Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektromobil Volkswagen e-Golf jde do prodeje, stojí 956.000 Kč

Volkswagen uvádí po e-Upu! na trh druhý elektromobil, e-Golf je dražší, ale výkonnější než Nissan Leaf.
Zpět na článek
18. 2. 2014 09:15
18. 2. 2014 09:19
18. 2. 2014 09:21
18. 2. 2014 09:35
18. 2. 2014 09:37
18. 2. 2014 11:26
18. 2. 2014 09:42
18. 2. 2014 09:47
18. 2. 2014 09:53
18. 2. 2014 10:08
18. 2. 2014 10:19
18. 2. 2014 10:20
18. 2. 2014 09:29
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 2. 2014 11:00
18. 2. 2014 11:06
18. 2. 2014 11:37
18. 2. 2014 11:53
18. 2. 2014 16:56
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 2. 2014 09:40
18. 2. 2014 09:57
18. 2. 2014 11:40
18. 2. 2014 11:43
18. 2. 2014 09:49
18. 2. 2014 10:57
18. 2. 2014 12:45
18. 2. 2014 15:03
18. 2. 2014 11:03
18. 2. 2014 11:08
18. 2. 2014 11:17
18. 2. 2014 11:24
18. 2. 2014 11:35
18. 2. 2014 11:40
18. 2. 2014 11:46
18. 2. 2014 11:55
18. 2. 2014 11:47
18. 2. 2014 12:00
18. 2. 2014 12:05
18. 2. 2014 16:58
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 2. 2014 19:02
18. 2. 2014 11:09
18. 2. 2014 11:12
18. 2. 2014 11:23
18. 2. 2014 11:04
18. 2. 2014 11:52
18. 2. 2014 12:47
18. 2. 2014 13:02
18. 2. 2014 13:14
18. 2. 2014 13:14
18. 2. 2014 14:11
18. 2. 2014 13:30
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 2. 2014 14:13
18. 2. 2014 14:30
18. 2. 2014 17:46
18. 2. 2014 19:32
18. 2. 2014 13:32
19. 2. 2014 19:38
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
18. 2. 2014 09:00
Konečně pořádný ELEKTROPOHON DAS AUTO
:-) VW DAS AUTO ELECTRIC-GOLF, to pravé do města :-) ne jako smradlavý YETI !
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rimow11
18. 2. 2014 10:37
Re: Konečně pořádný ELEKTROPOHON DAS AUTO
:yes:
18. 2. 2014 12:29
Re: Konečně pořádný ELEKTROPOHON DAS AUTO
jj [odkaz] [odkaz] :yes:
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 09:08
Hračka pro bohaté děti...
Zajímavé, za mne rozhodně hezčí než měsíční vozidlo i3, ale pořád naprosto nekonkurenceschopné pro trh s automobily. Mimo pseudoekologického efektu (auto se stejne ekologicky nevyrábí a elektřina jakbysme) tohle auto nemá co nabídnout za svou cenu. Ještě to bude dlouhá cesta.....

Co by jste si vybrali za Golfa? E-Golf za 956 tisíc, nebo GTI za 705 tisíc a ještě by vám 250 zbylo na benzín, nebo na Fabii?:D ?
Rozbalit vlákno
49
Avatar - iudex
18. 2. 2014 09:09
Re: Hračka pro bohaté děti...
Golf R. >:D
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 09:13
Re: Hračka pro bohaté děti...
Na ten sem pozapoměl ;-)
Avatar - iudex
18. 2. 2014 09:14
Re: Hračka pro bohaté děti...
Je pochopiteľné, že technológia je v plienkach a o pár rokov to môže byť niekde úplne inde (možno budú elektromobily tejto triedy stáť 20t eur a mať dojazd 400 km). Otázka ale znie, čo spraví majiteľ takéhoto prototypu, ak ho bude chcieť o pár rokov predať, teda v dobe, keď budú elektromobily úplne inde, ako dnes. Obávam sa, že to ako jazdenku nik nekúpi ani zadarmo (kúpili by ste dnes povedzme Octaviu so 110 kW trojlitrom, ktorý žerie 20 l/100 km?). Tak prečo byť dnes tým pokusným králikom, ktorý si kúpi elektromobil v prvotnom štádiu vývoja?
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 09:20
Re: Hračka pro bohaté děti...
Já myslim, že Trojlitrovou Oktávii by si leckdo koupil >:D A ještě by tu na diskuzích chválil, že jezdí jen za 10 a že to je to jediný pravý ořechový, protože má velkou atmosféru a žere jen o dva litry více, než stejně výkonné TSI >:D Co na tom, že na pojistce stojí 3x tolik a škrtí plyn, aby ho nesežrala >:D >:D

Jinak máš samozřejmě pravdu, ale já si myslím, že elektromobily plně spalovací motor nenahradí v blízké době. A jestli vůbec, jsou ještě jiné alternativy... :-) Nechme se překvapit... tohle je Golf tak maximálně pro Bereniku >:D
18. 2. 2014 10:04
Re: Hračka pro bohaté děti...
No ... poviem to takto: ak by bola väčšina ľudí ako ty, technický pokrok by bol takmer nemožný, lebo by sa nové nápady jednoducho nerozšírili. Predstav si začiatky automobilizmu - tí ľudia, čo kupovali prvé autá boli bohatí nadšenci, auto bolo viac v oprave ako na ceste, dojazd bol minimálny, benzínky neexistovali ... Oproti tomu koní bolo viac, voda a tráva je takmer všade a sami sa reprodukujú - čo o autách neplatí. Early adopters musia byť, inak by nebolo ani ďalších, lepších pokusov ...
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 10:13
Re: Hračka pro bohaté děti...
Zase špatné přirovnání.
Zatímco kůň (všechna čest nadšencům) je nepohodlný a vytřese z tebe duši, automobil nabídl najednou komfortnější svezení ( jasně že hned ty první vozy to nebyly), rychlejší a hlavně si mohl cestovat ve více lidech (teď mi namítneš kočáry, ale ty si taky nemohl dovolit každý).
Navíc elektromobily už tu s námi koexistují nějakou dobu a pro tebe, jako pro uživatele nenabídnou zatim nic navíc. Komfort je stený, výkon taky, jízdní vlastnosti taky.. (samozřejme záleží kus od kusu). Je to prostě pořád jen auto...
Kdyby umělo lítat... to by bylo! To by byla revoluce . >:-[] ;-)
18. 2. 2014 11:07
Re: Hračka pro bohaté děti...
Ale ale ... Prvé autá rozhodne neboli komfortnejšie než kočiare/dostavníky. Navyše mali oproti nim okrem rýchlosti, vlastne len nevýhody - malí dojazd a poruchovosť. Opraviť kočiar/ podkuť koňa ti dokázal takmer každý dedinský kováč, opraviť auto iba odborník. Autá si takisto nemohol dovoliť každý - tak ako kočiare. Čo sa týka výhod elektromobilu dnes, ja to vidím na TICHO, jednoduchšiu údržbu, lepšiu spoľahlivosť a menšiu cenu paliva. Ako vidno na nete, sem-tam to ľuďom za to stojí a majú také auto ako jediné ... Mne by napríklad vyhovovalo takisto - autom vlastne nechodím nikde ako do práce/z práce, sem-tam nákupy a toto by to zvládlo s prehľadom.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 11:34
Re: Hračka pro bohaté děti...
Jsi si jistý, že elektromobil bude spolehlivější než třeba benzínová atmosféra? V době, kdy se většina elektroniky dělá masově v číně? Tím si tak jistý nejsem...
18. 2. 2014 11:58
Re: Hračka pro bohaté děti...
No ... predpoklady na to má slušné, lepšie ako spaľovací motor s tou spústou pohybujúcich sa častí, prevodovkou so spústou pohybujúcich sa častí a prídavnými zariadeniami závislými na motore pomocou spústy remeníc a podobne A navyše s elektronikou z Číny :-)
18. 2. 2014 11:15
Re: Hračka pro bohaté děti...
Naopak, to je velice dobré přirovnání.

Přepokládám, že Lovap porovnával první automobily s kočáry taženými koňmi, a proti těm nabízely tito pionýři opravdu pouze nevýhody.

S elektromobily je to podobně - ano, dnes lze žehrat na jejich vysokou cenu, která z nich činí "hračku pro bohaté", ale jak asi víš, cena automobilů je do zančené míry určována sériovostí jejich výroby. Věřím, že za deset let budou mít elektromobily mezi městskými vozy 30% tržní podíl, budou dostupnější a bude pro ně dobudovanější infrastruktura.

Elektromobil má ve srovnání s konvenčním pohonem trumf v rukávu v podobě nesrovnatelně nižší servisní náročností a jsem zvědavý, jak s ním výrobci naloží (současné zisky spojené se servisem + prodejem náhradních dílů nejsou vůbec zanedbatelné).

Také by mě zajímalo, zda se prosadí spíš přístup BMW (eletromobily jako svébytné avantgardní modely), nebo VW (elektropohon v kabátku konfekčního modelu), osobně mi přijde řešení BMW promyšlenější z dlouhodobého hlediska.

To, co bude v EU elektromobily nejvíce svazovat je doslova TRAGICKÁ energetická politika unie - ta ovšem nesvazuje zdaleka jen eletroauta...
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 11:33
Re: Hračka pro bohaté děti...
Jenže i když elektroauto bude stát třeba o 50% více (a to ještě hodně dlouho bude znatelně dražší, než konvenční řečení), než běžný spalovací motor, bude mít lehce nižší dojezd a nabíjení. Bude už jakž takž vychytané, stejně tak jako třeba ta auta na počátku automobilismu ( nemyslím první automobily, ale první sériové). Pořád to není tak markantní rozdíl proti spalovacímu motoru z pohledu provozovatele.
Dám ti jiný příklad, poznáš rozdíl mezi elektrickou lokomotivou a dízlovou z pohledu pasařéra? Já tedy ne. A teď si představ, jestli by sis měl připlatit třeba polovinu navíc za to, že pojedeš v elektrické, kdo to udělá? Já opět ne... na co?

Určitě to bude jistá vize budoucnosti do měst, ale určitě to nebude za 10 let... vždyť už skoro 20 let se elektromobil dá koupit a kolik jich jezdí a jak klesla cena? Proto jsem vůči tomu skeptický... alespoň prozatím :-)
18. 2. 2014 11:55
Re: Hračka pro bohaté děti...
No ... medzi elektrickou a motorovou lokomotívou rozdiel ako pasažier nepoznáš, ale to je len preto, lebo je od vozňov oddelená :-) Zato v aute spaľovací motor od elektrického poznáš určite. Elektrické autá sú proste tiché.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 11:59
Re: Hračka pro bohaté děti...
Ano a touhle bombou na konec se rozloučíme >:D To je totiž zatim jediné + Pokud nemáš teda V8, tam by mi vadilo neslyšet motor >:D
18. 2. 2014 12:47
Re: Hračka pro bohaté děti...
Nesmíš porovnávat pouze pořizovací cenu ale i provozní náklady. Bohužel v této oblasti je vícero otazníků. Za prvé je zde otázka v jaké relaci budou ceny elektrické energie a ropných produktů.

Za druhé jsou tu náklady na servis. Elektromobil má výhodu v DALEKO menším počtu pohyblivých částí, které navíc nejsou často ani ve vzájemném kontaktu. Chybí mazací okruh, rozvody, převodovka se spojkou - už žádné výměny oleje! Na druhou stranu se vznáší otazník nad životností baterií a cenou za jejich výměnu.

Pokud bych vyšel ze současných cen elektřiny a ropy, ignoroval servisní náklady a počítal s proběhem u prvního majitele 50.000km, tak může mít elektromobil pořád o cca 30% vyšší pořizovací cenu.

Problém je, že provoz jakéhokoliv vozu je třeba zasadit do konkrétních legislativních podmínek. Zavěštím si tedy, jak bude vypadat rozvoj elektromobilů v EU:

Díky evropské energetické (ne)koncepci nám porostou ceny elektřiny rychleji než ceny benzínu. To bude činit elektromobily méně atraktivními, takže přijde na řadu berlička v podobě dotací/úlev, to vše pod pláštíkem ekologie.

Díky tomu se bude počet elektromobilů pomalu ale jistě zvyšovat, což povede k nižší spotřebě benzinu, což má pro stát neblahé konotace v podobě výpadku příjmu ze spotřební daně. Takže na pořad dne přijde něco jako spotřební daň na elektřinu využitou pro potřeby osobní mobility :-)

PS: Menší dojezd elektromobilu je nevýhoda ale ne problém - víc jak 100km stejně denně s malým autem najede málokdo.

PPS: S těma lokomotivama to moc nechápu - čistě dieselové lokomotivy jsou už naprostý anachronismus a provoz elektrických je ve srovnání s dieselelektrickými levnější. To je ostatně důvod elektrifikace tratí...
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 12:51
Re: Hračka pro bohaté děti...
Napsal si to hezky a hlavně to o EU a státu.. nějak se vydělávat musí, osobně si myslím, že zvdání ceny elektřiny v 21. století do markantních výšin (aby nahradila ušlý zisk z tekutých paliv), kdy je vše na elektriku bude mít dost katastrofální následky :( .. ač spolehlivost nemužeme hodnotit, podívej jak vypadá elektronika dnes..
Myslím, že bude velký problém likvidace baterií a drahá výměna.. životnost se časem snad taky zvedne, ale nebude to pár let.

S lokomotivama jsem to myslel v době zavádění el. tratí. Prostě by ti nikdo nepřiplatil za stejně rychlou el. oproti dízlové. Vyjímka je rychlovlak, tam je to ale něco jiného :-)
18. 2. 2014 10:41
Re: Hračka pro bohaté děti...
Proč by byl nemožný? Byl by dražší, některé věci by se tedy dostaly na trh později, jejich masové rozšíření by to ale asi nezpomalilo. "Early adopter" není synonymum pro nadšence, který má dostatek peněz k rozhazování.
18. 2. 2014 12:02
Re: Hračka pro bohaté děti...
... ale ani antonymum. Spústa early adopter skrátka sú nadšenci s viac peniazmi, alebo aspoň ochotou ich za tie novinky míňať.
No ... problém je, že kto by tie veci kupoval v ich prvej, ešte nie celkom dokonalej generácii, než práve títo technologický nadšenci ochotný za to platiť? Aby sa ako mohli potom rozšíriť ...
18. 2. 2014 13:49
Re: Hračka pro bohaté děti...
Nadšenec utratí peníze i za zajímavost, která nemá žádné praktické využití. Nadšenci si kupují a staví elektromobily desítky let.

EA jsou lidé, kteří si kupují kusy ze začátku výroby. Jsou ochotni nést zvýšené riziko vady výměnou za to, že danou věc mají jako jedni z prvních. Ano, EA může být nadšenec. Stejně tak opozdilec může být nadšenec.

Vracíme se k tomu, že je rozdíl mezi produktem, o který je zájem, a produktem, který je oknem do budoucnosti, ale pořád není zralý. EA ti můžou pomoci najít a odstranit bugy, ale ne fundamentální nedostatky, které brání rozšíření.
18. 2. 2014 09:28
Re: Hračka pro bohaté děti...
kolem roku 2000 jsem v krame okukoval plasmovou televizi za 250tis a vedle stal novejsi model za 500tis.
rikal jsem si, kterej blazen by tohle koupil, ale nejspis se par takových naslo.
ti zaplatili novou technologii, která pak casem zlevnila a byla tak dostupna pro obycejny plebs.
podobne to je s kazdou technologickou novinkou, tedy i s elektromobilem
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 09:37
Re: Hračka pro bohaté děti...
No, já si myslim, že tam je to trochu jiné.
Plasmová televize za 250 tisíc byla jedinečná ať už svou velikostí, nebo ostrým obrazem, taky si tu dobu pamatuji. Dalo se pochopit, že někdo za ní utratil tyto peníze, pokud je měl.
Jenže tenhle Golf ti za více než dvojnásobek ceny obyčejného TSI nenabídne nic navíc z pohledu uživatele. Není rychlejší, není lepší v zatáčkách, není ani luxusnější...

Jisteže se to časem snad sníží, ale myslim, že to bude ještě dlouho trvat :-) Však to i píšu ve svém příspěvku.
18. 2. 2014 09:57
Re: Hračka pro bohaté děti...
samozrejme ze to pujde dolu, a samezrejme ze ne tolik jako ty plasmy
automobilky jsou k elektromobilum tlaceny taky z duvodu limitu CO2 u cele flotily vyrabenych aut.
a jestliže se potvrdi pokrok novych technologii ve skladovani elektriny, tak velkému rozsireni levných elektromobilu minimalne v primestskem rezimu nebude nic bránit.

otázka je samozrejme jak dlouho, když vezmu predstavy ze zacatku 80 let jak se bude zit v roce 2000, tak musim rict, ze v oblasti vyroby a skladovani energie se toho zas tak moc nezmenilo
Avatar - pumpkin
18. 2. 2014 10:04
Re: Hračka pro bohaté děti...
Keď si poskladáš všetky benefity, ktoré majú elektromobily napríklad v Nórsku, tak je to určite na zváženie. U nás zatiaľ samozrejme zbytočné auto.
18. 2. 2014 10:08
Re: Hračka pro bohaté děti...
ty vyhody jsou ale neudrzitelny uz dnes a tusim plati jen do roku cca 2017, jestli to teda ještě nezkrati
takze pak nebude zadna podpora při koupi, zadny vyhrazeny jizdni pruhy, zadny parkovaci mista zdarma, dalnice bez poplatku atd.
navíc norsko je diky rope dost mimo realitu standarnich minimalne evropských zemi
Avatar - pumpkin
18. 2. 2014 10:20
Re: Hračka pro bohaté děti...
Fakt? To by ma teda ako majiteľa elektromobilu nepotešilo... Kde si to čítal? Možno tým čo si dovtedy stihnú kúpiť elektromobil dáke benefity ostanú. Napríklad trajekty zadarmo, alebo tie bus pruhy.
18. 2. 2014 10:31
Re: Hračka pro bohaté děti...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
18. 2. 2014 10:58
Re: Hračka pro bohaté děti...
Problém je, že jednou bude elektromobilů tolik, že vyhrazené pruhy budou stejně zacpané jako zbytek komunikace. Finanční benefity můžou držet, dokud se jim do toho bude chtít lít peníze. Ale rozšiřovat komunikace a stavět další a další parkoviště ve městech není tak snadné.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 10:14
Re: Hračka pro bohaté děti...
No, v Norsku nežiju, ale souhlasím, že pro ně to je určitě zajímavější :-)
18. 2. 2014 11:14
Re: Hračka pro bohaté děti...
Tady nejde jen o cenu. Kolik lidí by si plazmovou televizi koupilo, kdyby měla horší obraz než CRT? Je rozdíl mezi tím, když je nová technologie drahá a jen "slízáváš smetanu" a když ještě není zralá. Například OLED známe hodně dlouho, používáme je dlouho, výrobci ukázali, že umí udělat i OLED televizi před lety, ale pustil ji někdo na trh? Nepustil, protože v té době pro ni nebyl trh. Omezili se maximálně na malosériové "prototypy" menších rozměrů, na kterých předváděli, že to skutečně umí.

Nebo odjinud; představ si, že by první CD mělo kapacitu 512 kB, tedy 0,5 MB. Místo 650 MB. Byla by to zajímavost, ale kolik lidí by o tuhle technologii budoucnosti mělo zájem, kdyby nepřekonala ani disketu?
Avatar - aproximus
18. 2. 2014 10:25
Re: Hračka pro bohaté děti...
tak pseudoekologického efektu jo? ty jsi asi labužník a rád si pochutnáš na PM emisích a benzoapyrenu. doporučuji v koloně otevřít okno a zhluboka dýchat. :yes:
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 10:32
Re: Hračka pro bohaté děti...
Já ti zase doporučím si nadechnout "vůni" tepelné elektrárny....
18. 2. 2014 10:58
Re: Hračka pro bohaté děti...
pravda, ale tepelne elektrarne nejazdia po meste (a vidieku) ;-)
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 11:08
Re: Hračka pro bohaté děti...
To ne.. jen v některých případech kouří u měst.... :-)
18. 2. 2014 12:26
Re: Hračka pro bohaté děti...
Toto je ale zasa demogógia, sakra. Konečne si uvedom, že ani tepelná uhoľná elektráreň ti tak neznečistí prostredie kde sa ľudia najviac zdržujú, teda mestá, ako automobily. Komíny sú vysoké z dobrého dôvodu - rozptyľujú emisie vyššie a týmpádom dopadajú na oveľa väčšiu plochu a oveľa menšou koncentráciou než automobily, ktoré majú výfuky pri zemi a pohybujú sa priamo v mestách. Nemáš šancu Ozzman :-) Navyše, je oveľa ľahšie vyčistiť jeden zdroj (komín) než tisíce ...
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 12:44
Re: Hračka pro bohaté děti...
Viz můj příspěvek dole aneb: "když to kouří jinému pod okny, nezajímá mne to.."

P.S. komínů je taky tisíce a to jen po Evropě... Něco si o tom přečti, než budeš nadávat, že za všechno zlo světa může jen spalovací motor :-) Je to všechno se vším..
To, že se část rozptýlí a většina stejně spadne uplně jinde je pravda (ne vždy se to rozptýlí), ale až budeš bydlet "tam jinde", tak ti to taky bude vadit :-!
18. 2. 2014 14:37
Re: Hračka pro bohaté děti...
A kolik těch tepelných elektráren v republice máme? >:D
EDIT: Konkrétně u nás na moravě máme dvě a to ještě kousek od sebe na Ostravsku. Takže se znečištěním ovzduší neekologickou výrobou elektřiny ti to něják nevychází. Tím spíš, že naprostou většinu výroby elektřiny v Čr pokrývjí elektrárny atomové. ;-)
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 15:37
Re: Hračka pro bohaté děti...
Jen si to maluj.. hned za hranicema u vás v Polsku je uhelná pánev, kde leží mimo jiné jedna z největších tepelných elektráren na světě Belchatow :-)a mnoho jiných blíže hranicím..

Jinak u nás v Česku jich je více, například v okolí hnědouhelné pánve na severu čech a taky na Labi (za Mělníkem, Chvaletice). Takže, opět... "když to kouří u vás, je mi to jedno, hlavně že ne u mě" ?

