Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektrický tahač Tesly Semi nemá být pro dálkovou dopravu. Na co tedy bude?

Tesla Motors plánuje na letošní září premiéru svého prvního elektřinou poháněného užitkového vozidla. První informace o jeho dojezdu a podobě se však objevují již nyní.
Zpět na článek
30. 8. 2017 07:47
30. 8. 2017 07:54
30. 8. 2017 08:20
30. 8. 2017 08:45
30. 8. 2017 08:58
30. 8. 2017 09:51
30. 8. 2017 10:10
30. 8. 2017 10:27
30. 8. 2017 09:44
30. 8. 2017 10:10
30. 8. 2017 11:29
30. 8. 2017 13:49
30. 8. 2017 16:43
31. 8. 2017 09:46
Avatar - Hittman
30. 8. 2017 07:47
A
ten dojezd je jako samotný tahač a nebo tahač s vlekem naloženým 24 tunami nákladu? >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
4
30. 8. 2017 07:54
Re: A
Nimráš se v malicherných detailech ;-)
30. 8. 2017 11:48
Re: KOLIK DÍZLPRASAT si PŘIJDE POKECAT na NÁPLAVKU ??
jj
DÍZLPRASE s DÍZLPOPELNICÍ NEMÁ CO NA NÁPLAVCE [odkaz] POHLEDÁVAT !!
DÍZLPRASE co OTRAVUJE na ULICI malé děti RAKOVINEMETEM nemá ve městě co dělat :-)
Za posledních 20 let DÍZLPRASAT ČESKÝCH KOLENOVRTŮ, co UŠETŘILi KORUNU na BENZÍNU ABY OTRÁVILi VÍCE SPOLUOBČANŮ RAKOVINOU, Tvrdě do nich žádná tolerance, ROK NULA SOUDRUZI
Pořádný auta se kupují zde : [odkaz] [odkaz] [odkaz] >:D >:D
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
PS: stačí kolik fetu tam těsně nad vodou vyčucháte z projíždějících lodí :-)
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Avatar - WinDiesel
30. 8. 2017 10:08
Re: KOLIK DÍZLPRASAT si PŘIJDE POKECAT na NÁPLAVKU ??
zeptej se Kharla >:D >:D >:D
30. 8. 2017 11:51
Re: KOLIK DÍZLPRASAT si PŘIJDE POKECAT na NÁPLAVKU ??
Dálkový TESLA kamijón bez tykadílek na trolejový dobíjení ?? kravina!!
leda městský nákladák na rozvoz zboží ;-)
Přijdeš na naplavku soudružkododržko >:-[]
30. 8. 2017 08:20
v podstate
to co jsem psal nekolikrat, truck se 0.3 az 0.5MWh baterkou, a Tesla si ho evidentne vyvyji hlavne pro sebe a svou potrebu dovozu komponent z GF do Freemontu, coz je cesta priblizne 270 mil :-! postavit pripadny (mega) supercharger pro nabijeni takovych kamionu nebude as takovej problem, ostatne sak Musk nedavno prohlasil ze chystane nabijecky CCS standardu s 350kW jsou jen hracka proti tomu co prece chysta on s Teslou dobudoucna >:D (tohle mu fakt nebastim, i 350kW nabijecky budou dostatecne a pro osobni dopravu plne dostacujici i na dlouhych tranzitnich cestach, auto s dojezdem 500km tam pujde nabit za 15-20 minut, coz neni po 400-500 ujetych kilometrech nijak prevratny cas pro odpocinek)

