Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektromobily, tunely, rakety i plamenomety. V čem všem už má Elon Musk prsty?

Jedni jej milují, druzí mu nemohou přijít na jméno. Elon Musk patří mezi nejkontroverznější postavy současnosti, za jakými projekty už stojí?
Zpět na článek
9. 2. 2018 13:46
9. 2. 2018 15:10
9. 2. 2018 18:26
9. 2. 2018 13:46
...
Boring je také od slova bore - vrtat hloubit atd... , takže nuda to asi nebude :-)
Ve falconu heavy se proletěla 1. generace roadsteru Tesla ne druhá...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - wakantanka
9. 2. 2018 15:10
Re: ...
Obavam sa ze druha generacia. Prva bol elektrifikovany Lotus. :-)
9. 2. 2018 18:26
Re: ...
Obavam se ze prvni. Prave prvni generace mela jako zaklad podvozek lotusu.

[odkaz]
Avatar - Ronault.
9. 2. 2018 14:11
A kdo to bude...
...všechno jednou platit? Zadlužený Elon, banky, co mu půjčily nevymahatelné peníze nebo banky, které půjčili jeho investorům? Ne, on je někdo podpoří, nejlépe nevratnou, přinejhorším bezúročnou... na dlouhé roky...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Barrichello
9. 2. 2018 14:15
Re: A kdo to bude...
Zaplatí to nakonec stát, kdo jinej - tedy danoví poplatníci >:D
9. 2. 2018 14:18
Re: A kdo to bude...
..a nebo je to všechno úplně jinak ;-)
9. 2. 2018 15:18
Re: A kdo to bude...
Elon v soucasnosti nedluzi ani dolar, to jen tak do placu.

SpaceX ma diky tomu ze ma statni zakazky, respektive zakazky pro NASA, tak nema verejne cele ucetnictvi a zverejnuje se jen urcita cast nenavazana na NASA, respektive zakazky pro NASA. Celkove ale ta verejna cast SpaceX je v plusu, a to cca 2-3 miliny dolaru za kvartal, coz jsou data za 2017 (otazkou spise je kolik vydelavaji zakazky pro NASA, ty se proste nezapocitavaj) SpaceX ziskova je.

Dalsi firmou je The Boring Company, ta je a byla financovana pouze z kapes Elona, a sekundarni finance ziskala prodejem cepic s logem spolecnosti a "detskych" plamenometu , spolecnost je podle rocni uzaverky v plusu v radu desitek tisic dolaru, je to mala firmicka s necelou dvacitkou zamestnancu.

Tesla, nejznamejsi firma kde Musk pusoby coby reditel, a ucetni ztrata cini cca 1.6 milairdy dolaru, na uctech Tesla Motors se ale nachazi podle zpravy z posledniho kvartalu 3.2 miliardy dolaru a Tesla Motors ma provozni uver ve vysi 1.55 miliardy dolaru (do jake vyse je cerpanej se neuvadi), majetek Tesla Motors se odhaduje na sumu cca 4 miliard dolaru. Odhadovane zadluzeni je priblizne 79% (coz odpovida plnemu cerpani toho provozniho uveru). Mimochodem dluh Tesly narostl takto i diky tomu ze za 2.6 miliardy dolaru, takze automobilka jako takova v zisku teoreticky bejt muze, protoze pokud ma ztratu 1.6 miliardy a koupi jinou firmu za 2.6 miliardy, jaksi tam ta 1 miliarda lita do plusu.

Dalsi firmou kde Musk sedi je Neuralink, tato firma je ve ztrate necelych 10 milionu dolaru. Maji se tam vyvyjet lekarske implantaty nejen ohledne protojeni s mozkem, ale i beznejsi ktere se dnes pouzivaji jako nahrady v lekarstvy, rekneme treba umele klouby a tak podobne. Prvni produkt ma vyjit v roce 2019. Pak se daji ocekavat zisky, zatim jen vyvyjej. Zalozena tahle firma byla prevazne pro mozne budouci zkoumani propojeni implantatu napojenych na PC s lidskym mozkem. Takova lecba se planuje kuprikladu u Epilepsie nebo Parkinsnovy choroby. Tahle firma se da oznacit za podobnej projekt jako kterykoliv vyzkum jakekoliv nemoci, treba rakovin, pohlavnich chorob a podobne, jen nevyvyji leky, ale lecebne pomucky ci samotne implantaty.

