Uplne to same jako s elektromobily, jsou odhady, jak za 20 let budou masove rozsirena, nebo vubec existovat, autonomni auta.
Za 20 let se tomu budeme smat. Stejne jako dnes predpovedim budoucnosti pred 20ti lety :-)
Jaka je realita. Nic jako plne autonomni auto ani zdaleka neexistuje a elektromobily jsou ve slepe ulicce stejne, jako poslednich sto let. Vrcholem vy vyvoje je Tesla, ktera ma v podvozku tisice monoclanku a nebo hybridy, ktere ve meste zerou pri stejnem zpusobu jizdy o pul litru min nez klasika a na dalnici vic >:D
Tak tak. Ale už dnes se dá říci, že čisté elmobily jsou utopie. I kdyby(!) se nakonec povedlo, aby se váhově, prostorově a jízdním dosahem přiblížily dnešním spalmobilům, tak jejich nabíjení elektro-energetika neunese! (Viz příspěvek dole).
Myslím si, že jako nelze zahodit trakční přirozenosti el. pohonu proti z podstaty netrakčnímu spalmotoru, tak zrovna tak nelze zahodit koncetrovanost energie v benzínové-naftové nádrži. Jde jen o to ji využít s lepší účinností. Proto si myslím, že má technickou budoucnost el. pohon z menšího akumulátoru (jen několik málo kWh), který je trvale dobíjen z generátoru, který žene v otimálním režimu běžící spalmotor (odloučený od trakce!). Celosvětová spotřeba ropy by se tak velmi snížila a kdoví, jestli se potom už nebude stačit dotvářet - bude to nakonec OBNOVITELNÝ ZDROJ . :-) .
Je treba si uvedomit, ze vyvoj v case neni linearni. Neda se tvrdit, ze ted se neco povedlo a proto dalsi a jine problemy jsou jen otazkou casu. Tak to byt vubec nemusi, jsou slepe ulicky a problemy, s kterymi se nehne treba nikdy. Stejne jako se treba lidstvu nikdy nepodari kolonizovat jine planety atd. Ani se neda tvrdit, ze driv si take lide neco neumeli predstavit a dnes je to bezne. Spousta veci, vynalezu upadla v zapomeni a dost casto se prosadilo to, co nikdo necekal a nepredpovidal.
Zastanci autonomnich aut a elektromobilu byvaji hlavne snilci, neuvedomujici si realitu. Ta je velmi stridma.
Je to hlavne PR a trendy. Tot vse.
Elektromobily v nejake mire se nejspis prosadi. Ve specifickych pripadech. Zatim ale nic nenapovida tomu, ze nejak vic. Ten stav totiz trva uz dvacet let, to neni zadna novinka.
Ano, tak to je. A i proto jsem napsal za "I kdyby(!) ..." (vykřičník).
Nabíjet z venku to přeci nepotřebuje.Ale kdyby došel benzín-nafta, tak aku umožní dojet k první pumpě. A pak by se mohlo třeba z vnějšku nabít, ale pozpodmínečně to nutné není.
a cemu vadi ze jsou to zeme s uhelnyma elektrarnama? sak fosilni auta jezdi na palivo ktere se rafinuje jen diky elektrine z elektraren, takze je celkem fuk jezstli ta elektrina z tech uhelnych elektraren putuje do rafinerii a nebo do elektroaut :-!
vetsinou jedinci ktery si kupuje auto je fuk jak vypada ten ekosystem za nim, jeho zajima jen to kolik to auto stoji na porizeni a kolik ho bude stat provoz
Spotřeba ČR v zimě je cca 10 000 MW. Z toho necelých 250 MW jsou rafinerie (Chemopetrol Litvínov, Kaučuk Kralupy).
Naproti tomu spotřeba nabíjení jen poloviny elmobilů (cca 3 miliony) a jen(!) po nedpostatečných 3 kW-ech představuje navrch stejnou spotřebu, jako je dnes (a to neuvažujeme přídavné ztráty v rozvodu zvn, vvn, vn a nn až do nabíjecích zásuvek).
Zdaleka tedy nestačí ani zdvojnásobení dnešní energetiky.
muzes nejak dolozit ty uzasny dve cisla co uvadis? to sis je vyzdimal z ocucanych prstu nebo odkud? jen pro ukazku jaky nesmysly tu uvadis
10000 MW - denni spotreba CR je v prumeru 191000MW (udaj CEPS za 2016), za hodinu to dela pak prumer necelych 8 tisic MWh, kde jsi prisel na 10 tisic MW?
250MWh - to je v pripade rafinerii Cepra priblizne 157 tisic litru zrafinovanych finalnich paliv, pritom Cepro uvadi ze za 2016 zrafinovali priblizne 7.5 miliardy litru paliv, cos dela priblizne 20.5 milionu litru paliv denne a 865 tisic litru za hodinu v prumeru, coz odpovida cca 1384 MWh, ERU dale uvadi ze v CR se priblizne 20% v CR spotrebovane energie spotrebuje v Ceskych rafineriich, coz jaksi koresponduje s cisly co uvadim a jsou z vyrocnich zprav danych firem a uradu ;-)
vsechny 3 hlavni rafinerie v CR maji prime vedeni od blizkych hnedouhelnych elektraren ;-)
tak laskave prestan psat ty nesmysly, krom tve blbosti a lzi to nic neprinasi, a lidi nastesti nejsou tok hloupi aby tomu co pises verili
jakej prikon a praci? o prikonu jsem nic nepsal ;-) proste jsi zjistil jaky nesmysli jsem ti celkem snadno vyvratil a ted se budes snazit to stahnout jinym smerem co >:D proste priznej ze jsi blbec co hodoil do placu nesmyslny cisla ktery sis vycucal z prstiku a cekal ze ti je lidi sbasti
staci si p[recist kazdorocni zpravu CEZ, CEPS a castecne Cepra, vse statni firmy ktere ty udaje musi v kazdorocni zprave uvadet :-!
...na cestování po městě a do práce ok (Je potřeba garáž s přípojkou. Ideálně včetně fotovoltaniky a úložiště). Na delší cesty diesel šestiválec splňující euro 5 a výš.... :-!
Velikost treba FIAT Punto/KIA Rio(4-door), dojezd 250 km (vcetne chlazeni/topeni),
s cenou: 199,999 Kc, a slevu 50% u CEZ na dodavku elektronu. Make a deal! :-!
Na delsi cesty - gumovy nafukovaci clun? >:-[]
Ale zase je šlechtí, že když už kvůli návštěvnosti lžou a překrucujou fakta, tak alespoň vloží odkaz na původní zdroj, kde si člověk může přečíst, jak to vlastně bylo :-!:-!
jsem si jistý že řada dotazovaných nepochopila otázku a odpovídala na dotaz zda si plánují koupit mobil - a z principu mobily jsou na baterie - takže elektromobil ha ha ha
kdo si průzkum zadá, takové jsou výsledky
kdopak to řekl - "věřím jen takovým průzkumům které jsem sám zfalšoval"?
někdy se takovým vylhaným informacím založeným na nepravdě říká propaganda :-)
autor článku je:
1 - hloupý
2 - skočil na špek
3 - dělá lživou propagandu za prachy
4 - kalí vodu protože neumí napsat vlastní článek