ciste prakticky ono vyvyjet elektricky kamion pro dalkove tranzity ani nema smysl, na dlouhe trasy jsou jiz dnes mnohem lepsi zpusoby dopravy jako vlak a nebo dobudoucna snad treba HL, ostatne pokud ma nekdy HL fungovat komercne, tak prcni verze stejne budou muset po nekolik let fungovat jen v nakladni verzi, lidi do toho jiste bez delsiho testovani neposadej komercne, za to by je pri prvni nehode v USA sedreli z kuze a krach
Rozbalit vlákno
12
30. 8. 2017 08:45
Re: v podstate
Souhlas. Vlak má smysl v dopravě nad 250km. Do této vzdálenosti je lepší náklaďák.
30. 8. 2017 08:58
Re: v podstate
Ste obaja pekne vedla. Jednak vozit medzi dvoma vlastnymi zavodmi tovar je najlepsie vlakom, pretoze to eliminuje najvacsiu nevyhodu vlaku - nizku flexibilitu, kedze vlastne dodavky si s prehladom naplanujes. Aby si tak stratova spolocnost ako tesla vyvijala vlastny tahac, to je ekonomicka samovrazda za ktoru by vyrazili zo skoly kazdeho nadejneho ekonoma, je to zas len prazdna reklama. A tych 250 km je pre porovnanie auto/vlak irelevantne, pretoze moze byt vzdialenost aj 2000 km, aj tak sa na individualne prepravy nebude vediet vlak vyrovnat flexibilitou a najma rychlostou kamionu.
30. 8. 2017 09:18
Re: v podstate
Trošku otvor myseľ. Vlak medzi dvomi vlastnými závodmi riešia tí, ktorí potrebujú voziť veľké objemy a železnica sa im vyplatí. prečo by ale Musk staval železničné spojenie, keď kamióny ho vyjdú oveľa lacnejšie a tie sú, ako si písal, flexibilnejšie ako vlak, takže bude môcť dopravovať aj malé zásielky hoci 20x za deň.

Všeobecne vlak sa flexibilitou kamiónu nevyrovná - na to sú tie rozvážkové trucky do vzdialenosti tých cca 250 km. Rýchlosťou sa mu vyrovná, resp. kamióny prekoná, ak bude železničná doprava organizovaná a riadená podobne dôkladne ako tá kamiónová.
30. 8. 2017 09:51
Re: v podstate
koukam ty sis z meho postu precetl tak 3 slova co? >:D

pisu ze na delsi vzdalenost, tedy tranzitni dopravu je lepsi vlak a na kratsi prave silnicni preprava, abys me pak napsal ze jsem vedle a ty jsi napsal uplne to same >:D

A tesla si nevyvyji nakladak sama pro sebe, jen si jiste parametry proste upravy tak aby to vyhovovalo jim a podobnym firmam co podobne trucky vyuzijou, je jasne ze to bude komercni produkt ;-) prvni susperchargery taky Tesla postavila u svejch budov, a dalsi prvni supercharger jinde postavili az 4 mesice pote, proste si nejdriv zajistili vlastni potreby a posleze to zacali rozsirovat, s modelem 3 delaji totez, prvni uspokojeni jsou zakaznici z rad zamestnancu Tesly, tim si na par mesicu zajisti testovani v ramci firmy a pripadne nedostatky muzou rychle operativne resit, a predpokladam ze truckem to bude kolem toho 2020-2021 kdy ho planuji uvest na trh podobne, proste prvnich par desitek kusu bude slouzit jim, par mesicu to otestujou a pak to teprve pusti k jinym zakaznikum ;-)

