Diskuse

Tesla Model 3 konečně může na evropský trh. Levná není...

22.1.2019

Americká automobilka Tesla může zahájit prodej svého elektromobilu Model 3 v Evropě. Povolení jí vydal nizozemský úřad pro silniční dopravu (RDW).

 

  • 74 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 22.01.  14:16

    Já tak trochu nechápu, proč Musk tu cenu nenasadí

    o půl milionu vyšší. Ti co chtějí tak koupí i tak, protože se nabíjí všude zdarma, případně by státy zvýšili dotace na EV, protože pokrok musí být za každou cenu. Musk by pak nemusel tak prodělávat.
    • 50 Reagovat !

      foto nippon

      nippon 22.01.  14:55

      « Re: Já tak trochu nechápu, proč Musk tu cenu nenasadí

      Pokiaľ viem, na Model 3 nie je nabíjanie zdarma.
      • 47 Reagovat !

        foto westeros

        westeros 22.01.  15:28

        « Re: Re: Já tak trochu nechápu, proč Musk tu cenu nenasadí

        Nabijeni zdarma uz nema zadna nove prodana Tesla. Tesla je v zisku za Q3 2018 a pravdepodobne i Q4 2018.
      • 37 Reagovat !

        foto 99matthew99

        99matthew99 22.01.  15:30

        « Re: Re: Já tak trochu nechápu, proč Musk tu cenu nenasadí

        Ak si objednas auto do 1.2.2019 mas nabijanie na 6 mesiacov zadarmo.
        • 51 Reagovat !

          foto Ragnotti

          Ragnotti 22.01.  17:23

          « Re: Re: Re: Já tak trochu nechápu, proč Musk tu cenu nenasadí

          No to niekoho naozaj vytrhne z biedy. Nieco ako lekarnicka zadarmo.
          • 32 Reagovat !

            foto WinDiesel

            WinDiesel 22.01.  19:01

            « Re: Re: Re: Re: Já tak trochu nechápu, proč Musk tu cenu nenasadí

            Vztrhne nevztrhne, lákadlo to je, hlavně pro zaryté fanoušky tesly. On se jim odvděčí zvýšením ceny po ukončení 6 měsíců ...
  • 74 Reagovat !

    foto Gvick2

    Gvick2 22.01.  15:02

    Od původně slibovaných 35 000 usd

    je ta cena dost daleko
    [odkaz]
    • 47 Reagovat !

      foto westeros

      westeros 22.01.  15:26

      « Re: Od původně slibovaných 35 000 usd

      Behem letoska by 35000 usd verze s mensi baterkou mela byt
      • 41 Reagovat !

        foto spaleny6

        spaleny6 22.01.  21:44

        « Re: Re: Od původně slibovaných 35 000 usd

        Jenže jeden Muskův rok je pět lidskejch. To je skoro jak u psů, ale tam je to myslim sedm nebo devět.
        • 00 Reagovat !

          foto Freddka

          Freddka 23.01.  11:13

          « Re: Re: Re: Od původně slibovaných 35 000 usd

          Na tom neco je.
          Normalni clovek/firma by to odhadnul na 5 let a snazil se to stihnout. Nejspis to bude mit za 6 let.
          Musk rekne ze to bude do 1 roka a je to hotovy za 2 roky.

          Sice keca, ale udela to 2-3x rychleji nez kdokoliv jiny ... mozna proto je to dost uspesny businessman, nemyslis?
  • 94 Reagovat !

    foto Orm

    Orm 22.01.  15:57

    Auto od 1,5 mil.

    Tesla vyrábí drahá auta, takže luxuje trh zákazníků, kteří na to mají. Levný elektromobil se vyrobit nedaří, ale Brusel tlačí na emise. To znamená, že levná auta se pro Evropu už vyrábět nebudou.
    Více méně si sami pod sebou řežeme větev kvůli pomateným ekologům - DUH.
    • 95 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 22.01.  16:18

      « Re: Auto od 1,5 mil.

