesel head až bude litr nafty za 200kc.. Bojovat za smrsdlavou dvoulitrovou naftu nechápu... Tolik super zajimavejch aut skončí ale brečí se tu za spotrebaky který nikoho moc nezajímají a nebaví...
Chápu to tak, že i Škodovka musí chtě nechtě splnit svůj elektrifikační domácí úkol, tak jak to VW pod tlakem průseru s TDI musel chtě nechtě slíbit. Tím si koncern zajistí potřebné aliby do blízké budoucnosti, až se v praxi naplno ukáže, že elektrokrál je totálně nahý - tj. že téměř žádný normální soukromý zákazník si něco takového nekoupí. Ale VW pak bude moci říci ekoteroristům v Bruselu - my jsem to říkali, ale vy jste nás neposlouchali, každopádně jsem udělali, co jste chtěli a co jsme slíbili. Bohužel toto šílené "elektroalibi" stojí a ještě bude stát miliardy Eur, vlastně vyhozených z okna... Elektromobily si povinné koupí státní orgány a firmy jako ČEZ, pak ještě pár dobře situovaných elektromobilových nadšenců a to bude vše. Naštěstí pro naši zem, protože je dávno prokázáno, že celková ekologická zátěž vytvářená těžbou a zpracováním potřebných surovinvýrobou a provozem elektromobilů je ještě větší, než u moderních vozů se spalovacími motory. Všichni odborníci přitom dávno vědí, že elektromobilita je (snad s výjimkou rozvážkových vozů po centrech měst) slepou uličkou, ale nikdo se neodváží to říci nahlas.... Jaká je tedy reálná cesta - 1)další vývoj spalovacích motorů, které ještě zdaleka není v koncích, 2) Po přílišném zdražení ceny ropy plynule přejít na spalovací motory upravené pro spalování LPG a hlavně CNG. A zemnío plynu je v Zemi tak na dalších 250 let...
Osobně bych jednou rád nějaký elektromobil vlsatnil už jen pro tu reálnou zkušenost. Denně nenajedu více jak 100km takže s dojezdem bych neměl problém ani dnes, ale i přesto bych raději slušnou rezervu pro strýčka příhodu. nejsem nijak přehnaně ekologicky smýšlející člověk, jde mi spíše o ty dynamické jízdní vlastnosti (max kroutící moment od nulových otáček). Za takových deset let si jej asi nadělím ke čtyřicátinám. >:D
Len produkcia elektroaut mi pride ako povinnost automobiliek pre vykazanie nizsich emisii, ked uz budu musiet uvazat realnu spotrebu teda zmena meracieho cyklu.
Ak si niekto mysli, ze elektrovozidlo bude lacnejsie na servis je na omyle. Prevodovku budu musiet mat je dnes uz jasne, pred par rokmi sa to uvadzalo ako vyhoda bez prevodovky.
Aj realna kupischopnost nebude tak drahych aut a to nesedi s cim dnes pocitaju automobilky s kazdorocnym rastom.
Realne aj firmy nebudu kupovat drahe auta a mozem povedat, pracujem vo firme zo 60 zamestnancami a urcite by nekupovali drahsie auta, dnes aj firmy pozeraju po cene viac ako si niekto mysli. Jednoducho povedane dnes firmy setria a situacia rozhadzovania ako bola v roku 2008 uz nebude.
Realne by baterie mela mit min. kapacitu 100 kWh. Pokud by se na plnou kapacitu nabijela do 5 min., coz je jakz takz akceptovatelna doba, tak se jedna o prikon 240 kW, fuel station ma prumerne 6 stojanu, takze ke kazde stanici by musel byt nove udelan privod 1,440 MW.
V CR je 7 000 cerpacich stanic, pokud by u vsech najednou byla dobijena auta - na to musi byt cela sit dimenzovana - znamena to novy nutny vykon na vyrobu el. energie ve vysi min. 10 000 MW (5 Temelinu) - pri bezeztratove distribuci - a distribucni sit pro tento vykon.
Takze realne masove vyuziti elektroaut je stale neralne. Nevim, proc se do toho Skodovka, masovy vyrobce aut, hrne.
Dnes sa veselo rusia z pasov auta typu Fabia combi a nahradzaju crossovrami, SUV..... a ceny stupaju o EV ani nehovorim...... zatial sa to predava, len co ked klesne dopyt, tak s SUV a EV sa nebude startovat na cene 249 900 KC ;-)
Staci prvy dlhodobejsi prepad predaja aut a na bublinu EV sa kasle a do roku 2030 bude ciel ozivit trh zo spalovakmi aby opat nastali predaje..............
Pro upresneni - jen v CR by se muselo postavit 5 novych Temelinu a zasadne posilit rozvod el. energie. Odhadem se jedna o cely statni rozpocet min. na jeden rok.