Enjoy Sprinter: Obojživelník
Vozidla použitelná po silnici i vodě mají dlouhou historii a vznikala většinou pro armádní prostředí. Odhalení a zkouška prototypu minibusu Enjoy Sprinter pro deset cestujících však směřuje k luxusním vyjížďkám po souši i vodě. Minibus Mercedes-Benz Sprinter přestavěný společností Enjoy Tech Limited v České republice má v rámci obojživelných vozidel nejeden unikát.
Výrobci se podařilo elektronicky sladit pohyb volantu a natáčení předních kol spolu s nastavitelným výkonem dvou vodních trysek v krajích zadního nárazníku. Díky tomu řidič/kapitán určoval směr jízdy a plavby stejným způsobem.
Po vjetí do vody řidič vypínačem přepnul automobil do plavebního režimu a pak už stačilo určovat směr volantem a rychlost malým joystickem na dveřích. Po jeho dotočení do koncových poloh se mezi motory vytvoří jejich vzájemný protitah, díky kterému se plavidlo dokáže otáčet kolem své osy.
Pasažéři mohli nasedat i na vodní hladině při uvázání u mola pomocí třímetrové hliníkové lávky. Nastupování na suchu nevyžadovalo žádná zvláštní zařízení, dělo se skrze posuvné boční dveře na pravé straně vozidla stejně jako u Sprinteru Kombi. K řízení obojživelného Enjoy Sprinteru na vodě stačí kurz vůdce malého plavidla a na silnici řidičský průkaz D1.
Konstruktéři měli na zřeteli především zajištění maximální bezpečnosti cestujících. Plášť je proto vytvořen z několika vrstev a komor, vyplněných nenasákavou pěnou, oplechovaných a zalitých polypropylénovým nástřikem. Ponor vozidla činí 85 cm. Samozřejmostí jsou lodní prvky jako dvě kotvy nebo plovací vesty pro všechny pasažéry. V motorovém prostoru a v kabině se nacházelo drenážní čerpadlo pro případné odstranění vody.
Po demontáži celkem jedenácti vodotěsných vík provede na vozidle veškeré potřebné úkony každý autorizovaný autoservis značky Mercedes-Benz bez potřeby speciálního školení nebo nářadí.
Firma Enjoy Tech Limited plánuje sériovou produkci několik desítek obojživelných vozidel ročně. Budou také vznikat na podvozcích Mercedes-Benz Sprinter, ale upravených na pohon 6x6 rakouskou společností Oberaigner. Má jít o výrobu obojživelných podvozků směřujících zejména do Saúdské Arábie, USA a Ruska.