Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve, než bychom očekávali

Auta, která nezvládnou projít přísnými emisemi, dostanou tak vysokou pokutu, že nejspíš bude lepší se o zkoušky ani nepokoušet. Dny nafťáků v Evropě tak jsou pomalu sečteny.
Zpět na článek
6. 4. 2017 16:25
6. 4. 2017 16:42
6. 4. 2017 17:08
6. 4. 2017 17:43
6. 4. 2017 17:16
6. 4. 2017 17:52
6. 4. 2017 17:56
6. 4. 2017 21:43
7. 4. 2017 10:53
10. 4. 2017 12:46
7. 4. 2017 22:31
10. 4. 2017 12:48
6. 4. 2017 19:00
6. 4. 2017 19:09
6. 4. 2017 19:25
6. 4. 2017 19:29
6. 4. 2017 19:42
6. 4. 2017 19:46
6. 4. 2017 19:52
6. 4. 2017 20:08
7. 4. 2017 07:44
8. 4. 2017 11:35
6. 4. 2017 19:52
6. 4. 2017 21:57
6. 4. 2017 22:25
6. 4. 2017 23:51
7. 4. 2017 00:17
7. 4. 2017 01:21
7. 4. 2017 07:56
7. 4. 2017 08:11
7. 4. 2017 07:54
7. 4. 2017 07:50
7. 4. 2017 22:39
6. 4. 2017 21:47
7. 4. 2017 09:22
6. 4. 2017 17:23
6. 4. 2017 17:27
6. 4. 2017 17:47
6. 4. 2017 17:31
6. 4. 2017 18:41
6. 4. 2017 21:30
Avatar - Lackey
6. 4. 2017 16:25
Polska krowa
Elzbieta je evidentne krowa, ktora nerozumie technike a iba vykonava pokyny psychopata Kaczinskeho, aby sa PL zviditelnilo akymkolvek sposobom v EU.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ozzman
6. 4. 2017 16:34
Re: Polska krowa
Spíš je tu zas bulvární titulek, EU neusiluje o likvidaci dieslových aut....
6. 4. 2017 16:41
Re: Fokta fokta, ty starej nostalgiku, tys to furt nepochopi
jj
DÍZLPRASE je DÍZLPRASE a konzervágn natahovágn sme poslali dořiti >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
netřeba litovat šuntstwo >:D >:D >:D >:D
PS: vlastně... málem bych zapoměl [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - _Karel_
6. 4. 2017 16:46
Re: Fokta fokta, ty starej nostalgiku, tys to furt nepochopi
Bojím se, že EU všeobecně moc neví, o co vlastně usiluje.
Avatar - Ozzman
6. 4. 2017 16:53
Re: Fokta fokta, ty starej nostalgiku, tys to furt nepochopi
Bojím se, že se bojíš správně.... 8-s >:-[] Velkohubých nástinů budoucnosti jsou plné noviny a politické doktríny, ale konkrétní kroky už tak dobře neumí formulovat, nebo je stejně nakonec ovlivní lobbisté >:D
Avatar - praděda7
6. 4. 2017 22:40
Re: Fokta fokta, ty starej nostalgiku, tys to furt nepochopi
...a když se do toho ještě namontují slepice, tak to kurník nepřežije... >:D
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:27
Re: Fokta fokta, ty starej nostalgiku, tys to furt nepochopi
Bojím se Karle že máš pravdu. EU :no:
Avatar - flyboyeda
6. 4. 2017 19:43
Re: Fokta fokta, ty starej nostalgiku, tys to furt nepochopi
tak teď jsi to trefil, je to banda D e b i l ů, co si myslí, že jsou výjmeční, bohužel si to myslí jenom oni sami, jsou to ti nejzbytečnější lidé na planetě, zbytečně vydýchávají kyslík a plýtvají vším a nám radí co máme a hlavně co nesmíme, poslal bych je všechny do uhelných dolů do Severní Koree ať ví co je to práce
6. 4. 2017 17:20
Re: Fokta fokta, ty starej nostalgiku, tys to furt nepochopi
EU legislativu ohladne automobilov diktujú nemecké automobilky, nie Brusel. Ak sa dohodli na pokute za porušovanie emisných limitov pre diesel znamená to, že nemecké automobilky s ním už do buducnosti nepočítajú. Nasledovať budú škrty v R&D a presun tychto prostriedkov do R&D pre hybridy a elektromobily.

Pasažieri Titaniku mali lepšie vyhliadky na prežitie než ma dnes diesel v osobných autách.
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:29
Re: Fokta fokta, ty starej nostalgiku, tys to furt nepochopi
Tato pokuta bude aplikována na všechna auta s emisemi, tedy i na CNG, hybridy a benzíny jak přímo tak nepřímovstřikové. Zase je to jen dodatečná zátěž pro automobilky.
Avatar - Ada je zase tady
7. 4. 2017 00:25
Re: Fokta fokta, ty starej nostalgiku, tys to furt nepochopi
Z důvodu nadměrné produkce CO2, který způsobuje globální oteplování, jsou zážehové motory z hlediska historického již prakticky mrtvé. Diesely přežijí nepochybně déle, protože mají větší energetickou účinnost a jsou v mnoha případech z tohoto důvodu prakticky nenahraditelné. Bez zastaralých benzínových motorů se lidská civilizace snadne obejde - stejně, jako se již obešla bez parních strojů. K dieselu zatím bohužel není stejně kvalitní náhrada a ještě dost dlouho nebude. Bez ohledu na to, co si myslí nějaká krůta.
Avatar - Kuban
12. 4. 2017 09:54
Re: Fokta fokta, ty starej nostalgiku, tys to furt nepochopi
hele, kde se dá přijít k placenému trollingu? Kolik ti platí :-) pošli link, jako přivýdělek supr věc :-)
6. 4. 2017 16:38
Zabíjí ostatní
Nejhorší je, že ty diesly bez filtrů ničí ty, co diesly nemají.

Když pod námi parkuje diesel a mám otevřené okno, tak to ihned podle smradu poznám. Plný byt sazí.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ozzman
6. 4. 2017 16:42
Re: Zabíjí ostatní
Děláš, jak kdyby vám před barákem jezdila parní lokomotiva >:D
Avatar - Hittman
6. 4. 2017 19:29
Re: Zabíjí ostatní
Plete si na zdi "rusi" se sazema... ;-)
Avatar - _Karel_
6. 4. 2017 16:45
Re: Zabíjí ostatní
Moderní diesely jsou bez filtru ilegální.
Starší diesely legálně bez filtru (až snad na pár vyjímek z doby přechodu) vypouští méně nebezpečné, neboli velké saze.
Moderní benzíny jsou bez filtru legální a vypouští velmi nebezpečné saze.
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:32
Re: Zabíjí ostatní
to jest pravda - EU nás tlačí do hybridů a do elektromobility ale nějak zapomněli na to že jsou to drahá auta - lidi si je nemohou koupit, nebudou na ně mít a tak se budou vozit ve starých plečkách a nebo se nebudou vozit v ničem a co pak ty továrny budou dělat? Čím budou živi pracovníci v autofabrikách?
6. 4. 2017 20:02
Re: Zabíjí ostatní
To myslíš fakt vážne...? :*)
7. 4. 2017 06:17
Re: Zabíjí ostatní
Hybridy by neboli drahé, keby sa ich všetci s výnimkou Toyoty nesnažili tlačiť ako luxusný tovar.
7. 4. 2017 06:15
Re: Zabíjí ostatní
Tvoja predstava je úplne mimo. Veľké sadze išli naposledy z dieslov s rotačným čerpadlom. Tie mali podobne tlaky ako súčasné priamo vstrekové benzíny. CR zvýšil tlaky a radikálne zmenšil veľkosť sadzí, ale DPF sa stal povinný až s EURO5. Okrem toho dnes si stále viem kúpiť MPI bez turba čo je po stránke zloženia emisii veľmi čistý motor.
8. 4. 2017 23:39
Re: Zabíjí ostatní
Co CR z doby, kdy filtr mít nemusely, těch tu jezdí dost. A s legálností u novějších si hodně lidí hlavu neláme. :-/
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:30
Re: Zabíjí ostatní
Není to náhodou tak že ti kouří kamna cígo?
Avatar - lvy
6. 4. 2017 19:04
Re: Zabíjí ostatní
Vždycky mě fascinuje jak někomu vadí diesel, který je šrot. Stejně tak si tam někdo může postavit šrot benzín a budete nadávat stejně? Ano, je to problém těch, kteří šroty jezdí místo toho, aby je opravili a nebo zlikvidovali. Takže jestli něco má smysl, pak přísné kontroly a vysoké tresty. A je jedno jestli pro diesel a nebo pro benzín.
8. 4. 2017 23:41
Re: Zabíjí ostatní
Ovšem někdy to vypadá, jako kdyby žádné kontroly nebyly.
Avatar - JohnST
6. 4. 2017 16:42
Polska krava
Co je z Polska dobre? Ani krava nie. A ta Elzbieta Bieńkowska krava evidentne je. :-!
Rozbalit vlákno
25
Avatar - twistedTSD
6. 4. 2017 16:46
Re: Polska krava
Náhodou, pokud z Polska někdy přišlo něco dobrého, tak Krowky! [odkaz]
Avatar - Ozzman
6. 4. 2017 16:51
Re: Polska krava
Potravinářství a hlavně zemědělství mají obecně na vysoké úrovni (největší z bývalého východního bloku v EU), jen tady v ČR, díky obchodním řetězcům a také mediálního zveličování (z důvodů obáhjení vlastního trhu) známe jen ty nejhorší věci a nejlevnější potraviny, které tam snad ani nekoupíte...

Mají velkou řadu perfektních výrobků, uzeniny, zeleninu a ovoce, ryby, alkohol... :-) Stačí vyjet a jít se tam podívat do obchodu.
Avatar - Barry Lyndon
6. 4. 2017 16:59
Re: Polska krava
Takže je pověst polských potravin na na českém trhu zcela zasloužená. O nějaké mediální zveličování bych řekl nejde. České, slovenské, maďarské, německé atd... výrobky jsou některé lepší, některé horší, ale v průměru tak nějak srovnatelně obdobné. Ovšem polský dovoz do ČR to je hrůza bez výhrady... a že mají v Polsku polské výrobky údajně dobré na věci nic nemění...
Avatar - Ozzman
6. 4. 2017 17:03
Re: Polska krava
Ale ano, když přijde vadná potravina z Polska, tak je to haló, když se to stane tady, tak se takový humbuk nedělá. Je to logické, i náš pan ministr zemědělství si na této všeobecné nenávisti k polským potravinám buduje kariéru....

Problém je ale jen a jen v obchodních řetězcích a v kupcích, kteří chtějí nejlevnější potraviny a v Polsku je umí vyrobit... a je už jedno, jak a proč....

A dováží se sem i ty prémiové produkty, jen hodně málo.... třeba Cidery (od Ukrajinské krize Poláci rychle přešli na zpracování jablek, co nemohli vyvážet na východ, jakožto největší producenti v Evropě), jejich uzeniny, nebo právě rybí výrobky (ty tu ale tak hojně nevidím, což je škoda).
Avatar - speedfred
6. 4. 2017 17:09
Re: Polska krava
pravdu máš,predseda. :yes:
Avatar - Ada je zase tady
7. 4. 2017 00:29
Re: Polska krava
To je pravda. V Polsku jsem nějakou dobu žil a mohu to potvrdit!
6. 4. 2017 17:08
Re: Polska krava
Rodiče byli sourozenci?
Avatar - _Karel_
6. 4. 2017 17:16
Re: Polska krava
Sklidni hormon. Že sem z Polska dovážíme mizerný žrádlo, je holý fakt. "Polský" je synonymum pro levný a nekvalitní. A to, že umí vyrobit i kvalitní s tím nemá co dělat.
Avatar - Ozzman
6. 4. 2017 17:18
Re: Polska krava
Jenže dovážíme to my, je to tudíž naše chyba >:D Tedy těch, co to kupují a pak brečí >:D
Avatar - _Karel_
6. 4. 2017 17:19
Re: Polska krava
Jo, dovážíme. Někdy solené posypovou solí, např.
Avatar - Ozzman
6. 4. 2017 17:20
Re: Polska krava
Sůl jako sůl, hlavně že manžovi čvachtá >:-[] >:D
6. 4. 2017 19:07
Re: Polska krava
A ty jsi jeho brácha viď? Poslouchej moulo Češi od devadesátých let jsou na západě synonymem pro zloděje. Cítíš se být zlodějem? Tak přestaň nalepkovat a škatulkovat. To že si Češi nechají vše líbit a kupují podařené potraviny a nejen z Polska, ale i z jiných států včetně zde milovaného Německa je naše blbost. To co by si Němci nikdy na svůj trh nepustili v klidu prodají do Čech. Nebo si myslíš že osmdesátýdeváty rok byl proto aby nám západ přinesl svobodu? Ne, byl proto aby měly nadnárodní společnosti kam dodávat zboží a zjistili velmi rychle že Češi zaplatí stejně nebo i více než zapaďák za stejné či horší zboží. Češi rádi zaplatí i drahé bankovní poplatky či mobilní tarify. Takže si nelžeme do kapsy jací jsme borci a nenadávejme na ostatní co nám sem vyvezou. Uvědom si že jsme to my nebo nadnárodní (německé, holandské, anglické a bůhvíjaké ještě) společnosti co nám sem ten bordel vozí. A uvědom si že jsme to my co si to necháme líbit. Takže Česko může být synonymem pro blbost.
Avatar - _Karel_
6. 4. 2017 19:21
Re: Polska krava
Motáš deset věcí dohromady, rozumbrado.
Holým faktem je dříve napsané- vozí sem často sr.ačky. To, že nadáváš těm, co to vysloví a jen vysvětluješ proč tomu tak je, na tom faktu nic nezmění.
Ze své zkušenosti můžu říct - to samý nábytek. Co jsem potkal z Polska, stojí za hov.no.
Dokonce i jídelní stůl za 40tis., nejen ten nejlevnější brak.
6. 4. 2017 19:46
Re: Polska krava
Holým faktem je že Češi jsou hlupáci.
Avatar - _Karel_
6. 4. 2017 19:54
Re: Polska krava
Jo, to jo. Stejně, jako většina ostatních. O tom není pochyb.
6. 4. 2017 20:05
Re: Polska krava
Blbosť. Ľudia sú v globále hlupáci, s národnosťou to nič nemá. Vždy budú inteligentní aj * a keď sa to spriemeruje, niet sa asi čím veľmi chváliť. Kdekoľvek na svete.
Avatar - _Karel_
6. 4. 2017 20:12
Re: Polska krava
A tvrdím něco jiného? ;-)
6. 4. 2017 20:04
Re: Polska krava
Tak pekný večer, ty hlupák.
Avatar - white label
7. 4. 2017 22:40
Re: Polska krava
Nemůžeš podle sebe soudit všechny...
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:34
Re: Polska krava
Stačí tam vyjet a potkáš zemědělce s koníkem jak táhne vozík za který by se nestyděli kočovníci. Jo to je pokročilé hospodářství, kde Zetor je kingem.,
Avatar - Ozzman
6. 4. 2017 17:36
Re: Polska krava
A víš proč? Protože tam převažují malé rodinné farmy, né jako tady, kdy žerou a ještě u toho mlaskaj, velké farmy (unikát v EU!) , dotace sem, dotace tam a efektivita práce mizerná.... :-) Hlavně že maj super stroje, kombajny, traktory a pořádný SUVčka >:D
6. 4. 2017 19:14
Re: Polska krava
Bože do čeho jsi to duši vrazil? Je vidět že jsi expert na Polsko.
6. 4. 2017 17:07
Re: Polska krava
Další zakomplexovaný čecháček. Já už tady nemůžu smíchy. Všechno francouzské, italské, čínské, americké, polské, ruské atp. je na finální produkt metamorfózy potravin. Ovšem co je české nebo německé je bomba, nejlépe V1 či V2.
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:35
Re: Polska krava
A co jsi ty mudrlante když my ostatní jsme Čecháčci?
6. 4. 2017 18:07
Re: Polska krava
Někdo kdo si nemyslí že Češi jsou nadlidé kteří umí všechno líp než ostatní. Ovšem vysvětlovat tohle tobě je celkem zbytečné. Už jen díky tvému nicku.
Avatar - Barry Lyndon
6. 4. 2017 16:44
včera bylo pozdě
všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, jenom v Evropě musíme mít vždy něco "extra"
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:38
Re: včera bylo pozdě
Každé 3 auto na světě je diesel. Téměř 100% náklaďáků jsou diesely, stavební stroje, zemědělské stroje jsou jen diesely. Svět diesely potřebuje a i dokonce Tvoje plenky které jsi zechcával a zesral když jsi byl mimimo dovezl do obchodu náklaďák s dieselovým motorem. Tak asi tak chytrolíne.
6. 4. 2017 19:16
Re: včera bylo pozdě
Číst neumíš? Přečti si znovu jeho příspěvek a zvláště to že tam píše OSOBNÍ.
6. 4. 2017 19:21
Re: včera bylo pozdě
to uz je zoufalost
pak uz prichazi konec
6. 4. 2017 20:07
Re: včera bylo pozdě
Pozri do zrkadla. Až to je zúfalosť...
Avatar - twistedTSD
6. 4. 2017 16:48
Třídní nepřítel diesel
Jediné, o co by teď měla EU usilovat, je vlastní reforma.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:39
Re: Třídní nepřítel diesel
:yes:
6. 4. 2017 16:51
EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve, než
Hybridy a elektromobily zaplnia medzeru po diesloch rýchlejšie než si ľudia uvedomujú. O päť rokov bude diesel v novom aute už iba vzdialenou spomienkou.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Jaros71
6. 4. 2017 17:11
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
To určitě... >:-[]
Elektromobily nikdo nechce a hybridy jsou předražené možná za 20-25 let. :-)
Diesel je jasná volba pro nejpopulárnější segment SUV..
..a JEJICH PRODEJE STÁLE ROSTOU.
Avatar - Barry Lyndon
6. 4. 2017 17:20
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
proto je na čase jim konečně zatnout tipec.

