Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V USA zpřísní metodiku měření spotřeby hybridů

Michal Fokt
Diskuze (16)
...tvrdí to alespoň Ford, který má ze všech výrobců hybridních aut nejvíce másla na hlavě.

Určitě si vzpomínáte na aférku hybridních Fordů se spotřebou, prověřenou testem organizace Consumer Reports, která už v mezičase stačila vykrystalizovat v hromadnou žalobu.

EPA tento případ okomentovala tak, že sama provede test vozů Ford Fusion Hybrid a Ford C-Max Hybrid, aby ověřila, zda bylo měření Fordu provedeno v souladu s metodikou. Zatím není známo, zda už k tomu došlo a s jakým výsledkem, nicméně šéf vývoje Fordu tlumočil názor EPA, že je na čase zabývat se změnou metodiky měření hybridních vozidel. Ačkoli právě v případě zmíněných Fordů byla zjištěna největší diference, problémy (byť menší) s reálností deklarovaných údajů mívají hybridy obecně, benchmark tohoto typu vozů Toyotu Prius nevyjímaje. Však už také v Americe pár soudních sporů na toto téma proběhlo, ve všech případech úspěšně pro výrobce.

Je jasné, že s podobným návrhem budou jistě čtenáři Auto.cz souhlasit a požadovat podobné kroky i v Evropě, je ovšem otázkou, proč měnit metodiku právě u hybridů, když způsob měření spotřeby by měl být u všech vozidel kvůli porovnatelnosti stejný a věřím, že tomu dnes není jinak. Ano, metodika měření by se určitě změnit měla, protože výsledky, kterých dosahují nejen hybridy, ale v také turbodiesely a downsizované benzinové turbomotory, jsou opravdu k smíchu. Nebo spíše z pohledu majitelů k pláči...

Michal Fokt
Diskuze (16)
18. 1. 2013 09:04
Re: Spotřeby
Na spritmonitoru je průměr tvé služební octy 8,22. Je tam pár kousků, co jezdí za 10, ale taky hodně takových, co to umí za 7. Dle tvé logiky jsou provozovatelé OII s 1,8 TSI z víc jak poloviny dementi jedoucí z kopce, protože jezdí suše pod 8,5. Nebude chyba spíš ve futuristovi?
17. 1. 2013 21:27
Troška do mlýna
Honda Civic 1.8 VVTi, do Chorvatska a zpět za cca 6,4 dle PP, takže cca 6,9 real, při cca silničních limitech. Což si myslím ujde. Ale jinak mi tvrdil technik v Hondě, že záleři na motoru kus od kusu (což mě při dnešních technologiích překvapilo). Prý tam měli někoho, kdo se nemohl dostat rozumně pod 10. Což by podle mě bylo na reklamaci, tak jak to uznali v USA.
17. 1. 2013 20:20
Re: Spotřeby
S 1,8 za 6,7 v pohodě a žádný courání, takže záleží na řidiči.
17. 1. 2013 19:26
Re: Kto v Európe jazdí za 2 litre?
Na hybridy jsou testovací cykly moc krátké. Navíc metodika jim krásně umožňuje nabrat síly mezi měřeními.

Pokud to není plug-in, tak si myslím, že na stavu baterie nezáleží - pokud v testu nebudou používat EV mód. Auto si spravuje energii, jak uzná za vhodné, a jde o uzavřený systém. Něco jiného jsou plug-iny, kde může být otázka, jak časté nabíjení je normální, jestli ho započítávat, nebo nezapočítávat. Ale jak už jsem napsal, hlavní problém je krátkost testu. Systém vůbec nezvládne prověřit.

Pokud v ústrojí probíhají nějaké cykly, test by se měl snažit je nechat celé proběhnout. Tohle není jen o hybridech, ale třeba i o DPF. Možná by to chtělo přístup "postavit na hlavu" - nestavět motory pro jeden konkrétní test, ale postavit test pro konkrétní pohonné ústrojí. Dodržet filosofii, ale dohlédnout na to, že výsledek testu má skutečně vypovídající hodnotu a nejde jen o blamáž. Ale to jsem někde mimo realitu. :-)
17. 1. 2013 19:21
Re: Spotřeby
Kdyby auta byla schopna (relativně) přesně změřit spotřebu, nemusela by být špatná myšlenka automobilce vyměřit pokutu na základě dat ze skutečných aut. >:-[] Tedy jen do té doby, než si uvědomíš, že by to znamenalo omezovač na 130, v lepším případě, a odezvu na plyn jak leklá ryba. >:D