Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: EU plánuje realističtější měření spotřeby

O tom, že spotřeba dle současné metodiky Evropské unie neodpovídá reálným podmínkám a mnohdy se značně liší, netřeba polemizovat.
Zpět na článek
14. 6. 2012 17:07
14. 6. 2012 17:11
14. 6. 2012 17:22
14. 6. 2012 20:28
14. 6. 2012 18:59
14. 6. 2012 17:16
14. 6. 2012 18:53
14. 6. 2012 19:21
14. 6. 2012 23:44
15. 6. 2012 09:06
15. 6. 2012 13:55
18. 6. 2012 09:49
14. 6. 2012 20:30
15. 6. 2012 12:19
15. 6. 2012 07:56
15. 6. 2012 09:15
17. 6. 2012 20:04
15. 6. 2012 12:07
Avatar - Special-line
14. 6. 2012 17:07
Spotřeba
Nechápu jak někdo mohl vysoudit slevu na novém voze, kvůli tomu že papírová spotřeba neodpovídá reálné.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - MarTin1
14. 6. 2012 17:11
Re: Spotřeba
Nevím čemu se divíš, je to totiž klasické klamání spotřebitele :-). A v USA je takovejch soudních sporů mraky....
14. 6. 2012 17:22
Re: Spotřeba
Pokud prokážeš, že tě oklamali... EU je nenutí uvádět normovanou spotřebu. Mohou klidně do reklam, prospektů atp. dávat svá vlastní čísla. Z hlediska "ekologičnosti" stejně dnes musí uvádět třídu (a tedy normované emise CO2).
Avatar - Special-line
14. 6. 2012 19:00
Re: Spotřeba
To je právě ono. Jestli se argumentovalo spotřebou někde v reklamě tak bych to ještě pochopil, ale většinou tam bývá rozmezí spotřeb. Pokud by se šlo ale na oficiální údaje, a na to by stačil návod k obsluze nebo Technický průkaz tak to nikdo nemá šanci vysoudit, protože je tam uvedená norma. A divím se že na servise tu spotřebu nepřeměřili jako jsme to již několikrát dělali u nás a vždy mechanik zajel znatelně nižší spotřebu. Zákazník pak přijel že si spotřebu eviduje a po návštěvě servisu již spotřeba klesla, přitom auto bylo úplně v pořádku ani pneu nebylo potřeba dofoukat. Taktéž mu mají vysvětlit že v záběhu je spotřeba vyšší. Ale pokud taková komunikace selhává tak se snad ani nedivím.
14. 6. 2012 20:28
Re: Spotřeba
Nebo na vině může být konkrétní prodejce. Souhlasím, po informované koupi, pokud byl motor vyroben v rámci specifikace, není prostor pro soud/ reklamaci.
14. 6. 2012 18:59
Re: Spotřeba
Je to proste. V USA je pravnikov ako na-sranych a uzivit sa treba. Postupne to vsak pride aj k nam. Skoly u nas chrlia pravnikov ako na pase a bude treba z niecoho vyzit. A tak sa konecne dockame aj my, ze advokati pojdu po krku velkym firmam, statnej aj obecnej sprave!!!
Avatar - Special-line
14. 6. 2012 19:02
Re: Spotřeba
Hlavně u nic nefunguje zdravý selský rozum a u nás už také přestává. Tak jít po krku velkým firmám a státní správě je dobře pokud se nechovají tak jak mají jako že si myslím že většinou ne.
14. 6. 2012 17:16
rychovka
Do konce dekády? Nejdou na to soudruzi nějak moc zbrkle? :-O
Rozbalit vlákno
8
14. 6. 2012 18:53
Re: rychovka
No, mozno to stihnu este do konca patrocnice, len nevieme odkedy ju zacnu pocitat. P.S. Nie som odbornik, ale pripravit zavaznu metodiku spotreby predsa nie je nic komplikovane. Vsetci budu pred tymto EU predpisom rovni. Metodiku merania CO2, ... nech riesia potom.
14. 6. 2012 19:21
Re: rychovka
My si třeba myslíme, že to jednoduché je, ale koukni se na takhle:

…Pythagorova věta: 24 slov.
…Otčenáš: 66 slov.
…Archimédův zákon: 67 slov.
…Deset přikázání: 179 slov.
…Americká deklarace nezávislosti: 1,300 slov.
…Ústava USA se všemi 27 dodatky: 7,818 slov.
…Vyhláška EU o prodeji zelí: 26.911 slov……….. :-)

čili připravit elaborát na tému "nová metodika měření" asi během pětiletky opravdu nestihnou, hlavně, že vykazujou činnost.
14. 6. 2012 23:44
Re: rychovka
>:D :yes: :yes: :yes:

Tak tohle mě hodně, ale opravdu hodně pobavilo.
14. 6. 2012 20:30
Re: rychovka
Otázka je, co udělají s emisními cíli a pokutami. Pokud zavedou "reálnější" normu, rozuměj, dávající vyšší spotřeby, a nepoleví v cílech a pokutách, tak na to doplatíme jen my, řidiči.
15. 6. 2012 12:19
Re: rychovka
pro nas ridice uz horsi stav nez je stavajici byt nemuze. Vsechny slusne motory jdou do kopru, bud kvuli emisnim normam anebo kvuli downsizingu a limitum CO2.
IMHO neni duvod, aby model stejneho auta s vetsim a silnejsim motorem (lepsi vybava je mi celkem burt) mel cenovku bezmala 2x vyssi, nez se zakladnim.
Jenze EU diktat a pokuty za nadlimitni CO2 k tomu vyrobce primo nuti.
14. 6. 2012 17:57
Sbalit vlákno
0
Reagovat
S křížkem po funuse
Bojím se, že současná metodika už napáchala tolik škod, že i pokud se zavede realističtější měření, nevrátí se zatracované atmosférické šesti a více válce, které měli za určitých podmínek mnohem lepší spotřebu, než srovnatelně výkonné turbomotory.
Rozbalit vlákno
8
14. 6. 2012 18:34
Re: S křížkem po funuse
Ona současná metodika sama o sobě není zas až tak mimo (v době, kdy vešla v platnost, víceméně odpovídala skutečné spotřebě), problém je spíše v tom, že EU nutí snižovat papírovou spotřebu pod hrozbou pokut, a tak se optimalizuje na metodiku. Výsledek je nicméně prašť jako uhoď, já si stejně půjdu koupit 2,4 atmobenzin :-)
Avatar - JuckiCZ
14. 6. 2012 19:11
Re: S křížkem po funuse
Honda, nebo Suzuki? ;-) Každopádně oba se mi moc líbí! :yes:
14. 6. 2012 19:30
Re: S křížkem po funuse
Honda, ale trochu starší (cca 2007).
Avatar - JuckiCZ
14. 6. 2012 19:52
Re: S křížkem po funuse
:yes:
Skvělá volba, máme podobný vkus ;-).
15. 6. 2012 08:03
Re: S křížkem po funuse
2,4 atmosféra-4 válec-mitsubishi-mám už druhej :-) První byl v sonatě Y1-první generace(licenčně vycházela z galanta) 12v nezničitelný, výkon parádní, maximálka někde u 240km/h >:-[] , spotřeba 8,5 a niní jako přímovstřik ve space wagonu, 16v, spotřeba kolem 8 a i míň, jen těch 110kW je na auto s 1680kg pohotovostní a běžnou provozní víc jak 2t občas ... no zkrátka ještě 20kW by tomu prospělo :-)
14. 6. 2012 20:34
Re: S křížkem po funuse
Jak napsal Mino21. Problém je v pokutách a emisních cílech. Jak jsem napsal v předchozím příspěvku, "reálnější" norma může naopak motory pohřbít rychleji. Chce to chápat souvislosti. ;-) Problém není ani tak v normě ale v optimalizaci motorů. Dnes je běžné, že řídící jednotka pozná, že běží v testovacím režimu, a obětuje všechno ve prospěch účinnosti. Nemluvě o různých vylepšovácích, které fungují hlavně v testovacím režimu, v reálném světě o poznání méně (viz start-stop), nebo dokonce vůbec. Ač je to kontraintuitivní, za podvádění bys měl vlastně být rád. Dělat to poctivě více méně znamená motor udusit, vykleštit, zabít.
Avatar - JuckiCZ
15. 6. 2012 05:26
Re: S křížkem po funuse
:yes:
Avatar - Blue Sun
15. 6. 2012 13:15
Re: S křížkem po funuse
Současná metodika byla základem pro všechny ty nové normy o flotilových spotřebách a produkci CO2, takže s příchodem realistické metodiky najednou tyhle normy nebude možno plnit... Co z toho plyne? Přeci nové daně a pokuty do stále hladovější eurokapsičky, pro stále více euroúředníčků...
15. 6. 2012 07:56
USA
A co místo plánování rovnou převzít US metodiku? Tam to celkem odpovídá, ne?
Rozbalit vlákno
2
15. 6. 2012 09:15
Re: USA
To nejde, eurobyrokratičtí hujeři přece nemůžou přiznat, že by v něčem mohli být amíci lepší než oni. Navíc přece velikost takové vyhlášky nemůže být kratší než nějaký blbý předpis o prodeji zelí, že ;-\
15. 6. 2012 12:07
Firemni flotily
:-) koukam se EU zene do stavu, kdy tu nebude pusobit jedina evropska firma, vsechno to budou bud nadnarodni spolecnosti anebo nejake firmy registrovane v danovych rajich. Aby nejaky euro urednik kontroloval, jestli muj fleet ma prumernou spotrebu 90g CO2 ( 3.7l na sto)... to uz je vrchol.
A tech 3.7/100 km chteji EU planovaci svetlych zitrku dosahnout jak , ptam se ? Porucime vetru desti a vymyslime ucinnejsi cyklus u spalovaciho motoru ? To je spotreba u skutru. U benzinovych aut pod 5l nejede vlak. A to se tyka i vsech tzv "EKO" technologii vcetne plugin hybridu.
Rozbalit vlákno
0