Solar City coby soucast Tesly se zameruje na dva obory, vyroba fotovoltaickych panelu a komponent, a pak na baterie, tedy bateriova uloziste. Pod Solar City spadaji jeste dalsi 3 divize na instalace elektraren, na vyrobu mensich dilu pro fotovoltaicke systemy (ramy, konstrukce a tak podobne)

TAAG je dalsi podfirma Tesly, to je ta fabrika na vyrobu robotu v Nemecku.

Finance LLC a Motors Leasing, take soucast Tesly (ber to jako neco podobneho jako Agrofert a pod nej spadajici podniky, kde Tesla je touhlavni firmou a ostatni jsou jen divize)

Warehouse ktera se stara o prodej Tesel, je to firma vedena samostatne a je v zisku nekolik desitek milionu dolaru rocne.

A nakonec, jmeni Elona Muska se odhaduje na priblizne 20 miliard dolaru, ikdyby vsechny dluhy co prozatim ma hlavne Tesla meli bejt zaplacene, tak Musk je da se rict porad bez dluhu. Prumerny Cech dluzi procentualne vic nez vsechny Muskovy aktivity dohromady.
Avatar - JDM
9. 2. 2018 15:25
Re: A kdo to bude...
Hlupakum nevysvětlis >:D
10. 2. 2018 17:09
Re: A kdo to bude...
Hlavně Tesla pravděpodobně rozpohybovala světový trh s elektro pohonem a podle mě i s autonomním řízením. Podle mě Muskovi o peníze jde až v druhé (třetí řadě). Plní si sny a mění svět. Za mě klobouk dolů. Když člověk vidí simultánní návrat nosných raket a Starmana na pozadí Země.. Možná nejúžasnější podívaná za poslední roky a vedle to články o tom jak se lidi (podle mě úplně bezdůvodně) masakrují támhle někde v poušti chlórem a jiným svinstvem....
Avatar - Mangalica
9. 2. 2018 16:03
Re: A kdo to bude...
Jasně, měl držet hudu a šoupat nohama....
9. 2. 2018 14:35
Stanislav Kolman
mate v tom trosku zmatek, The Boring Company byla zalozena prave jako ta spolecnost na razeni tunelu a pod jeji kridla spada i projekt te prepravy aut v tech tunelech, onen plamenomet byl jen akce jak pro danou spolecnost ziskat dalsi finance, predtim to zkouseli ksiltovkama, a nasledne tem aplamenometama ;-) na plamenometech vydelali cca 6 milionu dolaru
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Atomas
9. 2. 2018 14:59
Pár čísel o Tesle - pro představu
1. Za rok 2016 činily tržby u BMW 105 miliard USD, u Tesly 7 miliard USD.
2. Tržní hodnota klasických automobilek bývá obvykle pod 1x násobkem tržeb. Např. Toyota má cca 0,7 násobek. A TESLA? Ta má tržní hodnotu cca 5,8 násobek...
3. V roce 2016 u Tesly na sedm miliard dolarů tržeb měla přímý náklad tržeb 5,4 miliardy USD. To znamená, že hrubá marže byla nějakých 1,6 miliardy USD, tedy zhruba 22 procent.Ovšem dalších 1,42 miliardy spolkly nepřímé náklady, jako je podpora prodeje, marketing, administrativa a další. A dalších 834 milionů dolarů náklady na výzkum a vývoj. Čímž se firma dostala do ztráty 667 milionů dolarů.
Zajímavé je srovnání s rokem 2015. V tomto roce automobilka prodala o tři miliardy dolarů méně (tržby), ovšem celková bilance byla podobná (ztráta 716 miliard USD). A to jsme na úrovni EBIT, kde nemáme započtené nákladové úroky.
4. Posledních deset let investovala TESLA do vývoje necelé cca 3 milardy USD. Pro představu, Daimler za shodné období proinvestoval do vývoje cca 31 miliard USD...
5. Při tržní hodnotě přes 51,4 miliardy dolarů se Tesla obchoduje za přibližně 10,3násobek své účetní hodnoty připadající na akcii. Co to znamená? Znamená to, že když od majetku připadajícího na akcii odečteme dluhy, tak cena akcie je 10,3krát větší než tato hodnota. Jinými slovy asi 90 procent ceny akcií tvoří takzvaný goodwill. Ten představuje diskontované zisky, co automobilka vydělá v budoucnu. To znamená, že čistá současná hodnota budoucích zisků je nějakých 46 miliard dolarů. A co třeba Daimler? Při svých 153 miliardách eur obratu dělá čistý zisk po zdanění 8,11 miliardy eur. To je v přepočtu řekněme 8,5 miliardy dolarů. Hodnota goodwillu Tesly je tedy rovna 5,7násobku zisku jedné z nejúspěšnějších automobilek, která má 18krát větší tržby než Tesla. A jaká je hodnota Daimleru? Pouhých 14 miliard dolarů.
6. Automobilky jsou obecně vzato relativně zadlužené firmy. Hodnota jejich finanční páky se pohybuje mezi hodnotami 2 až 5, nejčastější hodnota mezi velkými hráči je okolo 4. Tesla v tomto směru není výjimkou. Hodnota její finanční páky je 4,77 neboli cizí zdroje připadají na 79 procent hodnoty aktiv. Firma s takovým zadlužením je pochopitelně v situaci, kdy si nemůže dovolit žádnou větší chybu. Výrazně lépe na tom jsou zejména japonské firmy Toyota a Honda, jejichž zadlužení se pohybuje lehce přes 60 procent hodnoty majetku. Německé automobilky Daimler, VW a BMW se pak pohybují okolo 76–78 procent. Ovšem důležitý je pohled na dluhy i v poměru vůči ziskům. Tesla nemá žádné. Daimler, který dluží 77 procent, pokrývá úrokové náklady svým provozním ziskem 37krát.

