Elektrický midibus EVC First Electric testován v Kolíně

 

Výsledek spolupráce české společnosti EVC Group a slovenské firmy Rošero-P byl nasazen do zkušebního linkového provozu u společnosti Arriva Východní Čechy.

V období od čtvrtka 27. března do středy 9. dubna letošního roku probíhal v Kolíně zkušební provoz malokapacitního elektrobusu EVC First Electric postaveného společně firmami EVC Group a Rošero-P na šasi vozu Iveco Daily.

Na testování vozidla v běžném linkovém provozu se domluvil dopravce Arriva Východní Čechy, který provozuje MHD v Kolíně, s výrobcem elektrobusu a s Mgr. Tomášem Růžičkou, místostarostou města Kolína, v jehož kompetenci je dopravní problematika města.

Malokapacitní elektrobus byl nasazen na pravidelné lince MHD Kolín číslo 5, jejíž trasa je Kolín, Vinice – Polepy a zpět. Jindřich Poláček, generální ředitel Arriva Východní Čechy, v souvislosti s testováním v Kolíně uvedl, že si chce dopravce v ostrém provozu v Kolíně vyzkoušet provozní vlastnosti vozidla včetně jeho skutečného dojezdu při plném zatížení. Pozornost byla věnována i reakcím cestujících.

V loňském roce již byl tento elektrický minibus testován u Arriva Morava, když byl nasazen v horském prostředí Jeseníků na běžnou linku z Karlovy Studánky na Ovčárnu. Trasa z Hvězdy 860 m.n.m. na Ovčárnu 1290 m.n.m. je dlouhá šest kilometrů s 12% stoupáním. Cesta do kopce sebrala 10 % z kapacity baterie a cestou zpět elektrobus rekuperoval 4 %. Pravidelnost trasy je zde 10x denně. Elektrobus tak zvládal uvedenou trasu bez nutnosti při nabíjení.

Elektrický midibus EVC First Electric vznikl jako přestavba Městského autobusu kategorie M3, třídy I. Obsaditelnost vozidla je celkem 32 míst, počítáno je i s přepravou jedné osoby pohybující se na invalidním vozíku nebo rodiče s kočárkem.

Karosérie midibusu je postavena na sériově vyráběném podvozku Iveco Daily 80-70C17 u slovenské společnosti Rošero-P. Ta jej s konvenční pohonnou jednotkou nabízí pod obchodním názvem Iveco First FCLLI 80-70C17.

U české společnosti EVC Group je dvoudveřový midibus s celkovou délkou 8000 mmm přestavěn na elektrický pohon a je vybaven asynchronním elektromotorem s nominálním výkonem 51 kW, resp. špičkovým výkonem 100 kW. Elektrobus s maximální rychlostí 80 km/h ujede na jedno nabití až 190 km.

Vozidlo je vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou, systémy ABS a ESP. Zdrojem energie pro elektromotor jsou čtyři bateriové články typu NMC s kapacitou 100 kWh umístěné pod podlahou vozidla. Pomalé dobíjení na plnou kapacitu trvá až osm hodin, ale v případě využití rychlonabíječky se zkrátí na 1,3 hodiny.

Spolupracujeme s TipCars.com
Rohingové se bojí návratu do Barmy. Komisař OSN pro lidská práva mluví o genocidě Rohingové se bojí návratu do Barmy. Komisař OSN pro lidská práva mluví o genocidě

V Barmě podle řady institucí dále trvá vysoké riziko pro…

Válka proti Islámskému státu v Sýrii skončí do konce února, věří Macron Válka proti Islámskému státu v Sýrii skončí do konce února, věří Macron

Válka proti takzvanému Islámskému státu v Sýrii skončí…

Lidé jsou více ochotní platit za on-line vysílání. Vydělá přes půl bilionu dolarů Lidé jsou více ochotní platit za on-line vysílání. Vydělá přes půl bilionu dolarů

Nadcházející sezona přinese boom on-line médií, za něž…

Zápisník Jana Vávry: Bitcoin a pojistka rizika? Zápisník Jana Vávry: Bitcoin a pojistka rizika?

Nejrozšířenější kryptoměna dál proniká do zavedeného…

 
Zdroj: PAN Communications

Štítky Iveco Profi Autobusy Elektromobil

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

 



Iveco Daily Hi-matic: Nahoru, dolů Iveco Daily Hi-matic: Nahoru, dolů

Iveco uspořádalo poblíž Zvolena náročné jízdy pro model…

Iveco Daily Tourys: Pro 22 cestujících Iveco Daily Tourys: Pro 22 cestujících

Iveco nabízí minibus Daily ve čtyřech verzích. Turistický…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Prostřeno se tento týden opět setkalo s výraznou osobností, která pořádně rozvířila vody. Pavel Klega (31),…

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce u ISIS setkala se svou matkou

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce…

Německá školačka Linda Wenzel ve svých teprve patnácti letech utekla z domova, aby se stala tzv. „nevěstou…

 

iSport.cz

Brazilská legenda končí kariéru. Kaká nepřesvědčila ani nabídka AC Milán

Brazilská legenda končí kariéru. Kaká nepřesvědčila…

Brazilský fotbalový záložník a mistr světa z roku 2002 Kaká ukončil v 35 letech profesionální kariéru. K…

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského svazu nikdy nic nechytali

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského…

Bývalý ligový brankář Jaromír Blažek se po roce a půl vrací do velkého fotbalu. Od nového roku bude trénovat…

 

Reflex.cz

Zemřel malíř Pavel Brázda, předchůdce popartu

Zemřel malíř Pavel Brázda, předchůdce popartu

V neděli ráno ve věku 91 let zemřel malíř Pavel Brázda. Jeden z nejoriginálnější autorů české výtvarné scény 20.…

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…