V Evropské unii začíná boj o snížení emisí oxidu uhličitého u lehkých užitkových automobilů. Týká se nastavení limitů i výše sankcí za případné překročení norem. To vše by mohlo zvýšit cenu těchto aut až o tisíce eur.
Re: Už zase blbnou, asi nemají nic lepšího na práci
Pre istotu radšej všetkých...
Otvára sa mi vo vrecku nôž, keď vidím, ako dôležito a múdro sa tvária pri trepaní takých hovadín...
Namiesto aby ekológiu podporovali nejakým rozumným spôsobom, tak siahajú iba po reštrikciách - *.
To nejlepší, co udělat v době krize? Zavést předpisy, které vše zdraží a nic pozitivního nepřinesou - klasickej Brusel. Všechno to povede k tomu, že se nakonec jednotlivé země vzbouří a začnou z Unie vystupovat, protože to prostě neutáhnou. :no:
Zrovna v pondeli jsem potkal po delsi dobe na silnici trabanta i stopetku. Jen tak z nostalgie po "starych dobrych neregulovanych" casech jsem neprepnul na vnitrni cirkulaci a s chuti si uzival si ten smrad. 8-s:no:
Mame to tu znovu. PR vyrobcu lici jakoukoliv zmenu jako tragedii kosmickych rozmeru a publikum jim to bezmyslenkovite zere i s navijakem. Kdyby to tu nebylo uz 5x tak bych to snad pochopil. Ale opakuje se to kazdych par let s novymi emisnimi limity.
Pred 2ma roky se rozhodlo o emisnim limitu 130g CO2. Medialni apoklaypsa o konci automobiloveho prumyslu o statisicovem zdrazeni aut byla dennim medialnim chlebem. A davy bez mozku se pridavaly v narikani, k smrti vydeseni apokalyptickymi PR obrazy kreslenymi automobilkami.
Skutecnost? Jsme jeste nekolik let od vstoupeni v platnost a polovina automobilek to jiz splnuje. Nekteri sami, prirozenym vyvojem, nektere k tomu donutila hospodarska krize a priklon zakazniku k uspornejsim vozum. A ty uspornejsi vozy, svete div se, jsou navic o desitky procent levnejsi, nez ty rozezrane v dobe vrcholici konjunktury. Tak si hosi zanadavejte, nez se za par mesicu ukaze, jak jste jim vsichni zase skocili na spek.