Emisní norma Euro 3 přijde do Ruska nejdříve v roce 2013

Emisní norma Euro 3 přijde do Ruska nejdříve v roce 2013

 
 

Zatímco země EU se připravují na normu Euro 6, ve velké zemi na Východě jsou, pravda, trochu pozadu. Chystají teprve standard Euro 3.

Stávající norma Euro 2 by měla být prodloužena až do konce roku 2012, jak informoval šéf Ruské unie výrobců paliv (RFU-RTS) Jevgenij Arkuša. Odborná komise tamního Ministerstva průmyslu a obchodu schválila změny v technických předpisech o benzinu, podle kterých se bude palivo 2. třídy prodávat právě do tohoto data. Pan Arkuša poznamenal: Požadavek na oktanové číslo paliva byl z těchto předpisů vyloučen.

V Rusku se běžně nabízí benzin, které v Evropě již dávno nekoupíte. Oktanová čísla 80 a 92 hovoří jasně, ale vozy ruské výroby na něj určitě jezdí bez problémů a boháči nejspíš tankují jinde.

Jevgenij Arkuša ještě podotkl: Pokud návrh neschválí vláda, pohonné hmoty 2. třídy musí zmizet z trhu do letošního 6. září. Což ovšem s největší pravděpodobností vyvolá v další palivovou krizi.

S prodloužením povolení prodeje AI-92 ale již podle představitele Federálního antimonopolního úřadu (FAS) Pavla Subbotina souhlasila vláda, a to minimálně do poloviny příštího roku. Toto palivo nabízí dvanáct velkých ropných společností, které podepsaly také vzájemnou dohodu. Podle ní budou muset zmodernizovat své rafinerie. Až 20 % ropy pak bude od roku 2015 zůstávat doma a zpracuje se pro místní trh.

Nedostatek benzinu pocítili Rusové poprvé na jaře letošního roku. Od ledna 2011 totiž z čerpacích stanic zmizel populární AI-95, který byl také určen pro motory maximálně splňující Euro 2. U některých pump tak ceny v dubnu vylétly až na 50 rublů za litr (dle aktuálního kurzu 30,60 Kč). V celkem desítce regionů nebyl k dostání vůbec! A politici? Ti zároveň začali diskutovat o úpravě spotřební daně pro méně ekologické druhy paliv. Samozřejmě zcela logicky směrem nahoru, i když ministr energetiky Sergej Šmatko hovořil trochu jinak.

Našinec by možná zajásal, byť kvalita pohonných látek určitě nedosahuje našich standardů. Ale pro Rusy je tato částka šílená. Podle odborníků je případný přechod z Euro 1 na Euro 4 během čtyř let příliš ambiciózní, západní Evropě to také trvalo celou dekádu.

Šrotovné v Rusku končí, experti však čekají další růst prodeje aut

Spolupracujeme s TipCars.com
Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 
 






Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 





 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…