mimochodem tranzitni vlakovou dopravu maji v USA zmaknutou dobre, prez 1000 mil jezdi jen minimum dopravcu po silnici a jen pokud se veze neco jo extra co tam musi bejt rychle, jinak se proste nalozi bud kontejner nebo naves na vlak a resi se jen truck v miste nakladky a vykladky, kamion ktery jede z pobrezi na pobrezi je skoro takova vzacnost jako kdys vyhrajes eurojackpot, amerika jiz nekolik let ma relativne velky nedostatek ridicu a delat truckera na delsi streky chce stale min a min lidi, ostatne co se dopravniho vykonu tyce (tuno kylometr/myle), tak v USA spada na zeleznici 43% a na silnice jen 31%, pro porovnani treba v CR na zeleznici pripada jen 19% a 77% silnice, celkem sakra rozdil v nakladni doprave >:D
30. 8. 2017 10:10
Re: v podstate
Vozit vacsie objemy medzi dvoma vlastnymi zavodmi (aspon jeden vlak za dva-tri dni) je najlepsie vlakom. Ak by toho malo byt menej, teda ze ti to odvezie 20-30 aut, tak je vyvoj vlastneho tahaca este aj s uplne unikatnym systemom pohonu ekonomicky nezmysel, a je jedno ci ho ponuknes aj niekomu inemu. Jedine ze by ekonomicka stranka veci pre teslu nebola podstatna, co by zas nemuselo byt az tak uplne mimo. Celkovo ale vlakova doprava ani na dlhe vzdialenosti nikdy cestnu nakladnu dopravu uplne nevytlaci, pretoze taku flexibilitu vyrazit kedykolvek aj s jednym navesom hocikam, to vlaky nebudu schopne ponuknut nikdy.
30. 8. 2017 10:27
Re: v podstate
do GF zadny vlak nevede a neni ani planovanej, ostatne vejskovej profil u GF moc takove doprave nenahrava

Musk a Tesla jdou navic smerem k elektrine, a ta v USA pro nakladni dopravu neexistuje, elektrifikovane jsou v USA jen lokalni trate pro osobni dopravu kam naklady vubec nejezdi, takze postavit si vlastni trat by stalo jiste mnohanasobne vic nez postavit si par trucku na baterky, na kterych navic pak jeste budou vydelavat dalsi miliardy az je budou prodavat dalsim zakaznikum
30. 8. 2017 09:44
Re: v podstate
Tak zrovna ten hyperloop je pěknej nesmysl, minimálně ekonomicky. Musk proklamoval celkovou cenu/km, která se zhruba blížila ceně oceli, potřebné jen na ty tubusy. Nemluvě o tom, že je potřeba usadit je na pilíře, což taky něco stojí. A samozřejmě největší problém je oddilatování jednotlivých tubusu při zachování nízkého tlaku blizkého vákuu. Jen si představ kolik dilatačních spojů budeš mít na trasa LA - San Diego nebo LA - SF. A udělat to kvalitně a spolehlivě bude stát obrovské peníze. A pak to ještě někdo musí postavit a to obvykle stojí stejně jako materiál, takže všechno tohle je potřeba vynásobit dvěma.
30. 8. 2017 10:10
Re: v podstate
HL nebude bojovat s kamionem, ale s vlakem a letadlem a na vetsi vzdalenosti, a Musk s nim nema dnes vpodstate nic spolecneho, o HL bojuji uplne jine firmy

HL bude o tom ze chces rychle prepravit neco tam a tam, je to jak v jinych oborech prepravy, staci ti to do 2-5 dnu tak vyuzijes postu, chces to tam za den tak vyuzijes expres zasilku a chces to tam za 2 hodky tak vyuzijes solo kuryra a zaplatis za nej majlant :-)

zminene SF a LA, vzdalenost asi 360-400 mil, vlakem asi 12 hodin +2 hodky nakladka a vykladka, nakladakem asi 9-10 hodin (je to priblizne doba kdy to ridic zmakne v kuse, maj tam max 11 hodinove streky v kuse) , letecky asi 1.5 hodky + docela slozita nakladka a vykladka na asi 4 hodky, HL pokud bude udelany na klasicke prepravni kontejnery by to mel zvladat za necelou hodku + nakladka a vykladka (uvadi cestu 35 minut), teoreticky by tedy mohl vpohode konkurovat cenam letecke prepravy nakladu :-)
a bacha HL neni planovanej jen nad zemi na pilirich, ale i v podzemi v tunelech, ta zminena trasa mezi SF a LA by podle HL-TT mela bejt z priblizne 40% podpovrchova, mozna i proto se Musk pustil do dalsi cinnosti s tunelovanim >:D