Jedná se pár čísel a informací, které lze snadno vygooglit a slouží pro představu, v jaké situaci se TESLA nachází a hlavně do budoucna nacházet bude...
Rozbalit vlákno
3
9. 2. 2018 15:25
Re: Pár čísel o Tesle - pro představu
krasne jsi okopiroval "jeden" blog odshora az dolu >:D ten text se v tomhle zneni da najit celej asi na 6 blozich a pokazde bez citace pod jinym jmenem >:D

cims ho nespochybnuju aby bylo jasno

ja osobne na akciich Tesly vydelel, kdy jsem nakoupil za cca $75, tretinu prodal po letech za cca $334 a ziskem pro me cca $295 (tedy cisty zisk cca 29%) a zbytek si drzim do budoucna
Avatar - Atomas
9. 2. 2018 15:41
Re: Pár čísel o Tesle - pro představu
Jsem si toho vědom a psal jsem, že se jedná o čísla pro představu... Reálně si málokdo dokáže představit vyčíslení v miliardách a dokáže to porovnat s jinou automobilkou. V uvedeném infu je vše přehledně sesumírované. Také jsem uvedl, že uvedené info lze jednoduše vygooglit... Víc za tím nehledej... :-!
9. 2. 2018 18:36
Re: Pár čísel o Tesle - pro představu
No kazdy si pod temi cisly asi udela jinou predstavu.

Napsal jsi v posledni vete par tecek. Muzes rozvest svoji vestbu :-) ?
Avatar - praděda7
9. 2. 2018 16:10
Tenhleten Musk
není odtud....vždyť se na něj pořádně podívejte.....je to mikrob z planety Alfa centauri... ;-)
Rozbalit vlákno
0