Endora SC-1: Corvette s německou stopou
Jako dárce orgánů posloužil americký Chevrolet Corvette. Nejen těch vnitřních, ale i vnějších, jak je vidět ze zatím zveřejněných kreseb.
Design dvoumístného kupé ovšem dává vzpomenout na padesátá, šedesátá a sedmdesátá léta, jen z linie střechy je poznat, že jde o úpravu slavného amerického sporťáku. Poválečným létům odpovídá i dvoubarevný lak a částečné zakrytí zadních kol. Karoserie ovšem není jen z laminátu jako u výchozího vozu, při její úpravě se uplatnila i uhlíková vlákna.
Pod kapotou bude bít trojice hliníkových srdcí ze současné šesté generace zámořské legendy. Nabídka začíná vidlicovým osmiválcem 6,2 l s výkonem 321 kW (436 k) a točivým momentem 574 Nm. Komu to bude málo, může zvolit prostřední sedmilitrový V8 s 377 kW (512 k) a 637 Nm. Pro nejnáročnější sportovce bude určen znovu agregát o objemu 6,2 l, který ovšem dopuje kompresor. Ten přenáší na zadní kola 476 kW (647 k) a zejména mamutích 818 Nm. Převodovky jsou šestistupňové přímo řazené, pouze k nejslabšímu motoru bude možné objednat i automat se stejným počtem rychlostí a řazením pádly pod volantem.
Aerodynamický kit je veskrze současnou záležitostí, stejně jako hlavní HID světlomety a přední kulaté mlhovky z LED diod. Tuto moderní světelnou techniku najdeme rovněž vzadu. Zaujme přední difuzor v černé barvě, který na výsledném autě nebude rozhodně pro legraci, protože vytváří potřebný přítlak na přední nápravě. Výfukové potrubí je vyvedeno na bocích pod dveřmi, tady se designér zjevně inspiroval Viperem od Dodge.
Hi-tech představuje podvozek. Horní i dolní příčná ramena jsou z hliníku, ve stejném směru umístěné listové pružiny z kompozitu a celek doplňují jednoplášťové tlumiče. Nechybí ani elektronika, například kontrola trakce a Active Handling System, který sleduje jízdní dynamiku. Všechny vozy budou mít litá kola o průměru 19 palců vpředu a 20 vzadu, za příplatek může zájemce zvolit na každé nápravě ještě o palec větší.
Kdy se objeví alespoň funkční vzorek Endory SC-1, zatím není známo. O cenách se samozřejmě v tuto chvíli nemá smysl bavit. Je ovšem sympatické, že se stále najde dost nadšenců, kteří uvádějí v život nové značky a chtějí stavět auta pro fajnšmekry, byť s využitím sériového základu. Takový postup je ostatně nejjednodušší a rozhodně není žádnou novinkou.