Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Emisní norma Euro 6: Co přinese řidičům?

Od 1. ledna 2015 začne platit emisní norma Euro 6 pro všechna nová vozidla. Co od ní očekávat? Na to odpovídají ve stručnosti specialisté firmy Bosch.
Zpět na článek
10. 10. 2014 11:48
10. 10. 2014 12:11
10. 10. 2014 12:27
10. 10. 2014 13:44
10. 10. 2014 12:27
10. 10. 2014 11:48
NOx
není pravda, ze po zavedeni euro 6 budou na benzinovy a naftovy motory kaldeny stejne podmínky, alespoň ne v NOx.
požadavek pro emise NOx u benzinu je maximalne 60mg/kg, u nafty 80mg/km, tedy o 1/3 vyssi emise.
v euro 5 to bylo ovšem mnohem tragictejsi
požadavek u benzinu byl 60mg/km, u naftaku 180mg/km, tedy 3x vic.

az se tady ale objevi windiesel, tak bude tvrdit, ze uz v euro5 je požadavek na maximalni produkci jedu NOx u benzinu i rakovinometu stejny
Rozbalit vlákno
7
Avatar - WinDiesel
10. 10. 2014 12:11
Re: NOx
Jsi komik ty rakovinomete. Jediné co v současné době mezi novými vozy metá saze, jsou benzíny s přímým vstřikem, například ty označované jako TSI ale nejekologičtější ze všech jsou "ecoboosty" od Fordu.
Ale to tobě nemá cenu říkat protože máš místo mozku polyuretan. Jen abys neměl hlavu úplně dutou.
10. 10. 2014 12:27
Re: NOx
bavime se o sazich nebo o jedech NOx??

Vysvetli mi, ty dunihlave, ten tvuj blabol a podobnych narocich na NOx u Euro 5 a Euro 6, jak jsi tvrdil v teto diskusi: [odkaz]
kde jsi psal: "Pokud to nevíš, Euro 5 a Euro 6 mají na zážehové i vznětové motory velice podobné nároky co se týče NOx:"
jestli je pro tebe 3x vyssi limit na NOx pro rakovinomety oproti benzinu u Euro5 podobny, tak mas hlavu od rakovinometu vydunenou jeste vic nez jsme doufali..

to ze rakovinomety pro splneni emisnich norem vyzaduji fitr DPF je fakt, to ze benzinove primovstriky to splni i bez filtru je taky fakt.
a taky je fakt, ze pri vypalovani DPF ty "ciste" naftaky kouri jak tovarni kominy za komousu.
o produkci rakovinotvornych sazi u naftaku s vybrakovanymi DPF je snad zbytecny se bavit.
Avatar - Hammunasakra
10. 10. 2014 13:44
Re: NOx
Co blbneš? Nemusí se ti to líbit ale topten má tady prostě pravdu
11. 10. 2014 16:28
Re: EURO 6 JE KNIČEMU - KAMIONY SI MOČKU STEJNAK VYPÍNAJ
jj
NA KAMIÓNY JEDINĚ DIESEL-GAS !!! [odkaz]

A OSOBÁKY JEDINĚ ELEKTRO [odkaz] SOUDRUZI
jako
TESLA jede [odkaz] a pro nepřizpůsobivý JÍZDA NA KOLE, co je na tom špatnýho?? [odkaz]

