Zástupci členských zemí EU se tento týden v Bruselu dohodli na výkladu hodnoty, na kterou se má do roku 2012 snížit vypouštění emisí CO2 osobními automobily. Na snižování emisí se také budou podílet výrobci pneumatik a pohonných hmot.
nakrásně v tom vidím, že si ted uvědomili, že to před časem přehnali a že to nebude tak jednoduché, jak si tehdy představovali. A ted v tom vidím přesouvání povinností a práv na další subjekty a mlžení!!! Jestli budou podobné výplody fantazie bez FMEA před vypuštením do světa pokračovat, tak se z toho asi zblázníme. EU = jděte s tímhle doprde*e!
No nevím, řekl bych, že škodovka je spíš výrobce malých aut. Superbů se vyrobí pár, SUV ani MPV nenabízí (když nepočítáme mini-Roomstera >:-[] ) tak aby třeba nemuseli jít na 118, když Porsche bude mít limit 140 :-)
Rikal jsem, ze ta histerie, ktera se v mistni diskuzi rozpoutala a vykriky jako likvidace autoprumyslu a stehovani na vychod jsou jenom PR humbukem. Ve skutecnosti ten predpis nebude prisnejsi nez co dokaze poresit bezne vyvojove tempo konstrukcnich kancelari. Vlastne ho splnuje vetsina automobilek jiz dnes a to i u tak velkych aut jako je Passat. Hora porodila mys.
V obecné rovině máš nepochybně pravdu, že předpisy vývoj nepředběhnou. V konkrétním případě, však za tu myš pokroku, zaplatíme jako za vzácné zvíře. A živit, ho budeme muset, jen velmi vybraně. V této souvislosti, se maně dere slza do oka, za dieselového AX, co mu stačí friťák po nedělním obědě.
Já mluvil o průměru celých automobilek, ne jejich jednotlivých modelů. Zajímalo by mě, kolik lidí odsud ví, že slavná "zelená" Toyota má průměrný emise za celou značku vyšší, než mnohými zatracovaný VW... :*)