P.S. V roce 2013 pokrylo výrobu elektřiny z Atomovách elektráren v ČR pouze 35%......
Proč si to aspon nedáš do googlu když tu tím argumentuješ?
Avatar - Ham.
18. 2. 2014 16:12
Re: Hračka pro bohaté děti...
Souhlas, krátkozrakost výroků "ve městě budeme jezdit čistě a co se děje v elektrárnách nás nezajímá" je udivující. Stačí aby nad Mělníkem fouklo a Pražáci mají všechno v ksichtě a totéž Ostrava, foukne v nad polskými superekologickými elektrárnami a znečištění je tam největší v republice. Představa, že za.s.eru prostřední někde jinde a že mě to nedohoní je hodně naivní.
18. 2. 2014 21:41
Re: Hračka pro bohaté děti...
Mě jako brňáka opravdu netrápí co se děje někde v sokolovské pánevní oblasti. ;-) A pokud bych si kupoval elektromobil tak rozhodně ne kvůli ekologii ale kvůli ekonomice. Jednoduše to tolik nevysává peněženku.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2014 08:08
Re: Hračka pro bohaté děti...
Pokud tě nezajímá ekologie budiž, pokud patříš k té drtivé menšině, která obhajuje elektromobil pro ekonomičnost a ne ekologičnost, potom nevím, proč se vměsuješ do této diskuze, neboť ti není určena :-)
Avatar - aproximus
18. 2. 2014 11:13
Re: Hračka pro bohaté děti...
netvrdím, že voní, ale pěkně ses chytl a odkopal, jde vidět, že vůbec nechápeš podstatu problému. napovím ti - centralizace místa vzniku škodlivin a redukčního procesu. netvrdím, že elektromobily jsou samospásné, ale bez hlubšího vhledu bych byl opatrný s těmihle hospodskými soudy o pseudoekologii a kouřících elektrárnách. elektromobilita (+cng) je zcela určitě budoucností osobní dopravy, především pak ve velkých městech a aglomeracích a normální auto typu golfa na elektřinu tady zatím chybělo. teď tu je, za to :yes:
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 11:22
Re: Hračka pro bohaté děti...
Za Golfa :yes: dávám taky. Neřikám, že to není budoucnost, ale jestli mi chceš tvrdit jako každý ekologický zastánce, že když to kouří lidem v jinem meste, tak mě je ta elektrárna u pr..... tak s tím se zase chytáš ty. Až bude elektrická energie vyráběna ekologicky, stejně tak, jako to elektroauto, potom to teprve bude to správné eko, za které se tu pořád někdo "bije".

S centralizací vzniku škodlivin nesouhlasím, protože jestliže máš ten celkový přehled o problému, tak musíš vědět, co je to třeba dálkový přenos emisí a jaké jsou důsledky....
Takže ty také buď opatrný s tím, o kom prohlásíš, že vynáší hospodské soudy :-)
18. 2. 2014 12:41
Re: Hračka pro bohaté děti...
Je pekné, že spomínaš diaľkový prenos emisií, je treba povedať ale aj to, že čím menej ten komín emisií vypustí, tým menej sa ťa diaľkový prenos týka. A zatiaľ čo z auta s Euro 3 bežný užívateľ Euro 6 nespraví, elektráreň filtre na komíne za modernejšie vymeniť môže a aj ich menia.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 12:47
Re: Hračka pro bohaté děti...
Ale pořád je jich dost + exhalace ze spaloven a jiných průmyslových komplexů, lodní doprava.... je toho tuny a všechny odvětví se podílí svým způsobem na znečišťování ovzduší a do všech zasahuje výroba automobilů. spalovací motory v Automobilech se na tomto podílí nejmenším procentem. Dnes už ano a taky se pořád omezují.

Proto jediné Eko bude, až auto stlučou za pomocí sluneční nebo větrné energie a ze stejného místa ho budou i nabíjet :-)
18. 2. 2014 11:23
Re: Hračka pro bohaté děti...
Tobě třeba Zoe nebo Leaf nepřijdou jako normální auta? Navíc mají větší dojezd než e-golf.
Avatar - aproximus
18. 2. 2014 17:07
Re: Hračka pro bohaté děti...
tak úplně ne. jsou hodně, jak to říct, "extravagantní"? kdežto golf si na žádné cirkusové cingrlátka nepotrpí a zůstává věrný konzervatnímu pojetí resp až na pohon je to ten "starý známý" golf. a to je jen dobře.
Avatar - wakantanka
18. 2. 2014 10:42
Re: Hračka pro bohaté děti...
Mne hlavne v kontexte debaty o i3 potom až taká predražená nepríde >:D Jasne je to menšie auto, ale výkonnejšie s rôznymi vychytávkami a image prémie. Aj tak sú to z môjho pohľadu viac či menej technologické hračky pre úzku skupinu ľudí.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 10:48
Re: Hračka pro bohaté děti...
Zatím ano a asi ještě dlouho zůstanou.. je to i taková ukázka image...
18. 2. 2014 11:24
Re: Hračka pro bohaté děti...
U elektromobilu je to hodně o bateriích. Prémie, neprémie, jsou drahé. Jediný rozdíl je, že prémiová značka podobnou cenu spíš ustojí.
Avatar - wakantanka
18. 2. 2014 11:59
Re: Hračka pro bohaté děti...
:yes:
18. 2. 2014 09:15
No nevím,
elektrický pohon, k tomu všemi vyvíjené autonomní řízení, to mi trochu zavání koncem automobilismu v dnešním pojetí. Asi logické, na koních se taky jednou jezdit přestalo. Mně se vždycky zdálo komické, jak ve westernech kovbojové před železnicí stále ujížděli na západ, až skončili u břehu Tichého oceánu. Přijde mi, že je začínám chápat... :'-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dzakobo
18. 2. 2014 09:19
Neprodejné
U VW spadli z jahody na znak, ne? Za skoro stejnou cenu je na trhu BMW i3, které je ve všem o světelné roky napřed, ale hlavně je navrženo od základu jako elektromobil a navíc si může kupující připlatit za spalovací motůrek. Golf uspěje jen u těch, co chtějí být nevýrazné šedé myšky, nebo u toho, kdo se bojí RWD, ale to pochybuju, že bude vůbec někdo řešit, protože ani majitelé BMW řady 1 neměli ponětí, že je jednička zadokolka. Kdokoliv vyzkouší i3, tak chlapi ji vemou pro to, jak celé auto doslova dokáže katapultovat a ženám se s ním bude ještě líp parkovat a ocení originální vzhled. :yes:
Golfu ať nasadí cenu okolo 750000 Kč, jinak si ten zázrak můžou vystavit leda v muzeu ;-)
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 09:21
Re: Neprodejné
I3 je ale neskutečně ošklivé auto... včera sem měl tu čest, ač jeho kvality uznávám, radši bych vzal Golfa, který vypadý jako auto.. když už by to musel být teda elektromobil :-)
Avatar - Ham.
18. 2. 2014 09:35
Re: Neprodejné
Řešit jestli je lepší i3 nebo e-Golf je stejné jako dohadovat se jestli je lepší umřít na srdeční nebo mozkovou příhodu. :-)
18. 2. 2014 09:42
Re: Neprodejné
Mě se třeba I3 líbí, kdybych neměla znáček BMW měl bych jí i docela rád :-) Ale třeba ten interiér je super a jako městské vozítko s prémiovým puncem ( což elektromobil bezesporu je ) je to podle mě nejlepší možná koupě.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 09:47
Re: Neprodejné
Mě přijde opravdu jak z jiné dobry:D Prostě auto z budoucnosti, ještě jak je vícebarevná a podivně hranatá. Jako městské auto její použití chápu, ale když vedle ní postavíš 1er ve stejné ceně, není co řešit, pokud tedy dbáme na té prémiovosti. Docela mne překvapilo, že ve skutečnosti není tak malá, jak jsem čekal :-)

Nicméně prý i3 jezdí brutálně rychle :-) To všechna čest:)
18. 2. 2014 09:53
Re: Neprodejné
No hele jako u mě by asi taky nebylo co řešit. Mě to nijak neoslovuje. Ale bohatí teenageři, paničky apod. si jistě přijdou na své. Ušetří i tatík/sponzor ,protože nebude muset vyplácnout 2 míče za X5ku >:D
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 10:08
Re: Neprodejné
Tak určitě, ale myslimm, že pořád víc teenagerů (mimo těch uvědomělých, nebo pozérů) si radši přeje M3ku >:D
18. 2. 2014 10:19
Re: Neprodejné
Jojo jenže mezi tím co si někdo přeje a co dostane bývá často rozdíl. Já si třeba jako malej přál kuličkovou pistoli a dostal jsem batikované triko >:D
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 10:20
Re: Neprodejné
Heč, to já ji měl! >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 2. 2014 09:29
Re: Neprodejné
"Golf uspěje jen u těch, co chtějí být nevýrazné šedé myšky,..."