Uvidíme, kolik hrdinů půjde do zážehových SUV...
Avatar - _Karel_
6. 4. 2017 17:25
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
Teda já po SUV netoužím, ale proč je potřeba jim zatínat tipec? Protože ty je nepotřebuješ? Co bude další na řadě po SUV, čemu zatneme tipec? Motory nad 100kw? Klimatizace?
Avatar - Barry Lyndon
6. 4. 2017 17:30
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
Zatnou tipec je třeba dieselům (ne SUV). Zážehová SUV mi nijak nevadí, jen jsem jak píšu zvědavý, kolik jich bude...
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:40
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
Hlasuji proto aby zatnuli tipec tobě - se-r-eš mne. Taky dobrý důvod ne?
Avatar - Barry Lyndon
6. 4. 2017 17:53
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
Hlasuj si pro to třeba na lampárně >:D
6. 4. 2017 18:03
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
A tobě nevadí, že moderní benzínový motor je mnohem škodlivější než naftový motor. Tobě nevadí tisícinásobně větší počet rakovinotvorných pevných částic u benzínových motorů než u nafty? Nebo to budeš řešit až na to za pár let upozorní nějaký eurokomisař.
Avatar - Barry Lyndon
6. 4. 2017 18:12
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
to jsou takové dieselové pohádky, které platí možná v nějaké paralelním papírovém vesmíru, ale realita všedního dne je úplně jiná. Už jen proto, že škodliviny, kterých jsou ty částice nosičem jsou jiné (u dieselu samozřejmě mnohem škodlivější).

Jinak jsem pro filtry na přímovstřikové benziny, měly je mít už od začátku a ne až od letoška. Už jen proto, abych nemusel poslouchat tyto pohádky o daleko méně škodlivých dieselech...
6. 4. 2017 21:39
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
Můžeš to rozvést? Uvést nějaké příklady? Jsem zvědavý.
Avatar - white label
7. 4. 2017 22:45
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
Věřím, že nemůže... ;-)
Avatar - Beefcake
6. 4. 2017 22:41
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
Tak uz dokonca tisicnasobne ? A co takto nepriamovstrekove atmosfericke benziny ? Tie moderne nie su ?
"While GDI engines make petrol cars more fuel efficient and emit less CO2, the findings show that these engines typically release around 1,000 times more harmful particles than traditional petrol engines and 10 times more than new diesels." - to je nieco uuuplne ine, ako si napisal i ked inde som videl este ine cisla.
Velmi zaujimave je si precitat tieto realne merania malych turbomotorov: [odkaz] a aj komentare k tomu.

Iny starsi clanok [odkaz]
PM characteristics of modern PFI gasoline engines
- Close A/F control
- very low PM (often < 1 mg/mi)
- PM predominantly a transient phenomenon
- Particle # level tracks PM mass level relative to other engine technologies
- Cold increases particle number, but from ~2% to 5% relative to light duty diesel

PM characteristics of GDI
- Stratified operation improves fuel economy, increases PM
- PM during homogeneous operation is comparable to PFI gasoline vehicles
- Most current development takes homogeneous approach

Mimochodom - moderne priamovstreky uz vedia chodit v oboch rezimoch, co znacne znizuje emisie. Co neznamena, ze sa ich zastavam, nech tam filtre kludne daju.

Nieco z US
[odkaz]
[odkaz]
8. 4. 2017 23:56
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
Pokud jde o samotné motory, je to s tou škodlivostí opačně.
Avatar - Lojza11
6. 4. 2017 22:45
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
jeste ze nejsi prodejce nejake znacky co ma v nabidce SUV. Moc by si jich na benal neprodal >:-[] >:-[]
7. 4. 2017 06:20
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
Ja by som si diesel nekúpil. ale nový diesel nevadí. Ak bude plniť čo má a v celel únii sa bude prísne kontrolovať či nebolo po domický upravené.
Avatar - DoubleSix
7. 4. 2017 08:41
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
Třeba já, jedno mám a jeho nástupce je již objednaný, také SUV s benzínem ;-)
6. 4. 2017 17:29
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
Hybridy nejsou předražené. To možná bejvalo... Auris TS hybrid stojí plně vybavenej 600 tis. O tom se může dieselům téhle třídy jenom zdát! A ještě je o dost jednodušší...
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:42
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
A na to jsi přišel jak že za 600 000 nepořídíš nižší střední v dieselu dobře vybavenou? Když Toyota ještě v této třídě nabízela pořádné 2-litrové diesely, byly o 20 tisíc levnější a stejně vybavené než hybridy.
6. 4. 2017 17:56
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
Toyota Auris TS 1.8 Hybrid Executive 544900 Kč. A 1.6 D-4D stojí 598900kč. Jednoduchý počty...
Avatar - Ozzman
6. 4. 2017 17:53
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
Za 600 tisíc pořídíš většinu moderních dieslových aut nižší střední třídy ve velmi dobré výbavě a nejsilnější motorizaci. Výjimku tvoří ostřejší verze, jako Golf GTD, Fokus ST TDCi a ORS TDI.

