Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elextra nabídne akceleraci z 0 na 100 km/h za méně než 2,3 s pro čtyři

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Švýcarská společnost Classic Factory, stojící za vývojem i výrobou elektromobilu Elextra začíná spolu s detailnějšími snímky jeho exteriéru odhalovat i jeho techniku a jízdní výkony.

První oficiální záběry odhalující siluetu elektromobilu Elextra spolu s provedením jeho předních a zadních partií byly zároveň se stručnými informacemi o původu značky a akceleraci zveřejněny koncem letošního března. Nyní se nám na detailnějších snímcích představuje exteriér tohoto elektromobilu a zároveň jsou k dispozici i nové informace o jeho technice a jízdních výkonech.

Za vznikem značky Elextra i návrhem samotného vozu stojí švýcarská společnost Classic Factory, která má na svědomí mimo jiné i design moderní interpretace klasického Jaguaru E-Type pojmenované Lyonheart K.

Linie čtyřdveřového elektromobilu Elextra s plně čtyřmístným interiérem navrhl Robert Palm, zatímco vývoj financuje dánský podnikatel Poul Sohl. Designér Robert Palm ke svému dílu uvádí, že má spojovat čisté linie připomínající nejzajímavější italské superautomobily minulosti s nejmodernějšími technologiemi současnosti a blízké budoucnosti.

Základem elektromobilu Elextra bude velmi tuhý a nízkou hmotností vynikající skelet z uhlíkových vláken, který doplní řada komponentů ze stejného materiálu. Podle oficiálních materiálů společnosti má být díky tomu jeho hmotnost o 25 % nižší oproti konstrukci, využívající hliníkové slitiny.

Elextra s pohonem všech kol má disponovat výkonem 500 kW (680 k). Ten má spolu s propracovanou aerodynamikou stát za schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h v čase pod 2,3 s. Maximální rychlost pak bude elektronicky omezena na 250 km/h.

Společnost Classic Factory prozatím neuvádí typ ani kapacitu baterií, jimiž bude Elextra vybavena, ale zmiňuje, že při průměrné rychlosti 100 km/h se má dojezd na jedno nabití pohybovat okolo 600 km/h.

Podle oficiálních materiálů má výroba elektromobilu probíhat z velké části ručně v podniku se sídlem v německém Stuttgartu, jehož brány má opustit pouze 100 exemplářů. Díky tomu a svým jízdním výkonům má Elextra představovat velmi exkluzivní zboží.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)