Modernější testy aut, která vstupují na evropský trh, jsou součástí nových pravidel takzvaného typového schvalování motorových vozidel, se kterými souhlasily členské země Evropské unie.
Jo a ne. Emisní soustava nákladních vozidel je dimenzovaná na instalovaný výkon. Který při jízdě do stoupání a rozjezdu soupravy takové vozidlo relativně dlouhodobě využívá.
Pokud by se měla takto dimenzovaná soustava instalovat i u osobních vozidel bylo by to zajímavé. Když vemu tahač o běžně instalovaném výkonu kolem 350kW a kombi střední třídy se vznětovým motorem o instalovaném výkonu 120kW, znamenalo by to, že třetina toho obrovského emisního kontejneru toho tahače se musí umístit někam do toho osobního automobilu. Ale kam? Do kufru? A kam se zavazadly? Proto se řeší kompromisní testy řešící jízdní cyklus vyžadující menší průtok výfukových spalin...
Takze treba Slovensko bude muset testovat jedno nove auto kazdych 1,2roku, ale kde to bude testovat, kdyz SK STK nepozna ani odstraneny DPF nebo SCR/EGR? Zase se celoevropsky neresil nejvetsi problem a to jsou auta stara, jezdici po silnici v emisne nevyhovujicim stavu. Na starou diesel plecku (EU0-EU3) by mela byt ekodan min 80tisicKC.
taky už by se konečně měly i ve východní Evropě zavést nízkoemisní zóny. Pokud ta vznětová plečka Euro0-Euro3 (já bych teda klidně přidal ještě minimálně i Euro4), jezdí někde kolem kravína, tak se to ze sociálních důvodů snad ještě dá pochopit. Pouštět takové krumply do měst je ale fakt zhůvěřilost...
Pokud vim, čim modernější diesel tim větší svinstvo se musí filtrovat. já jsem naopak pro návrat někam do euro 0-1 ke starým TDičkum co nesmrděly jako ty dnešní a lítaly z nich mnohem míň škodlivý a větší saze.
Zlatá Avie nebo Trambus oproti těm dnešním novinkám co smrděj sírou ještě 5 minut po zmizení za obzor
Stará auta se z provozu vyřadí sama, euro 0 a 1 dnes tvoří jen malý zlomek provozu. Pokud chce stát vést občany (ty méně majetné) k ekologickému smýšlení, měl by jim přispět a ne ukládat likvidační pokuty, to je naprostá zhovadilost.
Jako asi ano, tak nejak jak to dela skodovka, ze si tu sluzbu zakoupi v Anglii ve firme ktera to dela pro vic automobilek. Takze to nic neresi, bude to jako doted, uplatis jednu firmu a 100 modelu projde homologacii.
V UK dělá homologace VCA. To je úřad pod jejich ministerstvem dopravy.
Až na to, že tu zákazníkem bude stát. Asi to půjde zadávat i do zahraničí. V ČR je několik firem, které dělají homologační zkoušky, pokud vím, i když ne všechny dělají emise (například státní podnik EZÚ zvládne akorát elektromobil). Nějaká univerzita by mohla mít takovou schopnost. Přinejhorším budete muset vybavení koupit a zřídit si laboratoř.