      Některým to evidentně dojde až ve chvíli, kdy zjistí, že nemají co koupit a výrobci co prodávat. Do té doby zde budou nadále šířit své vize o bateriích, jejichž cena za 5 let klesne na polovinu a kapacita vzroste na x-násobek (psali to na Novinkách, tak je to pravda).
    • 511 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 22.01.  16:52

      « Re: Auto od 1,5 mil.

      uplne stejne psali mudrcove ohledne aut vseobecne pred rokem 1908, pak Henry ukazal ze to jde levneji, ted zdejsi mudrcove pisi o tom ze nejde levne vyrobit elektromobil, coz momentalne plati, schvalne co bude treba za 10 let, kdo z vas tu ma vesteckou krychli ? >:D

      jen tak, prez rok stary clanek [odkaz] jak je to mozne ze ta cena porad klesa? vzdyt zdejsi mudrcove porad pisou ze tomu tak neni, a co az jednou dojde lidstvo do bodu kdy 1kWh baterie bude stat $10? porad to nepujde levne?

      pamatujete si jeste 80 leta (jejich konec), kdy mobilni telefon staval 40-60 tisic, a umel jen bezny hovor v cene asi 20 korun za minutu, vazil asi 3 kila a mel vydrz asi 2 hodiny toho bezneho hovoru? jak to ze dnes po cca 30 letech mame telefony ktere umeji fotit, maji v sobe internet, da ne na ne ulozit tisice fotek, pisnicek a nebo desitky hodin videozaznamu, vazi stovky gramu a bezny hovor zvladaji v radu i nizsich desitek hodin? nebude to diky pokroku?

      pamatujete si jeste 80 leta kdy se sem zacali dovazet prvni x86 PC, kde PC o velikosti bigtoweru stali 200-300 tisic korun a meli vykon asi tak na desetine dnesnich low-end mobilnich telefonu s cenovnou do 3 tisic? nebude to diky pokroku?

      a pamatujete si zde nekdo treba magnetofonove kazety? a vite ze se na ne vlezlo az 120 minut zvukoveho zaznamu?

      >:D
      • 412 Reagovat !

        foto Fickroc

        Fickroc 22.01.  17:17

        « Auto od 1,5 mil.

        Bravo! Lépeto snad nejde napsat. Zdejší fosilové by ale nejraději blokovali nabíječky, aby dokázali to, co jejich předci s rozbíjením stavů a strojů na páru...
        Zřejmě elektřina není to uplně maximálně ideální řešení dopravy, ale mezi těma špatnejma řešeníma, je to pořád to nejlepší... Zejména pro denodenní dojíždění 10km do práce, je to ideální...
        • 101 Reagovat !

          foto Orm

          Orm 22.01.  17:45

          « Re: Auto od 1,5 mil.

          No, je potřeba ale dodat několik komentářů:
          - Elektroauta se vyvíjejí už od roku 1835, tedy 50 let před fosilautem - a stále to není zdaleka ono.
          - Problém elaut není kromě dojezdu jen cena (mimochodem dotace a daně značně zkreslují porovnání elaut a fosilaut), ale především nabíjení.
          - Srovnávat to s mobilem a PC je chybné - u mobilů a PC šlo nejen o lepší baterie, ale zejména šlo o výrazný pokrok v polovodičových a dalších technologiích, které umožnily snížení spotřeby energie, zmenšení rozměrů, snížení cen .... U aut je to trochu jinak - auto má 500 kg - 2 tuny, což je dáno tím, že je to auto, a tato hmota se musí pohybovat. U současných elektromotorů se účinnost moc nezvýší a akumulátory se také zatím výrazně nezmění. Elauta potřebují základní vývoj klíčovcýh komponentů.
        • 41 Reagovat !

          foto Orm

          Orm 22.01.  19:31

          « Re: Auto od 1,5 mil.

          Ne ne ne - elauto jako koncept rozhodně předhání fosilauto jenže - stále není ani zdaleka k reálnému používání jako fosilauto.

          Problémy:
          1. Akumulátory (váha, cena a kapacita)
          2. Nabíjení (doba, distribuce, výroba)

          Já bych chtěl elauto všma deseti, ale až bude mít dojezd 1 000 km včetně zapnuté klimatizace / topení a v noci, až bude možné ho plně nabít do 5 minut. A bude stát rozumné peníz.
          • 00 Reagovat !

            foto SamanAR

            SamanAR 23.01.  11:04

            « Re: Re: Auto od 1,5 mil.

            kolik fosilnich aut ma parametry ktere bys chtel po el. aute? 1000km najezd se zapnutou klimou/topenim, a proc v noci, v noci jako auta spotrebuji vic paliva?
            • 00 Reagovat !

              foto Freddka

              Freddka 23.01.  11:20

              « Re: Re: Re: Auto od 1,5 mil.

              Celkem souhlas, ale jinak auta v noci fakt spotrebuji vic paliva - sviti a to potrebuje elektriku a ta jde z baterky a ta se dobini alternatorem, ktery bere energii (neprimo) z paliva.