Všechny tyhle auta budou rychlejší a většinou i úspornější, než Auris hybrid...
6. 4. 2017 18:37
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
A budou mít ty auta v dobré výbavě automat? Spolehlivý?
7. 4. 2017 22:29
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
Mám Auris TS hybrid a průměr mám 5,2L/100km. Zkoušel jsem Rav4 Hybrid a Pha-Pec-Pha za 7,5L a to jsem jel tak že mě nikdo cestou tam nepředjel >:-[] Jinak máme benzínové SUV A/T a na benzín 10L/100 a na LPG 12/100. Jezdím tak, aby mě to bavilo.
6. 4. 2017 16:55
Dieselšrotovné.
Když bude řádně vykoupené a odškodněná citová újma, nemám problém. >:-[]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
6. 4. 2017 16:56
Re: Dieselšrotovné.
Jakože celoživotní renta, za to, že musíš jezdit v benzinu a nemáš ten krouťák vodspoda? >:D To beru >:D
Avatar - Barry Lyndon
6. 4. 2017 17:02
Re: Dieselšrotovné.
spíš by měla přijít pořádná retroaktivní pokuta za to, jak jsi ty dlouhé roky škodil lidem.
6. 4. 2017 17:53
Re: Dieselšrotovné.
Pláčeš na špatném hrobě. Já ne to auto. >:D
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:42
Re: Dieselšrotovné.
A kde na to vemou peníze?
6. 4. 2017 17:51
Re: Dieselšrotovné.
Od automobilek, koukni na zisky. ;-)
Avatar - IbizaFR
6. 4. 2017 17:08
Jsem
pro zákaz EU jako takové a kdo přijde s nápadem ji obnovit, tak dostane 30 tis něčeho pokutu a ještě 30 na zadel k tomu >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:43
Re: Jsem
30 tisíc čeho? Dolarů? Ne woe, korun >:D
6. 4. 2017 17:16
hybrid
nahradou za diesely bude hybrid, rekneme do nejakych 5 let si diesel stejne neskrtne kvuli nekterym mestum, pak totez postihne do par let benzin, a nebude to otazkou ekologie ale spise ekonomickou otazkou provozu, DPF bych zavedl povinne i pro benzinaky, hybridy a plug-in hybridy, ale sakra hlavne at se meri emise ktere nam skodi a ne nejaky trapny CO2 ktery vypousti i kazdej z nas

a jako jasne, je me jasny ze tady najednou vsichni potrebuji tahat 5 tunovej prives protoze maj u panelaku zaparkovanou lod se kterou kazdy vejkend jezdi na nejblizsi rybnik brazdit "fjordy" a tak proste ten naftak potrebujou >:D tak kdys ho tak potrebujete tak si nechte ten naftak predelat na LPG :-!
Rozbalit vlákno
31
Avatar - quicky
6. 4. 2017 17:52
Re: hybrid
Povies mi v ktorom meste su diesle zakazane? Este som o takom nepocul :-O
6. 4. 2017 17:56
Re: hybrid
ja nekde psal neco o zakazanych dieselech?
6. 4. 2017 21:43
Re: hybrid
Francie - PARIS (Paříž).
7. 4. 2017 10:53
Re: hybrid
ale kdys teda jinak nedas, tak citace ze sprateleneho webu auto.cz "Se znečištěním již bojují také v Madridu, Paříži, Aténách či Mexiko City. Zde budou od roku 2025 zakázány osobní vozy a dodávky poháněné dieselovými agregáty."
Avatar - quicky
10. 4. 2017 12:46
Re: hybrid
to su teorie, ktore zatial nikto nechvalil. A duplom ked tato informacia pochadza od zdroja ako auto.cz
Avatar - quicky
10. 4. 2017 12:48
Re: hybrid
Stuttgarte nie je diesel nicim obmedzeny, bol som tam v sobotu. Staci mat zelenu plaketu, ktoru ma kazde moderne auto
6. 4. 2017 19:00
Re: hybrid
Ekonomicka otazka prevadzky a hybrid? Ten je aktualne len o nieco malo uspornejsi a stale neporovnatelne drahsi. Pri malych najazdoch absolutne nerentabilny, Ci sa to zmeni do par rokov je tazko otazne. Samotne automobilky sa nevedia rozhodnut ktorou cestou ist. Niektore idu elektromobilmi, dalsie vodikovou cestou a ktovie co pribudne dalej.

GPF filtre pre benziny su povinne od 9/2017 pre novo homologizovane modely a od 1/2018 pre vsetky predavane benziny.

Tu je problem v samotnej politike - V norsku ludi presviedcali ake su dizle ekologicke, preto si ich aj mnoho ludi kupilo a teraz po par rokoch zrazu uz nie su. Cely "dizlovy" problem sposobili v zasade politici, ked dizel tankuje lacnejsie palivo a este je aj uspornejsi. Ma svoje vyhody aj vyuzitie, ale do mesta nepatri, to sa ale tazko vysvetluje tomu, kto je presvedceny veriaci v TDI. Ale ani tomu sa necudujem - pri kupe noveho auta clovek zvazuje ci sa mu oplati priplatit za dizel a aku to bude mat navratnost. Pri jazdenom ten rozdiel nie je tak velky.
6. 4. 2017 19:09
Re: hybrid
to proto Toyote stoupaj prodeje hybtidu a klesaj prodeje dieselu, protoze je drazsi a neni ekenomicky vyhodnej? no nevim nevim

vodikovou cestou jde minimum automobilek a jen proto aby jim to zustalo jako moznost, velkoseriova vyroba vodikoveho auta je nesmysl protoze o to neni mezi zakazniky zajem, proste neni temer kde matankovat vodik
6. 4. 2017 19:25
Re: hybrid
Ake pohnutky maju ini ludia neviem, toyote klesaju predaje dizlov, lebo ziaden normalny dizel nemaju v ponuke a sami ich vyradzuju.
Kupoval som teraz auto a aj auris hybrid bol na zozname. Kym som v tom nejazdil a cosi viac nepozistoval. Ekonomicka navratnost pri mojom odhadovanom najazde by ma vychadzala na cca 5 rokov a to pri optimistickych porovnavaniach aj ich nizkej spotreby + nieco navyse, lebo papieru neverim.
Nasledne som v tom jazdil a zistil, ze aby som dosahoval tu pozadovanu nizku spotrebu, musel by som styl jazdy prakticky podriadit autu a jeho charakteristike a to nie som ochotny. V opacnom pripade ta spotreba az tak nizka nie je. Pre moje potreby a jazdenie hybrid nie je vhodny. Zatial.
6. 4. 2017 19:29
Re: hybrid
ty fakt resis u auta ekonomickou navratnost?
Avatar - _Karel_
6. 4. 2017 19:42
Re: hybrid
Ekonomickou návratnost pohonu, který za vyšší pořizovací cenu nabízí nižší spotřebu, řeší většina těch, kteří nad jeho koupí uvažují.
6. 4. 2017 19:46
Re: hybrid
ja resil vzdycky jenom to, jestli jsem ty penize za auto ochodnej dat nebo ne.
ze bych pocital jestli usetrim padika na kilometru na benzinu nebo nafte, to me nikdy ani nenapadlo
Avatar - _Karel_
6. 4. 2017 19:52
Re: hybrid
No seš holt obdivuhodný.
Chápu, že když kupuješ auto za tři výplaty, tak tě to nezajímá. Ale jsou lidi, co jim není úplně egál, jestli za rok projedou třeba o 50tis. víc nebo míň.
6. 4. 2017 20:08
Re: hybrid
karle, ja nemam vejplatu, ale prijem
a max 3 mesicni prijem za auto dam proto, ze jsem kvartalnim platcem DPH a v okamziku kdyz bych koupil auto drazsi nez vydelam za 3 mesice, financak by mi musel vracet DPH a to bych byl podezrelej.
7. 4. 2017 07:44
Re: hybrid
Nadmerný odpočet DPH neznamená že si automaticky podozrivý, maximálne ti spravia kontrolu a potom ti to vyplatia :-)
Avatar - white label
7. 4. 2017 22:51
Re: hybrid
Byl bys "podezřelý" pro finančák, a co jako..., pokud platíš dph jak máš, tak by se nestalo vůbec nic. Několikrát jsme kupovali auto za cca 2 mega s odpočtem a rozhodně 2 mega za 3 měsíce nevyděláváme. Přesto vše proběhlo v pohodě. V jednom případě chtěli auto vidět, tak se na něj přijeli podívat a to bylo vše.
8. 4. 2017 11:35
Re: hybrid
zabity dopoledne
to radsi pojedu na kolo nebo na lyze
6. 4. 2017 19:52
Re: hybrid
No vidis a ja nevidim zmysel priplacat za nieco, co sa mi bude vracat 5 rokov. To, ci som ochotny dat za auto tolko penazi nie je otazkou PHM, ale inych preferencii. Ak som ochotny dat za auto 500k Kc ~ 20k € tak pri vysokom rocnom najazde kludne dam o 2k € viac ak mam navratnost do 2 rokov za palivo. Ak sa mi to vracia viac ako 5 rokov, nebudem priplacat za podobne vykonny dizel a vezmem benzin a radsej tie prachy prejazdim.
6. 4. 2017 21:57
Re: hybrid
Ve chvíli, kdy si připlácíš za úspornější, ne výkonnější, motor, tak je vskutku dobré se zeptat, kdy se ti ta investice vrátí. Ať už se bavíme o LPG, CNG, hybridu nebo dieselu. Jinak můžeš "šetřit" dost draho. Asi se na takovou alternativu nebudeš dívat proto, že tě pálí několik desítek tisíc v kapse a nevíš, za co bys je vyhodil z okna.
6. 4. 2017 22:25
Re: hybrid
aby ses tim svým setrenim neprosetril k rakovine nebo astmatu
6. 4. 2017 23:51
Re: hybrid
>:D Šetřením. Ten se povedl. Sice moc peněženku nešetřím (protože auta pro mne nejsou jen dopravní prostředek, takže se nechovám ekonomicky; což ovšem neznamená, že o tom nepřemýšlím a občas si něco nespočítám, takový už prostě jsem), ale ani nemohu tvrdit, že bych šetřil životní prostředí. Nebo plíce spoluobčanů. Jinak bych byl pokrytec.