jako je jsne ze tohle je otazka jeste tak 20-30 let nez vubec nejaka potrubni preprava bude, poradne to vyvynout a a pak postavit proste nezabare jeden den, ale mnoho let az desitek let
30. 8. 2017 11:29
Re: v podstate
Tak cpát to pod zem vyjde ještě dráž. Jen sem chtěl poukázat na to, že za cenu o které mluvil, to nelze postavit.
To že s tím nemá Musk nic společného vím, ten přišel s recyklovaným nápadem, který díky jeho jménu získal mediální pozornost. Ale pak od toho dal ruce pryč bo nejspíš pochopil, že to ekonomicky nevychází.
Na začátku totiž do medíí vypálil částku/km, která byla vyrázně menší než cena za km vysokorychlostní tratě. A media se toho samozřejmě chytla. Jenže takové peníze by nestačili ani na ocel potřebnou pro výrobu tubusů. Reálná částka na výstavbu pak může být násobně vyšší než km vysokorychlostní trati pro shinkanzen na 500km/h.
A jelikož vstupní ceny za materiál (ceny oceli jsou sakra nízko) prostě menší nebudou, tak ani v budoucnu to nebude levnější než vysokorychlostní trať. Leda ,že by někdo přišel s materiálem o lepších vlastnostech než ocel za 1/3 cenu. A to v nejblížších 20 letech asi nebude.
Proto ještě dlouho potrvá než HL někdo postaví, dnes to totiž nedává ekonomicky smysl. Vysokorychostní trať je výrazně efektivnější.
30. 8. 2017 13:49
Re: v podstate
rekl bych ze nejen cena stavby daneho km koridoru je to jedine co je spojeno s naklady, velke naklady jsou i na soupravy, na provoz, na udrzbu, na zabezpeceni, atd.... zeleznice je muj konicek a mam ji celkem nastudovanou a relativne s ni ziju vpodstate od detstvi (nadrazaky mam v rodine jiz po 4 generace, vcetne obou mejch rodicu), a dany konicek jsem si promytl i do sve prace a priblizne ze 30% jsem se podilel na jedne zeleznicni hre ktera ma prez 12 milionu uzivatelu na 3 platformach

realne muze byt Shinkansen klidne levnejsi, neb netusim kolik bude stat km HL, a dokud to nekdo nepostavi komercne, tak se tu cifru ani nedozvime, to si proste musi dane firmy sami spocitat a zakalkulovat, jestli se jim to vyplati, a nebo na tom prodelaj kalhoty :-)
30. 8. 2017 16:43
Re: v podstate
To nelze rozporovat, provoz dělá hodně.
Typickým příkladem z medii je cena za km VRT uvažovaná u nás ve srovnání s cenou ve Španělsku. Je hezké, že ve Španělsku stojí kilometr polovinu než se předpokládá u nás, ale nikdo už nezmíní, že jejich VRT jsou na stěrkovém loži, měřící vůz se pak nezastaví a xkrát do roka znovu podbíjejí. Ve výsledku se náklady na stavbu a provoz za méně než 20 let otočí a výjde to celé dráž než pevná jízdní dráha. A VRT se zrovna neplánuje na dvacetiletou životnost.
Jenže to už ty různé spolky hlasitých odborníku a mediální buřiči nezmíní a tak nás media oblbují jak se u nás staví draze, jak máme nejdražší dálnice v EU a podobné blbosti.
Každopádně provoz hyperloopu bude strašně drahý pravě kvuli nutnosti udržet těsnost, proti tom vyjde provoz VRT za hubičku.
31. 8. 2017 09:46
Re: v podstate
ja naklady na stavbu ani provoz HL neznam a predpokladam ze do te doby nez to nekdo postavi je ani znat presne nebude
30. 8. 2017 08:50
To sa dalo cakat
Najpr velkohube vyhlasenia a potom trpky navrat do reality. Je len otazka casu kedy to pochopia aj zasneni akcionari a z tesly bude druhy enron.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - mariov8
30. 8. 2017 09:58
Re: To sa dalo cakat
Bohužel to je velká pravda, což řada lidí nechce chápat nebo, což je smutné, opravdu nechápe. Tahač jako typické vozidlo pro dálkovou dopravu je nesmysl. Aby totiž s celkovou hmotností 38 tun dojel alespoň 650km, jeho baterie by vážili cca 25 tun a zabíraly asi 20 - 30m3 => užitečné zatížení = 0 a čtvrtina návěsu by byly jenom baterie!!! To není moje úvaha, ale seriózní rozvaha konstruktérů jedné automobilky. Smysl má maximálně 26 tun sólo vozidlo pro těžkou rozvážku a i tam jeho užitečné zatížení bude maximálně na úrovni 18t vozidla a ekonomicky to bude nesmysl.