              Co se topeni v aute tyka, spalovaci motor topi neustale, jen si vyberes, jestli to odpadni teplo z motoru pouzijes pro sve pohodli, nebo jestli ho nechas jen tak unikat ven :-) V EV se topi jen kdyz se topi :-)

              Jinak 1000km najezd nema zrovna kazdy auto, to jen tak na okraj :-)

              Nemluve o tom, ze uz ted jsou tesne pred produkci auta, ktera nabijes komplet za 10-15 minut (Porsche), takze pokud se to stane rekneme za 10-15 let standardem a pokud bude dost nabijecek, nebude mit smysl bavit se o dojezdu, protoze to bude stejny jako zajet na benzinku - teda s tim rozdilem, ze tu benzinku budes mit moznost mit ve vlastni garazi / pred vlastnim barakem (a tam to staci nabijet za par hodin a vsichni jsou happ).

              Pokrok nezastavis - ale zpomalit nebo urychlit ho muzes napriklad tim, zda se bude podporovat vystavba tech nabijecek nebo naopak jestli se tomu budou hazet klacky pod nohy.
              • 00 Reagovat !

                foto 99matthew99

                99matthew99 23.01.  17:45

                « Re: Re: Re: Re: Auto od 1,5 mil.

                Minule som pozeral test elekteickej Kony s s klimou + zapnutym vyhrievanim sedadiel dojazd nijako zavratne neklesal. Vravi sa ze Kona je dnes najlepsie elektroauto v pomere cena/uzitkova hodnota.
      • 81 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 22.01.  17:55

        « Re: Re: Auto od 1,5 mil.

        Jenže auto v té době nebylo kůň co prdí jen ve stáji. A kdyby se na CD vlezlo je 15 minut muziky, tak by se prodávalo tak jedině díky dotacím.
        • 16 Reagovat !

          foto westeros

          westeros 22.01.  18:05

          « Re: Re: Re: Auto od 1,5 mil.

          Predchudcem dnesnich DVD byl LaserDisc, kde se veslo 30 minut na jednu stranu. Urcite tehdy taky zastanci VHS rikali ze to nema budoucnost :-)
          • 61 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 22.01.  18:25

            « Re: Re: Re: Re: Auto od 1,5 mil.

            Asi se dá vývoj předpokládat. Pokud bude probíhat. Jen asi není ok říkat - nevýhody neexistují, protože vývoj vše vyřeší. Možná jo, možná ne. Možná za dva roky přijde nějaký Elon Musk mk.II, který přijde s úplně jiným nápadem, a všichni zase budou říkat: "jedině auto na kravské prdy".
            • 00 Reagovat !

              foto SamanAR

              SamanAR 23.01.  11:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: Auto od 1,5 mil.

              Musk se jen chytil prilezitosti, s nicim vesmes neprisel ohledne el. aut, proste jen zkousely v Tesle az dospeli do bodu kdy zjistili ze to jde a tak to vyrobili a dali na trh, a trh ukazal ze zajem je i pri takove cene jaka byla, a podotykam, prvni model S se prodaval s 40kWh baterii, jen 40kWh baterii, dnes je na trhu 100kWh baterie a u pristi generace nebo faceliftu se ocekava 125kWh baterie pro modely S a X, a to se bavime o casovem horizontu necelych 6-7 let, prvni Modely S se 40KWh baterii byli zakaznikum predany v dubnu 2013, v te dobe nemeli moznost nabijet na Superchargerech Tesly, a dojezd meli cca 200km, presto to stacilo k tomu, aby se behem 3 let stala Tesla na nekterych trzich nejprodavanejsim autem daneho cenoveho segmentu

              mimochodem Tesla se prilis nepodili na vyvoji baterii, ma jen malou cast ktera se na tom podili s Panasonicem, za vyvojem a zlepsovanim parametru baterii v dnesnich elektromobilech jsou vesmes firmy jako Sony, Panasonic, Toyota (ano Toyota), Samsung, LG a dalsi podobne firmy, o velky posun baterii se postaral i vesmyrny program a valky, protoze armadni rozpocty jsou velky zdroj penez pri vyvoji baterii ;-)
      • 102 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 22.01.  18:53

        « Re: Re: Auto od 1,5 mil.

        Ok, tak si to zrekapitulujme:
        - brání někdo fanouškům elektrifikace po 110 letech vyvinout levnější a perspektivnější technologie? NE.
        - brání jim někdo prorazit na trhu kvalitním a revolučním produktem, jako Henry? NE.
        - zatěžuje někdo elektromobily regulacemi kvůli jejich vlivu na životní prostědí? NE.

        Takže nechápu, o čem mluvíš. Klidně ukaž všem automobilním magentofonovým kazetám, zač je toho pokrokový produkt. Pokrok ve výpočetní technice nezařídil žádný zbytečný nadnárodní orgán zákazem pevné linky a sálových počítačů.
        • 62 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 22.01.  19:04

          « Re: Re: Re: Auto od 1,5 mil.