To plati o Golfe s lubovolnou motorizaciou :-)
Avatar - Skipper
18. 2. 2014 10:02
Re: Neprodejné
Ani ne. Teď si kolega koupil Golfa Variant, 1,4 TSi, výbava Highline v světle modré metalíze a musím smeknout, to auto vypadá skvěle. Rozhodně to není šedá myš :-)
Avatar - pumpkin
18. 2. 2014 10:24
Re: Neprodejné
Akurát som Varianta v tej farbe dnes videl. Fakt pekné. Samozrejme mal na rámiku ŠPZ názov operatívneho lízingu, takže služobný ako väčšina.
Avatar - xjara
18. 2. 2014 11:00
Re: Neprodejné
Ani bych neporovnaval egolf s i3 ikdyz cenou si o to rika, ale prave s nissanem. A rekl bych, ze platit o temer ctvrt milionu vice za 5kw vykonu na vic je naprosta blbost.
18. 2. 2014 11:06
Re: Neprodejné
Navíc má ten e-golf i menší dojezd než Leaf.
18. 2. 2014 11:37
Re: Neprodejné
Také bych použil jako měřítko Leaf. Volkswagen zřejmě míří na trhy s výraznější podporou elektromobilů a očividně jsou přesvědčeni, že Golf je mnohem lepším autem.
18. 2. 2014 11:53
Re: Neprodejné
Leaf je svou kvalitou jen o trochu lepsi Dacia.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 2. 2014 16:56
Re: Neprodejné
Celkom urcite vies vytiahnut vysledky renomovaneho testu, ktorym svoje tvrdenie podporis.

(for the record, vytiahnut ich z pr...ele sa nepocita)
Avatar - Dylan McKay
18. 2. 2014 19:52
Re: Neprodejné
Jen ty sám své lži věříš. Leaf jsi nikdy ani neviděl. Tady se pouč recenzí člověka, který s ním jezdil: [odkaz]
18. 2. 2014 09:40
e-Golf
Já to zatím považuji spíš za technologický demonstrátor, než vozidlo pro každodenní provoz. Ale na druhou stranu proč to nedat na trh, pár lidí si to koupí(něco trochu se i vydělá) a zkušenosti z reálného provozu jsou k nezaplacení. Ovšem při této ceně je otázka kdo si to koupí.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 09:57
Re: e-Golf
Právě... jestli že chceme propagovat zelenou "módu", tak za tuhle cenu to nejde.
Kdyby vůz stál dejme tomu 500 tisíc, uměl bych si představit, že by tyhle Golfy nakupily třeba některé státní instituce, kde by eGolf působil jakožto demonstrativní prvek. Když už chceme (stát, EU), aby lidi mysleli zeleně, tak nejlepší způsob je jít příkladem (stát vyplácí tuny zbytečných peněz za drahá zbytečná auta, tak proč radši nepřispět na tohle). Nejsem toho fanoušek, ale na popojížďky po městě a okolí je to určitě vhodnější, než naftová Oktavie kombi, jenž jezdí většinově ve státních institucí. ( A to myslím třeba i městské policisty, nebo různé úřady pro popojíždky po městě a okolí)

Zaplatí se tím vývoj automobilkám, které příští model udělají levněji i pro masu lidí, dostane se do podvědomí a ještě je to eko :-)
18. 2. 2014 11:40
Re: e-Golf
Spíš bych řekl, že si VW nechce nechat utéct podíl na trzích, kde jsou elektromobily podporované. Na ostatních si je můžou dovolit prozatím ignorovat. Tohle není první elektrický Golf v historii Volkswagenu.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 11:43
Re: e-Golf
Ani poslední a mne se navíc líbí, že vypadá normálně a není to nějaké extravagantní scifi vozítko :-)
18. 2. 2014 09:49
eeeee-kologie
proc maji nekteri diskutujici stale potrebu pri elektromobilu resit i ekologii? berte to proste jako dalsi druh pohonu ktery ma sve vyhody a sve nevyhody :-!

pokud nekdo chce elektricke auto, tak stezi bude uvazovat o Golfu GTI, o tom uvazuji jen lide co nato nemaji a vpodstate nejsou kupci ani jednoho z tech aut, at ma pod haubnou 12 valec nebo motorek z holiciho strojku

a reseni designu? 100 lidi 100 chuti, to ze se nekomu i3 nelibi je jeho subjektivni pocit, podle ohlasu mimo periodika typu a.cz a jim podobnych se lidem i3 libi, a to je pro BMW to dulezite, 3i neni autem pro skalni fanousky BMW co maj nad posteli plagat M3 a o novem aute uvazuji jen ve snech, ale pro bezne lidi co chtej mestske auticko a jsou ochotny za nej zaplatit 1 mego :-) stejne tak e-golf je pro lidi co chtej koncern a zaroven elektroauto vetsi nez UP, a vubec nepochybuju ze se jich najde dost aby jim to zaplnilo +- stanovene kvoty
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 10:07
Re: eeeee-kologie
Jestli narážíš na mne, tak sem psal pouze subjektivní názor, což jsem i v příspěvku naznačil. I3 se mi nelíbí, ano, tečka :-) Neřikam, že je ošklivé pro všechny.

Já si ale nemyslím, že elektromobil nemá nic společného s ekologií ( budeme-li přesní environmentalismem). Máš částečně pravdu, ale hlavně jde o snižování emisí, což elektromobil plní dokonale. Alespoń jakožto konečný produkt, výrobek.

A ruku na srdce, kdo si kupuje elektromobil jen proto, že chce elektromobil? Já jsem se setkal s pár lidmi, kteří ho mají, nebo o něm básní, že by ho chtěli. A ti lidé se vždy ohání tím, že chrání přírodu = environmentalismus... a jsem tu zpátky. Ať už jsou to bohatí američané z L.A. či hlavně San Francisca, kde je být intelektuál a chránit přírodu momentálně "In", nebo jiní podobně nakažení lidé z Čech. Osobně jsem měl nejostřejší "hádku" o elektromobilu se svým přednášejícím předmětu ekologie a životního prostřední na VŠ, který hlavně obhajoval jeho "čistotu" k životnímu prostřední.

Zkrátka elektrombil není chtěn pro to, že by byl pro kupce lepší, než spalovací motor, ale proto, že je to dneska "in" , nebo tomu musím věřit (což neodsuzuji, určitě to má něco do sebe a v oblaku z exhalací nechcem žít nikdo z nás) .... je to takovej Apple v automobilismu. Samozřejmě jsou i vyjímky, bohužel jich je méně.
Avatar - KANKUNEN
18. 2. 2014 10:24
Re: eeeee-kologie
Obrovská výhoda je, že nesmrdí ve městě.
i3 je objektivně hnusné auto, že někdo nesouhlasí z důvodu pokřiveného vkusu.
Brožka je hezčí herečka než Bydža - takové obrovské rozdíly jdou posoudit objektivně.
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2014 10:48
Re: eeeee-kologie
nastastie nie kazdy sa ide posrat z tych elektromobilov [odkaz]
18. 2. 2014 11:15
Re: eeeee-kologie
jasne davat odkaz na clanek na webu kde maj elektromobili v lasce asi jako homosexualy ve Vatykanu je faaakt objektivni >:D clanky o elektromobilech na tomto webu ctu spise pro pobaveni, nic jineho se v nich totiz krom srandovnich spekulaci a castych lzi nenachazi :-)

sem fakt zvedav jak otocis az Kia letos predstavi sve EV, to budou najednou ody na radost >:D
18. 2. 2014 19:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Choochoo
18. 2. 2014 10:57
udaje
Kolik asi bude skutecny dojezd, kdyz odchylky u benzinu maj klidne cca 60%.
Leaf je zde asi jasna volba a k tomu jako bonus druhe auto v benzinu ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dinar
18. 2. 2014 12:45
Re: udaje
VW v článku, takže leaf, čti cokoliv jiného, je jasná volba, protože od hondy není jaksi nic po ruce. >:D
Avatar - Choochoo
18. 2. 2014 15:03
Re: udaje
Jde o pomer uzitne hodnoty, coz neznamena, ze by Leaf byl nejaka vyhra, ale z techto dvou je. Z ceny zustane jeste dost na opravy a to by se zrovna u vw mohlo hodit, ne >:D
Rekneme si uprimne, kolik by musel stat e-Golf aby mel smysl? 500tis??? Pokud stoji i3 tolik kolik stoji(stejne jako tenhle Golf), neni cena e-Golfa uz ani k smichu, ale k placi.

