Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: EU by ráda do roku 2025 snížila spotřebu aut na 2,7 l na 100 km

Drastickému zpřísňování spotřeby se budou muset přizpůsobit všechny automobilky, které budou po roce 2025 působit v Evropě. Půjde přitom o novější, reálnější metodiku.
Zpět na článek
5. 5. 2013 14:17
6. 5. 2013 09:34
5. 5. 2013 16:48
5. 5. 2013 18:07
5. 5. 2013 17:12
5. 5. 2013 09:31
Celá EU mi je...
Snižovat snižovat a snižovat. Díky skopovým nápadům EU motor v dnešní době najede 300 000km a majitel je rád, pokud chce od motoru víc čeká ho řádná investice. Začalo to katalizátorem (vyříznut) EGR ventilem (zaslepen) DPF filtrem (vyříznut) a auto má nižší spotřebu tahá lépe od nižších otáček a hlavně olej díky zaslepení EGRU motor nedostává takové čoudy. :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - AUDIRS6
5. 5. 2013 10:55
Re: Celá EU mi je...
:yes:
aj tak sa daa >:D
6. 5. 2013 09:23
Re: Celá EU mi je...
Odporucam ti pripojit vyfuk do kabiny, ked z...., tak budes mat nulovu spotrebu.
5. 5. 2013 09:43
S EU na věčné časy...
Soudruzi komisaři v EU předvádějí mnohem horší omezování všech možných svobod občanů po celé Evropě a přitom nejsou kritizováni tolik jako jejich předchůdci, co plánovali pětiletky v zemích RVHP. Jak je to možné? Proč už tam sakra nějaký rozumný terorista nehodil bombu?
Rozbalit vlákno
33
Avatar - AUDIRS6
5. 5. 2013 10:57
Re: S EU na věčné časy...
chlape, byt Tebou, tak po takejto vete balim kufre, a prchaaaam >:-[] - ale pozri sa von oknom najskor - ci tam uz niesu kuklaci >:-[] >:-[] >:-[]
- ono - tatoEurobirokracia nam tu asi vsetkym lezie na nervy, to bezdebaty !!!
...ja v tom ale vidim take male svetielko na konci tunela :
[odkaz]
;-)
5. 5. 2013 11:08
Re: S EU na věčné časy...
Možná by jsi se mohl podívat na tu svobodu mimo EU. Buď rád, že žiješ tady. Opravdu nevím jaké tvoje svobody EU omezuje. Spíš to z tvé strany bude jen primitivní populistické plácání. pokud vás bude víc, tak se třeba najde nějaký populista, který vás zachrání a zavede ten správný pořádek.
Avatar - Atomas
5. 5. 2013 11:48
Re: S EU na věčné časy...
Třeba biosložky do paliv. Proč musím kupovat horší a zato dražší palivo do auta? Nikdo mi nedal na výběr - prostě se jedná o nařízení. A v tom se třeba já osobně cítím být omezený EU.
5. 5. 2013 12:07
Re: S EU na věčné časy...
Každého omezuje něco jiného. Někoho 20 haléřů na litr, někoho asi něco jiného. Ale mluvit kvůli tomu o ztrátě svobody? To snad ne. To by jsme si každý museli udělat vlastní stát, kde by vše bylo jen dle každého z nás. Navíc biosložky se nepřidávají do paliv jen v EU.
Avatar - twistedTSD
5. 5. 2013 17:56
Re: S EU na věčné časy...
Začíná to biobordelem, žárovkami a stupidními pokutami za CO2, kdoví co přijde dál...
5. 5. 2013 18:07
Re: S EU na věčné časy...
Třeba ty žárovky taky nejsou nějakým vynálezem EU. Jede v tom celý svět a EU první nebyla. Ale jak tak koukám, tak dle mnohých Čechů za všechno může EU.
6. 5. 2013 09:28
Re: S EU na věčné časy...
Ale co je za tym? Snaha slepsit ekologiu a zivot obcanov, samozrejme, ze to znamena obmedzovanie, ale znicene prostredie by nas obmedzilo este viac. Uz aj Cina prisla na to, ze zivotne prostredie je dovolezite a rast nemoze ist na jeho ukor.
Spalovaci motor je ekologicky prezitok uz niekolko rokov, ale doteraz vzdy vychadzal lacnejsie, nez iny pohon. Tomu ma byt koniec.
Avatar - Bristol
5. 5. 2013 12:07
Re: S EU na věčné časy...
omezuje svobody, že si brzy díky nařízením EU nebudeš moct vybrat co ty chceš: jsou lidi a je jich mnoho co nechtějí auta s DPF filtry, malé turbomotůrky atd...no a koukni se do nabídek většiny evropských automobilek: takový člověk si prostě nevybere, a jestli za deset let si nebudeš moct vybrat ani normální auto a vzít za vděk nějakým hybridem??

