Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EU není spokojena s tempem snižování emisí CO2

Libor Zezulka
Diskuze (31)
Evropské automobilky pobouřily výroky Evropské unie o nedostatečném tempu snižování emisí oxidu uhličitého.

Evropské automobilky v roce 1998 slíbily, že do roku 2008 sníží emise C02 ve svých automobilech na úroveň 140 g/km. Aktuální úroveň 161g/km znamená proti předchozímu roku zlepšení o 1,2 procenta, ale Evropská unie není s tímto výsledkem spokojena, což dala automobilkám jasně najevo. Evropská asociace automobilových výrobců reagovala na výroky prohlášením, v němž konstatuje, že zpomalení procesu snižování emisí CO2 má na svědomí zájem zákazníků o velká bezpečnější auta.

Zákazníky více zajímají velká SUV a sedany, kterým dávají přednost před úspornými modely s menším dopadem na životní prostředí. Asociace v prohlášení uvádí, že snižování emisí CO2 zůstává i nadále cílem evropských výrobců automobilů a současné výsledky odpovídají dohodě z roku 1998. Automobilky také připomínají, že problém s emisemi nelze položit pouze na bedra producentů vozů. K zajištění dlouhodobého snižování emisí bude nutné provést změny v legislativě a zajistit lepší dostupnost alternativních paliv.

Libor Zezulka
Diskuze (31)
13. 11. 2006 19:03
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Buď výjimku, anebo se to zprůměruje přes celý koncern a v celým VW se těch pár stovek prodaných Bentleyů ztratí jak kapka v moři...
13. 11. 2006 17:39
Re: Lexus RX400h
Hybrid je samozrejme v oblasti snizovani emisi velkym krokem vpred, ale at to tu nekdo nepouziva jako univerzalni zaklinadlo. Pokud se zamerime pouze na CO2, tak zadny motor spalujici tradicni palivo neni idealni, protoze pri spalovani organickych materialu proste CO2 vznika.
13. 11. 2006 17:34
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Od zacatku pisu, ze pokud budou lide chtit jezdit porad vetsimi, tezsimi a vykonnejsimi auty, tak benzinovy hybrid neni alternativa (vzdyt se spotreba za poslednich 20 let temer nezmenila, motor musi totiz misto 700kg Kadetta pohanet 1500kg Astru) a ty mi do toho zacnes prumerovat Yarisy (mimochodem 1.0 127g/km, 1.3 141g/km, 1.4D 119g/km). Kdyby vsichni jezdili Yarisem, tak takovou normu EU ani nemusi vydavat. Problem je, ze cim dal vice lidi jezdi temi velkymi auty a u tech ani hybrid nepomuze dostat se na tech 140g. Navic prumerovani je trochu nesmyslne, kdyz treba FIAT proda 80% produkce s motorem max 1.6l, zatimco Bentley nema nic mensiho nez 5l.
13. 11. 2006 15:16
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Nikde jsem nepsal, ze ma Mercedes min ... jen ze pokud budou lidi chtit jezdit v SUV, tak na splneni EU predsevzeti ani benzinovy hybrid nepomuze. Ze je 192 vic nez 140 snad uznas. Chtel bych videt nekoho, kdo se pro auto bude rozhodovat pouze podle toho, jestli produkuje 100g/km nebo 150g/km. Pokud nebudou zakony nastaveny tak, ze za 100g/km nezaplati treba zadnou dan, ale za 150g/km 20k rocne, tak temer nikoho neprimejes, aby sel do 100g/km auta, pokud bude v jinych ohledech horsi. A az ty zakony budou, neboj se, ze i jine automobilky neprijdou s hybridy nebo treba i s lepsim resenim. Takove BMW Hydrogen 7 nebo Tesla nemaji zadne CO2 emise, ale masove se nerozsiri, dokud to nebude pro zakazniky financne vyhodne. A ze by byl dnes Hybrid financne vyhodny, to tedy nevidim.
13. 11. 2006 14:16
Re: Nízké emise - řešení samozřejmě existuje.. hybridní poho
Benzinovy hybrid neni reseni, pokud bude porad hlad po vetsich, tezsich a vykonnejsich autech - takovy Lexus 400h, ac hybrid, vyprodukuje 192g CO2 na km, coz ma do 140g/km pozadovanych EU porad daleko. Je to sice min, nez srovnatelny nehybrid, ale zadne zaklinadlo to neni.