Je však zřejmé, že motivem k pořízení například motoru na LPG je úspora (alespoň z velké části). A pak je dobré vědět, jestli máš šanci něco uspořit. Nebo jen vyhodíš peníze z okna. Vybral sis trochu zvláštní věc k vymezení.
7. 4. 2017 00:17
Re: hybrid
když sem před x lety kupoval auto, volil jsem benzinovy 1.8tsi, i když se logicky nabizel 2.0tdi. benzin byl z 1/3 kvůli emisim (ja vim, primovstrik nejaky PM ma), z 1/3 ze to je tichej a prijemnej motor, a z 1/3 jako pojistka na to, ze kdyby se ceny benzinu vysvihly nahoru (v ty době byl litr za 40 a mluvilo se o rope za $200/barel), tak ze prejdu na LPG.
po case to LPG uplne padlo, jednak ze u tehle motoru je problém predelat na LPG, ale tak nejak me prestalo vadit, ze jezdim o něco draz ....
vlastne me to vadi, ale v souvislosti s tim zvyhodnovani nafty, jinak at klidne spotrebni dan na benzin zvednou, ale na maftu ma byt spotrebka o 10% na litru vyssi..
7. 4. 2017 01:21
Re: hybrid
A teď si vem, že třeba uvažuješ o Aurisu. Hybrid vypadá fajn, ale je tu také 1,6. Dokonce myslím nemá přímé vstřikování. Opravdu je tak špatná otázka, jestli se mi hybrid vyplatí? Je to obzvláště zajímavé, když chceš samočinnou převodovku (rozdíl se zmenší a v obou případech jde o CVT, tedy projev bude podobný).

Pro mne platí ten druhý důvod. Emise tolik neřeším. Do letadla klidně liji olovnatý benzín (potřebuji to vysoké oktanové číslo) a to je chuťovka. Emise a dohled nad nimi nechávám koňovi, má větší hlavu. Spíš budu řešit praktické dopady (jako regenerace DPF při předpokládaném využití). A přestavba na LPG (nebo CNG) mě neláká (o továrním by se dalo uvažovat, ale nemám na to nájezd). Ale zvuk, kultivovanost, na to slyším. A jsou tu další faktory. Spíš otravné nebo nepříjemné, radost nedělající. Jako že předváděčky se zážehovým motorem jsou v určitých segmentech mnohem hůře dostupné. Takže ztrácíš čas cestováním, nebo kupuješ zajíce v pytli. Nebo je od začátku celkem jasné, že si auto se zážehovým motorem bude hůř držet hodnotu. Nebo dojezd. Mohu si stokrát říkat, že je to psychologické, že ho (alespoň většinou) nepotřebuji, ale obzvláště se zmenšujícími se nádržemi mi chybí. Klidně bych bral 150 litrovou nádrž, kdyby byla za příplatek (jak říkám, benzínu máš příliš, jen když auto hoří). Pokud to není srdcovka, tak se člověk kolikrát chytá stébel, aby si zážehový motor před sebou obhájil. Nebo se na to vyprdne a nesnaží se předstírat racionalitu. Někdy je to příjemně jednoduché a žádný vznětový motor, který by mohl lákat na scestí, v nabídce ani není. V Octavii by mě diesel také moc nelákal, ale třeba v 5er? 30d, 40d, to jsou dobré motory.
7. 4. 2017 07:56
Re: hybrid
Spomeň si na svoje historické slinty o hľadaní dynamickej alternatívy a nevyťahuj tu na nás emisie a podobné slinty :-!
7. 4. 2017 08:11
Re: hybrid
Ak viem, ze jazdim castejsie v meste nebudem volit dizel. Ak mam vyssi rocny najazd, je pravdepodobne, ze ten najazd v meste nespravis - bude dizel vhodnejsi. Jedna vec je kupovat pocitovo z coho mas dobry pocit a ine je, ked do toho vyberu vlozis aj trochu rozumu a trochu ekonomickych prepoctov. Neznamena to, ze treba setrit za kazdu cenu a nech to stoji co to stoji, ale tam kde aj tych 500-600k Kc je peniaz, ktory celkom silno zamava rodinnym rozpoctom (auto kupujem len sukromne na sukromne ucely), je takato uvaha namieste.
Zobral som pri kupe auta benzin, lebo som si spocital, ze hoci bude prepocet na 100km o 1/3 horsi, tak ta dizlova uspora (vratane pravidelneho servisu) sa vyrovna az po nejakych 60-70k km (rocny najazd mam 12-15k).
Dalsi faktor - v EU su snahy obmedzit vjazdy dizlom a ktovie ci by som sa o tych 6-7 rokov kedy auto mam v plane predat, vobec toho dizla este zbavil a nebol to len kus nepredajneho srotu.
Hybrid je o tom istom + jediny dostupny bol v aurise a ten mi nevyhovoval z viacerych dovodov.
7. 4. 2017 07:54
Re: hybrid
LPG a CNG spôsobujú rakovinu, alebo astmu? To už skôr ten priamovstrekový benzín
7. 4. 2017 07:50
Re: hybrid
no me Auris nevyhovoval velikosti, ac kombik nizsi stredni tak byl pro me proste malej, s RX450h jsem jezdil i pri mem jizdnim stylu za prumer 8/100, tedy hodnotu na kterou se s podobne velkym SUV v nafte nedostanem jinde nez na okresce, jedine co jsem se naucil bylo vyuzivani rekuperace, a pruznejsi starty, nojo u hybridu se me osvedcilo ze pruznejsi start setril v prumeru palivo :-)