a to všecko kvůli globálnímu oteplování jehož existence je výrazně diskutabilní...
5. 5. 2013 12:28
Re: S EU na věčné časy...
Argumentovat zrovna nafťákem s DPF filtrem. To už je na tu EU trochu moc. Kde jinde si můžeš koupit nafťáka v osobáku? :-O
Avatar - Atomas
5. 5. 2013 13:17
Re: S EU na věčné časy...
Chápeš psaný text? Napsal jsem, že mne tímto EU omezuje, ne že hovořím o ztrátě svobody. Ztráta svobody nastává tehdy, kdy stoupne takové množství omezení nad únosnou mez. A obávám se, že tímto směrem EU směřuje. Jinak např. můj argument docela bagatelizuješ, ano jedná se mi o cenu v palivech ( více než tebou uvedených 20 hal.), ale také auto hůře jede, má nepatrně vyšší spotřebu a ohrožuji tím také např. vstřikovače, které opravdu nestojí 20 hal. Pokud by EU chtělo něco řešit demokraticky, tak přijedu na pumpu a budu si moct vybrat klasický benzín, nebo dle ekocítění biosr@čku...
6. 5. 2013 08:38
Re: S EU na věčné časy...
Tak biosložky v naftě vstřikovačům i prospívají díky tomu, že mají lepší mazací schopnost než čistá bezsirná nafta. Nadruhou stranu jejich životnost je cca 3 měsíce, takže pokud nejezdíš, tak ti ty vstřikovače můžou ucpat, ale jestli dlouhodobě nejezdíš, tak je otázkou proč máš diesela. Nicméně i tato nevýhoda biosložky je již odstraněna biosložkami druhé generace viz OMV MaxxMotion Diesel nebo Aral/BP Ultimate Diesel.
Avatar - Atomas
6. 5. 2013 09:13
Re: S EU na věčné časy...
Již jsem se s naftou rozloučil. Bral jsem po celou dobu Vervu od Benziny, ale musím konstatovat, že když jsem v Chorvatsku natankoval normální naftu, jelo se mi lépe. Nyní doba nahrává již pro volbu benzínových aut a je to dobře :-)
6. 5. 2013 08:41
Re: S EU na věčné časy...
Tak diesely s DPF, které projdou emisními limity EU bez problému nemusí projít emisními limity v USA, které jsou mnohem přísnější (kalifornské emisní limity). Např. u Mercedesu museli přidat nádržku s močovinou, aby jejich limity prolezli (AdBlue). Takže buďme ještě rádi za emisní limity EU.
Teda jak se to vezme, na druhou stranu musíme čichat více jedovatých sraček.
5. 5. 2013 12:46
Re: S EU na věčné časy...
Mimo EU myslis napriklad do Svajciarska, jedneho z najslobodnejsich statov na svete? Uprimne, uz sa neviem dockat kedy tam najdem nejaku pracu a prestahujem sa tam.

