Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: EU: Jednání o limitech CO<sub>2</sub> ještě nekončí (aktuální situace)

Europoslanci z výboru pro průmysl chtějí, aby Evropská unie zmírnila navrhované limity pro vypouštění emisí oxidu uhličitého (CO2) u automobilů.
Zpět na článek
3. 9. 2008 14:03
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
3. 9. 2008 15:13
neregistrovaný ".Deadlift"
5. 9. 2008 21:06
neregistrovaný "507--"
3. 9. 2008 13:43
3. 9. 2008 13:48
neregistrovaný "yaroukh"
3. 9. 2008 14:37
3. 9. 2008 15:49
3. 9. 2008 19:10
3. 9. 2008 19:51
3. 9. 2008 15:36
4. 9. 2008 19:30
neregistrovaný "nechi dále tento účet, SMAŽTE T"
5. 9. 2008 21:05
neregistrovaný "507--"
3. 9. 2008 12:29
Koncernova uderka zapracovala
Je az legracni, jak se poslanci snazi usit limit na telo velkym koncernum. Nejdrive se stanovilo, ze limit nebude na auto, ale na cele portfolio koncernu. A ted se jde jeste o krok dal - nikoliv na cele portfolio, ale jen na 60%. Male nezavisle automobilky maji smulu. Dovoluji si tvrdit, ze ustanoveni o 60ti %tech znamena, ze emisni limit nemusime ani prijimat. Velka auta u vetsiny koncernu nepredstavuji vice nez 40% produkce, a 60% tech mensich aut splnuje emisni limit 130g v podtate jiz dnes, a za 4 roky tim spis. Jinymi slovy by se prijmul limit, ktery nikoho (krome malych automobilek) nelimituje. Nikoho nenuti neco delat, jenom kopiruje prirozeny, neprilis usilovny, posun v technologiich mastodontu, jak ho maji naplanovany. V podstate by jen velkym koncernum poskytl konkurencni vyhodu oproti malym automobilkam.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Atomas
3. 9. 2008 12:40
Re: Koncernova uderka zapracovala
A co by jsi od EU chtěl? Snad ne podporu volného trhu a rovné příležitosti pro všechny?
3. 9. 2008 12:49
Re: Koncernova uderka zapracovala
A ty jsi opravdu ocekaval, ze si EU podrizne hodne silnou vetev (automobilovy prumysl), na ktery sedi? Vzdyt by tim skodila jen sobe, ziv. prostredi je to stejne jedno, protoze vetsina spiny nepochazi z vyfuku aut z EU...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
3. 9. 2008 14:03
Re: Koncernova uderka zapracovala
Zapracovalo niekolko koncernov, ale zapracovala aj dieselova lobby. Inak sa totiz neda vysvetlit, preco sa cele rokovania koncentruju na CO. Diesle maju ovela vyssie emisie NO a pevnych castic a ich dopad na lokalne znecistenie je vyrazne vyssi. Vysledkom opatreni bude, ze o 60% portofolia sa postaraju diesle, ktore su rovnako neekologicke ako benzinove motory, a zvysok budu tvorit vysokovykonne ego-masiny....
A este jedna vec, najviac CO sa uvolni pri vyrobe auta, nie pri jeho prevadzke. Co takto vyrabat auta, ktore vydrzia bez akychkolvek poruch viac ako 2-3 roky?
neregistrovaný ".Deadlift"
3. 9. 2008 15:13
Re: Koncernova uderka zapracovala
a co takhle, kdybys jenom nosil benzín v kanystru v ruce >:D ale nesmíš u toho prdět
3. 9. 2008 15:25
Re: Koncernova uderka zapracovala
Na CO2 se to soustredi proto, ze ostatni emise jiz maji sve limity nastaveny v normach EURO a jejich budouci zprisnovani ma jiz dnes odsouhlaseny harmonogram. CO2, jako povsechny ukazatel spotreby, v techto normach neni, proto se dnes zavadi samostatne.