co je u Toyotackeho hybridu zasadni asi nejvic, je navratnost servisu, jejich hybridy se proste drzi na prvnich prickach spolehlivosti, a neni se cemu divit, je to asi 15 let proverene a jen s malyma upravama v case, vetsinou se prvnich 200 tisic km do tech aut servisne okolo motorizace nedava temer zadny peniz, teda krom te standardni predepsane udrzby, kdys si nechas poslat servisni naklady na prvnich 200 tisic km primo od Toyoty/Lexusu, tak zjistos ze oproti dieselove variante je ten zakladni servis na polovine ceny :-)
6. 4. 2017 21:47
Re: hybrid
Filtry výslovně povinné nebudou. Jen vstoupí v platnost nová emisní norma. A je to 9/2018, ne 1/2018.
7. 4. 2017 09:22
Re: hybrid
Hybrid nie sú len plug-in hybridy európskych značiek predávané ako luxusný tovar. Ak vezmem ako príklad menšieho auto na poskakovanie okolo mesta Yaris hybrid. Ten stojí 14000 EUR už v celkom slušnej výbave. Ak by som išiel len po cene, tak je to jasne. Ale ak budem hľadať konkurenciu, ktorá sa s reálnou spotrebou dostane do 4,5 a bude mať automat, tak veľa lacnejších aut nenájdem. Pripočítaj si k tomu, nejakú dotáciu, alebo daňové zvýhodnenie, ktoré je na západe bežné a zistíš, že návratnosť hybridu je vlastne celkom rýchla.
DPF budu povinne, len pre priamovstrekové benzíny.
6. 4. 2017 17:20
Dieselšrotovné
On i moderní turbobenzin má krouťák "vodspoda". Takže milovníci dieselů o moc nepřijdou... Možná o ten rachot a vibrace... Ale s tím se dá určitě žít >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barry Lyndon
6. 4. 2017 17:25
Re: Dieselšrotovné
jenže jim právě kvůli tomu rámusu připadá, že to líp jede...

Ale hlavně je čeká vysoce zdaněný benzin, to kolenovrti s návykem na "dotovanou" naftu nerozdýchají. Pravda je tu lpg a cng, ale to je zase ve městě jen těžko použitelné (garáže).
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:45
Re: Dieselšrotovné
Jo moderní turbobenzíny s přímým vstřikem hezky čadí. To si tedy pomůžeme. I ty hybridy čadí, jen se o tom moc nepíše protože si všichni myslí že nepřímé vstřiky nečadí.
Koupíme si všichni Tesly, budeme spokojeně bzučet a Elon Musk nás všechny bude řídit a bude to v poho.
Avatar - speedfred
6. 4. 2017 19:06
Re: Dieselšrotovné
no už ani moderné benzínové priamovstreky nie je šepot kvetín ako býval.
minule som dolieval vodu do ostrekovačov za chodu studeného motora a nestačil som sa divit to nítovaniu. Pravda je ale ,že v kabíne je celkom ticho a bez vibrácií. Ford 1.5EB
6. 4. 2017 17:23
EU
Takže ti samí, kteří tlačili diesely jako ekologický zázrak teď vedou boj o jejich faktický zákaz a tváří sr jako zachránci světa...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
6. 4. 2017 17:27
Re: EU
To je pravda. Tlačení dieselů kvůli CO2 byla šílenost, která se podepíše na zdraví evropského obyvatelstva... Teď jen hasí, co zvorali....
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:47
Re: EU
A jakou kravinu vymyslí zítra slavný Europarlament? A koho reprezentují? Oni se lidí ptali jetsli chtěj zrušit diesely a vytáhnout z jejich kapsy peníze za jiné auto? Neptali se - to dělá náš národní parlament také a specielně EU parlament v tomto neptaní vyniká.
6. 4. 2017 17:31
EU usiluje
...EU usiluje o likvidaci dieselových aut...

- obávám se že EU usiluje o likvidaci úplně všeho a především svých členů rep. jejich obyvatel. A docela se jí to i daří :-/
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:49
Re: EU usiluje
EU usiluje o likvidaci EU a tak všechny prudí že se jim to podaří. A pak se konečně přijde na to že jsou na pořadu dne mnohem důležitější věci.
Avatar - Cloner
6. 4. 2017 17:37
Stejně to všichni falšují
Nechápu to. :-| Všichni nařizují nějaké emisní limity, ale u těch diesel motorů je to nesplnitelné a automobilky to ví, tak to falšují protože nemají jinou možnost. VW byl bohužel první u koho na to přišli ;-\ tak to všechno spadlo na ně. Teď se zase zjistilo že Renault překročil až 3x limit a to už tak dělá prý 25 let, Fiat taky vypadá že falšuje. Proč asi? Protože prostě diesel motor je tak dělaný a není to hold motor, který by byl šetrný k životnímu prostředí, to od toho nikdo nemůže chtít přeci.
Vypadá to že budoucnost mají především před sebou hlavně elektromobily. ;-\
Rozbalit vlákno
12
6. 4. 2017 18:02
Re: Stejně to všichni falšují
Samozřejmě to všichni falšují, problém je ten, že vw se přiznalo.
Ja bych neměl problém koupit si elektromobil, když dojede 800km a nabitej bude za 10 minut proč ne. Stejně tak hybrid, dobrý systém, elektromotor vykrývá slabá místa motoru. Problém obou je vysoká cena. Nám by jako druhé auto stačilo třeba bmw i3, ale za necelých nebo celých (teď nevím) 900 tisíc si koupím daleko lepší auto s dojezdem vyšším nez 200km.
Diesely můžou nahrazovat a zakazovat az budou mit plnohodnotnou náhradu (jak technicky tak cenově)
Pro začátek by stačilo třeba dotovat náhradní filtry pevných částic, aby je lidi nekuchali ven, ale měniliza nové. A podobně.
O zakazování vjezdu do center mest s dieselovym autem, které prošlo emisema a splnuje všechny tehdejší normy a předpisy ani nemluvím. Ty auta, pokud projdou emisema a stk (legálně) by se měla nechat dožít.
6. 4. 2017 18:19
Re: Stejně to všichni falšují
ty ses blazen
to ti nestaci zvyhodnena nafta, ty chces jeste dotovat filtry?
co bude priste?
kdyz to limit neplni, tak to nebude jezdit. jednoduhy.
benzin limit plni bez problemu
6. 4. 2017 18:32
Re: Stejně to všichni falšují
Kolik přímovstřikových benzínů má FAP?
6. 4. 2017 18:33
Re: Stejně to všichni falšují
kolik jich neplni stavajici limit euro6b i v realu???
kolik dyzlu plni limity NOx v realu??
6. 4. 2017 19:06
Re: Stejně to všichni falšují
Za par mesiacov uz vsetky nove. Dan za nizku spotrebu a vykon pri lacnejsom palive je, ze sucasne obsahuje DPF. Ak to niekto vykucha, maju mu zobrat papiere od auta a nie dotovat. Kazdy pri kupe auta o tom vie a musi s tym ratat, ak to akceptuje je to jeho problem, ak to nechce akceptovat, nech si nekupuje dizel.
6. 4. 2017 20:57
Re: Stejně to všichni falšují
Mne je uplne jedno jestli je zvyhodnena nafta nebo ne. Jen píšu že by to bylo lepsi nez filtry vyndavat. A tvé tvrzeni ze kdyz to neplni tak to jezdit nebude, s tim souhlasím. Bohužel v reálným životě to tak nikdy nebude. Fixlovat se bude v tomhle oboru vždy.
Ja si koupil auto v nafte, protože jsem ho nesehnal v benzínu a kdyz se filtr odporoučí tak proste koupim novej. Bohužel tak jak já to má minimum lidi, protože filtr je drahej.
6. 4. 2017 22:11
Re: Stejně to všichni falšují
Tak dotace filtru má větší smysl. Protože podporuje žádoucí chování - výměnu filtru. Na druhou stranu si nemyslím, že je to potřeba. Zase tak drahé to není. Co je potřeba, jsou funkční STK.
6. 4. 2017 22:17
Re: Stejně to všichni falšují
jo, typickej kolenovrt se bude dozadovat dotace na nahradni dily aby ten jeho rakovinoment moh na silnici.
a co udelas s jedovatym oxidem dusiku?
tam zadna dotace nepomuze.
6. 4. 2017 22:25
Re: Stejně to všichni falšují
Skutečně mi přijde, že dotace filtru má větší smysl, když z toho benefituje společnost. Za předpokladu, že ty filtry mají dostatečný přínos. Oproti zvýhodňování nafty. Sice se s dotacemi moc nekamarádím, ale tohle je podle mne měřítko - přínos pro společnost.

