Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily podle experta nemusí snížit německé emise CO2

redakce AUTO.CZ
Diskuze (26)
I kdyby se německé vládě podařilo pomocí nákupních prémií urychlit zavádění elektromobilů na německé silnice, nemusí to znamenat snížení celkových německých emisí oxidu uhličitého (CO2).

Značná část elektřiny vyrobené v Německu totiž pochází z uhelných elektráren, jejichž provoz patří mezi hlavní zdroje emisí CO2. ČTK to řekl ředitel Agentury pro obnovitelné zdroje (AEE) Philipp Vohrer.

"V loňském roce pocházela z obnovitelných zdrojů zhruba třetina elektřiny vyrobené v Německu. Hlavním energetickým zdrojem nadále bylo uhlí. A kvůli tomu nemusí být elektrická auta, která využívají průměrný německý energetický mix, nutně šetrnější ke klimatu než moderní vozy s benzinovým a dieselovým pohonem," uvedl Vohrer.

Podle něj tak zatím největší měrou přispívá ke snížení emisí CO2 v dopravě využívání biopaliv jako příměsí pro pohonné směsi. "Potenciál jejich dalšího využívání je však omezený, i když by měly mít v systému ekologicky udržitelné dopravy významnou roli," řekl Vohrer.

Vohrer vyjádřil přesvědčení, že pro významné snížení emisí CO2 v dopravě je potřeba zcela změnit způsob, jak se Němci přepravují. Podle něj je třeba v první řadě omezit cesty osobními auty na co nejmenší míru, teprve poté by měly jejich dopravní výkony přebírat elektromobily. Jako podmínku pro jejich efektivní využívání ale Vohrer uvádí, že německá energetika musí být z větší části založena na obnovitelných zdrojích. Ty by podle vládního plánu měly v roce 2035 pokrývat 60 procent německé spotřeby elektřiny.

Německá vláda si v minulosti stanovila cíl, že v roce 2020 bude v zemi jezdit milion vozů s elektrickým pohonem. Podle odborníků se splnění tohoto cíle nyní nedá očekávat, protože v současnosti je v Německu registrováno 25.000 čistě elektrických osobních vozů a 130.000 hybridních osobních aut.

Vláda však nadále hledá způsob, jak rozvoj elektromobility podpořit. Minulý týden schválila zavedení nákupních pobídek ve výši 4000 eur (108.000 Kč) pro elektromobily a 3000 eur (81.000 Kč) pro hybridní vozy. Nově pořízená elektrická auta budou na deset let osvobozena od daně z vlastnictví motorového vozidla. Vláda rovněž investuje v příštích třech letech 300 milionů eur (8,1 miliardy Kč) do výstavby dobíjecích stanic.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (26)
26. 5. 2016 11:13
Re: nemusi
v Nemecku se vystavba fotovoltaickych elektraren na polich jiz nesmi delat asi 5 let, muzou tam zustat jen ty co tam jiz stali ;-) a naopak maji v zakone nekolik ze kdys se nekde stavi nejaka prumyslova budova nebo komercni budova, musi se jeji strecha vyuzivat prave k instalaci fotovoltaiky, bud vlastnikem, nebo to musi umoznit energetickym firmam ;-)
26. 5. 2016 11:07
Re: Ihned, neprodleně
Philipp Vohrer je jen demagog co dela z lidi blbce a nejak se snazi lidem vsugerovat ze jedina skodlivina v emisich je co2

to je asi stejne jako by v zoo nechali volne pobyhat mezi lidma kockovite selmy a odstranili jim jen drapy, a lidem pak tvrdili ze lev ktery ma ztupene nebo ostrihane drapy tem lidem nemuze nijak ublizit , a tak se s nim pomazlete a podlabte si ho, von se strasne rad necha podrbat za ouskem >:D
26. 5. 2016 11:01
Re: Ihned, neprodleně
kdyby se tu jen necitovala tiskova zprava, mozna by se sem dostali i dalsi informace tohoto pana, mimo jine majitele spolecnosti kter stoji za biopalivama >:D jo biopalova jsou super kdys z nich mam penizky ze >:D je to asi stejne jako Kdys Babis rekne ze biopaliva jsou super kdys on z nich ma rocne nekolik miliard >:D

no ale rozeberem to postupne, ono to nakonec tak zhave neni neb on pise jen o co2, tedy o necem co nas vlastne vubec nemusi zajimat, neb kazdy z nas toho co2 vyprodukuje i bez auta celkem hodne, to co by nas vsechny melo zajimat na emisich jsou ne sklenikove plyny, ale skodlive latky ktere dychame a ktere se nam dostavaji skrze nase plyce do krevniho obehu a mame pak ruzne alergie a jine treba iz avaznejsi rakovinove nemoci ruznych druhu ;-)

