Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kupte si Škodu Favorit, kterou nikdo jiný nemá. Tohle je elektromobil!

Stanislav Kolman
Diskuze (4)
Elektrické Škodovky nejsou jen tématem budoucnosti, několik exemplářů vzniklo také v letech minulých. Patří mezi ně i Favorit, jenž je aktuálně na prodej. A nestojí moc.

Inzerát bílé Škody Favorit s nápisem elektroauto na zádi se objevil na serveru Bazoš a už jej vidělo několik stovek potenciálních zájemců. V příspěvku stojí, že jde o sběratelský kousek s minimem koroze, nový majitel si jej dovezl z Německa.

Vůz pořídil od soukromníka, kde stál na špalcích a zarostlý mechem. Jak ale uvedl, stačila trocha snahy a auto nyní vypadá, jako by právě opustilo fabriku. Když nabídku prvně viděl, myslel si, že jde o elektromobil postavený doma na koleni. Posléze ale zjistil, že tento kousek skutečně vznikal pod taktovkou boleslavské značky.

„Od běžného Favoritu auto nerozeznáte. Má klasické pedály, chybí výfuk a převodovka je omezena na čtyři kvalty,“ vysvětluje Petr Pengl, jenž se stal majitelem před zhruba půl rokem.

Favorit 135 LS na elektřinu je nabízen bez dokladů. Další drobnou nevýhodou je, že pokud se pro koupi rozhodnete, s vozem okamžitě neodjedete. Chybí mu totiž baterie a dobíjecí kabel.

A cena? V inzerátu ji nenaleznete, ale aktuální vlastník hovoří o nabídkách převyšujících sto tisíc korun. Nakloněn je ale i možné výměně za jiného veterána.

Připomeňme, že v Čechách se elektromobily Škody vyráběly od roku 1992 v Ejpovicích. Úspěch už dříve slavil prototyp Škody Shortcut, což byla vlastně zkrácená varianta Favoritu. Drtivá většina produkce se vyvážela do Švýcarska, později ale i do dalších koutů západní Evropy.

Opomenout nesmíme ani užitkový pick-up Eltra či běžné elektrické Favority, které svého času využívala Česká pošta pro distribuci zásilek v centrech měst. Experimenty s elektrickým pohonem byly ukončeny roku 1993, kdy byla mladoboleslavská automobilka definitivně převzata koncernem Volkswagen.

Stanislav Kolman
Diskuze (4)
18. 1. 2018 11:25
Eltra
auto se nejmenuje favorit 135LS ale škoda eltra 151,vyráběla se v plzeňské škodě elcar ejpovice a celkový počet vyrobených kusů nepřevyšoval 700ks,auto je ve švýcarsku nepoužitelné,protože s olovem není schopné zdolávat ani pražské kopce,natož švýcarské hory,jeden exemplář dotažený z německé elektrotechnické fakulty vlastním,má i svůj facebook,jezdím na LiFePO4 a s těmito bateriemi je auto použitelné normálně,auto jsem koupoil s doklady ve slušném stavu za 40.000 před dvěma lety,tahle cena je nereálná
18. 1. 2018 11:19
Re: Logické
Mladoboleslavská automobilka s vývojem tohohle auta neměla vůbec nic společného,nejmenovalo se to ani škoda favorit ale škoda eltra 151
17. 1. 2018 22:37
ale má, dokonca funkčnú
Nech sa páči, krátky test elektrickej favoritky od 17 minúty [odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
17. 1. 2018 19:24
Logické
"Experimenty s elektrickým pohonem byly ukončeny roku 1993, kdy byla mladoboleslavská automobilka definitivně převzata koncernem Volkswagen."
--------------------------------------…
ukončeny - ne přerušeny! :yes: