Problémy asi jsou když se staví dobíjecí trolej. Navíc se v článku jasně píše o problémech baterií pokud se jezdí do strmějšího kopce. A těch kopců že v Praze je!
Když už mluvíš o tom testování, to je zjevně výsledek těchto testů.
Takže s tou blbostí jsi to poněkud přehnal.
Ten Sor jezdí tuším se 100kWh baterkou, což je dost málo. Navíc baterka je taková skládačka. Celý je to pro potřeby testování. Proto taky trať na Prosek, což je kopec.
Problémem jsou odběry v kopcích z baterky vzhledem k její kapacitě. Mít to větší baterku vyřešilo by se to.
Každopádně tohle není jediná další možnost dobíjení, která se testuje. Další možnost nabíjení je pro přestávky na konečný, kde se automaticky připojí nabíjecí konektor se stejnosměrným napětím. Výhodou koncepce je, že na obratištích tam kde jsou měnírny/tramvaje/metro má DP k dispozici dostatečně dimenzované přípojky.
Trolejbusy jsou mrtvá koncepce, než stavět hnusný vedení je podstatně lepší dotáhnout elektrobusy. A na vytížený linky pak pochopitelně tramvaje. Stavět tebou zmiňovaný mnohem delší trojele je podle mého blbost. Není to ani potřeba.
Přesně tak, dostupný výkon/ proud se odvíjí od kapacity. Proto lze v autobusech najít články určené pro vysoké výkony/ proudy - jezdí krátké trasy (nepotřebují takový dojezd na jedno nabití), ale hodí se rychlé dobíjení i výkon.
A jezdily dříve na téhle lince/ úseku? Nebo troleje staví, aby je tam mohli nasadit? Jediný elektrobus, o kterém vím, jezdil snad z Malostranského náměstí nahoru k nemocnici pod Petřínem, pokud mě paměť nešálí. A žádná trolej tam nebyla. Neříkám, že jich podnik nemá víc, jen vím jen o tomhle.
Najlepšie je, že vlastne nikto poriadne nevie, prečo sa trolejbusy v Prahe rušili. Trolejbusové trate mali takmer 60 rokov, a potom ich začali utlmovať, lebo že vraj "lacná sovietska ropa". A teraz zrazu zisťujú, že diesel smrdí?