Vobec nechapem, preco by nejakym eurobyrokratom mala vadit spotreba aut. Cim vyssia spotreba, tym viac majitel minie na palivo, tak nemal by byt majitel ten kto by mal mat najvacsi zaujem o auto s nizkou spotrebou?
Navyse ak si to spocitas: zaplatis dan z pohonnych hmot, takze cim vyssia spotreba, tym vacsia dan. Zaplatis dan z auta (vo vacsine statov), takze cim vyssia spotreba, tym vyssia dan. A automobilka zaplati poplatok za vysoku spotrebu, ktory sa premietne do ceny auta, takze cim vyssia spotreba, tym vyssia dan. Plus pripocitaj DPH k cene paliva a DPH k cene auta. To je 5 roznych dani ktore platis za tu istu vec.
5. 5. 2013 13:01
Re: S EU na věčné časy...
koukas nato jen z jednoho uhlu, dan je prave jen jednim z tech prijmovich faktoru, pak jsou tu ale i vydajive faktory a ty jiz pohuzel nejsou tak krasne fixovane na pocet neceho :-)

cim vic ridic koupi paliva, tim vic pravdepodobne ujede km, tim vic opotrebovava silnice ktere je treba opravovat, tim vice si lidi budou zadat dalsi silnice, protoze ty stavajici budou plne, tim vice si lidi budou zadat policistu a dalsich pracovniku co na ty silnice dohlizi a stara se one, atd..... bohuzel bezny clovek vidi jen ja chci, a ja vidim korupci, ale jiz nevidi to ostatni, aneb u TV je kazdy nejlepsim fotbalistou, ikdys by se sotva trefil do mice >:D

z pohledu EU se vubec nedivim tomu ze chteji snizovat spotrebu aut, snizi tim i zavislost na ropnych produktech v doprave (to ostatne delaji i dalsi oblasti jako USA nebo i Asie) a to ze to delaji dementne je vec druha, ale kdo z nas by mel pouzitelne lepsi reseni? Eu musi vydelavat a asi nebude zrovna jednoduche prijit nato jak vydelat co nejvyce s nejmensima skodama (politickyma ci materialnima, to je fuk, to drtiva vetsina volicu stejne nechape a ani chapat nechce)
5. 5. 2013 14:01
Re: S EU na věčné časy...
No jistě čím víc jezdí tím víc platí a tím víc se vybere na ty silnice atd. Už u nás se jen na spotřebních daních vybere víc než se do dopravy vráží. Vy asi nejste rozumem ani běžný člověk, protože i kdyby lidi neměli auta tak ty silnice budou potřeba. Tak jich zaplatíte z čeho. Po čem k vám přijede sanitka když se vám udělá šoufl? Po kolejích? Silnice především ničí zimní udržba- odhrňování a to protože jsou silnice křivé, takže radlice vyrve výstupek a pak už to jede.
5. 5. 2013 14:24
Re: S EU na věčné časy...
a ono na paliva jezdi jen soukroma osobni doprava? tech ale je v cele rovnici tolik, ze je nespocita ani Chuck Norris >:D a ver ze jedine co zajima ty sasky v EU je aby se meli dobre oni, nikoliv my, a tak drtiva vetsina toho co vyplodi je jejich kalkul k nasim penezum ;-)

lidi neprestanou zedne na den jezdit autama, budou naopak jezdit cim dal vic a vic, paliva budou drazsi vic a vic, takze spotrebni dan na palivech se tak jako tak vybere vic a vic ikdys spotreba na km pujde dolu
5. 5. 2013 16:24
Re: S EU na věčné časy...
I když nejezdí jen ta soukromá osobní doprava, tak ostatní jezdí protože lidi pracují, aby mohli i jezdit. Pokud nebudou moci jezdit protože je to umělé drahé nebo je dělaná byrokratická pakárná tak jezdit nebudou. A když nebudou jezdit,nebudou pracovat a nebude tedy jezdit ani ta jiná doprava.

Provoz na silnicích od roku 2006 klesá, řekové odhlásili auta, aby nemuseli platit daň.
Já kdyby na autě nezávisel příjem tak bych se ho zbavil,protože té pakárny co tady ty politické a uřední trubky dělají kolem aut mám už plné zuby. Děsivější je že už ti vypatlanci chystají i na jízdní kola. Jediné řešení co mě napadá je přestěhovat se do Prahy. A zase když už se stěhovat tak rovnou mimo tenhle blbostán a EUstán..
5. 5. 2013 16:47
Re: S EU na věčné časy...
no tak to me zajima, muzes postnout nejake odkazy na relevantni cisla o klesajici doprave?
5. 5. 2013 17:58
Re: S EU na věčné časy...
Jak jsem koupil tak prodávám. Nějak zas tak mě to nezajíma, tak si odkazy neschovávám. Třeba se prodalo míň benzínu minulý rok.
[odkaz]

A když vezmu různé místa kde se lidi sjížděli a dnes buď je tam toho zlomek nebo u je už zavřeno. Taky zácpu při cestě do okr. města si pamatují tak před 10lety. Dnes jen když se někdo vymele. Z hladových dolin což je velká část území ČR se lidi buď už odstěhovali do velkých měst a tedy nikam nejezdí a ti co zůstali už nemají kam a proč a za co jezdit.
Jasně že v Praze, Brně a dalších velkých městech to vypadá jinak.
Taky myšlenka zkorumpovanců zavést daň z vlastnictví auta nahrává důvodu, že když to nevyberou ze spotřebovaných hmot, když lidi nejezdí, tak to vyberou pro sebe prostě přímo jen protože to auto mají.

Celá tahle civilizace se dostala tam kde je právě díky přístupné osobní dopravě a teď když se začali rodit zdegenerovanci co ji snaží zadusit , tak se to musí zákonitě projevit i jinde. Je to jen otázka času. Možná tahle krize od 2008 je ten počátek konce.
5. 5. 2013 17:13
Re: S EU na věčné časy...
Tak se rozepiš jaká byrokratická pakárna ti znemožňuje u nás jezdit autem. Já si na žádné zásadní změny za posledních 20 let nevzpomínám. Snad jen auta a povinné ručení jsou levnější.
5. 5. 2013 18:03
Re: S EU na věčné časy...
Asi jste zde nový, když nepamatujete že se na tom živí každý rok pakoši. Začnem dalničníma známkama, lékarničkama, stk, emise, pneumatiky, poplatek nepojištěných, samolepky na rámu dveří, emisní zóny, evidenční kontroly, svícení, vesty, nacistické nápady o objektivní odpovědnosti.
5. 5. 2013 19:28
Re: S EU na věčné časy...
dalnicni znamka tu byla a bude, v provozu osobniho auta je to zanedbatelna polozka, lekarnicka je tu snad taky uz z doby komancu, navic se da poridit za tak smesne penize ze uz to snad ani levneji nejde, na STK se chodilo snad taky a je to jedna z oblasti kde by se melo sakra hodne sprisnovat, neni nic horsiho nez kdys na silnici jede zbran a jeste ve spatnem stavu ;-) , emise, co je nanich spatneho, za 15 let jsem s emisema nikdy nemel zadnej problem u zadneho auta, a emise se merili urco i za komancu, co je spatneho na evidencni kontrole ktera se tyka jen koupe/prodeje? sviceni >:D tak tohle me dostalo asi nejvic, no to je strasna buzerace a birokracie, joooo udesny ze po nekom nekdo muze chtit aby se svitilo >:D , vesta je velice dobrej bezpecnostni prvek a neni nic lepsiho nez na silnici potkat blba co nasobe nema nic co by se lesklo a saskuje okolo auta v useku kde si koleduje o sejmuti, ta investice do vesty je doslova na zkrachovani motorysty, kor kdys ti to stejne jako lekarnicku cpou snad v kazdym autobazaru a saloonu jako pozornost podniku >:D , a ty zbyle dve veci nema smysl komentovat, pac nevim co jima bylo mysleno