Pro případné přispěvatele, elektromobilitu sleduji, revolučních baterii slibujících vyřešit 150 let staré problémy elektromobilu jsem za posledních 15 let zaznamenal asi 15 typů a buď elektromobil téměř nikam neposunuli, nebo z nějakého důvodu :-) nejsou a nikdy nebyly ve výrobě...

Financování Tesly je jedno velké letadlo, letí dokud přitékají peníze (Musk naštěstí pro sebe sám má dost vlastních zdrojů), vycouvání Daimleru je však jasný signál, jak solidní ten přítok peněz je. V současné rádoby zelené době, plné fousatých frikulínů s tablety, fejsbůky, iPhony bez technického vzdělání a v podstatě neschopných cokoliv mechanického vyrobit (například pověsit na zeď obrázek >:D ) natož pochopit, ten pád asi bohužel nepřijde tak brzo.
Avatar - WinDiesel
30. 8. 2017 10:13
Re: To sa dalo cakat
hezky ses rozepsal ale zbytečně - to je jako kdybys fandům Babiše říkal aby ho nevolili .......... elektrika je pro Šamana a jemu podobné fetiš, oni si to vždycky vysvětlí
SAMOZŘEJMĚ že máš s tou hmotností pravdu
I proto vyvíjí NASA nový typ motoru pro kosmické lodě aby nemusely táhnout zbytečně hlavně palivo
30. 8. 2017 10:20
Re: To sa dalo cakat
na 650 km by plne nalozenemu nakladaku o vaze 40 tun stacila baterie ze 7 kusu Tesle 100kWh ;-) vaha tedy cca 4.5 tuny ;-) elektricke 40 tuny zkouselo jiz Volvo a Mercedes, a u zadneho z nich nesla prumerna spotreba nad 100kWh na 100km jizdy, ostatne Mercedes svoje elektricke 26 tuny jiz testuje s flotilou asi 100 kusu u partnerskych firem a do prodeje ma jit nekdy 2019 ;-) Skoda-auto pouziva elektricke nakladaky v arealu v Boleslavi a do 2020 chteji nahradit i stavajici nakladaky za alektricke na presun mezi Boleslavi a Kvasinama ;-) elektrickej truck dnes maj v planu snad vsechny evropske automobilky co delaji trucky ;-)

ale ne tady je diskuzni mudrcov kde jsou vlastne vsichni chytrejsi nez ti co ty automobilky vedou >:D

Daimler vycouval z duvodu zisku a protoze se nedohodl s Teslou na uzsi spolupraci ;-) Daimler na tom vydelal asi 6x tolik co do toho vlozil, a spoluprace ustala na bodu kdy Daimler delal restrikce na vlastnim BEV ktere pro nej Tesla navrhla, Mercedes B electric, a udelal tak ze sveho BEV vpodsttae neprodejnou hracku kde nebylo ani moznost rychleho nabijeni ;-) proste si v Daimleru mysleli ze tim elektrifikaci nejak spomalej, aby zahy zjistili ze jejich ocesane BEV nikdo nechce a Teslou navrzene auto se kupuje po desetitisicich rocne za 3x takovou cenu ;-) a jen tak mimochodem Daimler ted podle slov jeho sefa toho rozhodnuti lituje ze nevyuzili puvodni navrhnute auto od Tesli tak jak ho Tesla navrhla a postavila a pustili ho do prodeje osekane ;-) vpodstate to co pises o Daimleru primo vyvraci sef Mercedesu >:D
Avatar - JiVi
30. 8. 2017 10:35
Re: To sa dalo cakat
mercedesa jsem dohledal - horsi jak Tesla
[odkaz]