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
10. 10. 2014 13:00
Re: EURO 6 JE KNIČEMU - KAMIONY SI MOČKU STEJNAK VYPÍNAJ
Zeby sme sa pozreli na limity CO? Ja len ze aby sme si nevyberali len to, co nam vyhovuje, ked uz teda mame porovnat benzin/nafta...
10. 10. 2014 13:12
Re: EURO 6 JE KNIČEMU - KAMIONY SI MOČKU STEJNAK VYPÍNAJ
vzhledem k tomu, ze emisni normy na CO se nemenily uz od euro IV vcetne, tak zrejme nepredstavuji takovy problém jako jedy NOx, které vpodstate jako jedine odlizuji euro5 a euro6 u naftaku.
benzinu se euro6 vpodstate netyka, protože nic prisnejsiho pro benzin od euro5 neprinasi.
narozdil od rakovinometuuuu.
10. 10. 2014 14:22
Re: EURO 6 JE KNIČEMU - KAMIONY SI MOČKU STEJNAK VYPÍNAJ
NOx jsou důležité asi hlavně proto, jak reagují s jinými látkami/ v prostředí.
10. 10. 2014 12:27
antidiesel
Kde je náš návštěvník z budoucnosti antidiesel, aby nám tu vysvětlil jak jsou nejmodernější technologie na poli automotive beznadějně zastaralý a překonaný >:D
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2014 12:54
čističky vzduchu?
60 mg na kilometr - to mi neříkejte, že auto s takovou spotřebu vzduchu nenasaje víc než 60mg po 1km ?!
To já, než projedu kolem petláhvemi topicími sousedy, tak nasaju tak kilo popilku. Kdo mi bude platit za čištění vzduchu? Jo, aha - to já platil pokutu do EU ... :no:
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Hittman
10. 10. 2014 15:01
Re: čističky vzduchu?
Až u nás budou platy jak v Německu, nebudou muset lidi šetřit na topivu, aby si mohli koupit jídlo, ošatit děcka, zaplatit jim lyžák na škole, atd.
Avatar - petrumr
10. 10. 2014 15:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 10. 2014 15:21
Re: čističky vzduchu?
tepelný čerpadlo a solár(elektro) jsou zatím nerentabilní věci ;), to ze to nekdo dotuje se nepocita ;)

dále topení dřevem má prostě svoje kouzlo víš...to není čistě racionální záležitost

jen pro info: fotovoltaika je zatim nerentabilní nejen ekonomicky, ale i energeticky
=> na vyrobu clanku jde vic energie, nez vyrobi za svuj cyklus...proste je to nouzovy zdroj nekam na hory a jestlize to maji u nas lidi na baraku => je asi neco spatne
10. 10. 2014 15:33
Re: čističky vzduchu?
vidim, ze blabolum o energeticke nerentabilnosti FVE neketeri jednodussi lide stále veri

energie z 1kWp panelu FVE, tedy cca 7m2, vyrobi v nasich podmínkách za rok tolik energie, kolik byl stacilo na roztaveni cca 4 tun zeleza.
za zivotnost FVE panelu (cca 25 let) by vyrobena energie stacila na roztaveni 100 tun zeleza.
10. 10. 2014 15:44
Re: čističky vzduchu?
>:D já nějak postrádám ten závěr, jako co z toho teda vyvozujete??? >:D
a co je to za metriku tuna roztaveného železa??? >:D

jo vim, ze u nas na fyzikalni elektronice maji uz i panely z materiálů, kde je účinnost trochu jinde (pořád žádná sláva), ale to především ještě není komerčně dostupný a ještě asi dlouho nebude...

jinak váš výplod řekl jen že FVE vyprodukuje nějaké množstvi el. energie a nic o její rentabilnosti... ;)
10. 10. 2014 16:01
Re: čističky vzduchu?
nastinil jsem snad celkem srozumitelne, kolik energie vyrobi cca 7m2 panelu FVE za svoji zivotnost.

