Euro NCAP 2009:  Citroën C3 – Čtyři hvězdy díky nedostatečnému nasazení stabilizačního systému

Euro NCAP 2009: Citroën C3 – Čtyři hvězdy díky nedostatečnému nasazení stabilizačního systému

 
 

Druhá generace Citroënu C3 v nárazových testech Euro NCAP získala v celkovém hodnocení 4 hvězdy, díky nedostatečnému nasazení systému ESC. Rezervy jsou v ochraně hrudníku při nárazu na kůl, ochraně krční páteře a v ochraně chodců.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v srpnu 2009, absolvoval model Citroën C3 1,4 HDI s karoserií pětidveřový hatchback o hmotnosti 1065 kg a v provedení s levostranným řízením. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy sloužící zároveň i jako hlavové. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíců instalována (uchycena pomocí bezpečnostního pásu) sedačka Britax Romer Baby Safe proti směru jízdy a pro figurínu 36 měsíců věku byla použita sedačka Römer Duo Plus upevněná pomocí úchytů ISOFIX a popruhu Top Tether.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní. Hodnoty veličin naměřené zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehenních kostí cestujících vpředu a to i přesto, že vůz nemá ve výbavě kolenní airbag řidiče. Výrobce byl navíc schopen prokázat, že stejná míra poskytované ochrany je zaručena pro cestující různých velikostních skupin a v různých pozicích sezení.

 [555×192]

Při bočním nárazu získal vůz maximum bodů za dobrou úroveň ochrany všech partií těla. Při destruktivnějším nárazu na kůl se projevila slabá ochrana žeber, přičemž ostatní oblasti byly hodnoceny jako dobré. Sedadlo a opěrka hlavy poskytuje jen slabou míru ochrany krční páteře při nárazech zezadu. Ani v jednom ze tří provedených testů nebyly uděleny žádné body.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,490%8100%6,581%0,923%3083%

Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy starší z figurín při čelním nárazu nebyl nadlimitní a při bočním nárazu ochránily dětské zádržné systémy hlavy obou figurín dobře.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a na jeho sedadle použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči bohužel nebyla dostatečně jasná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční9,579%4100%2100%323%--
36 měsíční11,697%4100%2100%--
Ochrana dětí-3674%

Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získává Citroën C3 maximum bodů. Ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty je špatná a vůz nezískal ani bod. Pokud jde o oblast kapoty, je míra ochrany v oblastech s největší pravděpodobností dopadu hlavy dítěte hodnocena jako mezní až nedostatečná a v oblastech s největší pravděpodobností kontaktu s hlavou dospělého je převážně hodnocena jako nedostatečná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců5,824%00%6100%1233%

Asistenční systémy
Stabilizační systém (ESC) je k dispozici jako součást mimořádné výbavy u některých variant modelové řady, ale neočekává se, že by počet prodaných vozů s tímto systémem dosáhl dostatečného počtu pro udělení bodů podle metodiky Euro NCAP. V případě omezovače rychlosti (nastavitelný řidičem) se předpokládá, že bude součástí standardní výbavy většiny prodaných vozů, přičemž jako mimořádná výbava je k dispozici pro všechny varianty v modelové řadě. Připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce jsou standardní výbavou.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,880%00%267%340%

Celkový výsledek: 4 hvězdy
Citroën C3 podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získal v celkovém hodnocení 4 hvězdy díky skutečnosti, že nedisponuje systémem ESC v dostatečném počtu vozů. Vůz nabízí velice dobrou úroveň ochrany dospělých cestujících. Slabinami v této kategorii jsou ochrana hrudníku ohodnocená jako slabá při nárazu na kůl a slabá úroveň ochrany krční páteře při nárazech zezadu. Děti jsou spolehlivě ochráněné. Oblast, kde se dá ještě mnohé zlepšit je ochrana chodců.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3083%3674%1233%340%67%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4286%1541%571%78%
Počet hvězd* * * * *

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Citroën C3 (2009)
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty

Za další posílení bezpečnostních opatření v oblasti…

Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela

Novou zakázku na pět tisíc bot za více než čtyři miliony…

Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy

Světovému ekonomickému fóru budou poprvé v historii plně…

Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi

Ještě letos začne v území mezi Vltavou a Berounkou na jih…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Citroën Euro NCAP Malé vozy Video

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

 



Ojetý Citroën C3 2. generace (A51): Styl nezměnil, kvalitu zvýšil Ojetý Citroën C3 2. generace (A51): Styl nezměnil, kvalitu zvýšil

Druhá generace kulaté C3 vyjela na sklonku roku 2009. S…

Citroën testuje C3 WRC ve Finsku (nové foto) Citroën testuje C3 WRC ve Finsku (nové foto)

Citroën Racing se po jihu Francie a Portugalsku vydal v…

 



 
Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Včera

Český trucker Martin Kolomý z týmu Tatra Buggyra Racing obsadil druhé místo ve dvanácté etapě 40. ročníku Rallye Dakar. K neuvěřitelné situaci došlo v průběžném pořadí kategorie kamionů.




Blesk.cz

Zavřený Libeňský most: Čeká Prahu dopravní kolaps? Podívejte se, kudy povede objížďka pro řidiče a MHD

Zavřený Libeňský most: Čeká Prahu dopravní kolaps?…

V noci na 19. ledna Praha uzavře Libeňský most, který je v havarijním stavu. Řidiči a MHD na něj nebudou moci…

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích spřežení i překvapivé pokusy

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností opakování referenda o odchodu z EU

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností…

Jeden z hlasatelů brexitu, europoslanec Nigel Farage se obává, že hlasování pro brexit by mohlo být zrušeno,…

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici, mluvčí informaci potvrdil

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici,…

Prezident Miloš Zeman se v úterý podrobil malému zákroku, jeho příčinou byl drobný zánět. ČTK to dnes řekl…