          Trefné, v hrdlo lhali a tys je umlčel !!! :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto SamanAR

          SamanAR 23.01.  10:43

          « Re: Re: Re: Auto od 1,5 mil.

          pisu snad nekde ze jim v tom nekdo brani?

          na co vlastne odpovidas ? >:D
          • 00 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 23.01.  16:09

            « Re: Re: Re: Re: Auto od 1,5 mil.

            Na tvá přirovnání k mobilním telefonům a Henrymu. Copak výrobcům pevných linek a prehistorických mobilů někdo nařídil vyvinout za 5 let levný a skladný telefon, který umí fotit, pod hrozbou zákazu pevné linky? Ne, dospěli k tomu postupným vývojem.
      • 21 Reagovat !

        foto LW

        LW 23.01.  00:26

        « Re: Re: Auto od 1,5 mil.

        Zapomínáš, že EV není novinka. Byla tu ve stejnou dobu jako spalovák. Manželka Henry Forda jezdila v elektromobilu od Edisona... Pokrok pak ukázal, že EV jsou slepá vývojová větev. A lidstvo teď opakuje stejnou chybu. Možná, až ropa zdraží 10-ti násobně budou EV výhodnější.. V následujících deseti letech to ale nebude...
        • 13 Reagovat !

          foto ZocelenyDrapalik

          ZocelenyDrapalik 23.01.  01:11

          « Re: Re: Re: Auto od 1,5 mil.

          Pane bože do čeho jsi to dal rozum? Nezdá se vám, že třeba těch 150 let scházela technologie Li-on akumulátoru? Že teprve rozvoj li-onek posledních 20 let konstrukci EV umožnil a tedy situace je zcela jiná?
        • 00 Reagovat !

          foto SamanAR

          SamanAR 23.01.  10:59

          « Re: Re: Re: Auto od 1,5 mil.

          tak to by sis mel nastudovat historii, protoze kuprikladu mobilni telefon se datuje od roku 1878, tehdy padla myslenka takoveho zarizeni, 29 let po vynalezu telefonu, abys to pochopil spravne, tak je to devatenacte stoleti a vice nez 140 let dnesniho dne ;-) o rozvoj mobilniho telefonu se ve velkem postarala az 1 svetova valka kdy schazela komunikace na bojisti, a vesmes prvni mobilni telefony se objevili jiz koncem 50 let minuleho stoleti ;-)

          novinkou neni bvesmes nic co jsem psal v puvodnim postu, vesmes jsou to hodne stare technologie na ktere ale lidi nemeli dostatecne vyrobni technologie a znalosti v dobe sveho vynalezeni ;-)

          a kdyby sis aspon trosku precetl historii EV, tak bys zjistil, ze EV rozhodne nebyla slepa vyvojova vetev, jen proste diky Henrymu prisla levnejsi varianta dostupna pro vetsi business, vyvoj EV se tak vesme skoro zastavil a nove se vyvoj baterii rozjel az v 60 letech minuleho stoleti, a nebejt toho ze se ten vyvoj znovu rozjel a v roce 1991 byl uveden prvni komercni lithiovy akumulator, tak bys dnes pravdepodobne nemel ani ten mobilni telefon, ani by lidstvo nebylo tam kde dneska je, protoze by proste nebyla spousta dnesnich modernich produktu spolehajicich prave na tento typ baterie ;-) za poslednich 28 let prave tento typ baterie udelal takovej posun nejen v cene, ale i v samotne kapacite na kg a litr, ze umoznil aby se elektromobilita zase zacala vyvyjet ;-)

          mimochodem podle mezinarodniho menoveho fondu, putuje na dotacich a pobydkach pro fosilni paliva, po celem svete prez 6 bilionu dolaru rocne, 6 bilionu ktere se musi vybrat na spotrebytelich toho paliva ;-) bez techto dotaci odhaduje zmminena IMF, ze by palivo v ruznych statech sveta stalo v prumeru az 3x tolik co stoji dnes ;-)

          nekteri diskurujici zde jsou bud lhari nebo neandrtalci, co si ani neumi na internetu najit historii danych produktu :-! nastesti, svet ma i lidi, kteri se vyvojem zabyvaji a nastesti, nikdo z nas tady v diskuzi nijak neovlivnime to, jakym smerem se hude budoucnost jakekoliv zminene technologie vyvyjet :-!
    • 22 Reagovat !

      foto ZocelenyDrapalik

      ZocelenyDrapalik 23.01.  01:06

      « Re: Auto od 1,5 mil.

      Ale bláboly. Přestaňte hltat spalovací PR a myslete hlavou.
      Elektřina v pohonu aut je technologie v nástupu. Není dost výrobních kapacit baterií ani elektromobilů, není dost modelů aut, série jsou nízké. To je příčina vysoké ceny. Jako každá nová technologie přichází nejdříve v segmentu drahých produktů. Common Rail diesel, ESP a řada dalších technologií přišla nejdříve do luxusních vozů a trvalo 10 let než se dostaly do vozů běžných.
      Elektromobil má konstrukční potenciál být levnější než spalovací pohon. A taky za 10-15 let levnější bude - až bude přebytek výrobních kapacit baterií, stejně jako je dnes přebytek kapacit na spalovací technologii.
  • 103 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 22.01.  16:55

    Model 3

    Zvenku hezký, sedat bych do toho ale nechtěl, uvnitř těžká automobilová bída. Jediný plus vidím v dynamice. Otevírat přihrádku před spolujezdcem přes menu na displayi - děkuji, ne.
    • 15 Reagovat !

      foto Zetti

      Zetti 22.01.  18:22

      « Re: Model 3

      vyjimecne souhlas
    • 62 Reagovat !

      foto Machyrek

      Machýrek 22.01.  18:47

      « Re: Model 3

      Zvenku je to hnusný. Jasně, je to subjektivní, i některý holky, co mi připadaj hnusný, maji děti. A uvnitř je to Lada.
      Je legrace, jak ekomasáž a PR vymyla některým lidem mozky, že jsou ochotni v tom vidět konkurenci BMW 3 a zaplatit za to dvě mega.
      • 72 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 22.01.  18:56

        « Re: Re: Model 3

        Lada za 1,5 mega. To chceš.
        • 31 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 22.01.  19:05

          « Re: Re: Re: Model 3

          Tak z mýho laickýho pohledu se tu platí JEN za pohon, a vono to teda jede, ne že ne. Jen je to v případě "pouze za pohon" trochu drahé.
        • 42 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 22.01.  19:06

          « Re: Re: Re: Model 3

          Elektrocvoci by dali i víc .........
      • 42 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 22.01.  18:57

        « Re: Re: Model 3

        Mě tomu zvenku chybí jen normální děravá maska, páč sem asi zaostalej fosil, ale jinak mi kastle přijde elegantní, asi lepší, než Model S.
        Ale jak říkáš, postavit to vedle pěkné trojky za 1,5 mega...
        • 32 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 22.01.  19:10

          « Re: Re: Re: Model 3

          Kastle je docela pěkná, děravá maska chybí, je to takové divné zepředu. Takové strašně jakoby plastové.
          Jsem taky fosil a jsem na to hrdý !!! >:D A hůř, já jsem dieselový fosil a takové jako jsem já by elektrocvoci raději viděli na popravišti :-| Ti benzínoví fosilové by jen skončili v uranových dolech.
          • 13 Reagovat !

            foto DonVito

            DonVito 22.01.  19:52

            « Re: Re: Re: Re: Model 3

            Ahoj Wine,

            neprehanej :-)

            Ja bych byl momentalne stastnej, i kdyby tu jezdily jen diesely EU6-d..
          • 13 Reagovat !

            foto ZocelenyDrapalik

            ZocelenyDrapalik 23.01.  01:21

            « Re: Re: Re: Re: Model 3

            Strč si vejfuk do obýváku a tůruj si to jak chceš. Uvidíme jak dlouho ti hrdost vydrží.
            • 10 Reagovat !

              foto Freddka

              Freddka 23.01.  12:27

              « Re: Re: Re: Re: Re: Model 3

              To je asi jako argumentovat “chces doma svitit nebo jezdit na elektriku? Tak si do obyvaku dej komin z uhelne elektrarny a uvidime, jak dlouho ti hrdost vydrzi”.
              To neni moc dobra argumentace, to se moc daleko nedostaneme ... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto 99matthew99

      99matthew99 23.01.  19:04

      « Re: Model 3

      Karel mozem sa opytat jazdil si uz nejakou Teslou? Lebo vies jedna vec je co si precitas a pozries obrazky a druha vec je realna skusenost. Pretoze tesla je samozrejme mega draha a za tu cenu sa da kupit kopec aut ale je proste ina ako ostatne auta. Mne sa paci na tom aute ta jazda ktora sa neda porovnat s klasickym beznym autom so spalovacim motorom, to ticho ked to zrychluje za akychkolvek podmienok, tie technologie(autopilot, neustale internetove pripojenie kdekolvek). Ktoremu inemu autu sa da na dialku zvisit dojazd ako to urobil Musk ked boli poziare v Kalifornii. Ano interier vyzera dost stroho ale aj popri tom je nalozeny najmodernejsimi technologiami. Mne to pride ako ked niekto hatuje iphone. Ano je neskutocne drahy ale iOS funguje proste perfektne.
  • 63 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 22.01.  19:21

    Na konkurenčním webu ...

    ... se dnes zamýšlí nad tím, že kvůli EV nebudou dostupná auta levnější než 410 000, na auta za 200 000 můžeme prý zapomenout. A přiznávají že už si každý auto koupit nebude moci ale zato ho bude moci "sdílet". Jo o tom každý sní, aby mohl sdílet špinavou plečku.
    Drahých aut bude dostatek ale nebude dostatek kupujících. Upřímně řečeno, kdysi se mi panenky protáčely když jsem zjišťoval kolik auta stojí a byl jsem vděčný za služebák, a doma jsem měl Š 125.
    Dnes jsem na tom líp ale vidím jak jsou lidi vděční třeba za Duster kdy mohou za slušné peníze dostat 4x4 a SUV v kombinace s dražším dieselem. Místo toho jim budou vnucovat pikslu s namotaným měděným drátem a několika sty kg chemie pod kapotou. A to vše jen o 300 000 dráž ...... V první chvíli se budou lidi snažit nechat si svoje fosily, potom jim je seberou a zakážou. Taky zakážou vyšší rychlosti a v Německu neomezenou. Výsledek bude že lidi budou NNAASSRRAANNÝÝ.
    • 52 Reagovat !

      foto Orm

      Orm 22.01.  19:35

      « Re: Na konkurenčním webu ...

      Uvidíme, zatím to vypadá, že nové ekonormy pro auta nastartovaly recesi v Německu - což je docela průšvih pro celou Evropu.
      • 62 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 22.01.  22:37

        « Re: Na konkurenčním webu ...

        Němci si svou zelenou blbostí likvidují autoprůmysl, tj to, co je živí. Smutné je to, co píše Win - lidi si budou nechávat stará auta, protože proč by si kupovali to, co jim někdo nutí v zájmu vyššího dobra? A pak přijde doba, kdy spalovací motory zakážou a ty si za své vydělané peníze budeš moci koupit jen elektroauto.

        EU pokřiví trh a je po svobodě rozhodování. Elektromobil neovládne trh tím, že je lepší než klasické auto, ale tím že nám ho nařídí... Tím přijde i spousta lidí o práci v automotive ;-\
        • 23 Reagovat !

          foto ZocelenyDrapalik

          ZocelenyDrapalik 23.01.  01:48

          « Re: Re: Na konkurenčním webu ...

          Němci propásli nástup elektromobilů. Dnes musí překotně vývoj dohánět. Jestli to neudělají dnes, zítra je převálcuje vývoj. V Číně se dnes vyrobí a prodá tolik elektromobilů, kolik v EU a USA dohromady. To je smrtelné ohrožení evropských automobilek!! Protože rostoucí čínské série jim umožňují vyrábět EV levněji.

          Jen člověk bez rozhledu může myslet, že EV se zavádějí v důsledku regulací EU. Ne. Příčinou je světová konkurence. Nebo si vážně myslíte, že regulace EU způsobují masivní nárůst výroby EV v Číně?
          • 11 Reagovat !

            foto ericn

            ericn 23.01.  09:45

            « Re: Re: Na konkurenčním webu ...

            No to, jestli něco němci něco propásli je jiná otázka - spíš opatrně vyčkávali. Vadí mi to, že EP nesmyslně zavádí emisní normy bez ohledu na výrobce automobilů a jejich možností technického vývoje s rozumnými náklady. Snižovat normu o 35% dokáže jen dementní "zelený" mozek nebo technický analfabet = poslanec europarlamentu. Navíc to opět zaplatíme my, zákazníci. Stejně jako dotace na elektromobily, zaplatíme je opět z našich daní...

            Tj. EP nám nařizuje něco, co ve finále všichni zaplatíme a navíc díky těmhle pokrouceným názorům přijde spousta lidí o práci = nesmyslné počínání, které bude ve finále znamenat průser pro celou Evropu. Automotive je jeden z největších zaměstnavatelů v EU. Co ty lidi budou dělat? Půjdou na pracák? Zas to ve finále zacvakáme z daní? Pěkná budoucnost, jen snižujeme svou konkurenceschopnost.

            Nebo máš ten pocit, že by o elektromobily měli lidí zájem? Koupit si auto za dvounásobek ceny, s dojezdem sotva 200-300km a to si nesmíš zapnout topení nebo klimu. U paneláku, práce a ani nikde na venkově to nenabiješ a navíc potřebuješ na delší cestě min 40min refresh na 80% kapacity - to není nic, co by normální člověk chtěl...