hod sem nejakej hodnovernej link, který bude uvadet, kolik energie je potřeba na vyrobu 1kWp panelu FVE.
když to bude vic jak 20 MWh, tak se ti omluvim
10. 10. 2014 16:25
Re: čističky vzduchu?
Dnes už panel vyrobí více, než je spotřebováno jeho výrobou. Ale ještě nedávno tomu tak nebylo. Na Stanfordu předpověděli, že někdy v roce 2020 panely instalované po celém světě vyrobí tolik, kolik si jejich výroba a instalace žádala (tedy splatí dluh, který vytvořily na začátku). Navíc výroba panelů není jen otázka spotřebované energie, ale i emisí a znečištění, od CO2 po těžké kovy. Nejsou zrovna čistým zdrojem energie. Tím spíš, pokud nežiješ na poušti. Navíc je otázkou, jak dlouho budou panely instalované, jestli nebudou příliš brzy nahrazované novějšími. Škoda z výroby a instalace je už hotová.
10. 10. 2014 16:49
Re: čističky vzduchu?
to je ale samozrejme logicky, ze navratnost bude postupna

vem si pro priklad, ze energeticka navratnost je 5 let, takze jedna energeticka jednotka se vrati za 5 let, a každý rok budes vyrábět stejne, pak to vychazi nasledovne:

rok naklady vynosy
1. 5 1
2. 10 3 (1+2)
3. 15 6 (3+3)
4. 20 10 (6+4)
5. 25 15 (10+5)
6. 30 21 (15+6)
7. 35 28 (21+7)
8. 40 36 (28+8)
9. 45 45 (36+9)

takze energeticky by se ti to při konstantni vyrobe zacala vracet az po cca 10 letech, ale pak uz by jsi byl v plusu. a ted si vem ze vyroba kazdym rokem roste, takze timhle zpusobem by energeticka navratnost byla klidne 20 let, ale na konci budes v slusnym plusu
10. 10. 2014 19:10
Re: čističky vzduchu?
Vyjádřil jsem se nepřesně, v té studii myslím poměřovali, jakou spotřebu má průmysl okolo fotovoltaických článků ku energii z nich získané. Což dává nepřímo odpověď na otázku téhle diskuze. Energetická návratnost závisí na řadě faktorů, ale dnes se za ideálních podmínek myslím blížíme roku, možná je to i pod rok (nějaká čísla má například Fraunhofer ISE). O ideálních podmínkách si samozřejmě v ČR můžeš nechat zdát. Hodně samozřejmě záleží, co do té bilance započítáš (třeba nejen energii potřebnou k výrobě hliníkové konstrukce, ale i energii vydanou dělníky při instalaci).
Avatar - petrumr
10. 10. 2014 19:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 10. 2014 15:53
Re: čističky vzduchu?
Pojďme na to logicky. Proč stojí povinně vykupovaná elektřina z panelu zhruba 15krát více než silová elektřina na volném trhu a zhruba 30krát více než primární fosilní energie (uhlí, ropa atd)?
Vem si například hliníkové konstrukce, na kterých panely stojí. Nejdříve se musí vytěžit t v Africe nebo Americe bauxit, ten se chemicky rafinuje na oxid hlinitý a doveze se do Číny. Dále je potřeba vytěžit uhlí a vyrobit z něj elektřinu. Nelze opomenout grafit. Teď konečně může proběhnout energeticky náročná elektrolýza. Pak se to ještě přetaví a z hliníku se může odlít konstrukce a dovézt do Hamrburku, naložit na vlak do ČR, pak naložit do auta a dovézt jej na pole. A tak bych mohl pokračovat s panely, měniči a vším, co je potřeba vyrobit a dovézt. Celou dobu jezdí na to pole dělníci, aby to montovali a určitě tam nechodí pěšky a určitě nemají ruční vrtáky. Spousta primární energie se spotřebuje i při samotném provozu elektrárny (sekat trávu tam určitě nepůjde dědeček na kole s kosou). Kvůli nestabilitě dodávek musí mít připravené horké kotle a turbínu záložní uhlelná elektrárna. Atd atd.
10. 10. 2014 15:56
Re: čističky vzduchu?
s tou cenou to plati pouze pro stare instalace, pro nove to uz davno neplati.
10. 10. 2014 16:02
Re: čističky vzduchu?
Ano, novější instalace jsou evidentně efektivnější. Řekl bych, že instalace na střechách na tom budou nejlépe, protože tam se redukuje spotřeba primární energie při provozu a údržbě na minimum.
10. 10. 2014 16:15
Re: čističky vzduchu?
nejde o efektivnost, alespoň ne o tu energetickou.
v roce 2005, kdy se zákon na podporu FVE u nas schvaloval, byla cena FVE vysoka, proto se nastavila vysoka vykupni cena, aby se to vůbec někdo postavil. bohuzela zákon byl tak spatnej, ze neumoznil rychle snizeni vykupni ceny z FVE, k cemuz od cca 2008 doslo.
a k tomu hliniku - cena 1kg hliniku na svetovych trzích je cca 40kc/kg, z toho vyvozuju, ze jestliže není hlinik dotovany, a jestliže by cenu hliniku tvorily jen naklady na energie, tak energeticka narocnost na vyrobu 1kg hliniku by byla 40kWh/kg, tedy tech 7m2 FVE by pokrylo energeticky vyrobu 625kg hliniku. cenu hliniku samozrejme jen energie nedela, takze by to bylo minimalne 2x tolik ...
10. 10. 2014 19:03
Re: čističky vzduchu?
Ano, celá cena není jen energie, ale zase si počítal s 1 Kč/kWh, počítal bych spíše s tím, že by šlo převážně o primární energii za poloviční cenu.
Ale to je jedno, byl to je příklad toho, co všechno by se muselo započítat do energetické bilance.
Obecně vzato byl celý zákon špatný.
10. 10. 2014 16:31
Re: čističky vzduchu?
Slaby, ja mam doma dvanact tepelnejch cerpadel a triadvacet solaru. Kdyz to zapnu vsecko, polozim rano pred odchodem do prace doprostred obyvaku ctvrtku kravy, pulku prasete a tri kruty, a navecer pri navratu je mam krasne upeceny.
Avatar - petrumr
10. 10. 2014 19:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 10. 2014 19:47
Re: čističky vzduchu?
Tobe staci na vytapeni vsech tech propojenejch bazenu jedno tepelny cerpadlo?? Jako ja vedel ze nebudes zadnej milionar kdyz jezdis v tom francouzkym veteranu, ale tohle uz je skoro moc.. Omez internety priteli, makej, setri a treba jednou pochopis. A koupis si nejaky to auto (jako opravdovy:).
Avatar - petrumr
10. 10. 2014 23:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 10. 2014 19:37
Emise a pravda
Před časem jsem četl zajímavý článek. Ten pojednával o tom kde je skutečná pravda. Spoustu věcí totiž neumíme změřit a hlavně některé se projeví až po čase. Např. jedna ze studií ukázala pravdu o emisích a narušování ozónové vrstvy. Zavedení bezolovnatých benzínů v polovině 80 let přineslo daleko větší následky v ozónové vrstvě než benzíny olovnaté. Proč, studie přišla na to, že emise se vázaly na olovo a spolu těžší než vzduch zůstávali ležet na zemi. Docházelo sice k otravě půdy olověnými kovy. Ale jedovaté plyny se nedostávaly do ozónové vrstvy, kterou již spaliny z bezolovnatých benzínů narušují. Co je tedy pro lidstvo lepší?
Podobně odsíření elektráren, nevznikají emise a lépe se nám dýchá, ale každý lékař vám řekne, že zasíření je dobré na plísně, exemy a kožní onemocnění. Opět co je lepší zadusit se nebo se škrábat do krve... Každé pro má své proti.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hittman
10. 10. 2014 21:47
Re: Emise a pravda
Konečně někdo nezaujatý, kdo ví, že vše má své klady a zároveň zápory... :yes:
Avatar - dolfi
11. 10. 2014 14:01
Spíše, co řidičům "odnese" z peněženek...
;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - sjetaSUELIN
12. 10. 2014 21:09
Emisní norma Euro 6: Co přinese řidičům?
Možná tak větší náklady na pořízení a provoz automobilu.
Rozbalit vlákno
0