Avatar - Ricardo
3. 9. 2008 15:58
Re: Koncernova uderka zapracovala
Protože spotřeba na ujetý kilometr je každýho osobní věc.
3. 9. 2008 22:37
Re: Koncernova uderka zapracovala
Uz neni. A to ani v "zemi svobody" USA. Tak dokonce plati primo cislo maximalni spotreby v litrech. Protoze ma primy vliv na energetickou bezpecnost celeho statu.
Avatar - Ricardo
4. 9. 2008 01:07
Re: Koncernova uderka zapracovala
Je to orwellovský nástroj. Až půjde do tuhýho tak ať se teda stanoví osobní příděl. Toto popírá principy svobody - nehledě k tomu že tabulková hodnota emisí neodpovídá reálné spotřebě která může být někde úplně jinde (oběma směry ale hlavně nahoru).
3. 9. 2008 18:40
Re: Koncernova uderka zapracovala
A co vlastně po autech požaduješ ty? Je sice hezký, že myslíš taky na ekologii, ale to mají kvůli tobě BMW či M-B bouchat čtyřválce? Díky různým nařízením nevznikají slušný motorizace, ale přiškrcený zmetky.
neregistrovaný "507--"
5. 9. 2008 21:06
Re: Koncernova uderka zapracovala
:yes:
Avatar - Stephen
3. 9. 2008 13:43
Ekologie?!
Já osobně považuji celý nápad o emisních limitech CO2 za hovadinu. Silniční doprava vytváří totiž všeho všudy cca 5% veškerých emisí. Jenže sahat na elektrárny, chemičky a dopravu leteckou a lodní je politicky o ústa. Právě odsud totiž pochází většina "sponzorských" peněz pro politiky celého světa. Když pozoruji výroky Greenpeace a jiných zelených, tak mě napadá něco o hysterii, hlouposti a neinformovanosti. Jejich akce nejsou nic jiného než ekoterorismus. A ze všeho nejvíc se mi líbí teorie o zvednutí hladiny moří, pokud roztají ledovce. Stačí si jen do skleničky hodit kostku ledu, naplnit ji po okraj a nechat led roztát. Přeteče? Podle Archiméda nikoli. Doporučuji vyzkoušet, názor na ekologické aktivisty se pak vytříbí >:D .
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "yaroukh"
3. 9. 2008 13:48
Re: Ekologie?!
nemluvě o tom, že tmi stejně nic nezměněj, klauni
Avatar - Ricardo
3. 9. 2008 15:57
Re: Ekologie?!
Greenpeace původně vznikla jako organizace proti atomové energii. Vlády nechtěly přistoupit na požadavky uhleného průmyslu a odborů s tím že je nepotřebují - místo uhelných elektráren se postaví jaderné. To bylo samozřejmě špatně, takže bylo nutné vyvolat protijadernou náladu. Pokrytectví co stálo na začátku tohoto hnutí se táhne celou jeho historií. Tahle forma ekologie je stejně jako všechny "aktivismy" selektivní a hrozně zjednodušující - vždycky se najde jeden konkrétní problém, ten se oseká a zveličí a pak se určí jeho jasná a nezpochybnitelná příčina 8-s
Avatar - Pjenkava
3. 9. 2008 14:37
Emise
Ať jdou do háje, vždyť i těch 130 g/km je dost! Svět je zamoženej, není místné jakékoliv zmírňování, sakra! Co nejpřísněji proti emisím. Lobby za ropu je opravdu odporné...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ricardo
3. 9. 2008 15:49
Re: Emise
Kolik že procent emisí CO2 tvoří provoz automobilů? Pět? Deset? Proč není tak radikání tlak i v jiných odvětvích?