a Volvo, to jen experimentuje se sberacema na testovaci dalnici ...
30. 8. 2017 10:47
Re: To sa dalo cakat
Volvo testovalo i hybridni a elektricke trucky jeste pred tim nesmyslem s trolejema, troleje byly vymysl Siemensu ktery na to od EU dostal grant a potreboval ho nejak utratit
Avatar - WinDiesel
30. 8. 2017 11:26
Re: To sa dalo cakat
no opravdu jsem zvědav jestli bude dost materiálu na výrobu baterií pro tahače - 1 tahač pouze 5 tun baterií :-) :-) :-) :-)
v tom případě vyletí cena materiálů a baterií opravdu vysoko a celá tyto trucky to ekonomicky zabije
fakt výborný vozit mrtvou váhu 5 tun fakt výborný gratuluji Ti za vysokou ekologičnost při výrobě 5 tun baterií pro 1 tahač
30. 8. 2017 13:53
Re: To sa dalo cakat
a proc te to trapi? ty jsi snad nejak zavislej na tom materialu? to je snad vec tech co to chtej vyrabet a prodavat ;-)

jinak soucasne technologie baterii do 15-20 let stejne budou minulosti, ostatne i soucasna lionka je komercne stara jen smesnych 26 let a za tu dobu udelal nekolikanasobny pokrok ve vyvoji, od toho technickeho po ten cenovej, ale ty moc dobre tohle vis, protoze jsem ti to jiz nekolikrat psal >:D

mimochodem dnes kamiony vozi priblizne 15 tun mrtve vahy, takze to bude spise jen o tom nahradit nejakych 5 tun jinyma 5 tunama ;-) ale je me jasne ze odedneska jsi specialta na konstrukce kamionu >:D
Avatar - WinDiesel
30. 8. 2017 14:00
Re: To sa dalo cakat
já ode dnes ale na tebe nikdo nemá Všeználku
rád bych byl u toho až budeš hledat těch 5 tun k nahrazení bateriemi
Avatar - mariov8
30. 8. 2017 14:04
Re: To sa dalo cakat
A kde je vemeš? Těch 5t? Spalovací motor s příslušenstvím má cca 1100 až 1300kg, převodovka 250kg, ale něco bude vážit elektromotor, nějakou převodovku u tohoto typu vozidla stejně budeš potřebovat (a nebude to jednostupňový sestup) a nějaké řidící obvody pro nabíjení, regulaci trakce a chladící okruhy pro hromadu odpadního tepla toho všeho a chlazení baterii tam taky budeš potřebovat... to není jako práce s buzolou.
30. 8. 2017 14:35
Re: To sa dalo cakat
a proc to nenechate panove na nich? oni jsou ti co to musej udelat a navrhnout, vy snad mate nejaky zajem aby to Tesla nedelala? nejak vam to ublizuje ze chtej predstavit elektricky tahac? proste na nem pracujou, predstavej ho a bude mit nejake parametry

ale to ne, zdejsi diskuzni sebranka musi stale mlet tu svou jak to nejde, a jak to zkrachuje >:D noa? tak to nechte na nich at si zkrachujou jak je jim libo, prozatim to ale ke krachu moc nespeje a spise to ostatnim automobilkam jiz par let dela sakra velky vrasky na cele jejich sefu ;-) kdys se vam to nelibi tak investujte a podporte ty svoje automobilky, nikdo vam v tom nebrani vy fňukny ;-)
Avatar - mariov8
30. 8. 2017 14:39
Re: To sa dalo cakat
Protože to mám taky na stole?

