Průměrné emise oxidu uhličitého (CO2) u nových osobních aut loni v Evropské unii klesly o tři procenta na 119,6 gramu na kilometr. Byly tak o osm procent nižší, než si EU stanovila za cíl.
které zachrání planetu. Většina populace se časem otráví NOx a zbytek bude makat na čím dál víc komplikovanějších motorech, které budou jezdit za pár a produkovat méně CO2 a hlavně budou táhnout odcpodu
navíc většina snížení se odehrála jen na papíru. Pravda TSI má o něco málo nižší spotřebu (a tedy i emise CO2) než adekvátní atmosférický motor, ale to za zákaz vjezdu do města (Euro 5 bez nároku na modrou plaketu) opravdu nestojí....
Je potřeba uvést to nejdůležitější slovo "papírově" jde o emise podle naměřených hodnot, které prakticky nikdy neodpovídají realitě. Jediná auta, která reálně snižují emise jsou elektromobily, pokud by se odečetly, tak jsme na nule...
smysl elektromobilů zatím určitě není ve snižování emisí CO2 (tam je to velice sporné), nýbrž ve snižování lokálních emisí škodlivin ve městech (a to je zcela nesporné)
Emise CO2 snižují i LPG a CNG auta, protože mají oproti konvenčním palivům větší zastoupení vodíku a menší zastoupení uhlíku (vzniká více vody a méně CO2).
Já mám letos 132 g/km - spočítáno ze spotřebovaného LPG a benzínu, za celou dobu používání auta 138 g/km). Normované emise uvedené v TP jsou ale "ekokatastrofických" 187 g/km, takže čekám, že za pár let mi napaří nějaký ekopoplatek. Dnešní auta to mají naopak, na papíře svěží alpský vzduch a globální ochlazování, reálně vypouští větší hnus než starší motory.
Hlavně je třeba si uvědomit, že tyto uvedená čísla jsou naprosto o ničem. V reálu totiž auta žerou téměř stejně, jako před pár lety. Každý přece ví, že ten normovaný cyklus na měření spotřeby je velká potěmkinovská vesnice. Ještě směšnější je ale celý ten humbuk EU ohledně produkce CO2 z aut. 1) Obrovský nárůst motorizace v zemích jako je Indie a Čína (navíc většinou auta s nízkou úprovní čistoty emisí) v celoplanetárním měřítku dělá případné úspory C2 vyprodukované evropskými vozy naprosto marginální. 2) Automobilová doprava se na produkci C02 podílí jen minimálně, mnohem horší je chov skotu, lodní transatlantická nákladní doprava a hlavně letecká doprava 3) Vůbec není jisté, že současné oteplování zemské atmosféry je zapříčiněno činností člověka a pokud ano, bude to tak z 10 %. Ostatní je přirozený klimatický cyklus země - za sto, dvě stě let možná pro změnu dojde výraznému ochlazování... Nejsmutnější na tom ovšem jen, že kvůli nesmyslnému tlaku EU jsou evropské automobilky tlačeny k výrobě něčeho o co zákazníci vůbec nestojí (tříválce, systémy start/stop, hybridy apod.), naopak se ruší šestiválcové motory... To je trestruhodné deformování trhu, které nikdy nic dobrého nepřineslo. Typickým příkladem je třeba zrušení dnes již velmi povedeného čtyřválce 1.2 TSI a jeho nahrazení litrovým tříválcem u značek koncernu VW. Kdyby dali zákazníkům na výběr, většina sáhne po čtyřválci! 8-s8-s8-s:no: