Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Essen 2007: TechArt 911 Turbo Cabriolet

Roman Daněk
Diskuze (4)
Na přelomu listopadu a prosince se otevřou brány největší evropské tuningové show v německém Essenu a řada předních výrobců se chce prezentovat v nejlepším světle. TechArt bude představovat vyladěné Porsche 911 Turbo Cabriolet.

Německá ladičská firma TechArt si na blížící se výstavu v Essenu připravila kompletní balíček úprav pro Porsche 911 Turbo Cabriolet, generace 997. Šestiválcový boxer o objemu 3,6 litrů byl modifikován v mnoha detailech. TechArt motoru dal větší turbodmychadla s plnícím tlakem 1,2 barrů, přidal sportovní vzduchové filtry a kompletně vyměnil výfukový systém. Na dlouhém seznamu úprav nechybí ani přeprogramování řídící jednotky.

Vyladěná pohonná jednotka s kitem T2 dosahuje výkonu 427 kW (580 k) v 6 000 ot/min a maximální točivý moment 700 Nm nastupuje již v 4 800 ot., přičemž v rozsahu 3 200 - 6 000 je neustále k dispozici více než 670 Nm. Pro náročnější klientelu má TechArt v záloze i balíček úprav T3, po jehož aplikaci se z plochého šestiválce vydoluje výkon 463 kW (630 k) a točivý moment je 820 Nm.

Modifikací prošla i šestistupňová manuální převodovka, kde byl upraven převodový poměr páté a šesté rychlosti, zkráceny jednotlivé dráhy a přidáno kapalinové chlazení. TechArt předesílá, že úprava je kompatibilní i automatickou převodovkou Tiptronic. Se stálým pohonem všech kol se 911 Turbo Cabriolet v kabátku od TechArtu stává jedním z nejrychlejších roadsterů světa, protože z nuly na stovku katapultuje řidiče za 3,5 s. Nejvyšší rychlost je 345 km/h.

Porsche 911 Turbo Cabriolet je velmi zdařilým základem pro úpravy všeho druhu, ale nejrychleji jsou vždy připraveny ty optické. Technici TechArtu se mravenčí prací v aerodynamickém tunelu dopracovali k optickým doplňkům, které vozu dodávají na vzhledové dravosti a přitom jsou vysoce funkční. Přední spoiler byl doplněn přídavnou lištou na spodní části, která omezuje vztlak na přední nápravě. Boky vozu dostaly mohutné nástavce prahů uklidňující proudění mezi koly a změněna byla také zpětná zrcátka.

Zadní přítlačné křídlo dostalo ještě jednu plochu, aby se zvýšila přítlačná síla a pod nárazník byl přidán difuzor urychlující odvod vzduchu proudícího pod vozem. Optiku zádě doplňují dva páry oválných koncovek výfuku, které jsou vyústěním kompletně nového potrubí z nerezivějící oceli, Výfukový systém je vybaven klapkou umožňující tichý chod v nízkých otáčkách a větší výkon s dravým zvukem ve vysokých. Díky karosářským úpravám se snižuje zdvih na přední nápravě o 15 procent a nová zadní přítlačné křídlo spolu s difuzorem zvyšuje přítlak o 20 procent.

Úprav se dočkal také podvozek, který může být osazen jak pouze sportovními kratšími pružinami, které snižují vůz o 20 mm, tak také systémem VariPlus, který ovládá aktivní podvozek PASM. Ten plynule snižuje světlou výšku o celých 25 mm a navíc ke standardnímu režimu Normal a Sport nabízí aktivní přitvrzování charakteristiky při dynamické jízdě. Charakteristika odpružení byla naladěna na bezchybnou spolupráci s extrémním obutím. Jednodílná kola TechArt Formula o rozměru 8,5J x 20" vpředu a 12J x 20" vzadu jsou obaleny pneumatikami Continental ContiSportContact 3 245/30 ZR20, resp. 325/25 ZR20.

TechArt je dále připraven s širokou nabídkou úprav interiéru, záleží jen na osobní domluvě, zda zákazník bude chtít luxusní čalounění, karbonové obložení nebo výkonný audiosystém. Komu se úprava líbí, může ji naživo spatřit na blížící se tuningové autoshow v německém Essenu.

Roman Daněk
Diskuze (4)
Avatar - Loptos
20. 11. 2007 18:53
Re: Tak trochu jiný tuning
len akosi nechapem aky to ma suvis s clankom >:D
Avatar - Pekelná Micinka
20. 11. 2007 12:54
Tak trochu jiný tuning
Ale undy maj pěkný [odkaz] ;-)