Ale nemam kde a kdy delat regeneraci filtru. A takovejch je nas mraky. Ono to v soucasnych zacpach na dalnicich a silnicich bude stale slozitejsi, takze kdo si dneska kupuje diesla, jen si koleduje o potize. To je muj nazor jinak at si dela kazdy co chce.
Wiki:
Pasivní regenerace – probíhá samovolně vždy, když pracovní podmínky motoru odpovídají teplotám výfukových plynů přibližně 350–500 °C a teplota uvnitř DPF tak umožní hoření zachycených částic. Takovéto provozní podmínky odpovídají režimu konstantně vyššího zatížení motoru (setrvání motoru ve vyšších otáčkách a vyšším zatížení po delší dobu), například při jízdě po dálnici.
Současné dieselové filtry pevných částic jsou tzv. uzavřené a s pravidelnými nucenými regeneracemi. Benzínové filtry pevných částic jsou tzv. otevřené (nemůžou se ucpat, nemají tlaková čidla) a nemají nucené regenerace.
Jaká zácpa, si pěkně přivstaneš a pojedeš po dálnici předpisových 130 pěkně na trojku >:D Myslím si, že emise začínají být hon na čarodejnice a někdo dřív jednal než myslel.
Vzhledem k tomu jak se čaruje s lékárničkama, kruhovými objezdy a jiným, tak bych se ani nedivil. Švindly je věc názoru, auto na testu hodnoty plní, tak co. Vlk se přece nažral. Že je neplní vždy a že auta různými způsoby měřící cyklus poznají se přece ví jako veřejné tajemství mnoho let. Tak nechápu současný povyk. Myslím si, že je to jen taková bouře pro tuto dekádu. Stejně jako migranti nebo plasty v oceánu. Tímto to nechci zhlehčovat, ale až to všechny přestane bavit, tak se bude zas řešit něco jiného.
To toho nechapes docela hodne. Za vsim je honba za zisky i za cenu nefer konkurencniho boje. Tedy polopaticky: podle mne kamosi z nejake evropske fabriky a nebo evropskych fabrik si vymohly v EU skrceni emisnich norem. Samy je mohly ale plnit jenom za cenu svindlu. Ze si sami nabehnou je ani nenapadlo.
Osobne si myslim, ze nektere konkurencni automobilky na to prisly a pristoupily na stejnou hru. Takze to co se ted deje je podle mne na vrubu tech automobilek. preci si nekdo nemuze myslet, ze na to prisel nejaky nedostudovany urednik z Brusele.
Položím Ti pár dotazů:
- Kdo vymyslel normu NEDC a udržoval ji za každou cenu při životě protože vykazovala nízké CO2? Automobilky nebo EP potažmo EK?
- Kdo bránil zavedení WLTP a tím pádem návratu reálných čísel do života? Snad automobilky?
Odpovím Ti - automobilky se jen přizpůsobovaly.
- kdo nekontroloval plnění emisních norem jako například EPA v USA?
Odpovím Ti - tady se automobilky podílejí, protože měly volnou ruku, ale zase je to ZÁSADNÍ chyba EK. Tyto věci bylo třeba řešit na evropské úrovni ale nikdo je neřešil, automobilkám se prostě VĚŘILO.
A našlo by se mnohem vím věcí, kdyby se šlo do hloubky.
Za tu dobu, co problém pod pokličkou bublal, EPA odhalila a penalizovala řadu výrobců v USA. Nakonec problémy se diesely VW byly také odhaleny v USA, ne v EU.
A reakce EP/EK? Najednou musí být WLTP zavedena ze dne na den, to samé RDE.
Ale to by tolik nevadilo, je to potřeba, jen mi vadí nekonzistentní a naprosto amatérské jednání a chování evropských orgánů. Automobilek mi moc líto není, ony mohly samy o sobě zlepšovat emise, nástroje k tomu měly, ale daly přednost výrobě co nejlevnějších aut k realizaci maximálních zisků. O část těchto zisků nyní přijdou ale jen o část. :no:
A platí to i pro benzín - němečtí výrobci se domlouvali jak odsunout na co možná nejpozdější termín zavedení BPF/GPF u benzínů.
Jak jsem napsal, jsem presvedceny, ze u dojednavani hodnot emisi sedeli u jednoho stolu politici i klicove automobilky. Kde by na to nejaky inkoust z kanclu jinak prisel.
Vlak se ale rozjel a neda se zastavit. I politik ma svyho sefa furt sou nejaky volby.
Automobilky máju v účtovníctvach miliardy vynaložené na lobing. Takže tlačili na posúvanie legislatívnych úprav pokiaľ to išlo. Lenivý a skorumpovaný úradnícky šimeľ sa rozhýbal až keď sa vystupňoval sociálno-politicky tlak. Ale nemyslím si, že 14 mesiacov bol nejaký extra krátky čas. Podla článku to stihli skoro všetci a najviac to flákal práve VW vďaka ktorému sa veci dali do pohybu.
Fungovanie Európskych inštitúcii je ale celkovo tragické. Jednak EPA, ktorá reaguje na podnety a nemá problém vyvodiť dôsledky. Tak IIHS ktorá testy postupne rozširuje praktickým smerom. Pridali small overlap na obe strany, lebo zistili, že to automobilky šidili. A posledne test svetlometov, kde testujú všetky typy svetiel všetkých v US predávaných aut a prekvapivo na tom automobilky tiež šidia a často aj príplatkové svetla stoja za prd. EuroNCAP bola za 10 rokov schopná akurát zmeniť prepočet hviezdičiek a hendikepovať ťa ak nepredávaš auto plné autonómnych hlúpostí. Za niečo ako zle nafúknutý airbag sa už body nestrhávajú, veď autonómne brzdy nehode predsa zabránia.
....začínají? Teď, se zkratoauty za rohem, to už nabírá na otáčkách.......a o tom, že ten "hon" tlačí výrobci elektřiny nemůže být pochyb. Současné zdražování je jen příprava na to co přijde až nás do zkratoaut naženou všechny....a bacha...i na ty co budou mít fotovoltaniku na střechách dojde. Oni si soudruzi už nějakou ekologickou daň i na ně vymyslí.... >:-[]
Už prosím skus prestať písať sprostosti a zober do ruky kalkulačku. Ak budu všetky súkromné auto v ČR EV, tak ešte stále budete elektriku vyvážať. A za môjho života žiadny štát EU plošne nezakáže prevádzku aut na fosílne palivá.
Otázka je zda je ti 20 nebo 60. Pokud je ti 60 tak ne, nezakáží, pokud je ti 20, tak si piš že ano. Různých ekoaktivistů, hýkalů a progresivistů je dostatek na to, aby spolu s elektrickou lobby přemohli ropnou lobby. Že z jednoho problému jen vytvoří druhý, je jim zcela jedno. Hlavně že splní plán. To je krásně vidět na "Dětech země", a podobných nablblech, oni vědí že stavbám dálnic nezabrání, jen je zpozdí. Nakonec se stát se vším vypořádá ale oni jsou neziskově velice dobře placeni a pokračují v tom dál, protože je to přestalo bavit ale začalo je to ŽIVIT.
Jedno takové nablblo ukazovali v televizi, to už není ani žádný ekoaktivista, to je jen EKO-OUŘADA. Chytré programy sledující všechny stavby a přesně sdělující termíny kdy je potřeba se do něčeho navézt, a potom samozřejmě odvolací lhůty atd.
Mám bližšie k 20 ako 60. Ale aj tak skús si predstaviť celoplošný zákaz. Ešte za 30 rokov bude aj pri zelených najoptimistickejších snoch polovica aut jazdiť na fosílne paliva. Tu sa nebavíme o zákaze v mestách ale o tom, že sa nedostaneš ani po to mesto. Viem si predstaviť veľa spôsobov finančného znevýhodnia spalovákov. Ale neviem si predstaviť, že niekto zakáže jazdu polovici aut.
Je to "jen" politika... neni cas s tim neco udelat?
Fakt si ta verbez v "Bruselu" muze delat co chce?
Zlikviduji jeden z klicovych oboru v cele Evrope... a vsem je to jedno?
:-(
Vlastne neni v jejich zajmu, aby kazdy mohl mit male a levne auto. V jejich idealnim svete ma auto jen par nejbohatsich... a i ti cekaji na scvaleni cesty urednikem...
Re: Je to "jen" politika... neni cas s tim neco udelat?
Malé a lacné nie je problém pre EU. Tam je MPI a na Euro6d prejde prakticky bez úprav a vďaka nízkej hmotnosti nie je problém ani s CO2. Ale automobilky to tak nejak nechcú ponúkať. Dnes už musí mať aj malé auto turbo, dva displaye a tisíc ďalších "vychytávok". To že ľudia by chceli jednoduché auto myslím dobre dokazujú predaje Dacie.
Re: Je to "jen" politika... neni cas s tim neco udelat?
pritom uz aj tie male auta su coraz komplikovanejsie a stale vacsie a vacsie ... auto by malo ostat autom a nehrat sa na pojazdne kina obyvacky ani kupelnove studia ci nejake pojazdne laboratoria .... takisto menit auto kazdych par rokov kvoli neustalym zmenam toto tiez nie je ani ekologicke ani to nejde ruka v ruke s trvalo udrzatelnym pristupom k prirodnym zdrojom... lenze vysvetli to v tejto dobe biznisu a kvantity ze zem nie je nafukovacia a ze sme uz defakto na pokraji priepasti..... ekonom len mavne rukou a este ty tu nakoniec budes za blazna ze nepodporujes biznis ... kedysi auta vydrzali ludom ozaj dlhe roky.... dnes ma ale napr. jeden nas sused nedaleko u nasich kazde 3-4 roky nove auto... a co z toho ze jazdi za 5 litrov ked svojim marnotratnym materialistickym sposobom zivota planete skodi ovela viac ako keby jazdil s jednym autom aspon 6-7 rokov a setril tak aspon trosku aj tie prirodne zdroje ... cele zle... ludia su marnotratni a dnes hodne uz materialisticky zalozeni a to vyuzivaju prave aj automobilky k nalakaniu a naslednemu zisku ... ale ved ked do pekla tak aspon na poriadnom koci ... cele zle .. rutime sa do priepasti... a nejde len o auta... vidim to aj na inych prikladoch... ale to je zase na dalsi roman.. alebo skor baladu ;-\
Nemůžou zrušit svoji ikonu, Hilux. A protože se jich absolutní většina vyrábí v dieselu, není problém. Navíc vozidla nad 2400 kg nebo 2500 kg, přesně se nepamatuji, se homologují jinak.
Blbost, Hiace má samozřejmě diesely pořád v nabídce, jsou to ty samé jako v Landcruiseru, pouze LC má 2,8 a Hiace má 2,4, je to ale prakticky stejný motor, jedna rodina.
Proace Toyota nevyrábí, je to produkt PSA i s motorem, tam nebude homologace problém :-), PSA není proti dieselům. :yes:
Chtěl jsem pořizovat nějaký druhý praktický bezpohlavní přibližovadlo až ke konci roku, místo pravěký Oktávky. Nakonec jsem ho díky slevám u VW koupil už teď. Golfa s odcházející 1.4TSI 150k, místo ceníkovejch 600 za 450. Bez nijaký snahy nebo známosti, jako kavka z ulice...
Tak koukal jsem a sleva byla celkem 308 tis. vč DPH a dělá to skoro 27 % z původní konfigurátorové ceny (1157 tis.Kč, Transporter T6). A ještě mi tam dali zdarma nějakou povinnou výbavu, trojúhelník, lékárnu apod.