            Elektroauto není na volném trhu vůbec konkurenceschopné, proto se různé vlády snaží ho z daní dotovat (v rámci vyššího dobra). Bez dotace (Norsko) šli prodeje do kytek = pak přecházejí na příkazy a zákazy a to mě prostě se*e :no:
      • 10 Reagovat !

        foto LW

        LW 23.01.  00:29

        « Re: Re: Na konkurenčním webu ...

        Přesně tak.. ale Eurovolby se blíží..
    • 26 Reagovat !

      foto DonVito

      DonVito 22.01.  20:04

      « Re: Na konkurenčním webu ...

      Wine,
      Nevim jestli zijeme ve stejnym statu. Ale jestli si myslis, ze auto za 200 tisic si tu muze koupit kazdy, tak to je veliky omyl!
      Ostatne i jako nasledujici spekulace o zdrazovani aut ;-)

      PS S tema 300 tisici dnes mozna nejsi daleko od pravdy. Ale uvedom si, ze za deset let projedes na benzinu (sorry na nafte :-) ) urcite vic nez 300 tisic ;-) A naklady na elektriku jsou zlomkem nakladu na benzin/naftu. A o tom kolik budu stat elektrika nebo benzin/nafta za deset let se tady dohadovat nechci ;-)
      • 22 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 22.01.  23:45

        « Re: Na konkurenčním webu ...

        O nákladech na elektřinu je docela podstatné se dohadovat.
    • 02 Reagovat !

      foto LW

      LW 23.01.  00:31

      « Re: Na konkurenčním webu ...

      Nejde něco zakázat většině obyvatelstva. To je politická sebevražda a ví to každý politik. Proto půjdou cestou dotace EV, než jim dojdou peníze, které jim posílá tradiční autoprůmysl.
    • 22 Reagovat !

      foto ZocelenyDrapalik

      ZocelenyDrapalik 23.01.  01:33

      « Re: Na konkurenčním webu ...

      Na konkurenčním webu (ale nejenom na něm) běží PR masáž, kterou automobilky nasazují u příležitosti zahajení prodeje Tesly v Evropě koncem února. Co se dá dělat. Nemají nic konkurenčního, co by mohly proti TM3 nasadit, tak holt alespoň produkují tuny blábolů. Bohužel to jen rozšiřuje nenávist a naštvanost ve společnosti. Bohužel se vždy najde dost lidí, kteří uvěří, že elektromobil žere děti, že je učiní navždy chudými a bez přístupu k mobilitě. Vidím, že i vy jste si naskočil.
      • 11 Reagovat !

        foto spaleny6

        spaleny6 23.01.  09:29

        « Re: Re: Na konkurenčním webu ...

        Buď konkrétní. Rád si ty články plný nenávisti přečtu. Kdyby sis chtěl ty zase počist nenávist vůči spalovákům tak jdi na hybrid.
        • 10 Reagovat !

          foto Freddka

          Freddka 23.01.  11:56

          « Re: Re: Re: Na konkurenčním webu ...

          Za posledni tyden je jen na auto.cz asi 4-5 clanku, ktere se snazi stavet EV nebo Teslu do pokud mozno co nejhorsiho svetla.

          Dam priklady:
          Jeden je rozhovor z konference Uniperolu, kam asi zjevne redakce zaskocila na chlebicky a pivecko a radsi nejmenovali s kym ten rozhovor vedli. Tam se ukazalo, ze lidi co maj business v benzinu a nafte, nemaji z Tesly a EV zadnou velkou radost. Ovsem prezentuje se to tak, aby to vypadalo jako nazor lidi z autoprumyslu a zavadejici nadpisy a clickbait atd atd

          Jiny clanek nam zase rika, ze prej nebude za zadnych okolnosti mozne vyrabet EV kompakty za stejnou cenu jako dnesni auta - rikaji ti, kdo vyrabi dnesni auta se spalovacim motorem.
          Tam jsme se dozvedeli, ze automobilky chte nechte musi uznat, ze v EV je cesta. Puvodne titiz ty stejne automobilky rikaly, ze nelze vyrobit sportak dokud ho Tesla nezacala vyrabet. Pak rikali ze to neni mozne ve tride klasicke limuziny, dokud to nezacala Tesla vyrabet. Potom ze to neni mozne ve stredni tride dokud neprisla Tesla Model 3. No a ted nam to rikaji o kompaktech, dokud ... doplnte si sami :-)

          Tak to jen tak dva priklady, kdyz to tady projdes, uvidis, ze je jich vic :-)
          Ale vis co to nevadi, oni jsou blbci, protoze takhle vlastne delaji Tesle reklamu zdarma, protoze v kazdym clanku vsude Tesla, Tesla, Tesla :-)

          Musime pockat do doby, az budou klasicke automobilky mit treba 10-20% produkce v EV a ten pomer se bude rychle prehupovat na stranu EV. Uvidis, ze v ten okamzik se budou moct ty VW apod. doslova po*** aby vyslo co nejvic clanku jak EV je nej a jak je to jedina mozna cesta :-) A misto nazoru lidi z Unipetrolu budeme cist nazory lidi z CEZu ... :-)
  • 16 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 22.01.  20:00

    Ideologie

    Zajimavy je, jak je clanek o uvedeni M3 na evropsky trh ideologicky podbarven.
    A vlastne ta zla Tesla nam tady zdrazuje nase auta :-O

    Co vsechno se Tesle nedari.
    A jak je Evropani svymi investicemi Teslu rychle dozenou atd.

    A ze je homologace pro Teslu dulezita >:D
    No aspon nema problemy s emisema >:D

    Koho to zajima. Co radsi udelat cenovou, dynamickou a nakladovou srovnavacku, treba s tim 3er :-) ? At to neprobiha jen v diskuzi.
    • 31 Reagovat !

      foto kari-laz

      kari.laz 23.01.  07:58

      « Re: Ideologie

      Vážně chceš udělat srovnání jízdně skvěle vyvážené M3 s možností čistě zadokolky a manuálu s tímhle trolejbusem, co se umí rozjet jen rovně a ještě jen na chvilku?
      • 00 Reagovat !

        foto Freddka

        Freddka 23.01.  12:12

        « Re: Re: Ideologie

        Jo chci :-)
        Schvalne ktery ma lepsi zrychleni a ktery ma vetsi dojezd na plnou nadrz/baterku, to jsem fakt zvedavej :-)

        Mimochodem M5 uz v manualu neni druhou generaci a ted ani nevim, jestli se pocita s manualem u nove M3? Snad teda jo!

        PS: mym vysnenym vozem je 340i na ktery si setrim, jen aby sis nemyslel, ze jsem nejakej elektrikar nebo co :-)
  • 00 Reagovat !

    foto megacruiser

    megacruiser 24.01.  01:04

    1,5 milionu?

    No tak to je opravdu láce. Lehké BMW i3 s karbonovou karoserií je podstatně levnější a použitelnější, s REXem dokonce s neomezeným dojezdem. Tedy žádná velká revoluce tato nová Tesla. A kdo chce elektromobil co nejlevnější nebo do města, koupí Fiat 500e, klidně dovoz z USA. Cena? Od 300 tisíc, což už není taková darda. Solidní, ne moc jetou i3 lze z USA dovézt kolem půl míče s nájezdem kolem 15 tisíc km. Takže proč bych měl chtít zrovna Teslu za 1,5 - 2,3 milionu? Prestiž?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro Davídka (2): Rakovina mu požírala ledvinu

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro…

Jsou zvyklí pomáhat a zachraňovat lidské životy. Tatínek Davídka (2) je řidičem u záchranné služby, maminka…

Cukráři ho milují, dietáři se před ním křižují! 5 mýtů o másle!

Cukráři ho milují, dietáři se před ním křižují! 5…

Máslo na jedné straně bývá synonymem pro domácí kuchyni a na máslové pečivo se nám sbíhají sliny, jen co na něj…

 

iSport.cz

Lyžařská naděje Havlíčková sdílela svůj den: trénink, škola i vaření

Lyžařská naděje Havlíčková sdílela svůj den:…

Sympatická blondýnka Bára Havlíčková to nemá rozhodně jednoduché. Reprezentantka v běhu na lyžích musí totiž…

Jágr po návratu: Potřebuju shodit kilogramy. Do Havířova jel vlakem

Jágr po návratu: Potřebuju shodit kilogramy. Do…

V polovině osmdesátých let v této hale zpíval Elton John. Představila se tady Sepultura, Alexandrovci a nakonec…

 

Reflex.cz

Zákeřné fotky, u kterých nebudete vědět, čí jste a kde vám hlava stojí

Zákeřné fotky, u kterých nebudete vědět, čí jste a…

Čert, aby se v tom vyznal. Která hlava je čí a čí noha patří komu? Pár fotek, ze kterých jistě nebudete vědět,…

Nabourat manželce Facebook je v Itálii trestné. A to je dobře!

Nabourat manželce Facebook je v Itálii trestné. A to…

Italská justice se zcela jednoznačně vyjádřila k stále častějšímu způsobu vyřizování rozchodových a rozvodových…