Diskuse

Elektrifikované BMW M? Bude zábavné a bude už brzy

14.6.2017

Emkový bavorák s elektromotorem? Takové auto je blíž, než si myslíte. A prý to bude stále perfektní auto pro řidiče.

 

  • 20 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 14.06.  17:12

    Zdá se,

    že pro ty, kteří chtějí M3 a nechtějí dostat "elektrický šok", je nejvyšší čas začít objednávat.....sakra, ta éra turbo M netrvala dlouho. Soudruzi z Bruselu a ekofašisté tlačí na pilu a automobilky se possírrajjí... ;-\
    • 30 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 14.06.  17:58

      « Re: Zdá se,

      hlavně že mají vždy ultimate cenu a jsou čím ál ultimate víc nekvalitní
      ... jinak ... jednou přijde den kdy řeknu - tento svět už není pro mne ...
      .. "the day that music will die" :-(
      • 14 Reagovat !

        foto viki-j

        viki.j 14.06.  19:47

        « Re: Zdá se,

        Ja by som povedal, ze s tymito autami sa blizi nova a ovela lepsia era automobilizmu. Prave tieto dni som mal tu cest s novym plug-in hybridnym BMW 330e (cca 250 koni) a to absolutne ticho (ze ste nastartovali viete vdaka rozsvietenym budikom) a brutalny zatah elektromotora je vysoko navykovy. Nejake tdi ma ucinnost cca 30%, elektro okolo 85% a elektromotoru je uplne jedno, ci treba vystartovat z krizovatky, alebo obehnut ine auto v 130 kmh, zatah je lienarny. V rezime hybrid sa spotreba pohybovala okolo 3-4 litre, na 250 konove auto vyborne. Dojazd len cisto na aku je cca 50 km (kazdym modelom sa dojazd bude zvysovat), nabije sa to doma v garazi cez noc za par hodin a jazdenie po meste, do prace, atd... je vlastne skoro zadarmo. Ak dojde baterka, prepne sa na spalovaci motor, resp v hybridnom rezime je to ovela viac. Ono rezimov je tam viac podla chuti. Zakladna cena cca 45 tis eur za najmodernejsie plugin BMW. okrem toho ziaden smrad, hluk, spina a ako som pisal brutalny zatah, akoby to auto malo ovela silnejsi motor a v kombi rezime pri spotrebe smartu.

        Prave tento svet zacina byt pre mna ;-)
        • 40 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 14.06.  21:14

          « Re: Re: Zdá se,

          no až se ti to ze-s-ere tak si užij trable s opravami ... a že to u BMW umí podělat !
          • 10 Reagovat !

            foto Kharl-ANTIDIESEL

            Kharl.ANTIDIESEL 15.06.  16:15

            « Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut

            jj
            Podle současných právních předpisů nemusejí auta normy dodržovat ve skutečném provozu, ale jen při měření v laboratoři... [odkaz] [odkaz] [odkaz]
            >:D
            >:D >:D
            >:D >:D >:D
            >:D >:D >:D >:D
            >:D >:D >:D >:D >:D
            >:D >:D >:D >:D >:D >:D
            >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
            >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
        • 10 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 14.06.  22:16

          « Re: Re: Zdá se,

          Ty sis nakradl? Jezdit do práce s autem za 1.2 mega? :-O
        • 01 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 14.06.  22:47

          « Re: Zdá se,

          Souhlas = ale i souhlas s nedávnym srovnánim BMW 330e a IS300h = Lex má pohonej systém líp vyladěnej. Je horší při pokusu o sportovní jízdu = při normální ale naopak lepší. Rád jedu občas sportovnějš = ale kolik % z jízdy to za celou dobu vlastnictví vozu asi tak je? ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 15.06.  06:44

            « Re: Re: Zdá se,

            [odkaz]

            Ale každý dle svých potřeb, to je jasné.
          • 00 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 15.06.  07:42

            « Re: Re: Zdá se,

            Právě na srovnání 330e a IS300h je vidět, jak Lexus zaspal a momentálně jen šlape vodu. ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 15.06.  08:07

              « Re: Re: Re: Zdá se,

              I takhle jednostranně to lze pochopit = jak vidno ;-)

              Nebo jezdit tižšim autem se sladěnějšim pohonem = prostě pohoda klídek leháro [odkaz]

              No a BMW je od těch honů za výkonem při soupeření s Audi poruchový až hanba = z D3 snad jen Mercedes. Nebo spolehlivost a pohodu = zkráceně Lexus :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Simpanz

              Šimpanz 15.06.  08:39

              « Re: Re: Zdá se,

              Jj, Lexus působí vedle 330e jak antireklama na hybridy.
              [odkaz]
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 15.06.  08:51

                « Re: Re: Zdá se,

                Viz já 8:07 ;-)

                Při ostrý jízdě je jasně lepší BMW = kolik % času co máš auto s nim tak jezdíš? Tak při těhle chvilkách je BMW fakt lepší :-)

                I když horší stabilita než Lexus = to budou závěsy kol = u BMW šetřili u Lexu je plnotučný řešení teď po faceliftu eště dál vylepšený :yes:

                Trochu se to obrací o třídu vejš = na okruhu to Lexus GS450h nandá i Alpině B5 = a ta se mi jinak hodně líbí :yes:
                • 00 Reagovat !

                  foto Simpanz

                  Šimpanz 15.06.  08:58

                  « Re: Re: Zdá se,

                  Z testu plyne, že BMW je lepší ve všech jízdních režimech. To, že je nesrovnatelně lepší i při sportovní jízdě je jenom jeden velký fail auta, které si už v názvu říká F-Sport.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 15.06.  09:09

                    « Re: Re: Zdá se,

                    F-Sport je v reálu designovej paket = se sportovánim nemá moc společnýho ;-)

                    Lepší je ta srovnávačka v AutoTipu ale horší stabilita BMW fakt neznamená že je lepší ve všech jízdních režimech >:-[]
                    • 00 Reagovat !

                      foto Dinar

                      Dinar 15.06.  09:11

                      « Re: Re: Re: Zdá se,

                      Chce to reálnou zkušenost, papírníku, reálnými parametry i projevem vypadá IS300h vedle 330e jako anitreklama na hybrid, tohle bylo dobré v dobách prvního priusu, teď je to prostě out of date. ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 15.06.  09:18

                        « Re: Re: Re: Zdá se,

                        Jak ty se vyrovnáváš s tou ve všech testech přiznanou horší jízdní stabilitou BMW? ;-)

                        Ty budeš podobnej typ jako ten z Ghibli = viz já 8:54 = žejo? >:-[]
                        • 00 Reagovat !

                          foto Dinar

                          Dinar 15.06.  09:23

                          « Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                          "ve všech testech přiznanou horší jízdní stabilitou BMW?"
                          Dej sem odkazy na ty všechny testy, ju... >:D
                          • 00 Reagovat !

                            foto Hammunasakra

                            Hammunasakra 15.06.  09:25

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                            Jeden dal Šimpanz ;-)

                            Druhej je ten AutoTip = čet si aspoň jeden?
                            • 00 Reagovat !

                              foto Dinar

                              Dinar 15.06.  09:32

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                              V závěru toho testu z odkazu šimpanze čtu: "jestli se vám Lexus IS 300h líbí, jestli vás zaujal při zkušební jízdě, jsme rádi a přejeme vám to. Říkáme jen to, že nám se druhý účastník tohoto duelu líbil ve VŠECH OHLEDECH víc."

                              IS300h jsem měl tři dny, 330e mám ve firmě, jezdil jsem s ním asi čtrnáct dní. Můj závěr je zcela stejný jako závěr nejen toho citovaného testu, ale i všech ostatních.
                              Tím tuto diskusi považuji ze své strany za uzavřenou. Klidně si pindej dál. ;-)
                              • 00 Reagovat !

                                foto Hammunasakra

                                Hammunasakra 15.06.  09:46

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                Pindy a útěk = gratulace k taktice :yes: >:D

                                No a to podstatný i z toho Šimpanzova testu zase obcházíš děláš že nevidíš atd. = stabilita ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Simpanz

                      Šimpanz 15.06.  13:12

                      « Re: Re: Re: Zdá se,

                      Ano, se sportem nemá IS lautr vůbec nic společného, dokonalý zabiják jakéhokoliv byť sebemenšího náznaku dynamičtějšího auta. Otázka pak ovšem stojí jestli pro taxikáře nebo maminu není lepší Prius než tato parodie na sportovní sedan.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 15.06.  13:35

                        « Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                        Je ti líp? ;-)

                        Já to auto vidim spíš jako Rasťo Chvala = než jako ty, Mig a Dinar :-)
                    • 10 Reagovat !

                      foto -MT-

                      _MT_ 15.06.  18:37

                      « Re: Re: Re: Zdá se,

                      Nevím, jak u IS, ale matně si vzpomínám, že u GS se F-Sport lišil i technikou.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 15.06.  19:53

                        « Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                        F je sportovní verze [odkaz] [odkaz] F-Sport je jeden ze stupňů výbavy. U IS sou to ENTRY, EXECUTIVE, F-SPORT a LUXURY. Můžem tomu řikat jiná technika ale v reálu sou to spíš detaily = o palec větší kola a jiný tlumiče respektive lehce jiný odpružení, pak už jen designový drobnosti typu perforovaná kůže s logem F-Sport na volantu a tak ;-)
                        Jak napsal N6600 = je to trochu jako u BMW M paket vs M model

                        • 10 Reagovat !

                          foto -MT-

                          _MT_ 15.06.  23:20

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                          Ano, věci jako jiné tlumiče (v tomhle případě myslím adaptivní) nebo řízená zadní náprava. Matně si vzpomínám, že F Sport mohl mít vzadu svorný diferenciál (snad Torsen). Infiniti (u M) mělo podobně řešenou "sportovní" výbavu. Tam jsem se drbal na makovici, proč si musím vybírat mezi lepším čalouněním a lepším podvozkem.