cekal jsem ze vyplodis alespon jeden rozumnej argument kterej znesnadnuje v CR jezdeni autem, ale jaksi ne, naopak jezdeni autem je snazsi a snazsi a clovek se as divi co za lidi ma ridicak a sedi za volantem
5. 5. 2013 19:53
Re: S EU na věčné časy...
Svícení bohužel buzerace je. Moc to nebolí, ale je to jeden ze symptomů rakoviny kolektivní nezodpovědnosti (vůči individualní odpovědnosti), která bují ve společnosti. Ve vyhlášce VŽDY bylo cosi o tom, že řidič je povinen přizpůsobit styl a rychlost jizdy svým schopnostem, momentálním podmínkám ...
A auta se nestala ve dne neviditelnými. Jen pár nezodpovědných blbečků jaksi odmítalo chovat se tak jak vyhláška nařizuje a bouralo. Tak co s tím? Budeme vymáhat na těch blbečcích tuto individuální odpovědnost? Ale kdepak. Přinutíme ostatní aby jim vyšli vstříc a stali se pro ně "viditelnějšími".
5. 5. 2013 20:08
Re: S EU na věčné časy...
Ale kolik jste kolem toho nic napsal řádku.
5. 5. 2013 20:15
Re: S EU na věčné časy...
to je opticky klam zdejsi nudlovite diskuze, holt auto.cz este nepochopilo, ze je rok 2013, a ne 1993 :-)
5. 5. 2013 19:42
Re: S EU na věčné časy...
Přesně! Těmhle pokřikujícím chytrolínům bych doporučil napřed vytáhnout paty z Evropy a zkusit si žít jinde. Ono všude je chleba o dvou kůrkách, ale mimo Evropu jsou ty kůrky často o dost tvrdší případně se o dost hůře vůbec shání. Tady se ještě pořád máme jak prasata v žitě.
6. 5. 2013 07:50
Re: S EU na věčné časy...
To zkuste vysvetlovat do Spanelska a nebudete stihat utikat. To ze se Cesi maji stale jeste dobre neznamena, ze je v EU dobre. My jsme bohaty sever, lidi na jihu uz ryjou drzkou v zemi. Sem to prijde za par let. EU je na ceste k hospodarske krizi jaka tu staleti nebyla a je to velmi vyznamne zasluha panu z Bruselu.
6. 5. 2013 09:05
Re: S EU na věčné časy...
Vzhledem k tomu, že mám mezi Španěly poměrně dost kamarádů a obecně španělsky mluvící země jsou mi docela blízké vím, že Španělsko v podobné situaci již bylo. Ti nikdy nebyli bohatí (tedy od konce koloniální éry, která navíc skončila o dost dříve než ta francouzská či anglická) a na určitou úroveň je dostala pomoc po vstupu do EU. Jinak by byli stále chudou zemědělskou zemí jako byli za Franca. To, že jaksi zapomněli, že si na svoji úroveň musí být schopni v prvé řadě vydělat sami a že si začali v soukromých výdajích žít nad poměry, je v prvé řadě jejich odpovědnost. A to platí i o nás.
Jenže český chytrolín je zvyklý hledat příčiny svého neúspěchu všude jinde než u sebe.
6. 5. 2013 09:54
Re: S EU na věčné časy...
Ono je to trosku jinak. Spanelsko byla vzdy relativne chuda zeme, pak prisla EU a rekla zadna zeme nema byt chuda a masivnim prerozdelovanim zacala dotovat chudy Jih. To je nejlepe videt prave na tom Spanelsku, kde se z EU penez stavela naprosto nesmyslna infrastruktura, kdy Spanele maji lepsi dalnice nez Nemci a misty to tam vypada jak v nejakem arabskem ropnem emiratu. Takze se pomoci dotaci zacala nafukovat uplna klasicka bublina, to neni problem jenom Spanelu, levne penize takhle proste funguji vsude. Problem je, ze najednou uz EU nema levne penize na rozdavani a tak bublina splaskla. Vysledkem je, ze cele to umele spanelske bohatstvi behem dekady dvou zmizi a Spanelsko bude zase tou chudou zemedelskou zemim, akorat mezitim dojde k milionum lidskych tragedii, protoze ta oscilace nez se to srovna bude strasliva. Uz ted jsou na tom Spanele hure nez za toho Franka a behem par let tam budou UN z vrtulniku shazovat potravinovou pomoc zatimco se Spanele budou navzajem pobijet kvuli konzervam s barevnym potiskem. Takhle funguje genialni dotacni politika EU.
A to nemluvim ani o tom jakym smerem se pod vedenim Bruselu vydava konkurenceschopnost EU jako celku. Realne krome Nemecka a Skandinavie neni v EU jedina zeme schopna obstat v globalni konkurenci v dlouhodobem horizontu. Tohle bude mit jeste hodne zajimave dusledky.
6. 5. 2013 10:12
Re: S EU na věčné časy...
Hmm, ehm. Krize ve Španělsku vypukla pro splasknutí bubliny soukromých nikoliv státních výdajů. Státní rozpočet se na rozdíl od Řecka apod. držel v rozumných mezích. To, co je poslalo do kolen, byly náklady na záchranu bank, které na těch nedobytných pohledávkách utrpěly obrovské ztráty. A pokud do té doby peníze z EU investovali do infrastrukutry (a přitom udrželi státní finance pod kontrolou) tak udělali jedině dobře.
6. 5. 2013 14:58
Re: S EU na věčné časy...
Nebudu hodnotit Španělsko, ale my si za vše špatné můžeme sami. A pokud se budeme jako malé děti jen vymlouvat na EU, tak to lepší nebude.
Avatar - Barrichello
6. 5. 2013 14:15
Re: S EU na věčné časy...
AT EU táhne k čertu, na 3 litry na sto není nikdo zvědavej ani na jejich 3x oturbené vysavače a morky ze sekaček.

Strčte si do do zádele a běžte se bodnout!!!!
5. 5. 2013 10:06
V POHODĚ TO SPLŇUJE...
...Škoda Citigo CNG (79g/km)
BRAVWO ŠKODA!!! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Misanick
5. 5. 2013 10:30
Re: V POHODĚ TO SPLŇUJE...
Ty jsi fakt trouba >:D .
5. 5. 2013 10:32
Re: V POHODĚ TO SPLŇUJE...
citigo není auto je to škodovka :no:
5. 5. 2013 11:28
Re: V POHODĚ TO SPLŇUJE...
A Škodovka je nejlepší auto na světě!!!
Avatar - Katikakus
5. 5. 2013 13:36
Re: V POHODĚ TO SPLŇUJE...
Jesteze sis zvolil nick, jaky sis zvolil. Clovek se tak nemusi nad tvymi nazory pozastavovat a nevericne kroutit hlavou... 8-s
Avatar - Barrichello
6. 5. 2013 14:18
Re: V POHODĚ TO SPLŇUJE...
Citigo není auto, to je šlapací tříkolka pro trpaslíky >:D
Avatar - Invert
5. 5. 2013 13:34
Re: V POHODĚ TO SPLŇUJE...
Yes!! Už vím, co si koupím >:D
5. 5. 2013 13:58
Re: V POHODĚ TO SPLŇUJE...
:yes:
Avatar - Katikakus
5. 5. 2013 10:52
Tri slova...
...soudruzi: Jdete do PRD*LE!
Rozbalit vlákno
0
5. 5. 2013 11:30
Už mě pěkně s*rou
Potřebují nějak ospravedlnit svoji existenci, tak vymýšlí k*kotiny. Vidím to jasně: [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
5. 5. 2013 11:48
Re: Už mě pěkně s*rou
Ano, tím si opravdu pomůžeme... 8-s
5. 5. 2013 12:03
Půjde to směrem k alternativním palivům
Průměrná spotřeba 2,7 litru je nedosažitelná. Takže automobilkám nezbyde, než se orientovat na alternativní paliva. CNG má "emise CO2" nižší tak o čtvrtinu až třetinu, se vznětovým způsobem spalování by to mohlo být ještě víc. Technologie a distibuce CNG paliv je poměrně jednoduchá a dnešní bachratá auta nádrže na CNG snadno pojmou. Pro nákladní auta by se dalo uvažovat i o vodíku, který u osobních aut nemá šanci. Ale třeba se EU do té doby rozpadne a bude klid.
Rozbalit vlákno
0
5. 5. 2013 14:09
Ale to je od EU milé
Ale jsou hodní že nám to řekli s předstihem a tak máme dost času se poohlédnout po nějakém jiném kusu země a trochu se naučit jazyk. Krizují 5 let a nic nevyřešili. Automobilky fungují ještě trochu tam kde takové pitomosti moc nenosí a v EU jsou některé na na smrtelné posteli a EUtupani se ještě víc rozšoupli. Jo kdyby v Bruselu vymysleli nějaký vynález co tu spotřebu sníží. Ale to nelze předpokládat ani ve sci-fi filmu.
Rozbalit vlákno
1
6. 5. 2013 08:57
Re: Ale to je od EU milé
Jo a kam ? V USA a Japonsku jsou limity přísnější než v EU. V Číně, Indii a dalších aktuálně platí norma Euro 4 a budou přecházet na Euro 5, takže si pomůžete jen o pár let. Takže zbývá jižní Amerika nebo Afrika.
5. 5. 2013 14:17
spotřeba
No,a já myslím,že to půjde výborně..na papíře to jde snadno.. Již teď má řada (i větších)aut údajně průměrnou spotřebu 3,8 l/100 km.Přitom v reálu se těžko s jakýmkoliv autem dostat výrazněji pod 5 l...A tak to i zůstane, jen poroste nahoru kupní cena auta..Chtěl bych vidět někoho, kdo bude s takovou Mazdou 6 2,2 D Skyactive jezdit dlouhodobě,i v zimě za 3,8 l...(udávaná kombin.spotřeba).Povíádačky o jízdním stylu jsou krásné, ale projeďte párkrát město v zácpě a dopravní špičce,pak pár objížděk na okreskách a na dálnici nezdržujte 90 km/h...pod 5 těžko(spíš 6)...
Rozbalit vlákno
1
6. 5. 2013 09:34
Re: spotřeba
To je ale skor problem merania, a na to by sa EU mala zamerat! Nepouzivat na meranie spotreby ziadne specialne upravene auta (pozalepovane spary, pneumatiky prehustene na prasknutie, z auta vyhadzane vsetko co sa da, v nadrzi len tolko aby auto obehlo meraci cyklus, atd).