a ted k vypoctum, nevim jak v Nemecku, ale v CR cini prumer tepelnych elektraren na uhli cca 760g co2 na vyrobeny 1kWh (skodliviny jake vypouzti auto z vyfuku ty ktere zminuju nazacatku se u elektraren filtruji a usazuji do takzvaneho popilku, tedy je nevdechujeme v takove mire, protoze vice nez 99% z nich proste v elektrarne prez ruzne filtry a to i chlazene proste odfiltruji a nasledne ukladaji jako ruzny popilek, a v aute na takova zarizeni proste nemame jaksi misto, neb by kazde auto za sebou muselo tahat vozik a na nem ty filtry a zarizeni k filtraci pevnych castic)
a nasledujou dalsi cisla, prumerny benzinovy/naftovy automobil budeme pocitat jako ze spotrebuje 5 litru paliva na 100km, techto 5 litru paliva tedy v elektrarne spotrebuje k vyrobe asi 8kWh elektriny, tedy danych 5 litru paliva jiz tak vypusti do ovzdusi cca 6kg co2, a prozatim na to palivo to auto neujelo ani jeden metr, pokud na tech 5 litru ujede tech 100km, tak k tem 6 kg se pricte asi dalsich 11.5 kilogramu co2 (115g/km), celkove tedy dane auto po ujeti 100km do vzduchu ovolni 17.5kg co2 (nepocitame distribuci tech paliv do te nadrze auta)

druhym autem bude treba Nissan Leaf, ten ma spotrebu nejakych v prumeru 15kWh na 100km, tazke elektrarna musi vyrobit tedy tech 15kWh (opet nebudeme pocitat distribuci a ztraty), takze 15x760=11400g, tedy dany elektromobil Nissan Leaf vyprodukuje 11.4kg na 100km

tak a ted, co je vic co2, 17.5kg nebo 11.4kg? zapeklita otazka >:D a zapeklita je jen pro uredniky a demagogy co maj potrebu vse spatne svalovat na celkem neskodne co2 jehos veskera osobni doprava na cele planete vyprodukuje asi jen 2%

toliko k teto nesmyslne zprave o tom jak elektromobily nemusej snizit Nemecke emise co2, a koho to krom hateru na EV zajima?
26. 5. 2016 08:30
Re: To sú zase nezmysly...
Životnosť slnečných konektorov by ma trápila najmenej. Viac by ma trápili dva ďalšie problémy.
1) Plocha panelov potrebná na nabíjanie auta. Na stránkach jednej firmy co montuje FVE som našiel info koľko KWh za rok v našich podmienkach FVE vyrobí. Ak počítam, že aby som mal nejakú rezervu pri dennom jazdení tak by som potreboval asi 12KWh na to treba 4KWp(počítam rovnakú produkciu v lete aj v zime). A na to treba pri dobrej orientácii plochu asi 20-25 m2 pri dvoch autách v rodine by mi to zakrylo celu južnú stranu strechy. takže ja by som to ešte vedel umiestniť, ale polovica populácie žije v Bytoch. Ďalšia vec je, že v súčasnosti by som za kapacitu pre jedno auto zaplatil 5000EUR aj keď to by malo pri dobrej cene elektro aut návratnosť do 100 tisic.
2) Väčší problém je, že v čase keď FVE produkuje energiu sedím v práci. takže bud budem musieť doma zainvestovať do batérii z ktorých budem v noci nabíjať, alebo proste budem FVE dávať do verejnej siete a na firemnom parkovisku budu postavene nabíjacie stanice. Nemusia to byť rýchlo nabíjačky, ale musia merať spotrebovanú energiu. Okrem toho ak by takto fungoval každý tak by si to vyžiadalo veľké investície do distribučnej siete.
Môj názor je taky, že keby som za elektro auto veľkosti Yarisa zaplatil to čo za hybridného Yarisa, tak by som si ho kúpil a nižšie prevádzkové náklady by som mal ako kompenzáciu za nižšiu univerzálnosť. Ale súčasné ceny elektro aut sú bez dotácii mimo realitu.
26. 5. 2016 08:01
Re: To sú zase nezmysly...
Lenže ten Navi modul budeš mať aj v benzínovom aute. A elektrika bude lacnejšia o palivo. V EU sa stále viac hovori o tom, že obmedziť najazdené km pôjde najlepšie zavedením mýta aj pre osobne auta. Prípadne platené prejazdy cez mestá.
Výškou mýta môžeš regulovať hustotu dopravy. Lebo pri určitej cene za km, by už veľa ludi zvažovalo alternatívu. Aj keď tu mi náš štát zatiaľ nedal. Hromadná doprava je na mojej trase prakticky nepoužiteľná. Ja by som si vedel predstaviť dochádzať asi 80 dni v roku do prace na biku. Ale to by museli byť aj cesty pre cyklistov, pretože na úzkej kľukatej ceste bez krajnice sa necítim bezpečne.