                          Ano, je to v podstatě něco jako M Sport varianta, jak tomu dnes říkají, jen u "Němců" si typicky mohu ty zajímavé věci vybrat i jednotlivě k jiné výbavě/ variantě, u Lexusu a Infiniti je dostanu jen v té jedné jediné "sportovní". Proto mě tenkrát u GS zajímal právě F Sport. Kvůli nárazníkům to nebylo.
                • 00 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 15.06.  09:05

                  « Re: Re: Re: Zdá se,

                  To, že je 3er lepší auto než IS, netřeba rozebírat, to, že to nandá bmw lexusu i ve variantě hybrid, je jistě zajímavé, jinými slovy, můžeš se v tom plácat jak chceš, kličkovat zatahováním sem aut z jiných tříd, faktem zůstává, že 330e je lepší auto než IS300h v kterémkoliv ohledu. ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 15.06.  09:13

                    « Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                    No právě teď popíráš co je napsaný v těch testech = v kterymkoli ohledu je jen tvoje verze :-)

                    Možná by sis měl ten test znova přečíst a soustředit se na závěr = já a autor to vidíme prostě jinak než ty ;-)

                    Vidim že srovnání o třídu vejš tě dostalo = nojo je to drsný, taky se mi tomu skoro nechtělo věřit [odkaz]
                    • 00 Reagovat !

                      foto Dinar

                      Dinar 15.06.  09:21

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                      Těch testů 330e je celkem dost, závěr máme všichni stejný, nejlepší hybrid ve třídě, to, že ty sis našel nějakou obezličku v zavěšení, no, typické, takové C5kyliovské. >:D

                      Chápu, že jsi smutný, ale to je život, bohužel i pro lexus, kdo chvíli stál... ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 15.06.  09:28

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                        Vypusť žvanění C5 a papírníky = myslim že už ti dlouho neni 15 = teda podstatně dýl než mě >:-[]

                        Nechápeš = já nejsem smutnej. Nechci ani IS300h a když 3er tak na 100% jinou verzi

                        Ale vidim to spíš jako autor srovnávačky v AutoTipu = ty spíš jako Šimpanz ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto N6600

                N6600 15.06.  09:11

                « Re: Re: Re: Zdá se,

                Je to nieco za nieco.

                BMW ma mensi kufor a mensiu nadrz. K tomu mrte bateriek a turbo. Takze, aby si bol ekonomicky, musis udrzovat stale nabitu baterku. Inak si velmi nepomozes.
                • 00 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 15.06.  09:18

                  « Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                  Ekonomický i ekologický jsem snad tím, že můžu jet čistě na elektřinu, ne? Při denních pojížďách jedu čistě el. pohon, ekonomicky nesrovnatelné s jakoukoliv spotřebou benz. motoru, ekologicky jsem v čele peletonu, šetřím městské prostředí nulovými emisemi. Nic z toho IS300h neumí. Jestli si (a to při neporovnatelné dynamickém komfortu) vezme na dlouhé trase 330e o litr víc než IS300h, mi jako argument nestačí, a to ještě kdo ví, jestli to tak bude. ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 15.06.  09:24

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                    Vidim že problematiku chápeš opravdu do hloubky :-)

                    Zkus eště jednou tu srovnávačku v AutoTipu = díky pevně nastavenejm srovávacim parametrum vyhrálo BMW = no a nebo si můžeš přečíst text. Autor by šel spíš do 300h ;-)

                    Udělat rychlejší blbějš vyladěný auto je snadný = BMW
                    Co mě šoklo je ta stabilita = vysvětluju si to levnym vs drahym zavěšenim kol. Napadá tebe proč je BMW horší?
                    • 00 Reagovat !

                      foto Dinar

                      Dinar 15.06.  09:26

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                      Zase to tvoje argumentační zoufalství, ty stabilito? >:D >:D

                      Na tyhle dementně demagogické debaty si budeš muset najít někoho jiného, mně už tě není ani líto. ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 15.06.  09:38

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                        Ty stabilito? Plus 2x >:D ?

                        Sakra nebylo tohle argumentační zoufalství? :-|

                        Ty tři d za sebou = dementně demagogický d = to už je skoro určitě argumentační zoufalství ;-)

                        Takže si nic nevymyslel = argument doslova ani jedinej = jen přitvrzuješ = na 100% argumentační zoufalství :-)

                        Ale pryč od argumentačního zoufalství k podstatě = jak si ty vysvětluješ tu horší stabilitu? Taky myslíš že to sou levný závěsy kol u BMW vs drahý a teď po faceliftu eště dál trochu vylepšený u Lexu nebo eště něco dalšího? [odkaz]
                  • 20 Reagovat !

                    foto N6600

                    N6600 15.06.  09:37

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                    Riesim ekonomiku, nie ekologiu. Ekonomicky si len v pripade, ze mas nabite baterky. V IS300h, ak to s nim vies, nemas problem jazdit na baterky (do 70 km/h). To je dost casta demagogia, ze to tak nie je... Dalsia vec, ze ak chces jazdit za malo, musis dobijat a to nie je zadarmo. Za predpokladu, ze doma/mimo domova mas kde.
                    Mimochodom, ak si vezme 330e na dlhej trase o liter viac, nez Lexus, tak je nieco zle :-)

                    Co ma zaujalo na poslednej video recenzii IS300h od Rasta Chvalu, bolo tvrdenie, ze je Lexus v poslednej dobe podvozkovo lepsi, nez BMW. A nie je jediny.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 15.06.  10:02

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                      Rasťo jen řek to co je víceméně daný použitou technikou

                    • 01 Reagovat !

                      foto Dinar

                      Dinar 15.06.  13:38

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                      Takže hybrid už není ekologie? Ale no tak, zkuste být v té argumentaci trochu konzistentnější? Co tu roky byl argument vás hybridistů v diskusích, kdy se vyčítalo lexusu, že místo dýzlů nasazuje hybridy? No přece, že dýzl sice jede reálně za míň ale není ekologický. Najednou se ekologie neřeší... >:D >:D
                      Pak je tedy vítězem 318d, dynamika IS300h a spotřeba o dva litry nižší.
                      • 10 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 15.06.  13:46

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                        Neuvěřitelný = fakt seš dospělej svéprávnej s volebním právem a tak? >:-[]

                        To by vysvětlovalo ty výsledky voleb >:D

                      • 10 Reagovat !

                        foto N6600

                        N6600 15.06.  14:02

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                        Miesas pojmy. Ekonomicky a ekologicky su dve nesuvisle veci. Ja neriesim emisie. Ja riesim to, ze ak nechces mat vysoku spotrebu a jazdit viac elektricky a v konecnom dosledku za menej, musis mat nabite baterky. Pretoze ked Ti dojdu baterky, pouzivas benzin v malej nadrzi. Rovnako tak vela veci neskonci v kufri, lebo je mensi. Nehovoriac o tom, ze musis nabijat dlhsie, ak chces mat baterku plnu. A to bud zo seite, alebo motorom. Riesim vyhradne financnu stranku veci plugin hybridu.
                        Aka konzistentnost? Jazdim hybridom a su mi plne jasne vyhody a nevyhody pohonu. Ja nekopem za hybridy a ani za kazdu cenu nekopem za Lexus. Ale na zaklade vlastnych skusenosti som dospel k nazoru, ze plugin hybrid je pohodlny, ale v principe nepotrebny. Mimochodom, cakal by som, ze sa BMW pouzi od Lexusu/Toyoty a da baterky do podlahy. Ale ne, baterky skoncili v kufri. Ale tak, chybami sa aj automobilka uci...
                        Ak by som potreboval auto na caste dialnicne presuny, idem do dieselu. Na ostatne je diesel na prd. Kratke trasy, DPF, EGR a dalo by sa pokracovat...
                        • 10 Reagovat !

                          foto -MT-

                          _MT_ 15.06.  18:49

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                          Umístění baterií bude možná dané tím, že je to platforma primárně pro konvenční auta. Baterie v podlaze nejsou nový nápad, myslelo se na to například u první generace A-Klasse (i když elektromobil nakonec do prodeje nešel). Ostatně i3 je má vespod.
                          • 10 Reagovat !

                            foto N6600

                            N6600 16.06.  08:38

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                            Je to velmi pravdepodobne. Samozrejme, ze to nie je novy napad, o to ani neslo. Len som skor narazal na to, ze ked uz s Toyotou spolupracuju, tak sa mohli inspirovat :-) Preto ma zaujima, ci si to cele chceli skratit a kydli to do kufra, alebo je tam ozaj nejaka konstrukcna obstrukcia, ktora zamedzila to dat do podlahy, eventualne pod sedadla. Teoreticky by ta bateria mohla byt plochsia a zmestila by sa inam. Ale to len hadam :-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto -MT-

                              _MT_ 17.06.  09:01

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                              Pointa byla, že o té možnosti pravděpodobně ví. U FR sedanu může být výhodné dostat nějaký balast dozadu pro zlepšení rozložení hmotnosti. Možná i proto šli tímhle směrem. Není to jejich první hybrid, takže nepředpokládám, že by ho šili horkou jehlou (a baterii strčili "do kufru", aby se s ní nemuseli patlat). U 530e je baterie myslím před zadní nápravou, takže asi pod zadními sedadly. Což by naznačovalo, že by to skutečně mohla být otázka platformy.
        • 00 Reagovat !

          foto bacilonosic

          bacilonosic 15.06.  01:34

          « Re: Re: Zdá se,

          No.. lebo sportove auto si kupujem, aby som pocuval "ticho" jak nejaky buzik, ze.. Tieto elektricke skatule su definiciou nudy za volantom.
          • 00 Reagovat !

            foto ericho33

            ericho33 15.06.  06:47

            « Re: Re: Re: Zdá se,

            Aha... Takže športové autá sa kupujú pre zvuk motora a nie pre jazdné vlastnosti? Ak je pre niekoho zvuk motora definíciou zábavy za volantom, zrejme nedokáže využiť potenciál výkonu a tak si aspoň hladká ego zvukom/hlukom.
            • 00 Reagovat !

              foto N6600

              N6600 15.06.  08:16

              « Re: Re: Re: Re: Zdá se,

              Rozdiel medzi BMW 330e a 330i je 160kg v neprospech e. To asi na vysvetlenie staci.
              • 01 Reagovat !

                foto Mig-35

                Mig_35 15.06.  13:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                na novinky.cz dnes vyběhnul test lexusu NX300h se stejným pohonem,
                jako zmiňovaný, tebou opěvovaný lexus IS 300h

                cituji:

                Jak se s autem jezdí? Tiše. Když jsme jeli pomalu a klidně, auto je neskutečně tiché. Hladké předení není ani slyšet a víc se uvnitř ozývají zvuky při rekuperaci energie – takové to typické „uuuuíííííííí“ jak z autodráhy. Jenže pak chcete prudce zrychlit a motor zařve. Ne zase nijak sportovně a uvnitř hlasitě, ale prostě zařve z plných plic, a nestane se nic.

                Elektromotory začínají pracovat. Jenže stejně to nestačí. Motor stále hodně řve, auto je spíš vlažné. Až při prošlápnutí pojistky na podlaze motor řve jak pominutý a auto se dává trochu rychleji do pohybu, protože si elektronika konečně uvědomila, že opravdu chceme zrychlovat.

                Ale pozor – je tu sportovní mód. A nejen to, nějaký sportovní mód s pluskem. Co to znamená? Vlastně nic. Zkoušet to můžete, jak chcete, odezva je stále stejná, snad jen dřív začne motor ječet.

                Tohle auto není na žádné sportování.

                >:-[] >:-[] >:-[]
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 15.06.  13:31

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                  Děláš si prču? >:D

                  Ty tři >:-[] sou výmluvný :-)

                  Kde sis vymyslel to mnou opěvovaný? ;-)

                  Jen je v důležitejch ohledech lepší než 330e = což někomu hlava nebere = jak vidno
                  Tenhle atmo 2,5 pomalu končí = nová verze má účinnost přes 40% a výkon 150 kW + 105 kW elektro

                  Stejnej motor se v různejch autech chová a pasuje do nich jinak = 300h v IS není špatný, přes nepatrně horší zrychlení je v GS lepší. No a SUV je SUV = nejhorší varianta konstrukce = dneska největší hit se stoupajícím trendem :yes: >:-[]

                  A přestože to je všeobecně známý a je to oficiální Lexus filozofie asi fakt nevíš potvrdim to = Lexus hybridy nejsou na sportování ;-)

                  Na to sou zčásti RC nebo LC s atmo pětilitrem. Maj na to i speciální převodovku = pro Evropana akceptujícího i v prémii totální unifikaci nepochopitelný :-)
                  Sportovní hybridy hledej u Porsche, McLarenu, Ferrari, Koenigseggu :yes:

                  V dostupnější verzi brzy u AMG a BMW M :-)
                • 10 Reagovat !

                  foto N6600

                  N6600 15.06.  14:33

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                  Ten citat akurat odhaluje hlupost a neznalost/ignoranciu zo strany autora.

                  1.
                  F Sport je paket. Nie znak, ze je to sportove auto. Analogicky, BMW s M paketom nie je BMW M.

                  2.
                  Typickym prejavom CVT je ten pocit, ze to auto neide. Pretoze nema konvencne ponatie otacok. Necitis v nom to kopnutie jednotlivych stupnov prevodovky a ani gradaciu otacok. A plynovy pedal ma 2 polohy, prave kvoli HSD. Kickdown je az v tej druhej, ked sa HSD nechava stranou. www.youtube.com/watch?v=quOzalJXOwo

                  3. Sport a Sport+
                  Sport mode drzi auto vo vyssom prevode (u klasickeho auta je to +500 ot/m), ale ale to neznamena, ze vystreli z miesta a to z dovodu uvedeneho vyssie.
                  Sport Plus mode este upravuje navyse odpruzenie a podobne srandy.

                  Ale co cakat od trubky, co dostala do ruky nieco, comu nerozumie a este sa z toho smeje. Akurat len dufam, ze si tu recenziu nebral vazne a ako argument. Bolo by mi to luto.
                  • 01 Reagovat !

                    foto Mig-35

                    Mig_35 15.06.  14:49

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                    v tom testu jsem se dočetl, že je Lexus jako vždycky na ho...
                    děkuji za tvoje argumenty, které mi objasnily, že to tak má vlastně být, ovšem ve výsledku se pro mně nic nemění, je to auto pořád na ho...
                    ještě jsi mohl přidat obvyklé "není to auto pro každého" a "Lexus je pro individualisty" anebo něco v tom stylu:)
                    a těmi urážkami příště šetři pro někoho, kdo je na ně zvědavý, já to určitě nejsem
                    • 10 Reagovat !

                      foto N6600

                      N6600 15.06.  15:12

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                      Nuz ano, dnes moze recenzovat ktokolvek cokolvek a tak to aj vyzera. Ostatne nemusime ani opustat web auto.cz, ze ano.
                      Obvykle? Daj mi priklad, kde som to (aspon raz) napisal, ze "neni to auto pro kazdeho", alebo "Lexus je pro individualisty".
                      Urazkami? Chces mi povedat, ze ta "recenzia" je ozaj kvalitna novinarina? A pardon, ak som dufal, ze mas viac intelektu :-) A tvrdit, ze je Lexus na ho... No nic, vyznas sa evidentne.
                      • 01 Reagovat !

                        foto Mig-35

                        Mig_35 15.06.  15:57

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                        "obvykle" neznamená, že jsi to napsat ty. nebuď vztahovačný, nesleduju tvoje příspěvky, dokonce ani ne ty smysl dávající /a že by to moc času nezabralo:)
                        že Lexus po prudkém přidání vyje, respektive že planetová převodovka nebo jak tomu říkají, není nic extra, se dočteš ve všech testech. že BMW i Mercedes už spojují hybridní ústrojí s klasickým hydroměničovým automatem, a to velmi elegantně, se dočteš taky.
                        a samozřejmě chápu, že kvalitní novinařina by to byla, kdyby z toho auta byli unešeni, ale protože se nevyznají a ještě mají malý intelekt a jsou to trubky, test dopadnul tak jak dopadnul.
                        musel by přijít někdo na východ od Břeclavi a vysvětlit jim, jak hluboce se mýlí, což se bohužel nestalo:)
                        • 10 Reagovat !

                          foto N6600

                          N6600 15.06.  16:41

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                          To je fakt. Nepisem sem tak casto. Kto by sa chcel vrtat v 5424 prispevkoch o nicom ;)
                          Vies, Lexus ma dnes uz 3 typy prevodoviek, podla vykonu sustavy a motora. Ale, co by som poucoval ludi, co to vedia, ze...
                          Ked je pre Teba web novinky.cz kvalitna novinarina, tak to gratulujem. Nepotrebujem, aby Lexus chvalili. To je mi u zadele. Ale ked uz za nieco "novinar" berie plat, bolo by fajn, aby ten vysledok stal za to. Vetne konstrukcie, obsahova hlbka a prepalene fotky su fakt na dve veci. Ale mam inu latku kvality ako Ty. Chapem...
                          Ak chcem obsahovo kvalitne recenzie, nechodim na novinky.cz. Je to jedno, akeho auta sa to tyka. Ale kludne to hraj na vsevedka a vsadebolka zo Slovenska. Mna tym nenastves ani neurazis.
                        • 10 Reagovat !

                          foto -MT-

                          _MT_ 15.06.  18:55

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                          Zrovna 330e hydrodynamický měnič nemá. ;-)
                          • 01 Reagovat !

                            foto Mig-35

                            Mig_35 15.06.  20:51

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                            Prvni byl activehybrid a ten ho mel. Nepsal jsem o konkretnim modelu, nebo ano?
                            • 10 Reagovat !

                              foto -MT-

                              _MT_ 15.06.  23:48

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                              AH 3 je už pasé. Není tahle debata o IS300h vs. 330e? Zmínil jsem to jen jako zajímavost. Převodovka je stejná, ale měnič vyhodili.
                              • 01 Reagovat !

                                foto Mig-35

                                Mig_35 16.06.  00:29

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                reagoval jsi na můj příspěvek, rozporoval něco, co jsem nenapsal a pomrkával přitom.
                                ale teď už jsi to vlastně zmínil jenom jako zajímavost ;-) ;-)
                                mrk mrk
                                • 10 Reagovat !

                                  foto -MT-

                                  _MT_ 16.06.  00:37

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                  Napsal jsi: BMW i Mercedes už spojují hybridní ústrojí s klasickým hydroměničovým automatem

                                  V případě BMW spíš platí spojovalo (pokud tedy jde o HDM). "Problém" dělal řekněme hovorový pojem "hydroměničový automat". Ta převodovka se jmenuje planetová a je tam pořád. Měnič se odstěhoval, místo něj přišla spojka. Je zřejmé, co jsi chtěl říct, jen označení skrz HDM, který se typicky používá s tímhle typem převodovky, není na místě. Proto ten emotikon. Je to jen otázka názvosloví, nic vážného.
                                  • 01 Reagovat !

                                    foto Mig-35

                                    Mig_35 16.06.  00:46

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                    evidentně jo, když se v tom tak hrabeš. co gramatika, neudělal jsem někde chybu?
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto -MT-

                                      _MT_ 16.06.  00:54

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                      >:D Tak ještě jednou: Zmínil jsem to, protože to považuji za zajímavost (to nejzajímavější na celém tom pohonu). A přihodil jsem emotikon, protože slovíčkařím.
                                      • 10 Reagovat !

                                        foto N6600

                                        N6600 16.06.  08:46

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                        Dakujem velmi pekne za info. Mna ta informacia obohatila, lebo som o tom nevedel :-)
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto -MT-

                                          _MT_ 17.06.  08:46

                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                          Původně jsem čekal, že se třeba někdo podiví a že to dál rozvedu, protože ta skutečně zajímavá část je, že by ta spojka neměla sloužit k rozjezdu. Když už jsem tedy mimochodem prozradil, že je místo měniče právě spojka.
              • 02 Reagovat !

                foto Mig-35

                Mig_35 15.06.  13:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                ty senilo, na tebe reagovat nemůžu, mám tě na hate listu >:D >:D >:D
                malá nápověda, ta šipečka vede k nicku, na který mluvím a ty to nejsi
            • 10 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 15.06.  08:51

              « Re: Re: Re: Re: Zdá se,

              Tak na běžných silnicích ho využít nemůžeš. Pokud sis trasu nenechal uzavřít. Tenhle hybrid tě pak ochudí o zvuk při stání a v hodně nízkých rychlostech, jinak může motor normálně běžet a máš klasicky pevně dané stupně, zvuk tedy graduje, takže to není tak špatné.
          • 10 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 15.06.  09:24

            « Re: Re: Re: Zdá se,

            Předpokládám, že jsi v ničem takovém nejel. Princip je podobný jako u hodně silných motorů. Méně hluku značí méně námahy pro motor. Dává to pocit samozřejmosti, nenucenosti. Když vnímáš to značné zrychlení a motor zní, jak kdyby se dloubal prstem v nose, obrazně řečeno, dává to pocit opravdu velké síly. Zkrátka tichá síla. Na rozdíl od mixéru, tedy vytočeného malého motoru řvoucího na celé kolo bez citelného zrychlení. Jak mám rád krásně znějící motory, tak mám rád tuhle naprostou samozřejmost.

            Na druhou stranu to není úplně vlastnost pro sportovní auto. Je to skvělé na cestování. Uklidňuje mě to. U sportovních aut nejsem zrovna příznivec nutnosti jet závratnou rychlostí, aby se mi rozbušilo srdce. Dá se s tím však pracovat. i8 je slibná. Největší otázkou u konvenčnějších M modelů je asi hmotnost.
        • 10 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 15.06.  08:32

          « Re: Re: Zdá se,

          To si představuješ jako Hurvínek válku. Podíval ses už někdy na charakteristiku motoru nějakého moderního elektromobilu?

          Záleží, jak máš drahou elektřinu, ale můžeme se bavit o řekněme 50 halířích až koruně za kilometr. Nepočítaje rozdíl v amortizaci. Nevím, jestli ten tarif pro elektromobily můžeš získat i pro plug-in. Což je ve městě skvělá úspora, nemluvě o lokálních emisích, ale asi bych to nenazval skoro zadarmo. Možná při < 10 halířích za km.

          Kdyby ti skutečně došla energie v baterii, tak se to auto ani nerozjede. ;-) Budeš ho muset nejprve nabít.
          • 00 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 15.06.  08:55

            « Re: Re: Re: Zdá se,

            Jo kamaráde a to ještě nevíme, co udělá s cenou elektřiny trh, když se žádné nové elektrárny nestaví a staré ekofašisté zavírají. Větrníky a sluneční zdroje jsou nespolehlivé.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 15.06.  09:26

              « Re: Re: Re: Re: Zdá se,

              Musíš si holt zřídit vlastní elektrárnu. :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 15.06.  09:57

                « Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                [odkaz] ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 15.06.  12:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                Tož lidi si již s fotovoltanikou hrají, ale s přebytky vyrobené energie už začíná být problém. Nevím jak by se to řešilo, kdyby nás bylo miliony........ :-!
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 15.06.  12:26

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                  Holt je načase vymyslet pořádný úložiště = to přijde [odkaz] [odkaz] :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda7

                    praděda7 15.06.  12:54

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                    Obě dvě varianty jsou proveditelné. První by se dala realizovat celkem rychle tam kde je v blízkosti nádraží, která mají nevyužitá odstavná kolejiště (je jich po Česku spousta). Ta druhá by se měla ideálně zakomponovat do plánů nových zástavb. Stávající zástavby mají většinou smůlu. ;-\
                  • 10 Reagovat !

                    foto -MT-

                    _MT_ 16.06.  01:29

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                    U toho druhého jsem si musel říkat, jakou práci jim dá to utěsnit, aby jim voda nepronikala kolem, což by vlastně představovalo "samovybíjení" (a zároveň příliš nezvýšilo tření, což jsou ztráty). Zajímavé je tyhle metody do jisté míry zkombinovat. Zvedat závaží ať už přímo vertikálně, nebo po strmé trati. Ať už externě třeba navijákem ("výtah"), nebo interně udělat něco jako zubačku (kvůli sklonu; představ si závaží, které leze po "žebříku").
                • 10 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 15.06.  19:01

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                  Kdyby tě to opravdu trápilo, nikdo tě nenutí vyrábět víc, než spotřebuješ/ zvládneš uložit (samozřejmě to odneseš v návratnosti, respektive ceně). Jsem spíš na hydro, tam je to však se zdrojem složitější. Miliony to pak asi ještě nebudou v ČR, ale fotovoltaiku má kde kdo. Po EU to miliony snad musí být.
                  • 01 Reagovat !

                    foto pradeda7

                    praděda7 15.06.  20:24

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                    Současná technologie ti neumožňuje kontrolu nad výrobou elektřiny z FV panelů. Co vyrobíš, když panely vyrábí, musíš spotřebovat nebo prodat do sítě. Velkokapacitní domácí úložiště neexistují. Distributoři elektřiny již nyní mají v síti problémy s přetížením, díky domácím a velkokapacitním výrobcům solární elektřiny. K těm se ještě přidávají zahraniční výrobci kteří dopravují elektřinu přes naše území. Vůbec to již nyní není jednoduché a z rozšířením hybridů a elektoaut a s tím spojené rozšíření domácích elektráren, systém rozvodu elektřiny jednou zkolabuje... ;-\
                    • 00 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 15.06.  20:33

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                    • 10 Reagovat !

                      foto -MT-

                      _MT_ 15.06.  21:38

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                      Ale umožňuje. Vždy můžeš nepotřebné panely odpojit a také nevyužitelnou energii přeměnit v teplo. Jak si myslíš, že to funguje u ostrovních systémů? Ty mají samozřejmě konečnou kapacitu a z definice nejsou připojené k síti. Třeba takové lodě. Ve skutečnosti šťastný to námořník, který má tolik solární energie, že neví, co s ní, a baterie mu "přetékají". To není zrovna typický problém. :-)

                      Takový přístup ale není ani efektivní, ani ekonomický, jak už jsem napsal. Domácí úložiště pak jsou. Tohle je pro mne trochu koníček, takže jsem experimentoval s různými systémy. Primární je však pro mne klasika - baterie. Samozřejmě industriální. Vem si například Intensium od Saft. Hotové řešení od renomované firmy. Škálovatelné daleko za hranice potřeb jakékoli domácnosti.
                      • 01 Reagovat !

                        foto pradeda7

                        praděda7 16.06.  13:08

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                        Podmínkou připojení fotovoltaické elektrárny k distribuční soustavě je získání smlouvy o připojení zdroje k distribuční soustavě, která je distribuční společností zpravidla zpracována do třiceti dnů od podání žádosti.

                        Takže, ne smlouva...ne elektrárna... ;-\ Praktická úložiště pro rodinné domy neexistují, FV panel se nedá vypnout.............ostrovní systém velmi komplikovaný.... ;-\
                        • 00 Reagovat !

                          foto -MT-

                          _MT_ 16.06.  21:30

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                          Víš, co se říká: Když se chce, tak to jde. :-)

                          Co je zvláštního na tom, že musíš mít smlouvu? Můžeš snad odebírat elektřinu bez smlouvy? Pokud nemáš smlouvu o výkupu, nemůžeš tedy dodávat do sítě, a jsi připojený, musíš mít něco jako zpětnou wattovou ochranu, která zabrání dodávce do sítě v případě nadbytku na tvé straně.

                          Panel se sice nedá vypnout, pořád bude vytvářet napětí (leda ho zakrýt), ale jde odpojit. Napětí si může dělat, jak se mu zachce, žádný proud nepoteče. Nakonec, pro připojení výkonnějších zdrojů je jednou z podmínek dálkové řízení. Pokud bys měl pravdu, tak v ČR nebude připojená žádná větší FVE (vyžadují to myslím od 30 kW; do 100 kW je to myslím jen zapnuto/ vypnuto, nad můžou mít víc úrovní a také plynulou regulaci jalového výkonu).

                          Ostrovní systém je právě jednoduchý, protože se nemusíš patlat s připojením do sítě. Provozuji i ostrovní a jediná komplikace byla, že používám Li-ion baterii, která se může kdykoli pro vlastní ochranu odpojit (na rozdíl od olověné, která na výběr nemá a když na to přijde, položí život za vlast :-) ), což může oddělat zdroj (kdyby ji třeba dobíjel alternátor). To jsem musel vyřešit, protože se mi nechtělo spoléhat se, že se baterie nikdy neodpojí. Daň za to, že jsem chtěl velkou baterii.

                          Asi záleží, jaká je tvá definice praktického úložiště. Já si nestěžuji. Nemusíš nic bastlit, můžeš objednat hotový systém od renomovaného výrobce, rozměry jsou přijatelné, údržba také. Nevím tedy, co máš na mysli.
                          • 00 Reagovat !

                            foto pradeda7

                            praděda7 16.06.  22:30

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                            Problém je zřetelně pojmenován @ 12:07
                            • 00 Reagovat !

                              foto -MT-

                              _MT_ 17.06.  08:40

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                              Tak přestanou připojovat nové zdroje a dovolovat zvyšování kapacit stávajících. Kdo zaváhal, utře nudli. I opozdilec bude moci mít FVE, jen bude muset být připojený tak, aby nemohl dodávat do sítě.

                              Nechápu tě. Na jednu stranu si stěžuješ, že potřebuješ smlouvu pro dodávky do sítě. Na druhou stranu mluvíš o přebytku a jak je to špatné. No, naštěstí lidé nemůžou připojovat elektrárny, jak se jim zlíbí.
          • 02 Reagovat !

            foto viki-j

            viki.j 15.06.  17:53

            « Re: Re: Re: Zdá se,

            Grafy, tabulky, charakteristiky a ani napisana hodnota kw o celkovej emocii a dojmu z daneho auta nepovedia nic. Ine je mat 100 KW Hyindai, 100 KW Mercedes, ci 100 KW elektromobil. Preto odporucam nestudovat sprostredkovane informacie a tabulky cudzich ludi, ale ist si to zazit, vyskusat a vytvorit si vlastny nazor. Pri doprave po meste sa jazdi v priemere 25-30 kmh a vyuzivame cca 30 KW aj to len na rozbeh, pri jazde je to polovicny vykon. Mimochodom ak dojde v hybride baterka, auto pojde na spalovaci motor, dokonca je moznost navolit dobijanie aku zo spalovacieho motora.

            Ku kalkulaciam, ceny elektriny su volne dostupne a poopravim tvoje vypocty, nech si viem obhajit, ze jazda na domacu elektrinu je takmer zadarmo.

            Pozn.: nechcem obhajovat elektromobily, ale nech nemame skreslene info.

            Nocny tarif na SK stoji 0,0289 eur kWh (ak by sa v noci dobijalo obrovske mnozstvo elektromobilov, bolo by to dokonca ziaduce koli vyrovnavaniu spiciek a ziadne zdrazovanie by koli tomu nehrozilo),
            Elektromobily/plug-in maju udanu spotrebu okolo cca 15 kWh/100 km (napr Ioniq len 11,5 kWh),
            100 km stoji (pri 15 kWh spotrebe auta) 0,33 eur
            1000 km = 3,3 eur
            10 000 km = 33 eur
            100 000 km = 330 eur za elektrinu!

            Spotreba benzinu pri cca 7 litrov je 10 x vyssia.

            Ak vezmeme do uvahy len cisty elektromobil, odpada servis oleja, prevodovky, rozvodov, startera, turba atd atd... dokonca aj spotrebak ako kotuce, brzdove dosticky... vydrzia aj 150 -200 000 km koli brzdeniu prioritne motorom a nie brzdami. Nevyhoda zatial je vysoka cena akumulatorov, ale to je otazka par rokov, vyvoj tu uz ide raketovym tempom, takisto rychlost nabijania.

            Za mna: tesim sa na novu eru a dufam, ze elektro alebo plug-in hybridne motory za par rokov sa dostanu aj do beznych aut a konecne odzvoni vylagrovanym, cmudiacim TDI a starym (vraj poctivym) vybehanym autam z 90tych rokov >:D
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 15.06.  20:29

              « Re: Re: Re: Re: Zdá se,

              Což nic nemění na tom, že to, co jsi napsal, není pravda. Ani Model S nebude mít lineární zátah do 130. Do zhruba 70-80 km/h (podle varianty) by měl být točivý moment konstantní (výkon tedy lineárně roste). Zátah je otázka momentu, ale také jízdních odporů. Ve skutečnosti tedy bude zátah klesat, protože odpory s rychlostí rostou, zatímco síla na kolech zůstává stejná (pomineme-li ztráty v pohonném ústrojí). Pak nastoupí oblast konstantního výkonu, kdy moment samozřejmě klesá po hyperbole. To bude tak do 110-130. A pak začne klesat i výkon. Není to úplně nepodobné modernímu "plochému" přeplňovanému motoru.

              Tím nechci říct, že to není příjemné. Je však zbytečné mást neznalé a plkat nesmysly. Ty mají tendenci přežívat pak dekády jako povídačky.

              Asi nevíš, jak ten systém funguje, když jsi nepochopil, na co jsem narážel tím, že se ani nerozjede. No nic.

              Výpočty? Před časem jsem tu v diskuzi ukazoval worst-case scénář ekonomiky elektromobilu (bavili jsme se o dopadu případného zvýšení zdanění elektřiny na ekonomiku provozu), tenkrát jsem procházel ceny ČEZu (české ceny neznám). Střelil jsem to tedy z paměti. To nebyl "noční tarif" (ta nejhorší distribuční sazba nízký tarif vůbec nemá), vyšlo to myslím přes korunu. Ta nízká hodnota je zhruba střelená z toho, co v té diskuzi psal Saman (co si vzpomínám). Počítali jsme to myslím pro 20 kWh/ 100 km jako realistickou až možná konzervativní spotřebu (stejně musíš počítat se ztrátami při nabíjení). Rychle jsem tedy otevřel stránky ČEZu a pro distribuční sazbu D27d, která je určená pro majitele elektromobilů, vychází nízký tarif na cca. dva tisíce za MWh, tedy dvě koruny za kWh. Samozřejmě záleží na jističi a spotřebě. Což odpovídá tomu, co si z té diskuze pamatuji.

              Pro mne osobně je to otázka výkupní ceny elektřiny, provoz elektromobilu pro mne představuje ušlý zisk.
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 15.06.  20:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                Tématu cen teda nákladů se dobře věnuje článek na auto foru.cz a udává přesný ceny = fakt zajímavý = auto forum.cz je tu bohužel blokovaný takže GOOGLE a: "Cena 1 km dojezdu u elektromobilů: až 22x vyšší než u konvenčních aut"

                Jinak dobrej odhad = graf je asi od 5:13 [odkaz] :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 15.06.  22:15

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                  Dobře věnuje? A přesné ceny čeho? Elektřiny, o které je tu řeč? Jaký dává smysl porovnávat cenu baterie s cenou kanystru na naftu, rozuměj nádrže? Ztráta času. Je to maximálně zajímavost (jak to u různých elektromobilů vychází). Zkrátka a jednoduše, u konvenčního pohonu je nádrž levná a motor drahý (dojezd je tak laciný; ani hmotnost tolik nevzroste, sto litrů nafty váží odhadem 85 kg), u elektromobilu je "nádrž" drahá (a těžká) a motor relativně levný. Next.

                  PS: Když opravdu chceš odkazovat AF, dá se využít jednoho z mnoha zkracovačů odkazů.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 15.06.  22:22

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                    Jo fakt myslim že dobře věnuje = pro většinu lidí to srovnání bude spíš šok ;-)

                    Nesmíš posuzovat podle sebe, podle svejch znalostí = to ti ale asi zdůrazňovat nemusim :-)

                    S těma odkazama je to smutnej vývoj = dřív to samozřejmě šlo, pak tu některý zablokovali ale jen jednorázově a šlo editovat = nechápu proč to dělaj ;-\
                    • 00 Reagovat !

                      foto -MT-

                      _MT_ 15.06.  22:32

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                      Snad i lidé povrchně se o elektromobily zajímající ví, že jsou baterie velmi drahé a že jsou důvodem numero uno vysoké pořizovací ceny. Přitom dojezdy nijak zázračné. Nemusíš být Einstein, aby ti došlo, že dojezd tak bude drahý. Jak jsem napsal, to srovnání je zajímavost, protože většina to asi nezkoušela přepočítat a srovnat.

                      AF je tu blokované hodně dlouho. Tak dlouho, že si ani jasně nevzpomenu na dobu, kdy nebylo.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 15.06.  22:35

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                        Viz i spousta místních diskutérů u kterejch bych určitej zájem o auta předpokládal = neví ;-)

                        Odkazy na různý tabulky a přehledy z AF sem dával docela dlouho = nepamatuju si kdy přesně to začali blokovat ale zas tak dlouho to nebude. A hlavně odkaz šlo editovat = definitivně to zařízli až letos

                        Příště použiju zkracovač adresy = dík za připomenutí :-)
                        • 10 Reagovat !

                          foto -MT-

                          _MT_ 15.06.  23:01

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                          Jsou to roky, co je blokované. Pamatuji si na ty odkazy s vymazaným názvem webu, čímž se samozřejmě staly nefunkčními. Je to tak dlouho, že mi přijde, že bylo asi blokované i za starého, žlutého designu. Sám jsem ho nikdy neodkazoval, takže je ta vzpomínka celkem slabá. Jen vnímám ty nefunkční odkazy. Je možné, že to pak nějakou dobu fungovalo a znovu to zakázali.

                          Ano, dříve se to dalo obejít přes editaci. Mezi kontrolami při prvotním odeslání příspěvku a při editaci byl rozdíl (nepochopitelný, ale byl). Nedávno to sjednotili a teď i při editaci platí omezení jako při prvotním odeslání příspěvku (alespoň tak mi to přijde). Dříve se takhle dala obejít například kontrola spamu, která tu haprovala. Opačný problém (editace byla horší) existoval u délky odkazů. Párkrát se stalo, že při prvotním odeslání příspěvku s opravdu dlouhými odkazy všechno normálně fungovalo. Pak jsi opravil třeba nějakou gramatickou chybu a po editaci byly odkazy oříznuté. Snad se sjednotilo i tohle (uvidí se, až se nějaký odkaz po editaci rozsype).
                  • 10 Reagovat !

                    foto pradeda7

                    praděda7 16.06.  13:15

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                    Jen ten největší naivka si může myslet, že stát bude tiše přihlížet zmenšujícím se příjmům z daní na naftu/benzin a "nenapálí" nějakou novou kompenzační daň na vozy na elektřinu.
                    • 00 Reagovat !

                      foto -MT-

                      _MT_ 16.06.  19:35

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                      No ano, pravděpodobně zavedou mýtné i pro osobní auta, případně silniční daň i pro soukromá. Ale kdo ví kdy. Nic to nemění na současné situaci.
                      • 00 Reagovat !

                        foto pradeda7

                        praděda7 16.06.  20:17

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                        Tady není řeč o tom, že zavedou mýtné na osobní auta. Tady je řeč o tom, že daň bude cílená na uživatele elektroaut a hybridů kteří se myslí, že si budou vozit zadnici za pár šupů a stát bude přihlížet jak jim mizí příjmy od těchto elektromotoristů.
                        • 00 Reagovat !

                          foto -MT-

                          _MT_ 17.06.  08:13

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                          Nevšiml jsem si, že by o tom politici mluvili. Naopak mluví právě o mýtném a silniční dani, kdy budou moci vybírat peníze nehledě na pohon. Jestli pak případně sníží spotřební daň na benzín a naftu, kdo ví. Jak bylo mnohokrát řečeno, jde o peníze, ne o nějakou spravedlnost, takže nemusí snižovat, mýtné/ silniční můžou využít jen pro záplatování díry po klesající spotřebě a dojit tak provozovatele konvenčních aut ještě víc (a klidně na ta konvenční můžou dát vyšší sazby, obzvláště na ta plnící starší normy).

                          Samozřejmě, že by ses mohl zaměřit na elektromobily. Jen je to pro stát mnohem náročnější. Dobré řešení by vyžadovalo regulaci na úrovni EU a tam budou klidně podporovat znevýhodnění konvenčních aut. Nemá smysl řešit paskvily, které je snadné obejít a těžké vymáhat. To by také mohl stát utratit za výběr daně víc, než na ní vybere. :-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto pradeda7

                            praděda7 17.06.  10:16

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                            Vždyť jsem již nahoře naznačoval, že jsi naivní. Politici se poučili ze špatných zkušeností s nepopulárními opatřeními, i když potřebnými, která chtěla zavádět minulá koalice a přišla tím o voliče. Takové věci se řeší až po volbách, přednostně hned po nich, aby chátra měla do příštích voleb dost času na ně zapomenout anebo se s nimi srovnat. Vláda si určitě najde cestu nejmenšího odporu a výpadky z rozpočtu novými nebo upravenými daněmi srovná. Don´t you worry about that...... :-!
                            • 00 Reagovat !

                              foto -MT-

                              _MT_ 17.06.  10:36

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                              Proč bych měl být naivní? Ať si je zatíží, jak chtějí. Jednak žádný elektromobil nemám, a pak nežiji v ČR. :-) Jen preferuji zákony, které se dají celkem snadno vymáhat, místo nevymahatelných nesmyslů akorát zaměstnávajících zástup úředníků. To bych spíš zařadil jako podporu zaměstnanosti. :-) A ještě víc mi vadí, když pak stát přenese povinnosti na soukromé subjekty a dělá si z nich v podstatě výběrčí daní, protože je sám neschopný a vymýšlí hloupá pravidla.

                              Dá se vymyslet ledacos. Pokud však jde o financování infrastruktury, tak dává mýtné největší smysl. Byť ho sám nemám rád (známka je mnohem levnější :-) ). Kdyby chytráci zvolili satelitní systém, mohli snadno zpoplatnit všechno, včetně obcí. Osobně považuji zpoplatnění dálnic při nezpoplatnění ostatních silnic za pakárnu, protože auta chceš mít na dálnicích, ne na okreskách a v obcích. Ceny by měly být nastavené tak, aby se nákladní do obcí nechtělo. Stejně tak na nižší třídy, které jsou podfinancované a nejsou dimenzované na nákladní dopravu. Navíc tím získáš data o využití, která lze využít při alokaci prostředků.
                              • 00 Reagovat !

                                foto pradeda7

                                praděda7 17.06.  11:14

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                Silnice i dálnice byly postaveny za moje peníze. Nevím, proč bych měl za jejich použití platit dvakrát. Na jejich údržbu přispívám na dani z pohoných hmot. To by mohlo stačit. Vše ostatní je okrádání motoristů - daňových poplatníků. :-!
                                • 10 Reagovat !

                                  foto -MT-

                                  _MT_ 18.06.  20:34

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                  Za jaké peníze? Z jakých daní a kolik let jsi je v ČR platil? Mýtné je o placení dle využití (mělo by být v podstatě dle způsobeného opotřebení). Samozřejmě musíš nejprve silnici postavit, než začneš vybírat peníze za její využívání, takže to na začátku musí někdo zafinancovat. To neznamená, že platíš dvakrát. V podstatě sám sobě splácíš dluh (přesněji řečeno, uživatelé splácí dluh veřejnosti, pokud to tedy financoval stát).
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto pradeda7

                                    praděda7 22.06.  16:06

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                    Nevím, čemu nerozumíš. S placením za použití dálnice je to zrovna tak, jako by si měl státu platit nájem z baráku, který sis sám postavil. Dálnice byly postaveny z peněz občanů, tak logicky by občané neměli platit za jejich používání. V Německu to vláda uznala a poplatky za použití dálnice budou občanům každoročně formou slevy na registračním poplatku, vracet.
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto white-label

                                      white label 22.06.  16:12

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                      Ony se snad ty peníze braly selektivně, tedy jen z daní občanů, kteří tu dálnici skutečně využívají? A postavit dálnici je jedna věc, provozovat a udržovat ji, věc druhá, samozřejmě včetně financování.
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto pradeda7

                                        praděda7 22.06.  22:23

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                        Ano, a právě proto by měl dálnice stavět, provozovat a udržovat soukromý sektor. Pak by nebylo rozporu ve věci poplatků. Poplatky za použití dálnice by byly nastaveny tržně. Takové dálnice existují v Austrálii a fungují bezvadně ke spokojenosti všech. Motoristů i provozovatelů. Proč by proboha měl stát (daňový poplatník) stavět a provozovat dálnice?
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto -MT-

                                      _MT_ 23.06.  14:42

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                      Ne, uleví jim na silniční dani, která se v Německu, na rozdíl od ČR, platí i u soukromých aut. Očividně nechtěli riskovat výpadek od domácích, kteří by si známku nekoupili, tak vymysleli tohle (odpočet místo plošného snížení daně). A dělají to jen proto, že známka, na rozdíl od silniční daně, platí i pro cizí. Vláda tedy nic takového neuznala a bude pokračovat ve výběru peněz na stavbu a údržbu silniční sítě od rezidentů provozujících automobil, tedy přímých uživatelů silniční sítě. A přidá k tomu i zahraniční uživatele dálniční sítě, tedy opět přímé uživatele. Německo má pak i mýtné, podobně jako ČR, opět zatížení přímých uživatelů.

                                      Já zase nevím, čemu nerozumíš ty. Je samozřejmě na státu, jak ty peníze použije, ale to, že veřejnost jednou zaplatila silnici, neznamená, že ty peníze nemůže chtít od motoristů časem zpět a použít je na něco jiného, co si musela kvůli financování dané silnice dříve odepřít. A rozložení toho příspěvku se změní. Zatímco původně tvůj podíl závisel na tom, jakou část daní jsi odvedl, takhle bude záležet, jak silnice využíváš. Zhruba, protože dálniční známky nebo silniční daň jsou paušální a vázané na auto. Nepřímo to pak platíš ve zboží.
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto pradeda7

                                        praděda7 23.06.  16:52

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                        Fakt 1. V Německu motoristé až do letošního roku neplatili za použití dálnice.
                                        Fakt 2. Němečtí motoristé budou od příštího ruku platit za použití dálnice
                                        Fakt 3. Německá vláda jim peníze zaplacené za použití dálnice "nějakou" formou vrátí.
                                        Fakt 4. V Česku motoristé platí jednorázově buď ročně nebo podle potřeby 10 dní nebo měsíc za použití dálnice
                                        Fakt 5. Česká vláda motoristům žádnou formou peníze zaplacené za použití dálnice nevrací.
                                        Fakt 6. Dálnice jak v Německu tak i v Česku byly postaveny za peníze daňových poplatníků

                                        Co je na tom proboha nesrozumitelného?
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto -MT-

                                          _MT_ 24.06.  13:00

                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                          V Německu motoristé platili za využití všech silnic (včetně dálnic), z každého registrovaného auta. A budou platit úplně stejně i po téhle změně, protože nově zavedenou dálniční známku mají v podstatě v ceně silniční daně - nemají žádnou možnost se tomu vyhnout a ušetřit, jen nezaplatí nic navíc. Zavádí to jen kvůli cizincům, ne aby víc podojili domácí (to by jim ve volbách moc nepomohlo, že).

                                          Ano, v ČR se nedá dálniční známka odečíst od silniční daně. Něco takového ani není přirozené; v Německu to zavedli zřejmě jen proto, že jim stávající systém pro domácí vyhovuje a báli se, že by známka jen pro cizí neprošla u soudu. Tobě to však může být celkem jedno. Předpokládám, že nepodnikáš, takže ani žádnou silniční daň, z které by sis mohl odečíst dálniční známku, neplatíš. Nebo bys chtěl platit silniční daň ze všech aut výměnou za možnost odečíst si dálniční známku?
                                          • 00 Reagovat !

                                            foto pradeda7

                                            praděda7 24.06.  22:42

                                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                            Proč bych měl platit za používání něčeho, co jsem si již jednou zaplatil? Pořád tomu nerozumíš? Nebo se ti líbí, že tě stát oškubává kde to jen jde? Nejseš náhodou státní zaměstnanec?
                                            • 00 Reagovat !

                                              foto -MT-

                                              _MT_ 25.06.  12:57

                                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                              >:D Protože sis na to prvně vzal peníze i od lidí, kteří auto nemají a třeba ani nikdy mít nebudou. Co jim to takhle zkusit vrátit? A proč by měli platit další rozšiřování? I pro ně má silnice přínos, jinak by se na motoristy vyprdli, ale proč by měli nést náklady stejným dílem?

                                              Naštěstí nejsem. Ani mě nebaví strkat peníze do státu jak do černé díry.
                                              • 00 Reagovat !

                                                foto pradeda7

                                                praděda7 25.06.  20:27

                                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                                No vidíš, kdyby stavěli dálnice soukromníci, tak by ji a za ni platili jen jejich uživatelé. A ti, co auta nemají, by ušetřili. Tak by to mělo být. V Austrálii to funguje, proč by to nemohlo fungovat tady.
                                                • 00 Reagovat !

                                                  foto -MT-

                                                  _MT_ 03.07.  11:39

                                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                                  I ten soukromník musí na začátku někde vzít peníze. Může to být třeba od banky. A ta je vezme kde? No od lidí. Tohle moc dobře nechápu. Tobě nevadí, když se lidé složí a zaplatí stavbu dálnice, ale vadí ti, když se tím investorem stane stát. Zásadní rozdíl je jen v tom, že se stát nemusí snažit o výdělečnost. Může klidně akceptovat, že svou investici nikdy zpět nezíská. Silniční síť má pro stát hodnotu. A to i ta dálniční.

                                                  Mám trochu problém si představit, jak by fungovalo plánování trasy a výkup pozemků. Je to pěkný problém i při stavbě skladu, natož dálnice.

                                                  Dokáži pochopit "protistátní" postoj z hlediska efektivity vedení, ale z hlediska financování?
                                                  • 00 Reagovat !

                                                    foto pradeda7

                                                    praděda7 03.07.  18:33

                                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                                                    No vidíš. Na jedné straně píšeš, že tě nebaví strkat peníze statu jak do černé díry a druhé to samé tady obhajuješ. Každý komu to trochu ekonomicky myslí a trochu se vyzná a sleduje co se děje ví, že stát je špatný hospodář. Proč by u stavby dálnice mělo platit něco jiného? Je dokázáno, že v Česku se staví nejdražší dálnice v Evropě. A to neznamená, že i ty s kterými se Česko porovnává, by se nedaly postavit ještě levněji.
                                                    Dále. Když soukromník staví dálnici, tak je stavba financovaná akcionáři, kteří podstupují riziko podnikání dobrovolně. Když staví dálnici stát s penězi daňových poplatníků, které se ve velké míře rozkradou, tak daňový poplatník může jenom čumět a nadávat, ale nic s tím neudělá. A nakonec musí ještě za používání něčeho, co sám jednou zaplatil, zloděje podpořil, platit ještě podruhé. To je přece přinejmenším nefér. Jestli tobě nevadí, že tě stát uškubává kde se dá, tak mě to vadí MOC!
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 15.06.  09:30

          « Re: Re: Zdá se,

          Na ticho ti se*e bílej tesák, auto bez zvuku je o ničem :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 15.06.  09:53

            « Re: Re: Re: Zdá se,

            Nesouhlasim = ve městě naopak dokonalý

            Je naopak super že mírnym zpomalenim před zatáčkou tankuješ, z kopce taky a když přijdeš k vesnici a zpomalíš na 50-55 km/h projedeš celou naprosto potichu jen na to cos natankoval před ní

            Si představ že místo půl až 3/4 milionu aut co se denně valí Prahou a většina chrčí atd. = by jich většina byla na všech těch křižovatkách a semaforech potichu

            Nic proti benzínovejm V12 a V8 taky :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 15.06.  10:09

              « Re: Re: Re: Re: Zdá se,

              Hrozná představa :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 15.06.  10:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                Že by ve velkejch městech jezdily jen auta s pořádnym benzínovym motorem = nebo tichý hybridy? Naopak bomba = si představ že ty jedeš se svou V8 a kolem jen samý Aurisy a Priusy atp. :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Barrichello

                  Barrichello 15.06.  11:27

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                  To hned napadne nějaký zelený mozek a eko aktivistku že by se teda malěy ty V8 a benzíny zkázat, a všude bude krásně ticho, jak ve scifi filmu.

                  Teda až dokud nepřijdeš to litobetonákové novostavby nebo panelu , kde nad tebou maj "odborně" instalovanou plovoučkubez koberce protože alergie vo*e za 5,50 z Bauhasu a kde zrovna dítko pořádá běhy z místnosti do místnosti nebo drandí na odrážedle >:D >:D >:D

                  To je pak teprve ten pravý klid viz asi milirda diskuzí na toto téma na FB a netu. >:D >:D >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 15.06.  11:43

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                    Co napadá zelený mozky [odkaz] fakt nevim a nechci vědět :-)

                    Nějaká eko aktivistka by snad použitelná byla [odkaz] ;-)

                    Netušim kde si v diskuzi se mnou vzal něco o zákazu benzínů = ty to víš? :-)

                    Radši zopakuju = pořádný motory rozhodně jo = V8 a V12 :yes:
                    Ale většina motorů který sou denně přede mnou za mnou vedle mě = sou tak 4válcový sračky, často na naftu. A dneska už i 3válce = takže místo těhle natubenejch sraček objemu [odkaz] radši ty hybridy = třeba jen proto že sou spolehlivější

                    Teď už to dáš = už mi rozumíš, ne?

                    A věř že by bylo v metropolích typu Praha příjemnějš ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 15.06.  12:14

              « Re: Re: Re: Re: Zdá se,

              No jo, přejedeš potichu vesnici a s ní i pár nedoslýchavých důchodců (kterých přibývá jak hub po dešti)...no a za vesnicí budeš muset zastavit a jít je posbírat... ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 15.06.  12:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                To je mi argument ;-)

                No když se krom hluchoty nebudou ani rozhlížet a začnou mimo přechody nenadále masivně skákat do vozovek = můžeš mít pravdu :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto pradeda7

                  praděda7 15.06.  12:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                  Na co by se rozhlíželi, když hoovvnno vidí... ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 15.06.  12:29

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                    Neviděj neslyšej = já sem vlastně jejich hybridní spása >:-[]
                    • 00 Reagovat !

                      foto pradeda7

                      praděda7 15.06.  12:42

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                      Ne, hybrid se stane Predátorem a Likvidátorem přestárlých a zároveň svou "činností" bude ulehčovat státní pokladně a daňovým poplatníkům. ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 15.06.  12:46

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                        Já prostě hybridy můžu = třeba s timhle likvidátorem by práce byla vysloveně radost [odkaz] ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto pradeda7

                          praděda7 15.06.  13:15

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                          No, nevím jak by ten tvůj Likvidátor po tom, coby zlikvidoval pár tuctů důchodců vypadal... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 15.06.  09:33

          « Re: Re: Zdá se,

          Soused byl tuhle přítomen havári Prius-Oktávka. Lhečí havárie, nějaké blatníky a naárzníky, Chlap a holka vylezli ven chvíli něco rešili a bum najednou milý prius začal hořet a než se vzpamatovlai hořela i Oktávka a koneeec.

          To sou ty výhodné elektormobily a hybridy a bezpečné baterky. Viz Tesla, tak je při větší nehodě taky mooc bezepečná taky vůbec nehoří
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 15.06.  09:44

            « Re: Re: Zdá se,

            Nojo asi se na chudáka Priuse vylila nafta z Oktávky nebo tak něco = protože jinak vždycky byl drtivě bezpečnější než většina aut = samozřejmě včetně Okty :-)

            Hele amíkum se tam dostaly 2 hybridy [odkaz] ;-)

      • 20 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 14.06.  23:10

        « Re: Re: Zdá se,

        uz par rokov ideme z kopca... tie najlepsie automobilove roky su proste uz davno za nami ... ale to nepisem nic nove... to je znamy fakt...

        aut sa vyraba cim dalej tym viac mame modernejsie technologie ale paradoxne kvalita kvoli nahananej kvantite stale viac kolise a je z roka na rok vacsim a vacsim problemom ... a dnes uz aj u premioviek ( co kedysi nebolo ) ... mame milion bezpecnostnych asistentov ( aj proti losom ) ale pre hrube stlpiky nevidime na cestu a vznikaju kolizie .. mame uzasnu svetelnu techniku a pritom polovica aut svieti kdesi s tymi samolepkami v naranzikoch kdesi do zeme alebo skoro vobec... kto si kusok vsima ako to je tak dospeje k zaveru ze v reale nie je nad cim jasat...
    • 02 Reagovat !

      foto nasua23

      nasua23 15.06.  08:24

      « Re: Zdá se,

      Soudruzi z Bruselu a ekofašisté tlačí na pilu ....
      Promiň, ale tenhle blábol mě už irituje.

      Zajímalo by mě, kolik lobistů automobilek připadá na každýho "soudruha" v bruselu.
      Jestli se automobilky posírají teď, tak si za to můžou samy. Že v efektivitě je strčí do kapsy jakýkoliv motor z vrtačky (účinnost cca 90% oproti 40% ve spalovacích motorech) je dlouho známý fakt a kdyby místo morálních a právnických kliček hledali nějaký opravdový technický pokrok, tak už dávno v solidních elektro autech jezdíme.

      Snahu o zachování životního prostředí nevidím jako nic špatnýho.
      • 20 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 15.06.  08:41

        « Re: Re: Zdá se,

        Jestli tě fakta iritují, tak se běž nechat vyšetřit. to není normální. Zdá se, že "vymývání mozků" slaví, alespoň u části populace, úspěchy. Ach jo. Tlak soudruhů z Bruselu a ekofašistů na automobilky a potažmo na celý svět nemá nic společného s ochranou životního prostředí. Je to jen další cestička jak oblbnout populaci a při tom se "nabalit". Jsou za tím machři jako na př. Al Gore, který tuto "zelenou ideologii" vymyslel aby se obohatil.
        • 02 Reagovat !

          foto nasua23

          nasua23 15.06.  08:55

          « Re: Re: Re: Zdá se,

          Neuvádíš ani jeden argument, ani jeden fakt. Spíš tu vykřikuješ jako např. Klaus.

          Doporučuju geo report od osn:
          [odkaz]

          Faktů je tam plno, možná bys po přečtení takhle nepsal.
          • 01 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 15.06.  10:15

            « Re: Re: Re: Re: Zdá se,

            Report od OSN...... >:D >:D >:D

            Fakta jsou tady mladíku: [odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 15.06.  11:27

              « Re: Re: Re: Re: Zdá se,

              Já ti nevim = na planetě se problematice věnuje asi 20 tisíc klimatologů = kurňa jak to dělaj že se všichni shodnou a táhnou za jeden provaz?
              Teda krom 1 odpadlíka co už v oboru nepracuje :-|

              Tuhle byla k tématu diskuze odborníků na ČT24. Akademie věd a tak, znáš to = i když ten odkaz je už pár let starej článek = evidentně ho nečetli :-)

              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 15.06.  12:31

                « Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                Samozřejmě ten tvůj první sloupeček je ironie.......... ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto nasua23

              nasua23 15.06.  13:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

              Ano, postfaktický bláboly ze scieontologický církve....

              troubo:)
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 15.06.  14:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se,

                Chabá a primitivní reakce. Nic sofistikovanějšího jsem neočekával. :-!
  • 10 Reagovat !

    foto Martin67

    Martin67 15.06.  03:25

    Tak inženýři si v BMW řekli: Nebudeme se pouštět do ničeho složitějšího, pánové :-)

    Myslel jsem, že se v BMW poučili už s i8, ale oni nám vlastně sdělují: Mohli jsme vám milí fandové vyrobit krásné, rychlé, ekologické a konkurenceschopné elektrické auto, jenže my jsme řekli ne!
    Ne, nás totiž dělá tím, čím jsme!
    Tak jak myslíte!
  • 00 Reagovat !

    foto Dinar

    Dinar 15.06.  07:47

    Zbytečné spekulace,

    jedinou informací, kterou v článku odborného redaktora vidím je, že v nějakém rozhovoru řekl šéf produktového managementu, že na pohonu příští M3 se nějak bude podílet elektrika. Není co hodnotit, nevíme, jestli z toho bude nějaký ekopaskvil nebo třeba dostupnější variace na pohon 918ky.
    • 00 Reagovat !

      foto nasua23

      nasua23 15.06.  08:33

      « Re: Zbytečné spekulace,

      +1
    • 00 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 15.06.  08:49

      « Re: Zbytečné spekulace,

      Nepodceňoval bych výrok šéfa product engineering. Rozhodně to vypadá přinejmenším tak, že nějaká verze M3 určitě bude hybrid. Možná jen verze, ale s ekonomického hlediska by to nedávalo smysl. Bojím se, že nás ta M3 hybrid nemine... ;-\
      • 00 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 15.06.  08:54

        « Re: Re: Zbytečné spekulace,

        Proč se bojíš? Hybrid může bejt na nižší spotřebu ale i hodně pomáhat v dynamice. Minulej tejden sem s levnym hybridem na semaforech odjel vedle stojícímu Ghibli ;-)
        Když to zpracoval mihnul se kolem mě aspoň stovkou a příští semafor proletěl tak 120 km/h :yes: :-)

        Na okruhu s víc zatáčkama je Lexus GS450h rychlejší než BMW Alpina B5 = M3 hybrid bude nepochybně rychlejší než ten Lexus
        • 00 Reagovat !

          foto simon-sez

          simon_sez 15.06.  10:04

          « Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

          ja som vcera so starou sunkou predbehol Passat 3.2 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 15.06.  10:07

            « Re: Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

            Ale asi ti při rozjezdu nepomoh okamžitě naplno zabírající 60 kW 207 Nm elektromotor = nebo žeby? ;-)

            Eště větší prča je to díky nízkýmu těžišti hybridu v zatáčkách = kde ujedeš kdečemu včetně 4kolek = naposled sem brutálně nasral ML :-)

            Hybridy sou do příměstskýho provozu geniálně vymyšlený auta :yes: :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 15.06.  10:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

              a si si istý, že ten chlapík v Ghibli pochopil že máte preteky od semafóru k semafóru? >:D
              • 20 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 15.06.  10:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

                jj, stretávam takých často, niet zábavnejších pretekárov, ktorí si myslia, že s nimi ostatní súťažia a takto proti neexistujúcim súperom zaznamenávajú sebavedomie zvyšujúce "víťazstvá". >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 15.06.  11:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

                Sem si istý že sem mu bez závodění = prostě protože elektromotor je prostě elektromotor = ujel. No a docela jo že to nezkous = ale třeba tam stovkou jezdí denně, nevim >:-[]

                Větší prča sou ty zatáčky = jezdim relativně podle předpisů teda vždycky nějaký plus ale nepřehánim to: Chvil co se za mnou někdo chytá za hlavu že tady se přece 55 nebo mimo město 100 km/h nejezdí zažiješ dost = fór je že to nízký těžiště umožní skoro stejnou rychlostí projet i ostřejší zatáčku = a místo v kufru ho najednou mám o desítku metrů daleko ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto wakantanka

                  wakantanka 15.06.  12:34

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

                  či to bude len ťažiskom, by som ruku do ohňa nedal. :-) ja mám veľké ťažké MPV a keď mám náladu a bez rodiny sa za mnou na rozbitých zakrútených okreskách málo čo udrží. :-) Znalosť trate (cesty) spolu so znalosťou limitov auta proste robí svoje. :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 15.06.  12:40

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

                    Bez diskuzí, znalost je velká výhoda. Ale těžiště je výrazně podceňovanej velmi důležitej parametr

                    A na těch příměstskejch okreskách bude většina z nás spíš pravidelnejch jezdců než..
                    Subaru nízký těžiště neni jen PR = to neni náhoda že u sportovních aut je to při konstrukci boj o každej milimetr. U dražších aut se lehký materiály na víka kufrtu atd. nepoužívaj náhodou = de o snížení těžiště. No a hybridy maj tuhle výhodu tak nějak mimochodem :-)
            • 00 Reagovat !

              foto simon-sez

              simon_sez 15.06.  11:27

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

              stava sa mi casto, ze z krizovatky vystartujem prvy, ale ako auto fanusik mam prehlad o vykonoch jednotlivych aut, takze si ziadne iluzie nerobim, narozdiel od niekoho... ;-)

              inac neviem, ci sa nieco zmenilo poFL (ci to oznacuju ako novu verziu??), ale Auris hybrid ma zrychlenim/dynamikou velmi neoslnil, skor ma mylil ten zvuk vytoceneho motora vs. (ne)zrychlenie.
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 15.06.  11:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

                Od koho? >:D

                Tak když máš přehled víš v čem je síla elektromotoru = a v čem Maserati ;-)

                Po FL se mírně změnilo a dál vylepšily závěsy kol Lexu IS = který byly proti 3er lepší už předtim. Teď je to rozdíl jak když [odkaz] doběh závěrečnej závod Trojkoruny [odkaz] >:-[]

                Auris hybrid je na město typu Praha a mírný okolí = teda náš firemní provoz geniální. Myslime si to s kolegou i po pár měsících provozu = on technice a jejímu testování malinko rozumí = tak to snad nějakou hodnotu má :-! :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto simon-sez

                  simon_sez 15.06.  21:49

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

                  akoze sa vyzna v zosikoch a tak..?

                  volbe aurisu hybrid do mesta rozumiem - urcite lepsie ako 1.6 diesel, ale tuto omacku o zrychleni a sviznejsom prejazde zakrut vdaka baterkam v podlahe neberiem.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 15.06.  21:53

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

                    Jj vyzná se v technice a tak ;-)

                    Tvuj problém = zřejmě patříš k většině co si důležitost parametru těžiště u auta neuvědomuje :-|

                    V dnešní době neni problém si to zkusit = nevim čim jezdíš ale spíš se budeš divit. No spíš čučet :-)
                    Já se klidně přiznám že sem skoro čučel >:-[]

                    Ale že lehkejma materiálama se u dražších vozů snižuje těžiště víš ne? ;-)
                    • 01 Reagovat !

                      foto simon-sez

                      simon_sez 16.06.  09:01

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

                      tazisko ma vobec nezaujima - Eibach pruziny (-35mm so svetlej vysky) som na sucasne auto daval len kvoli vzhladu ;-)

                      takze este mam dat baterky do podlahy aby som 'cucel' jo?? 8-s

                      nic, nechajme to tak, klasicky syndrom obhajoby (skoro) vlastnej garaze...
                      • 00 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 16.06.  13:32

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

                        Ty to ale fakt nechápeš :-)

                        Snížení auta pružinama není totéž jako nižší těžiště daný konstrukcí vozu ;-)

                        Já hybrid nekupoval kvůli nízkýmu těžišti = ale je to milej bonus

                        A ta druhá věta tvýho příspěvku je fakt hloupá = spíš zkus BRZ nebo něco s nízkym těžištěm = je to lepší než snižovat světlou výšku běžnýho auta. Kolik ji teď s těma Eibachama máš?
        • 00 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 15.06.  12:32

          « Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

          "bojím se" řečeno obrazně... ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 15.06.  12:43

            « Re: Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

            Ani ten druhej = fakt to nečetli :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 15.06.  12:44

            « Re: Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

            Jestli ty se nebojíš = viz já 12:29 ;-)

            Sorry nechtěl sem urazit :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 15.06.  09:08

        « Re: Re: Zbytečné spekulace,

        Tak nepodceňuj, já taky nic takového nedělám, jen mi přijde zbytečné vytvářet hory spekulací nad tak kusou informací. ;-)
        • 20 Reagovat !

          foto N6600

          N6600 15.06.  09:43

          « Re: Re: Re: Zbytečné spekulace,

          To ani nemusi byt spekulacia. i8 posluzil urcite ako skvely test tejto technologie a nejaky derivat sa v M3 objavi. A kedze BMW spolupracuje s Toyotou, je dost mozne, ze vyuzije nieco na sposob Toyota Yaris Hybrid-R. Uvidime, ale osobne som presvedceny, ze sa baterkam nevyhne. Najviac sa bojim o hmotnost.
      • 00 Reagovat !

        foto Redmex

        Redmex 15.06.  09:25

        « Re: Re: Zbytečné spekulace,

        A je to realne zle? Klasicky hybrid s malou bateriou mi pride ako vyborne riesenie pre sportove auto. Samozrejme moj ideal je spriahnuty s tocivym atmosferickym motorom, ale aj pri turbe ti to umozni pouzit mensie turbo a elektromotor ti pridava vykon od nulovych otacok, cim este viac eleminujes turbo dieru a blizis sa chrakteristike kompresora, len s nizsimi stratami.
        Tych 50-100kg naviac zase ciastocne kompenzujes mensim turbom, chladicmi (kedze mas nizsi pretlak) a baterkami mozes auto dovyvazit podla potreby. Nevidim to tak blede. Aj tak tieto sportove sedany su extremne tazke oproti jednoucelovym sportovym autam (1,6+ t vs 1.2 t u Lotusu a spol)
  • 00 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 16.06.  16:51

    v BMW

    v BMW proste videj jak dobre se dari i takove exotice jako je i8 s cenou nad 130-150 tisic eur, proc tedy tu techniku nenacpat i jinam treba v kombinaci s jincima motorama a neskusit to prodavat jako M?

    zajimave bude sledovat ted BMW 8, jestli si povede prodejne taky dobre, to totiz hodne rozhodne o tom kam se BMW bude snazit dostat s vycevalci a vseobecne objemnejsima motorizacema
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Merkelová navštívila vánoční trhy, na kterých zemřela i Češka Naďa. Přišla tam rok po teroru

Merkelová navštívila vánoční trhy, na kterých…

Týden před prvním výročím teroristického útoku v Berlíně navštívila dnes večer kancléřka Angela Merkelová…

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných ostrovů pohltily lidské odpadky

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných…

Tohle je opravdu děsivé! Fotografka zachytila nechutnou záplavu lidského odpadu, která doslova pozřela moře…

 

iSport.cz

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v Minnesotě padlo

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v…

Hokejový útočník Jakub Vrána přispěl svým devátým gólem sezony k výhře Washingtonu 5:2 nad Coloradem. Další Češi…

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli opět Berbr a Zlámal

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli…

Novým šéfem českého fotbalu se stal Martin Malík. Již v 1. kole ho zvolili delegáti na mimořádné valné hromadě,…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…