Euro NCAP 2009:  Citroën C3 – Čtyři hvězdy díky nedostatečnému nasazení stabilizačního systému

Euro NCAP 2009: Citroën C3 – Čtyři hvězdy díky nedostatečnému nasazení stabilizačního systému

 
 

Druhá generace Citroënu C3 v nárazových testech Euro NCAP získala v celkovém hodnocení 4 hvězdy, díky nedostatečnému nasazení systému ESC. Rezervy jsou v ochraně hrudníku při nárazu na kůl, ochraně krční páteře a v ochraně chodců.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v srpnu 2009, absolvoval model Citroën C3 1,4 HDI s karoserií pětidveřový hatchback o hmotnosti 1065 kg a v provedení s levostranným řízením. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy sloužící zároveň i jako hlavové. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíců instalována (uchycena pomocí bezpečnostního pásu) sedačka Britax Romer Baby Safe proti směru jízdy a pro figurínu 36 měsíců věku byla použita sedačka Römer Duo Plus upevněná pomocí úchytů ISOFIX a popruhu Top Tether.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní. Hodnoty veličin naměřené zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehenních kostí cestujících vpředu a to i přesto, že vůz nemá ve výbavě kolenní airbag řidiče. Výrobce byl navíc schopen prokázat, že stejná míra poskytované ochrany je zaručena pro cestující různých velikostních skupin a v různých pozicích sezení.

 [555×192]

Při bočním nárazu získal vůz maximum bodů za dobrou úroveň ochrany všech partií těla. Při destruktivnějším nárazu na kůl se projevila slabá ochrana žeber, přičemž ostatní oblasti byly hodnoceny jako dobré. Sedadlo a opěrka hlavy poskytuje jen slabou míru ochrany krční páteře při nárazech zezadu. Ani v jednom ze tří provedených testů nebyly uděleny žádné body.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,490%8100%6,581%0,923%3083%

Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy starší z figurín při čelním nárazu nebyl nadlimitní a při bočním nárazu ochránily dětské zádržné systémy hlavy obou figurín dobře.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a na jeho sedadle použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči bohužel nebyla dostatečně jasná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční9,579%4100%2100%323%--
36 měsíční11,697%4100%2100%--
Ochrana dětí-3674%

Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získává Citroën C3 maximum bodů. Ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty je špatná a vůz nezískal ani bod. Pokud jde o oblast kapoty, je míra ochrany v oblastech s největší pravděpodobností dopadu hlavy dítěte hodnocena jako mezní až nedostatečná a v oblastech s největší pravděpodobností kontaktu s hlavou dospělého je převážně hodnocena jako nedostatečná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců5,824%00%6100%1233%

Asistenční systémy
Stabilizační systém (ESC) je k dispozici jako součást mimořádné výbavy u některých variant modelové řady, ale neočekává se, že by počet prodaných vozů s tímto systémem dosáhl dostatečného počtu pro udělení bodů podle metodiky Euro NCAP. V případě omezovače rychlosti (nastavitelný řidičem) se předpokládá, že bude součástí standardní výbavy většiny prodaných vozů, přičemž jako mimořádná výbava je k dispozici pro všechny varianty v modelové řadě. Připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce jsou standardní výbavou.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,880%00%267%340%

Celkový výsledek: 4 hvězdy
Citroën C3 podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získal v celkovém hodnocení 4 hvězdy díky skutečnosti, že nedisponuje systémem ESC v dostatečném počtu vozů. Vůz nabízí velice dobrou úroveň ochrany dospělých cestujících. Slabinami v této kategorii jsou ochrana hrudníku ohodnocená jako slabá při nárazu na kůl a slabá úroveň ochrany krční páteře při nárazech zezadu. Děti jsou spolehlivě ochráněné. Oblast, kde se dá ještě mnohé zlepšit je ochrana chodců.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3083%3674%1233%340%67%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4286%1541%571%78%
Počet hvězd* * * * *

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Citroën C3 (2009)
Spolupracujeme s TipCars.com
Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více

Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního…

Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim

Americké akcie dnes posílily díky dobrým hospodářským…

Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky

Dvoudenní protest vyhlásila opozice proti vytvoření…

Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk

Od summitu G20 v Hamburku uplynuly skoro tři týdny. Akci…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Citroën Euro NCAP Malé vozy Video

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Ojetý Citroën C3 2. generace (A51): Styl nezměnil, kvalitu zvýšil Ojetý Citroën C3 2. generace (A51): Styl nezměnil, kvalitu zvýšil

Druhá generace kulaté C3 vyjela na sklonku roku 2009. S…

Citroën testuje C3 WRC ve Finsku (nové foto) Citroën testuje C3 WRC ve Finsku (nové foto)

Citroën Racing se po jihu Francie a Portugalsku vydal v…

 



 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna. Únava dožene snad každého

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna.…

Také středeční počasí bude připomínat spíše podzim než dny tzv. annenského tepla, které mají být podle pranostik…

 

iSport.cz

Krmenčík: Měli jsme si výhru pohlídat, snad bude Rumuny v Plzni čekat peklo

Krmenčík: Měli jsme si výhru pohlídat, snad bude…

Zpracoval si míč, odstavil obránce a prásk! Míč rozvlnil síť a Viktoria Plzeň po trefě Michaela Krmenčíka…

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla z vývoje zaražená

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla…

Být po výhře zklamaný? Někdy to tak prostě je. Trenér Slavie Jaroslav Šilhavý po utkání 3. předkola Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří rapper Řezník?

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří…

„Udavač z Těšína“ má nového politického oblíbence. Nechal se vyfotit s panem Okamurou a vstoupil tím do reálné…