Pokud bych mel o eletro zajem, tak neco na delsi trasy do 300km, ktere jezdim casto. Takze takovy Plug-in Hybrid Accord za 40tis dolacu by daval smysl. A cena? Docela srandovni rozdil s tim ze jde o auta jine kategorie a Accord ma jeste k elektromotoru 124kW navic spalovaci motor 100kW. Dojezd na ciste elektricky pohon 50km po meste bohate dostacuje.
Avatar - Dylan McKay
18. 2. 2014 11:03
No ty woe!
Odpůrci elektromobilů neustále melou o výrobě elektřiny. Asi by měly vlaky, tramvaje a metro jezdit na naftu, když tolik škodí...
Rozbalit vlákno
28
18. 2. 2014 11:08
Re: No ty woe!
Nic ve zlym, ale zrovna vlaky v českým pojetí jsou ukázkou zvrhlého ekologiského myšlení.
Místo toho aby těch pár lidí vezl 15t vážící moderní autobus, tak je veze 150t vážící vlak. Dopr... kde je ta ekologie ? ;-\
Samozřejmě něco jiného jsou rychlíky a IC/EC, které jezdí plné a převezou naráz velké množství lidí, ale v regionální dopravě je to na budku.
Avatar - Dylan McKay
18. 2. 2014 11:10
Re: No ty woe!
Zkus lidem z Kozomrd říct, že se jim ruší vlak, a začne jezdit autobus. A vem si helmu! ;-)
18. 2. 2014 11:17
Re: No ty woe!
Nevím kde máš kozomrdy, a nechápu proč bych si měl někam brát helmu. Co komu může vadit na autobusu, který bude jezdit ve stejné frekvenci ? Klidně může jezdit častěji (příspěvky na autobus jsou cca čtvrtinové v porovnáním s vlakem), takže by mohl jezdit i ve čtvrtinových intervalech a stále by to objednatele nestálo více. Nemluvě o tom, že autobus zastaví tam, kde je potřeba. Ještě jsem neviděl, že by si třeba nová fabrika postavila vlakové nádraží. >:D
Avatar - Dylan McKay
18. 2. 2014 11:22
Re: No ty woe!
Tak já už 24 let neviděl novou fabriku...

O elektromobilu zatím neuvažuju, nehodí se mi kvůli dojezdu, ale jak píšou rozumní- je to vývoj. Teď mě uspokojuje spolehlivý a nenáročný hybridní Prius.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 11:24
Re: No ty woe!
A cejtíš v něm stejnej "rajc" jako třeba v tom Porsche 911? >:D
Avatar - Dylan McKay
18. 2. 2014 11:32
Re: No ty woe!
Ozzman, já mám Prius strašně rád, a už jsem si koupil čtvrtý, a fakt s ním jezdím radši než s 911. Lidi se na mě nemračí, a Prius je zajímá. Dělám o něm na parkovištích přednášky! >:D
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 11:35
Re: No ty woe!
Pak chápu tvé příspěvky zde >:D Připoměl si mi epizodu ze seriálu South Park s názvem Smug Alert >:D Pokud neznáš, doporučuji >:D >:D
Avatar - Dylan McKay
18. 2. 2014 11:37
Re: No ty woe!
Poslední jsem si přihlásil před týdnem: [odkaz]

PS: ale kdybych vás už s těma Priusama sr.al, tak to klidně napište! ;-)
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 11:40
Re: No ty woe!
A proč je pořád měníš?:D
Avatar - Dylan McKay
18. 2. 2014 11:44
Re: No ty woe!
Protože nic nestojí. Za 1 pneu na 911 koupím 3 sady na Prius, maxi ručení (i s mobilem! >:D ) je za 4.300 Kč... Ještě bych chtěl solar střechu a pak Prius+. Ale nejvíc bych chtěl Fisker Karma. Ale co jsem se oženil, tak paní říká: „Ne!”
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 11:46
Re: No ty woe!
No dobře, ale proč nejezdíš pořád s tím jedním? Maximálně druhým? >:D To je měníš každej půlrok?:D

Karmu sem jednou potkal na jižní spojce... byla jak z jiného světa :-) hodně zajímavé auto.
Avatar - Dylan McKay
18. 2. 2014 11:51
Re: No ty woe!
Já vůbec nevím :-)
Avatar - Dylan McKay
18. 2. 2014 11:52
Re: No ty woe!
Karmu už jsem viděl 3x, ale nejedu se na ní podívat, to by špatně dopadlo, možná rozvodem.
Avatar - Emel
18. 2. 2014 11:47
Re: No ty woe!
Ta palubovka vypadá strašně...
Avatar - Dylan McKay
18. 2. 2014 11:55
Re: No ty woe!
Palubovka k němu patří, já jsem zvyklej z Avantime. Nová generace bude mít asi budíky:
[odkaz]
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 12:00
Re: No ty woe!
A to červený tlačítko, to je hyperpohon? >:D
Avatar - Dylan McKay
18. 2. 2014 12:02
Re: No ty woe!
Asi jo! >:D
Ozzy, dík za pokec, jedu teď do zěmě vzniku toho Golfa, nakupovat Priusem se vyplatí! A to se vyplatí! ;-) Ahoj!
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 12:05
Re: No ty woe!
Čau >:D Já si jdu užívat naši krásnou metropoli >:-[]
Avatar - WinDiesel
18. 2. 2014 13:18
Re: No ty woe!
4x předělávaný SW = spolehlivost. taky tam pojedeš?
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 2. 2014 16:58
Re: No ty woe!
Pocitace dostavaju update software kazdy den.

