Elektrický midibus EVC First Electric testován v Kolíně

 

Výsledek spolupráce české společnosti EVC Group a slovenské firmy Rošero-P byl nasazen do zkušebního linkového provozu u společnosti Arriva Východní Čechy.

V období od čtvrtka 27. března do středy 9. dubna letošního roku probíhal v Kolíně zkušební provoz malokapacitního elektrobusu EVC First Electric postaveného společně firmami EVC Group a Rošero-P na šasi vozu Iveco Daily.

Na testování vozidla v běžném linkovém provozu se domluvil dopravce Arriva Východní Čechy, který provozuje MHD v Kolíně, s výrobcem elektrobusu a s Mgr. Tomášem Růžičkou, místostarostou města Kolína, v jehož kompetenci je dopravní problematika města.

Malokapacitní elektrobus byl nasazen na pravidelné lince MHD Kolín číslo 5, jejíž trasa je Kolín, Vinice – Polepy a zpět. Jindřich Poláček, generální ředitel Arriva Východní Čechy, v souvislosti s testováním v Kolíně uvedl, že si chce dopravce v ostrém provozu v Kolíně vyzkoušet provozní vlastnosti vozidla včetně jeho skutečného dojezdu při plném zatížení. Pozornost byla věnována i reakcím cestujících.

V loňském roce již byl tento elektrický minibus testován u Arriva Morava, když byl nasazen v horském prostředí Jeseníků na běžnou linku z Karlovy Studánky na Ovčárnu. Trasa z Hvězdy 860 m.n.m. na Ovčárnu 1290 m.n.m. je dlouhá šest kilometrů s 12% stoupáním. Cesta do kopce sebrala 10 % z kapacity baterie a cestou zpět elektrobus rekuperoval 4 %. Pravidelnost trasy je zde 10x denně. Elektrobus tak zvládal uvedenou trasu bez nutnosti při nabíjení.

Elektrický midibus EVC First Electric vznikl jako přestavba Městského autobusu kategorie M3, třídy I. Obsaditelnost vozidla je celkem 32 míst, počítáno je i s přepravou jedné osoby pohybující se na invalidním vozíku nebo rodiče s kočárkem.

Karosérie midibusu je postavena na sériově vyráběném podvozku Iveco Daily 80-70C17 u slovenské společnosti Rošero-P. Ta jej s konvenční pohonnou jednotkou nabízí pod obchodním názvem Iveco First FCLLI 80-70C17.

U české společnosti EVC Group je dvoudveřový midibus s celkovou délkou 8000 mmm přestavěn na elektrický pohon a je vybaven asynchronním elektromotorem s nominálním výkonem 51 kW, resp. špičkovým výkonem 100 kW. Elektrobus s maximální rychlostí 80 km/h ujede na jedno nabití až 190 km.

Vozidlo je vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou, systémy ABS a ESP. Zdrojem energie pro elektromotor jsou čtyři bateriové články typu NMC s kapacitou 100 kWh umístěné pod podlahou vozidla. Pomalé dobíjení na plnou kapacitu trvá až osm hodin, ale v případě využití rychlonabíječky se zkrátí na 1,3 hodiny.

Spolupracujeme s TipCars.com
Produkce aut v Česku roste, letos se vyrobilo už půl milionu vozů Produkce aut v Česku roste, letos se vyrobilo už půl milionu vozů

Výroba osobních aut v Česku se od ledna do dubna…

Policie: Atentát v manchesterské hale si vyžádal 22 mrtvých Policie: Atentát v manchesterské hale si vyžádal 22 mrtvých

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

Příprava rychlotratě Praha–Brno začala Příprava rychlotratě Praha–Brno začala

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se odhodlala…

Lucky Bastard po více než 80 letech vzkřísil značku Moravia Lucky Bastard po více než 80 letech vzkřísil značku Moravia

Brněnský minipivovar Lucky Bastard po více než 80 letech…

 
Zdroj: PAN Communications

Štítky Iveco Profi Autobusy Elektromobil

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Iveco Daily Euro 6 Hi-Matic: Rychlost Iveco Daily Euro 6 Hi-Matic: Rychlost

V blízkosti Mníšku pod Brdy jsme v kopcovitém terénu…

Iveco Daily Euro 6 + Eurocargo 4x4: Dvojí plus Iveco Daily Euro 6 + Eurocargo 4x4: Dvojí plus

Zatímco Iveco odhalilo model Daily Euro 6 v nadmořské…

 



 
Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Dnes 08:00

Kompresní poměr patří spolu se zdvihovým objemem, maximálním výkonem a točivým momentem k hlavním údajům o motoru. Víte ale, co udává a kdy je vyšší komprese výhodnější?




Blesk.cz

Teror na koncertě Ariany Grande: Katy Perry, Taylor Swift a další celebrity posílají vzkazy!

Teror na koncertě Ariany Grande: Katy Perry, Taylor…

Všemi otřásla obrovská tragédie, která se stala na pondělním koncertu americké zpěvačky Ariany Grande (23) v…

Panika a zběsilý útěk: Účastníci koncertu po výbuchu prchají do bezpečí

Panika a zběsilý útěk: Účastníci koncertu po výbuchu…

Křik, panika a zběsilý útěk. Tak to vypadalo v prvních minutách po výbuchu v koncertní hale v Manchesteru.…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Vicemistr hlásí zvučnou posilu, z NHL se vrací Šmíd

PŘESTUPY ONLINE: Vicemistr hlásí zvučnou posilu, z…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Schick si vybral Juventus, tvrdí Italové. Má dostat 40 milionů ročně

Schick si vybral Juventus, tvrdí Italové. Má dostat…

Spekulace o budoucnosti české komety Patrika Schicka neutichají. Podle italského listu La Stampa je střelec…

 

Reflex.cz

Americké vojenské letadlo s nejnebezpečnějším smrtícím poselstvím: Boeing E-6 Mercury

Americké vojenské letadlo s nejnebezpečnějším…

Vojenská letadla Boeing E-6 Mercury na první pohled nevypadají nijak nebezpečně. Zdání ovšem hodně klame. Jde…

Bujon z kamene: Vítejte v malebném městečku na řece Semois

Bujon z kamene: Vítejte v malebném městečku na řece Semois

Mysleli jste si, že bujon může být jen něco teplého do žaludku? Kdepak, vyjedete-li si na malý výlet na…