Pěkný výpad, ale čekal jsem argumenty.
30. 8. 2017 16:08
Re: To sa dalo cakat
je zajimave ze Win a ty pisete stejne zacatky, nejakej multiucet?

a co mas na stole? klavesnici? tak to ti gratuluju :yes:
Avatar - WinDiesel
30. 8. 2017 15:48
Re: To sa dalo cakat
Pěkný výpad, když docházejí argumenty tak nás označíš za sebranku.
Teď se podívej jaká je v USA realita (a zase ten diesel !!!):

Tesla ale zatím neukázala ani pořádnou počítačovou vizualizaci a i když je relativně rychlá v obracení pouhých nápadů v sériová auta, do dvou let zřejmě s produkčním tahačem nepřijde. Tou dobou už ale chce svůj elektrický stroj prodávat konkurenční firma, od které bychom to rozhodně nečekali - Cummins.

Toto jméno je totiž už po dekády spojeno hlavně se světem dieselových motorů. Ty firma Cummins vyrábí pro pick-up trucky i nákladní automobily a přišla i s několika revolučními řešeními. Jejich poslední výtvor ovšem není dieselový - je to skutečně elektrický tahač, nazvaný AEOS, který před odhalením podobného stroje Tesly přichází se zhruba měsíčním předstihem.

AEOS je tahač třídy 7, což v USA znamená stroj určený k přepravě nákladů na krátké vzdálenosti. Tomu odpovídá i teoretický dojezd 100 mil, tedy 161 km. Baterie mají 140 kWh kapacity a údajně jejich plné nabití trvá jen hodinu. Pochopitelně rychlonabíječkou, takové dobití jinak realizovat nelze.

Protože je i tak 161km dojezd relativně krátký, AEOS může být vybaven jedním z dieselových spalovacích motorů B4.5 nebo B6.7, které dávají až 200, resp. až 326 koní. Motory by ovšem nezabíraly na kola, sloužily by pouze jako generátory elektrické energie pro elektromotory. Podle Cumminsu zvládne AEOS s range-extenderem dojet 480 km na jedno nabití a naplnění nádrží a přímé emise oproti konvenčním tahačům budou nižší o 50 %.
30. 8. 2017 16:07
Re: To sa dalo cakat
jiz odzacatku Musk tvrdi ze truck bude ukazany tento rok a ze vyroba je planovana na roky 2020 az 2021, neni to nic jineho nez delaji jine automobilky, proste ukazou koncept na nejake skice a neco k tomu napisou, je to snad problem?

a to s tema dalsima odstavcema je co? ukazka ze umis s googlem? nebo ze elektricky truck pripravujou i jine firmy? no a? elektricky truck pripravuji zrejme vsechny vetsi automobilky co delaj nakladaky ;-)
Avatar - mariov8
30. 8. 2017 13:58
Re: To sa dalo cakat
Počítám a asi jsem to zvrtal, mělo to být 650L nafty. Mea culpa.

Obvykle se ale i tak objednávají nádrže na 1000 - 1300L nafty, 650L má běžně nádrž pouze na jedné straně. Ale myšlenka je jasná, kdyby se to mělo vyrovnat vznětovému motoru, který u nákladních vozidel dnes již dosáhl na účinnost 48% v nejlepším bodě (v praxi se samozřejmě bude pohybovat o několik procentních bodů níže), tak to vozí jenom sebe sama a ne těch 25 až 28t nákladu, co je v Evropě u souprav do 38t standardem.
Avatar - WinDiesel
30. 8. 2017 15:49
Re: To sa dalo cakat
Zrovna jsem mu poslal jaká bude realita - 1/2 elektro a 1/2 diesel ale pořád jen na krátké tratě.
Avatar - flyboyeda
30. 8. 2017 17:39
Na Image a na h o v n o
následuj instinkt Sprite
Rozbalit vlákno
0