Vzhladom na to, ze dnes ma kazde auto viac ci menej vykonny pocitac, ktory riadi vsetko od motora a prevodovky az po zatvaranie okien, nevidim v update software problem.
Avatar - Dylan McKay
18. 2. 2014 17:43
Re: No ty woe!
Co je to za problém, když se o tvůj vůz automobilka stará? Ale třeba to nemyslíš ve zlém, u tebe člověk neví. Navíc by se vůbec nic nestalo, kdybych tam nejel. Ale pojedu rád, když to auto vylepší. Dnes mi zavolali, update na 30 minut...
18. 2. 2014 19:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 11:09
Re: No ty woe!
Vlaky stejně ještě pořád jezdí i na naftu v ČR ;-)
Avatar - Dylan McKay
18. 2. 2014 11:11
Re: No ty woe!
To u nás ve městě už neznáme! ;-)
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 11:23
Re: No ty woe!
Tak to jo >:D Já jen, že i do Prahy jezdí dízlová lokálka >:-[]
18. 2. 2014 11:04
Nepochopení
Řekl bych že VW hlvně nepochopil o čem ekologická auta jsou. Tyhle auta musejí do okolí křičet "haló koukněte, já jsem šetrný k přírodě". To jejich majtelé chtějí a to se dá dosáhnout leda jasným odlišením od klasických aut. Podívejte se na všechny "úspěšné" hybridy nebo elektro auta. Třeba průkopník prius. Od pohldu divné a dalo by se říct až hnusné auto (to je samozřejmě věcí vkusu), ale hlavně je odlišné od normálního sedanu. To samé Leaf, Twizzi, Tesla. Prostě majtel chce ukázat, že on má to ekologiscké myšlení a to se golfem, který většina populace nerozpozná generačně od sebe, natož jakou má motorizaci, nedá.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Ozzman
18. 2. 2014 11:11
Re: Nepochopení
No... asi tě dost lidí nepochopí, ale máš v zásadě pravdu >:D Tam to v hodně případech neni moc o tom být šetrný k životnímu prostředí, ale být in. ;-) viz můj příspěvek výše.
18. 2. 2014 11:21
Re: Nepochopení
S tím bych nesouhlasil. Marketingově VW potřebuje v rámci zachování budoucích prodejů evropského bestselleru Golf, aby se ho zákazníci naučili vnímat i v jiných specifikacích, než benzín a nafta. Proto se objevují verze plynové a elektrické, zatím okrajové. Tady nejde o jedince, co se chtějí odlišovat, jde o (budoucí) mainstream...
18. 2. 2014 11:52
Re: Nepochopení
Ano, jasné odlišení se od "špinavých" aut je důležité. To tvrdí samy automobilky. Proto vyvíjeli samostatné modely. VW očividně zvolil jinou strategii. Buď jsou na hlavu, nebo míří na trhy, kde elektromobil i dává smysl (kde tedy budou i konzervativnější zákazníci).
18. 2. 2014 12:11
Re: Nepochopení
Řekl bych, že vsadili na modularitu a tím pádem snižování nákladů. Golf je obrovská skládačka motorů (diesel, benzín, CNG, elektro, hybrid), skládačka pohonů (4x2, 4x4), převodovek (M,DSG) a nakonec i karoserií (HB, kombi, sedan). To nejspíš dává určitou šanci, aby spalovací jednotky pomohly snížit cenu elektromobilu. Bude zajímavé sledovat, až za dva roky budou statistiky, kolik si ukrojí CNG, kolik hybrid a kolik elektro z prodejů Golfu. Pravděpodobně sází na to, že i kdyby se e-Golf prodával mizerně, tak v celkové ekonomice modelu to nebude znamenat žádnou katastrofu, protože celý vývoj Golfu resp. takto universální platformy byla asi hodně drahá sranda a při očekávané ziskovosti běžných modelů, které budou hlavními tahouny ekonomické návratnosti je e-verze spíše jen ozdobou, která když se chytne tak budou rádi (v současné chvíli vzhledem ke kapacitám a cenám baterek u pár bohatých nadšenců a kdyby se objevila nějaká průlomová technologie baterek tak je narvou do středového tunelu a pak třeba i masověji) a když se nechytne tak se kvůli tomu věšet nebudou.
Avatar - Dinar
18. 2. 2014 12:47
Re: Nepochopení
Přesně tak, navíc e-golf už tu jednou byl, počítám, že to využijí i reklamně.
18. 2. 2014 13:02
Re: Nepochopení
Golf se jako elektromobil dělal v prvních třech generacích. V první nebyl na prodej, v druhé a třetí v malých sériích.
Avatar - Dinar
18. 2. 2014 13:14
Re: Nepochopení
To jsem netušil, věděl jsem jen o trojkové generaci.
18. 2. 2014 13:14
Re: Nepochopení
I Nissan navrhl Leaf tak, aby šel montovat na linkách, které montují konvenční auta. Jen Nissan byl toho názoru, že pro úspěch elektromobilu je klíčové, aby bylo na první pohled zřejmé, že jde o elektromobil. Takže stejnou cestou jako VW jít nemohl, byť byla na stole. Tím, že VW použije existující model, nemusí dělat kompletně novou karoserii, interiér atd. Vůbec tu nejde o MQB. VW by tahle sranda měla stát méně, ale zase volí jinou strategii. Také výroba Leafu byla z počátku ztrátová (počítalo se s tím, že bude trvat několik let, než začnou vydělávat). Jak jsou na tom dnes, nevím.

Můj pohled je tedy takový, že chtějí posilovat Golf jako značku a zároveň si chtějí ukrojit svůj díl na trzích, kde jsou elektromobily podporované a úspěšně se prodávají.
Avatar - WinDiesel
18. 2. 2014 13:20
Re: Nepochopení
A proto bude mít nyní Nissan v Evropě velké potíže protože např. afinita německy mluvících zemí ke Golfu je obrovská ...
Avatar - Dinar
18. 2. 2014 14:11
Re: Nepochopení
Tak nevím, jestli to musí být nutně afinita, řekl bych, že se jen stačí podívat na golfa a na leaf a nemít přitom oči převázané šátkem s oranžovým kolečkem uprostřed. ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 2. 2014 13:30
Re: Nepochopení
VW z principu nerobi auta, ktore kricia :-)

Tento model je tzv. Ja taky/Ja tiez pokus o umele znizenie emisii koncernu ako takeho, kedze v hybridnych technologiach a spalovacich motoroch VAG rozhodne nepatri na spicku.
Avatar - Dinar
18. 2. 2014 14:13
Re: Nepochopení
A dopadne to jako vždy, tj. pokud někdo dokáže nějakou technologii na evropském hřišti převést z pokusů do běžné silniční praxe, je to právě VW.
18. 2. 2014 14:30
Re: Nepochopení
Vzhledem k pozici Volkswagenu a zvláště pak Golfu v Evropě by byl hřích, kdyby toho nevyužili. Navíc je to ta levnější cesta. Otázka tedy je, jestli přesvědčení Nissanu platí (i) pro Golf. Nebo jestli je pozice Golfu tak silná, že si potřebné množství zájemců najde.
Avatar - Choochoo
18. 2. 2014 16:17
Re: Nepochopení
Ono nejde tak o pokusy jako o to, ze se zabrzdena evropa probudi az s vw, tedy par let po konkurenci. Kdyz uz ostatni davno nabizi, tak u vw okopci a nabidnou levnou zastavbu za hodne velky peniz. V tomto pripade davam mnohem vetsi sance na rozsireni technologie v Evrope diky BMW.
18. 2. 2014 16:45
Re: Nepochopení
Okopčí? Od koho? První elektromobily a hybridy stavěl pradědeček Porsche tedy i praotec VW v době, kdy ještě většina automobilek nebyla na světě.
Avatar - Dinar
18. 2. 2014 17:46
Re: Nepochopení
Každé ťululum ví, že bez stimuly uměle vytvořené poptávky (která je echem tzv. společenské poptávky) by elektromobily neměly šanci, ty zabedněná Evropo. To, že evropští výrobci vzdorovali této "zelené" CO2 diktatuře až do krajní meze, kdy už je definitivně jasné, že vládnoucí rudozelené mozky svou prostě prosadí, to je spíše šlechtí. Technologicky tady o nic nejde, to že si parta prosťáčků z bonsai klubu myslí, co úžadného že v tom Japonsku vymysleli, je sice úsměvné, ale to je tak vše. Co se vw týká, o pár vláken výše máš info od MTho, že golf existoval jako elektromobil už ve své první generaci, tj. v době, kdy japonská auta znamenala něco jako dnes čínská, čůčo. ;-)
Avatar - white label
18. 2. 2014 17:55
Re: Nepochopení
Příště napiš jen: "Jsem hloupý." Ušetříš čas (sobě méně psaním a mně méně čtením) a výpovědní hodnota bude úplně stejná. :*) ;-)
Avatar - Choochoo
18. 2. 2014 16:09
Re: Nepochopení
Tak on to pochopil, a s minimalnimi naklady zacal nabizet elektromobil. Cena je o tom jestli automobilka chce prodavat a tady vyrobce prodavat nechce a chce si jen udelat carku za portfolio. Kdyz se najde v.l, ktery tohle bude chtit tak ho proste voskubeme a jedeme dal.
18. 2. 2014 13:32
opravte ma
možno sa mýlim, ak áno, opravte ma:

- Prevádzka eliek pre koncového zákazníka nakoniec lacnejšia nebude. Jasné, že sa na to nabalia hneď dane, keď to bude dominantný pohon.
- Často sa tu spomína, že aj prvé automobily to mali ťažké, ale vtedy to myslím nefinancovali chudobní zo svojich peňazí. Dnes si elká nežiada trh, ale úradníci, a túto zábavku si platia z našich peňazí.
- Ak niečo trhovo-produktové štartuje od politikov, tak niečo nesedí, a je to vidieť na výsledkoch. O ekológiu tu zrejme nejde.
- Asi všetci vnímajú, že to nie je ako napr. oled, zo začiatku drahý, potom sériovo zlacnie. Tam je to jasné, žiadna polemika. S elkami je to iné, stále počúvame prečo treba platiť elká z našich daní, aj keď ich nevlastníme a nechceme. Typický politický produkt.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Missouri
18. 2. 2014 14:03
Výborná zpráva
Konečně i "nejlepší automobilka na světě" pochopila, že éra spalovacích motorů se chýlí ke konci. A že lidé nestojí o podivně vypadající e-uta, ale chtějí obvyklé auto, které tolik neškodí a má mnohonásobně nižší provozní náklady. Je prokázáno, že většina řidičů najede denně maximálně 60 km. Dojezd 120 km a více je na denní používání naprosto vyhovující. Firmy v Německu rovněž pochopily a postupně zavádějí elektrická služební auta s dobíjecími stáními s fotovoltaikou a světe div se, jejich zaměstnanci je využívají mnohem raději, i když mají k dispozici také tradiční auta se spalovacími motory. Ty ovšem použijí třeba jen jednou za měsíc...
;-)
Je potřeba doplnit, že Česko je v tomto ohledu značně zaostalou zemí, která své západní sousedy nedohání, ale spíše ztrácí. Otázka ceny elektrických aut totiž v Německu není zdaleka tak palčivá, jako zde. 35 000 Eur není tolik, zvláště s přihlédnutím ke skutečnosti, že elektromobil má ve srovnání s tradičním autem výrazně levnější provoz a mnohem vyšší životnost.

Dobrá zpráva ale je, že i u nás pomalu probíhá osvěta a firmy jako je Akumoto si získávají výraznější postavení. Elektrické skútry Akumoto postupně získávají na popularitě - jejich provozní náklady a jednoduchost nevyžadující pravidelný servis musí časem přesvědčit každého racionálně uvažujícího člověka. Jeden údaj za všechny - náklady na ujetí 100 km se pohybují kolem částky 5,- Kč... >:D

Takže elektromobilům u nás v zásadě nepřeje jen nízká kupní síla obyvatelstva.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
18. 2. 2014 17:48
Re: Výborná zpráva
Mírnil bych nadšení. Že se koupě současných elektromobilů, bez výjimky, prostě nevyplácí a nedává smysl, je fakt (deformace trhu v podobě praštěných dotací a šachování s daněmi teď neberu v potaz). A že většině lidí dojezd 120 km stačí, je sice pěkné, ale hodnota je to mnohdy nereálná a druhé auto potřebovat stále budeš.

Vyšší životnost? Zapomínáš na baterie. Levné zrovna nejsou.
Avatar - Missouri
20. 2. 2014 12:50
Re: Výborná zpráva
Pokud je v Německu měsíční příjem rodiny minimálně 6 000,- Eur (což není vůbec nic výjimečného), je zcela reálné uvažovat o elektrickém autě jako druhém voze pro nákupy a podobně. Opakuji, že se nebavíme o dostupnosti el. aut v Česku, jsme zaostalá země, kde je automobil stále vnímán více jako předmět určený k demonstraci příslušnosti k vyšší vrstvě, všichni šílí po výkonu a síle přesto, že 80 koní na běžné ježdění po pozemních komunikacích bohatě stačí. Opakuji, že provoz elektrického auta je zásadně levnější, i když započtu náklady na výměnu baterie. Při nájezdu 20 000 km ročně činí náklady na pohonné hmoty při ceně 38,- Kč za litr nějakých 53 000 Kč. Pravidelný roční servis vozidla nižší střední třídy bez oprav zaokrouhlím na cca 10 000,- Kč. To je 63 000,- za rok / řekněme x 5 = 315 000,- Kč za 5 let. Nemyslím, že nová baterie bude stát tolik. Spalovací motor je velmi složité zařízení, přidejte převodovku, výfukové potrubí, řídící elektroniku, to vše se může pokazit a kazí se - což výrazně navyšuje rozpočet na provoz. V Česku zatím jen experimentujeme s elektrokoly a elektroskútry. Já osobně dojíždím denně do zaměstnání cca 40 km na elektrokole, zatímco auto stojí v garáži. Roční úspora v mém případě činí asi 16 000,- Kč jen za pohonné hmoty. Auto mám jen na dovolené a výlety. A těším se, že se snad dožiju doby, kdy i na dovolené u moře budu moci vyrazit elektromobilem... ;-)
Avatar - C30AMG
18. 2. 2014 20:39
XL1/eUP a Audi A3 e-tron
Myslím, že odpovědí na vaše otázky a pochyby je: Audi A3 e-tron jako plnohodnotné rodiné auto. Elektřinou do práce a zpět, na hory pěkně rychle díky kombinaci 1.4 TSI a elektromotoru. eUP, který v doledné době přijde z technologie z XL1, zase bude ideální pro ty, co jezdí jen ve městě. Nicméně bez kombinace motoru a elektromotoru se dnes 85 % řidičů v Čechách neobejde.
Rozbalit vlákno
0
19. 2. 2014 01:16
BMW i3 je prostě zadarmo,
bráno v kontextu ceny tohoto Golfa. Golf je obyčejné plechové těžké auto, do kterého se někdo rozhodl narvat elektromotor a pár baterek. Dát mega za takového šedého kočkopsa? To teda hodně přepálili.
i3 má podvozek z hliníku, karoserii z karbonu - technologie supersportů které se prodávají za násobně vyšší ceny. Špičkový design zvenku i zevnitř. Tvar, velikost, pojetí - do města rozhodně vhodnější než Golf. Už na pohled jasná exkluzivita, něco jako BMW X6 mezi SUV. Fakt se divím, že i3 prodávají za tak nízkou cenu. S těmi použitými technologiemi na tom nemůžou mít zisk.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bazalt
19. 2. 2014 19:38
Jak typické...
Jak typické, Das Auto (už) udělal elektromobil a všichni si mají soudě podle článku sednout na zadek. Co na tom že stejnou koncepci (elektropohon ve běžném modelu) jiné značky už dělají skoro deset let. Třeba E-fluence který byl nedávno stáhnut. Mířil jako služebák na eko radní a politiky. Bohužel ti mají raději naftu s řepkou. Co na tom že lány řepky jsou ekologická katastrofa a všichni to vědí. Hlavně když se na tom bohatne. Všichni Golf hned srovnávají a nadřazují nad Leaf. Má přeci o kousek větší výkon! Zvláštní že když novináři srovnávají 1.6 TDi s 1.6 dCi tak je pro ně 20kw navíc u dCi zbytečně mnoho a přímo přemotorováno. Přeci nemůžou napsat že na nejlepší 1.6 na trhu prostě nemá (kdo má jiný názor ať se zeptá u MB) a že je od devadesátých let s naftou pozadu. V době kdy uřízli válec a vytvořili "zázrak" 1.4 TDI dělal renault a Fiat své 1.5 a 1.3 už zhruba deset let. A jak vůbec může někdo srovnávat Golf s Leaf?! To je jako srovnávat Clio s Scenic. Úplně jiná třída. No jo ale když už nic tak Golf stojí o 200 tisíc víc že... Jo aha, on má tu výbavu, já zapoměl! Hm ta je ale v Leaf taky a úplně stejná. Včetně malého solárního panelu. A pro ty co se jim to nelíbí jen podotýkám že jsem jeden víkend řídil Golf 1.6TDI bluemotion s automatem a plnou výbavou a ten následující Leaf který stál úplně stejně.Takže srovnání opravdu mám.
Rozbalit vlákno
0