Ne? A co šrotovné? Pokud si místo toho koupíš vyhovující auto. Ideálně asi žádné auto, ale to by byl problém implementovat.
6. 4. 2017 22:29
Re: Stejně to všichni falšují
dotace do filtru naftaku zadnej smysl nemá, protože tim se tim nezabavíš jedovatého NOx, s kterym ma problémy většina dyzlu i s euro6.
proc by se mel dotovat nejak vybranej nahradni dil, když se tim navíc dalších nebezpecnych emisi nezbavis?
to je nad moje chapani
6. 4. 2017 23:59
Re: Stejně to všichni falšují
1) Nenapsal jsem, že se mají dotovat. Naopak. Jen jsem napsal, že to má větší smysl než zvýhodňování nafty.

2) Napsal jsem něco o předpokladu, že mají dostatečný přínos. Netvrdím, že mají, ani jsem nikde nenapsal, co by bylo dostatečné.

3) Osobně považuji pevné částice za větší problém než NOx. Obzvláště, když se bavíme o motorech, které nebyly naladěny na provoz bez filtru. O kolik si myslíš, že v provozu překračují limity? S filtrem a bez filtru. Včetně regenerací.
7. 4. 2017 00:21
Re: Stejně to všichni falšují
3) to by me samotného zajímalo
kazdopadne euro4 bez filtru ma limit 5x vetsi nez euro5 s filtrem a euro3 10x.
takze si myslim, ze lepsi nez euro 4 to nebude.
a regenerace? to by se snad ani nemelo septat, ze když se vypaluje, tak z toho litaj saze
6. 4. 2017 17:37
Demokracie vítězí!
Mě se líbí, jak hezky občané spravují své věci pomocí zastupitelů. Například tohle je úplný paradox..
Podle mě je hlavní problém pro spousty lidí nákladní autodoprava.
Hluk, prach, karcinogeny z podvozku, pneumatik, výfuků, provoz těsně kolem oken jejich domů po nedořešených komunikacích, případně vozící b@rdel na skládky ovládaných mafiány (že, obyvatelé okolí velkých měst, včetně Prahy !?).
Ale né, lidi si odhlasují drakonická opatření na osobáky, což v překladu povede k tomu, že pro spoustu z nich se individální doprava prostě zdraží (pro některé nad limit).
To bude leckomu vyhovovat - nebude takový provoz a my bohatší budeme jezdit plynuleji.
:no:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - WinDiesel
6. 4. 2017 17:51
Re: Demokracie vítězí!
Jo a až ty osobáky nebude nikdo chtít protože budou o 200 000 dražší v průměru než dnes, tak potom nebudou fabriky mít co vyrábět, nezaměstnanost hezky vyskočí nad 10% a budeme řešit co s těmi lidmi, kam s nimi aby všichni nemuseli na sociálku.
6. 4. 2017 18:05
Re: Demokracie vítězí!
meles blbosti, jak vidno lidem vyzsi cena temer nevadi a prodeje stoupaji i pres stoupajici ceny aut ;-)
6. 4. 2017 18:57
Re: Demokracie vítězí!
proc by mely byt o 200 litru drazsi, kdyz benzinaky jsou vesmes levnejsi??
a kdyz odpadne cela jedna kategorie motoru - dyzly, tak naklady na vyvoj a vyrobu celkove spadnou dolu
6. 4. 2017 18:06
Re: Demokracie vítězí!
hele nevim jak dnes v Praze jiz neziju 4 mesice, ale v centru jsem moc kamionu teda nevidel a to jsem bydlel kousek od 5 kvetna, kamiony jsou max na jizni spojce, do centra nema kamionak duvod jezdit, co by tam jako delal?
6. 4. 2017 18:22
Re: Demokracie vítězí!
Měl jsem na mysli takovéhle nádhery, nejen v Praze a okolí: [odkaz]
6. 4. 2017 22:47
Re: Demokracie vítězí!
Jestli to nebude tím, že jsou po Praze zóny zákazu vjezdu nákladních automobilů. Dá se získat výjimka. Co by tam dělal? Třeba přivezl materiál na rekonstrukci střechy.
7. 4. 2017 07:42
Re: Demokracie vítězí!
myslim ze ani tomu nejzarytejsimu "ekologovi" nevadi obcasny nakladak ktery sic vyprodukuje vic skodlivin, ale preveze zaroven X set nasobne vice nakladu, navic ty novejsi nakladaky maj dnes prisnejsi emisni limity nez osobaky
7. 4. 2017 13:05
Re: Demokracie vítězí!
Pointou bylo vytlačení těch aut na "okruh." Nebyl to totiž občasný náklaďák. První zónu udělali myslím už v 60. letech.
Avatar - Kuban
12. 4. 2017 10:11
Re: Demokracie vítězí!
víš, ono to má určitou logiku.... Kamiony jezdí především mimo město, ovšem ve městeě jsou auta všude.... a když je každé druhé dízl, máme tady prostě problém který obtěžuje většinu obyvatel, neb lidé se shlukují především ve městech... stoupni si ve meste k silnici a napočítej mi kolik aut kolem tebe projede a kolik kamionu.....

Takže bohužel, osobní auta jsou hlavní problém znecisteni ovzdusí, co se tyce dopravy ve mestech.
6. 4. 2017 18:07
rikam vam to tady uz 5 let
vy ruzni windyyzloveee, aaadoveee, lojzovee a podobni :-)
jeste zvednou tu spotrebni dan na naftu aspon o 5 korun
v GB je vyssi skoro dvojnasobne
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hittman
6. 4. 2017 21:42
Re: rikam vam to tady uz 5 let
Kdyby zdanili blbost, jdeš o žebrácké holi a jsi v exekuci...
6. 4. 2017 22:09
Re: rikam vam to tady uz 5 let
spousta geniu skoncila o zebracky holi, s vypalenejma ocima nebo na hranici.
vyvoj mi kazdopadne dava za pravdu.

ted v tv porad o dyzlech.
ve stuttgatu zakaz vjezdu dyzlu do euro5 vcetne (auta vyrobeny az do roku 2015) v dobe zhorseneho ovzdusi od pristiho roku, o zakazu benzinu se nemluvi ani v souvislosti s euro1, tedy s 25 letymi klumpry.
a nejspis se pripoji ostatni velka nemecka mesta a ani naftova euro6 nema vjezd jisty.

50% emisi v EU ma na svedomi automobilova doprava a z toho 80% dyzly.
takze dyzly se podileji na emisich v EU z 40% a benziny na 10%.
jeste cekam na zvednuti spotrebni dane na naftu aby sa naftak nevyplatil ani ve velkym SUV...
zapis si to za ucho
ty ucho
Avatar - Lojza11
6. 4. 2017 22:59
Re: rikam vam to tady uz 5 let
mne se libi, jaky si manipulator. Napises ve Velke Britanii je dan na naftu dvojnasobna coz je pravda, ale uz nenapises ze GB ma prumerny plat 75 000,-Kc nebo ze je plno zapadnich statu v EU, kde je spotrebni dan na naftu nizsi nez v CR. Chocolousek vola, zavolej mu budes ho potrebovat zelena hlavo. Bez se privazat retezy na Sumavu ke stromu a tam budes spokojeny, nebudes dychat zadny smrady, nedostanes astma a uz vubec ne rakovinu plic, tak vas to ucili v hnuti Duha.
Avatar - twistedTSD
6. 4. 2017 23:21
Re: rikam vam to tady uz 5 let
Hlavně je UK prototypem státu, který ujel na vlně CO2 šílenství. A tedy CO2-friendly dieselů.
6. 4. 2017 23:31
Re: rikam vam to tady uz 5 let
jj, to byl důsledek pseudo-eko-silencu
Avatar - Beefcake
7. 4. 2017 00:49
Re: rikam vam to tady uz 5 let
Ano, vlastne vsetci boli ovplyvneni vylucne tymto, aj ti, co si nechaju vrtat koleno pre par usetrenych drobnych na spotrebe :-)
6. 4. 2017 23:27
Re: rikam vam to tady uz 5 let
to bys ale pak lojzo moh chtit, abychom ropu nakupovali ne za soucasnych cca $50 za barel, ale jen za $17, nebo aby ten passat co v nemecku stoji 30tisEcek, aby u nas byl za 270tis korun (prave ted 266280kc)....
ne ze by se me to nelibilo, ale sam musis citit, ze to je blbost a ze za tyhle penize nam to nikdo nikdy neproda. to je dusledek 40 lety komunisticky devastace.
slovy jary cimrmana: "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat."

a k te spotrebni dani. princip je jasny. v GB je spotrebni dan na benzin nizsi nez na naftu, takze nafta tam neni zvyhodnovana jako v ostatnich zemich EU. v GB jim uz asi vic zalezi na tom co dychaji.
uvidíme, jak rychle to prijde k nam
6. 4. 2017 18:15
EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve, než
Tak to se Áda oběsí 8-s
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Beefcake
6. 4. 2017 21:30
Re: EU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve,
Rendlik dostane vynimku.
6. 4. 2017 18:41
Nafta
Já proti naftě nic nemám. Když nejezdí ve městě lidem pod okny a když je v dobrém stavu a nemá vymontovaný DPF. Sám mám naftu na dlouhé cesty. Na ježdění po městě mám i3.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
6. 4. 2017 21:30
click click
Taky clickbait nadpis si strcte do zadele. Alebo ze by aj redakcii bolo jasne, ze najvacsi pruser budu predsa len v realnej prevadzke sadzomety aj ked to nariadenie sa tyka vsetkych aut ? Aspon sa prejde na mocovinu.
Zeby to citili podla debaty aj najvacsi obhajcovia dizlov ?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
7. 4. 2017 00:20
Diesely nezmizí
Protože mají větší energetickou účinnost, než tragicky zastaralé zážehové motory. :-!
Rozbalit vlákno
0
7. 4. 2017 10:53
My jsem taky v Unii, ne jenom Zapad.
Furt jenom vrtaji do novych dieselu, ktere i kdyz nemaji SCR, jsou na mile daleko od starych ropaku z 90tych let a nikdo neresi, ze se tady kuchaji DPF a zaslepuji EGR.
Nekde na Zapde je to ok, tam maji vsichni auta nova, ale vsechny ty stare ropaky bez DPF, se vozi sem a i kdyz to DPF ma, tak jde hned pryc a nikdo toto neresi.
Rozbalit vlákno
4
7. 4. 2017 11:30
Re: My jsem taky v Unii, ne jenom Zapad.
ja mam pocit, ze vykuchany filtry se snad resit konecne zacinaj.
problém je s tema, co filtry legalne nemaj, a takovy auta se sem z nemecka bude vozit v ještě vetsi mire, protože jde o auta ještě i z roku 2010, tedy mladsi, nez je prumerny stari dovazenych ojetin.
kazdopadne je na miste udelat nejaky opatreni, aby se sem takovyhle auta nevozily
Avatar - Barry Lyndon
7. 4. 2017 12:04
Re: My jsem taky v Unii, ne jenom Zapad.
je otázka, jestli bude vůbec nějaká (politická) vůle. Zabedněnost české populace je v tomto neskutečná... (kupní síla nízká a nad novou zážehovou Fabií holt vyhrává ojetý Passat TDI s vykuchaným filtrem)
8. 4. 2017 23:28
Re: My jsem taky v Unii, ne jenom Zapad.
To co jste napsal, je smutná pravda. :-(
7. 4. 2017 22:01
Re: My jsem taky v Unii, ne jenom Zapad.
Týmto by som si moc istý nebol, práve veľká časť z dovozu DPF má skrz vjazd do nízkoemisných zón a podobne. Problém je , že vykuchaný býva až tu a legálne to nie je, resp. nemalo by to tak byť. .
7. 4. 2017 12:22
Netreba likvidovat
Bohate by stacilo srovnat zdaneni benzinu a nafty. To je pricina popularity osobnich dieselu v Evrope a duvod, proc se ve svete neujaly. Tak by snad bylo lepsi resit priconu a ne nasledky, ty se pak srovnaji samy. Kdyz si lide zblbli usporou paliva nebudou kupovat dvoulitrove diesely do mesta, nebude potreba ani nizkoemisnich zon.

Jinak co se tyce DPF, jsem zvedavy, kdy se objevi obri afera, pri ktere se zjisti, co ty auta vyprodukuji pri vypalovani DPF >:D A zas se vratime k atmosferickym neprimovstrikovym benzinum
Rozbalit vlákno
5
7. 4. 2017 22:03
Re: Netreba likvidovat
Posledná veta je labutia pieseň a keď už riešime vypaľovanie dpf, tak porozmýšlajme ako to bude vyzerať pri vypaľovaní dpf u benziňákov, ktoré nás čaká už čoskoro ;-)
Avatar - Beefcake
7. 4. 2017 23:53
Re: Netreba likvidovat
Ako by to malo vyzerat ? Ziadne nutene regeneracie, bude sa to diat priebezne a filter bude ovela lacnejsi.
8. 4. 2017 00:04
Re: Netreba likvidovat
Máš nejaké seriózne informácie?
Avatar - Beefcake
8. 4. 2017 13:04
Re: Netreba likvidovat
Tu mas vypocet vyrobnych nakladov GPF : [odkaz] - je to podrobne v PDFku. Tam su aj dalsie detaily, napr. "Regeneration similarly would be unnecessary, since the gasoline engine would do this continuously." .

Toto vypada byt mocny dokument, este som ho ale necital : [odkaz] . Neriesia tam GDI, ale zobrali to fakt detailne.

Nieco novsie, tiez detailne, o GPF [odkaz] . V tom dokumente je zaujimave, ze tam snazia vyratat aj nutnost aktivnej regeneracie a riesia tam aj ine dosledky, ako vplyv na spotrebu a podobne.

Tych info je viac, ale nechce sa mi teraz hladat.
Avatar - Beefcake
12. 4. 2017 18:04
Re: Netreba likvidovat
Minuskar si asi nevie otvorit PDF :-)
8. 7. 2017 13:23
A jak asi vyřeší EU kamiony?
Na "genitální" moudra EU si nikdy nezvyknu. Když tak houfně vymýšlí downsizing, konec dieselů, tak se musím ptát jak to vyřeší u kamiónů, kterých už jezdí skoro stejné množství jak osobáků. Když jsem se díval na parametry velkých výrobců kamiónů, tak obsah motorů se pohybuje mezi 11 až 13 litry. Žádný downsizing!! A nic jiného než diesely se nevyrábí.
Rozbalit vlákno
0