Euro NCAP 2009:  Citroën C3 – Čtyři hvězdy díky nedostatečnému nasazení stabilizačního systému

Euro NCAP 2009: Citroën C3 – Čtyři hvězdy díky nedostatečnému nasazení stabilizačního systému

 
 

Druhá generace Citroënu C3 v nárazových testech Euro NCAP získala v celkovém hodnocení 4 hvězdy, díky nedostatečnému nasazení systému ESC. Rezervy jsou v ochraně hrudníku při nárazu na kůl, ochraně krční páteře a v ochraně chodců.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v srpnu 2009, absolvoval model Citroën C3 1,4 HDI s karoserií pětidveřový hatchback o hmotnosti 1065 kg a v provedení s levostranným řízením. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy sloužící zároveň i jako hlavové. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíců instalována (uchycena pomocí bezpečnostního pásu) sedačka Britax Romer Baby Safe proti směru jízdy a pro figurínu 36 měsíců věku byla použita sedačka Römer Duo Plus upevněná pomocí úchytů ISOFIX a popruhu Top Tether.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní. Hodnoty veličin naměřené zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehenních kostí cestujících vpředu a to i přesto, že vůz nemá ve výbavě kolenní airbag řidiče. Výrobce byl navíc schopen prokázat, že stejná míra poskytované ochrany je zaručena pro cestující různých velikostních skupin a v různých pozicích sezení.

 [555×192]

Při bočním nárazu získal vůz maximum bodů za dobrou úroveň ochrany všech partií těla. Při destruktivnějším nárazu na kůl se projevila slabá ochrana žeber, přičemž ostatní oblasti byly hodnoceny jako dobré. Sedadlo a opěrka hlavy poskytuje jen slabou míru ochrany krční páteře při nárazech zezadu. Ani v jednom ze tří provedených testů nebyly uděleny žádné body.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,490%8100%6,581%0,923%3083%

Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy starší z figurín při čelním nárazu nebyl nadlimitní a při bočním nárazu ochránily dětské zádržné systémy hlavy obou figurín dobře.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a na jeho sedadle použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči bohužel nebyla dostatečně jasná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční9,579%4100%2100%323%--
36 měsíční11,697%4100%2100%--
Ochrana dětí-3674%

Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získává Citroën C3 maximum bodů. Ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty je špatná a vůz nezískal ani bod. Pokud jde o oblast kapoty, je míra ochrany v oblastech s největší pravděpodobností dopadu hlavy dítěte hodnocena jako mezní až nedostatečná a v oblastech s největší pravděpodobností kontaktu s hlavou dospělého je převážně hodnocena jako nedostatečná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců5,824%00%6100%1233%

Asistenční systémy
Stabilizační systém (ESC) je k dispozici jako součást mimořádné výbavy u některých variant modelové řady, ale neočekává se, že by počet prodaných vozů s tímto systémem dosáhl dostatečného počtu pro udělení bodů podle metodiky Euro NCAP. V případě omezovače rychlosti (nastavitelný řidičem) se předpokládá, že bude součástí standardní výbavy většiny prodaných vozů, přičemž jako mimořádná výbava je k dispozici pro všechny varianty v modelové řadě. Připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce jsou standardní výbavou.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,880%00%267%340%

Celkový výsledek: 4 hvězdy
Citroën C3 podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získal v celkovém hodnocení 4 hvězdy díky skutečnosti, že nedisponuje systémem ESC v dostatečném počtu vozů. Vůz nabízí velice dobrou úroveň ochrany dospělých cestujících. Slabinami v této kategorii jsou ochrana hrudníku ohodnocená jako slabá při nárazu na kůl a slabá úroveň ochrany krční páteře při nárazech zezadu. Děti jsou spolehlivě ochráněné. Oblast, kde se dá ještě mnohé zlepšit je ochrana chodců.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3083%3674%1233%340%67%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4286%1541%571%78%
Počet hvězd* * * * *

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Citroën C3 (2009)
Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Citroën Euro NCAP Malé vozy Video

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Ojetý Citroën C3 2. generace (A51): Styl nezměnil, kvalitu zvýšil Ojetý Citroën C3 2. generace (A51): Styl nezměnil, kvalitu zvýšil

Druhá generace kulaté C3 vyjela na sklonku roku 2009. S…

Citroën testuje C3 WRC ve Finsku (nové foto) Citroën testuje C3 WRC ve Finsku (nové foto)

Citroën Racing se po jihu Francie a Portugalsku vydal v…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…