Euro NCAP 2009:  Citroën C3 – Čtyři hvězdy díky nedostatečnému nasazení stabilizačního systému

Euro NCAP 2009: Citroën C3 – Čtyři hvězdy díky nedostatečnému nasazení stabilizačního systému

 
 

Druhá generace Citroënu C3 v nárazových testech Euro NCAP získala v celkovém hodnocení 4 hvězdy, díky nedostatečnému nasazení systému ESC. Rezervy jsou v ochraně hrudníku při nárazu na kůl, ochraně krční páteře a v ochraně chodců.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v srpnu 2009, absolvoval model Citroën C3 1,4 HDI s karoserií pětidveřový hatchback o hmotnosti 1065 kg a v provedení s levostranným řízením. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy sloužící zároveň i jako hlavové. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíců instalována (uchycena pomocí bezpečnostního pásu) sedačka Britax Romer Baby Safe proti směru jízdy a pro figurínu 36 měsíců věku byla použita sedačka Römer Duo Plus upevněná pomocí úchytů ISOFIX a popruhu Top Tether.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní. Hodnoty veličin naměřené zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehenních kostí cestujících vpředu a to i přesto, že vůz nemá ve výbavě kolenní airbag řidiče. Výrobce byl navíc schopen prokázat, že stejná míra poskytované ochrany je zaručena pro cestující různých velikostních skupin a v různých pozicích sezení.

 [555×192]

Při bočním nárazu získal vůz maximum bodů za dobrou úroveň ochrany všech partií těla. Při destruktivnějším nárazu na kůl se projevila slabá ochrana žeber, přičemž ostatní oblasti byly hodnoceny jako dobré. Sedadlo a opěrka hlavy poskytuje jen slabou míru ochrany krční páteře při nárazech zezadu. Ani v jednom ze tří provedených testů nebyly uděleny žádné body.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,490%8100%6,581%0,923%3083%

Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy starší z figurín při čelním nárazu nebyl nadlimitní a při bočním nárazu ochránily dětské zádržné systémy hlavy obou figurín dobře.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a na jeho sedadle použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči bohužel nebyla dostatečně jasná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční9,579%4100%2100%323%--
36 měsíční11,697%4100%2100%--
Ochrana dětí-3674%

Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získává Citroën C3 maximum bodů. Ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty je špatná a vůz nezískal ani bod. Pokud jde o oblast kapoty, je míra ochrany v oblastech s největší pravděpodobností dopadu hlavy dítěte hodnocena jako mezní až nedostatečná a v oblastech s největší pravděpodobností kontaktu s hlavou dospělého je převážně hodnocena jako nedostatečná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců5,824%00%6100%1233%

Asistenční systémy
Stabilizační systém (ESC) je k dispozici jako součást mimořádné výbavy u některých variant modelové řady, ale neočekává se, že by počet prodaných vozů s tímto systémem dosáhl dostatečného počtu pro udělení bodů podle metodiky Euro NCAP. V případě omezovače rychlosti (nastavitelný řidičem) se předpokládá, že bude součástí standardní výbavy většiny prodaných vozů, přičemž jako mimořádná výbava je k dispozici pro všechny varianty v modelové řadě. Připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce jsou standardní výbavou.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,880%00%267%340%

Celkový výsledek: 4 hvězdy
Citroën C3 podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získal v celkovém hodnocení 4 hvězdy díky skutečnosti, že nedisponuje systémem ESC v dostatečném počtu vozů. Vůz nabízí velice dobrou úroveň ochrany dospělých cestujících. Slabinami v této kategorii jsou ochrana hrudníku ohodnocená jako slabá při nárazu na kůl a slabá úroveň ochrany krční páteře při nárazech zezadu. Děti jsou spolehlivě ochráněné. Oblast, kde se dá ještě mnohé zlepšit je ochrana chodců.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3083%3674%1233%340%67%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4286%1541%571%78%
Počet hvězd* * * * *

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Citroën C3 (2009)
Spolupracujeme s TipCars.com
Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Citroën Euro NCAP Malé vozy Video

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



Ojetý Citroën C3 2. generace (A51): Styl nezměnil, kvalitu zvýšil Ojetý Citroën C3 2. generace (A51): Styl nezměnil, kvalitu zvýšil

Druhá generace kulaté C3 vyjela na sklonku roku 2009. S…

Citroën testuje C3 WRC ve Finsku (nové foto) Citroën testuje C3 WRC ve Finsku (nové foto)

Citroën Racing se po jihu Francie a Portugalsku vydal v…

 



 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Včera

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent. Zeman a lídři řeší, co dál

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent.…

Poslance si v první den voleb přišly vybrat více než dvě pětiny voličů. Zájem je podle mnoha volebních komisařů…

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…