A takisto treba upravit metodiku aj pre hybridy, nie ako teraz, ze auto zacne meranie s naplno nabitou bateriou, skonci s prazdnou, a vytesujeme sa zo spotreby 1.9L/100...
Avatar - Ja Prvni 123
5. 5. 2013 16:48
magoři
nezbyva nez doufat, ze EU vcas prestane existovat.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
5. 5. 2013 16:50
Re: magoři
a pro me to znamena, ze musim zvlast peclive pecovat o sve "veterany".
5. 5. 2013 18:07
Re: magoři
suhlasim ! ... hlavne osetrit proti korozii a nesetrit na udrzbe ... je ale pravda, ze na starsie auta su diely o dost lacnejsie, ak sa pravda este daju zohnat
5. 5. 2013 17:12
no bóóóže
tak ať nařídí ať musí automobilky do TP psát spotřebu 2,7l a je to ne? Stejně to co tam je napsané je úplně mimo realitu tak co....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - flyboyeda
5. 5. 2013 18:58
EU aneb kocourkov nás nepřestává udivovat
Já bych byl zas prozměnu rád kdyby Evropská únie do roku 2025 přestala existovat,klidně i dřív
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Invert
5. 5. 2013 19:42
Re: EU aneb kocourkov nás nepřestává udivovat
Co v roce 2025?? By nás tady dřív zabili... Klidně zítra odpoledne, to budu mít špatnou náladu, tak ať mi ji koukají zvednout :-)
Avatar - Invert
5. 5. 2013 19:35
"Pánové" rádoby z EU...
Vy si snad z nás děláte pr*el?? To jako asi chcete, abychom jezdili na vodu a nespalovali ani vzduch?? Já bych Vám dal za úkol postavit motor, který toto skutečně dokáže. Radši bych, kdyby jste zavřeli zobáky a nekecali automobilkám do práce. Hecovat ostatní, to Vám jde, ale něco vytvořit, to ne.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - flyboyeda
5. 5. 2013 21:05
Re: "Pánové" rádoby z EU...
Třeba ta kravina stop/start to je dílo EU a je na *,protože se musí předimenzovat startér aby to vypínání a zapínaní chudák vydržel,při výrobě auta s stop/start se spotřebuje víc energie než bez něj a výsledný efekt nestojí za nic,já bych dal stop/stop EU a bylo by
Avatar - Invert
6. 5. 2013 06:20
Re: "Pánové" rádoby z EU...
Ten stop-start by ne EU fungoval už ve své základní dimenzi... U nich by stačilo jen stop a start by se už nezdařil :-)
5. 5. 2013 20:41
do roku 2025
Ani nebude eu ...a ak ano tak to bude pekna socialisticko diktatorska unia.tymto smerom to urcite docielia.o co im ide.ved eu je vznikla preto aby sa zrusili hranice a rozsiril obchod a ziv uroven. O tycjhto srac.kach sa nikde nehovorilo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Achernar9
5. 5. 2013 21:18
Spotřeba...
Osobně si myslím, že ty motory by byly schopny jezdit za míň, než se nám servíruje. Taky je vidět, že se jak zplodiny, tak spotřeba pořád tlačí dolů... ovšem donekonečna to nejde.
Ale EU nám diktuje a bude diktovat to, co je pro někoho v danou chvíli výhodný. Nic jinýho v tom nebude.
A pak je ještě zajímavý, že přesto že kolem nás technika postupuje dopředu mílovými kroky, pro pohon aut se už asi 100 let pořád používá pístový motor. S velkým třením, odpadním teplem, atd, atd... ;-)
Rozbalit vlákno
1
6. 5. 2013 08:41
Re: Spotřeba...
Donekonecna to nepojde. Nanajvys tak do < 100%. Ucinnost dnesnych spalovacich motorov je cca 30-40 %. Momentalne v najblizsej dobe nevidim realne presadenie elektromobilov a plug-in hybridov ako sa stale hovori. Ludia to nechcu. Problem su stale BATERIE nie elektromotory. Tie su pripravene uz aspon 50 rokov :-)
5. 5. 2013 21:19
Žiadny problém : ).
Každá automobilka dá väčšiu baterku do kufra miesto rezervy a elektromotory do zadných kolies ....

