Essen 2006: Lotus Sport Exige Cup 255

Essen 2006: Lotus Sport Exige Cup 255

 
 

Týden po losangeleském autosalonu se dočkala i Evropa - v Essenu se představila vylepšená verze vrcholného Lotusu pro příští sezónu

Po letošním modelu Sport Exige Cup 240, tedy lehkém a velmi rychlém dvoumístném kupé v polozávodní úpravě, přichází jeho posílené provedení. Ultralehké (950 kg) dvoumístné kupé s motorem uprostřed, jehož zadní kola pohání přeplňovaná zážehová osmnáctistovka Toyota VVTL-i, umí díky přísným jízdním vlastnostem a dokonale vyvážené technice honit tisíciny vteřiny na okruzích stejně dobře, jako srážet sebevědomí majitelů drahých a těžškých snobských kupé v zatáčkových partiích. Kdo se smíří s poněkud šikmookým designem, toho čeká čistá motoristická radost.

Precizní japonskou osmnáctistovku s plynule variabilním časováním i zdvihem ventilů, známou v původní, atmosférické verzi z Corolly, přeplňuje Rootsovo dmychadlo Eaton M62 s odlehčovacím ventilem, poháněné mechanicky od vačkové hřídele, které díky celoživotnímu těsnění nepotřebuje mazání motorovým olejem. Vzduch do mezichladiče stlačeného vzduchu proudí nejkratší možnou cenou zvětšenými střešními náběry, více benzínu dodává posílené palivové čerpadlo se silnějšími vstřikovacími tryskami. Výsledných 185 kW/252 k, při 8.000 ot. a 243 Nm/7.000 ot., přenášených přes krátkou, šestistupňovou skříň C64 a volitelný diferenciál s omezenou svorností, vystřelí Lotus z klidu na stovku za 3,9 s, na 160 km/h pak za 9,8 s. O odpovídající trakci se starají 16" kola s pneumatikami Yokohama A048R a podvozek s pružením Öhlins a tlumiči s nastavitelnou tuhostí ve 22 a odskokem v 60 krocích. Pětistupňově nastavit lze také přední stabilizátor, nechybí samozřejmě příručka, co, jak a proč na podvozku vyladit. Přpracované brzdy o průměru 308/282 mm obsluhují dvoudílné čtyřpístky AP vpředu a plovoucí Bremba vzadu, destičky Pagid RS14, silikonová brzdová kapalina a hadičky, oplétané nerezovou ocelí - tak zní specifikace polozávodního podvozku.

Součástí standardní specifikace je ochranná klec, vypínač zapalování a hasící systém, aktivovatelné zevnitř i zvenčí, sportovní sedačky se čtyřbodovými pásy a laděný výfuk Level One. Kdo to myslí ze závoděním vážně, může si dokoupit ještě sedmdesátilitrovou závodní nádrž, slicky, skořepiny Recaro s šestibodovými pásy a závodní výfuk Level Two; pak už ale nesmí do běžného provozu. Základní cena evropské specifikace bez DPH činí 56.034,48 €, ve Velké Británii není vůz k dispozici.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 

Štítky Lotus Toyota

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Takového řidiče na Nürburgringu potkat nechcete. Během chvíle dvakrát málem boural! Takového řidiče na Nürburgringu potkat nechcete. Během chvíle dvakrát málem boural!

Velkým lákadlem Zeleného pekla jsou jízdy pro širokou…

Lotus Exige Sport 350 nahrazuje Exige S. Kila musela dolů! (+video) Lotus Exige Sport 350 nahrazuje Exige S. Kila musela dolů! (+video)

Lotus představuje nejnovější evoluci modelu Exige v…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…