3. 9. 2008 19:10
Re: Emise
Nemáš pravdu Ricardo. Automobilový průmysl rozhodně není největším producentem CO2, ale přes veškeré snahy o snížení spotřeby automobilů, jejich počet stále roste. S tím roste celková produkce CO2. A možná se budeš divit, ale doprava v USA vyprodukuje jen o něco méně CO2 než průmysl. Je to okolo 30% (tohle jsem našel v rychlosti [odkaz] ). Těch 5-10% to opravdu není. Jako další zajímavost, jaký typ dopravního prostředku je výhodný pro danou vzdálenost [odkaz] . Čili vlaky stále patří mezi nejekologičtější d.prostředky a také letadla na tom nejsou vůbec špatně. Auta zcela propadnou, pokud se produkce CO2 přepočte na osobu. Stačí se podívat v Praze, kolik aut je vlastně plně obsazených. Nejlepší jsou bloncky co vyrazí na nákupy v přítelovo SUV, nejlépe ML ;-)
Avatar - Ricardo
3. 9. 2008 19:51
Re: Emise
OK, ale proč se to řeší restriktivně? Proč se radši nezvýší spotřebná daň z benzínu aby se omezily zbytečné jízdy? - já vím proč, to by způsobilo nespokojenost voličů, takhle se naopak někteří můžou ztotožnit s tím jak ty automobilky dostaly na frak a že soused se bude muset zbavit té své popelnice, navíc dojde k omezení SUV. A proč se o snižování emisí neusiluje pozitivně? Stavět obchvaty, omezovat vjezd do center měst, rušit stavební prvky co narušují plynulost provozu - zúžení, kruháče, retardéry. Jenže to by chtělo přemýšlet a jednat konstruktivně. Takhle se to vyřeší ekopoliticky. Problém: emise, řešení: restrikce nových aut, zákaz starých, zákaz SUV. Na nic víc se neptat a nic nezpochybňovat, vždyť nám tají ledovce před očima (nikdo ještě nedokázal že to odporuje přirozenému vývoji). Nakonec na to dojedou zase normální lidi, včetně těch kdo se dneska škodolibě těší na konec SUV.
Avatar - Ricardo
3. 9. 2008 15:36
Emise
Je to jen skrytá forma jak nás donutit jezdit za tři litry kombinovaně. Samozřejmě určitá regulace musí být ale snažit se za každou cenu měnit vývoj je pitomost :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
3. 9. 2008 22:29
Ja s tlakom na CO2 súhlasím
Samozrejme, nie z dôvodu ekológie, tej ďaleko viac škodia iné veci.
Súhlasím s tlakom na znižovanie spotreby áut. Tento tlak totiž pomáha napredovať alternatívnym palivám, čo je len a len dobre. Je len otázkou času, kedy cena ropy opäť začne stúpať. Niekedy je zaujímavé sledovať, ako si ľudia v diskusiách protirečia. Na jednej strane nadávajú, ako veľmi sme na rope závislí a že sa s tým nič nerobí a že Rusko nás nepekne vydiera, hneď nato však plačú, že nebudú môcť jazdiť na osem, alebo aspoň 6-valcoch. Štvorvalcový hybrid bude mať určite dobrý ťah, elektromobily(či už batériové alebo s palivovými článkami) ešte lepší. A to od NULA otáčok/min. Záťah tažkého trolejbusu je impozantný, o lokomotíve ani nehovorím :).
Doba ide dopredu, veci sa menia a pokrok sa zastaviť nedá...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "nechi dále tento účet, SMAŽTE T"
4. 9. 2008 19:30
GREENPEACE
ted nedavno jsem videl dokument o puvodnich obyvatelich zijicich za severnim polarnim kruhem ... jeden z nich rikal, ze maj strach z Greenpeace, protoze jim chce zakazat lov zvirat coz je pro ne tradicni druh obzivy, delaji to desitky ba mozna stovky let, vedi kdy a jak co lovit atp. ... a najednou prisla nejaka organizace z jihu zemekoule (Greenpeace) a chce jim radit, jak maji zit ve sve zemi ... hnus 8-s :no:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "507--"
5. 9. 2008 21:05
Re: GREENPEACE
:yes:
Ano, musím súhlasiť. Nenávidím ich. To sú tupci čo nič nevedia. Postrielal by som ich.