Síce to bude stačiť len na pár desiatok km, ale normovanú spotrebu to stlačí v pohode ....

Nič to síce nevyrieši .. autá budú trochu drahšie ... ale ekoblbci budú spokojní ...
Rozbalit vlákno
1
6. 5. 2013 11:53
Re: Žiadny problém : ).
Suhlasim, len s tym rozdielom, ze ekologovia by mali byt paradoxne proti elektromobilom. Pre vysvetlenie: litium-ionova bateria vyzaduje vytazit tazky kov litium, dalej spracovat, prepravit, skladovat, zlikvidovat + stupol by mnohonasobne dopyt po el. energii, ktora sa vo vacsine pripadov vyraba bud v tepelnych elektrarnach (spalujucich fosilie), vodnych (narusajucich biodiverzitu), alebo atomovych (kam s jadrovym odpadom?). Cize skor by to polo premiestnenie problemu inam namiesto jeho riesenia.
5. 5. 2013 21:33
V té době nás v EU pravděpododně předstihne i rovníková Afri
Ať žijí eurokomisaři. Jejich poslání zničit Evropu za každou cenu možná pokazí fakt, že za 10 či 15 let bude evropských trh pro automobilový průmysl natolik nepodstatný, že už to automobilky nebude ani tolik zajímat a chudák Evropan bude mít na výběr z několika zoufalých modelů... :-( .
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
6. 5. 2013 12:45
teoretickcýh úvah už tady bylo
Jak se dospělo zrovna k číslu 2,7? Proč ne třeba 4,0 ? Hodně záleží na výkladu pravidla. Stačí aby byl v nabídce elektromobil = 0L + jeden malý diesel = 5,4L a jsme na průměru 2,7. Jinak umělá opatření jsou blbost, ukáže trh sám a ceny paliv jakbysmet.

PS: ale úsporný Volkswagen XL1 se mi celkem líbí, kdyby byl za 150tkč, tak jako jako 2-3 auto do rodiny proč ne
Rozbalit vlákno
0