Euro NCAP 2009:  Honda Civic – Po dvou čtyřhvězdičkových výsledcích konečně 5 hvězd

Euro NCAP 2009: Honda Civic – Po dvou čtyřhvězdičkových výsledcích konečně 5 hvězd

 
 

Honda Civic, která podle staré metodiky v roce 2007 obdržela za ochranu dospělých cestujících 4 hvězdy, se podle nové metodiky posunuje do pětihvězdičkové kategorie.

Honda Civic s „mimozemským“ designem prošla nárazovými testy Euro NCAP poprvé v roce 2006 a dle staré metodiky získala 4 hvězdy za ochranu dospělých cestujících. V roce 2007 proběhl test po upgradu prvků bezpečnostní výbavy znovu.

Civic obdržel opět pouze 4 hvězdy za ochranu dospělých i když v jednotlivých typech nárazu došlo oproti roku 2006 k mírnému zlepšení. Nyní se výsledky testu 2007 aktualizovaly dle nové metodiky hodnocení a i když je to možná trochu paradoxní, Honda Civic získala 5 hvězd.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v roce 2007 s následným přepočtem dle metodiky 2009, absolvoval model Honda Civic s pravostranným řízením, s karoserií pětidvéřový hatchback o hmotnosti 1251 kg. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, dvoustupňový čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíců věku použita sedačka Britax-Römer BabySafe ISOFIX Plus, která byla instalována proti směru jízdy. Pro figurínu 36 měsíců se nainstalovala sedačka Britax-Römer Duo Plus ISOFIX s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Výrobce v modelovém roce 2008 modifikoval bezpečnostní systém vozu Civic. Změnilo se časování u předepínačů bezpečnostních pásů a původní airbagy řidiče a spolujezdce nahradily nové moderní dvoustupňové airbagy, které se naplňují s ohledem na intenzitu nárazu a velikost cestujícího. Přesto se při čelním nárazu airbag řidiče nenaplnil dostatečně na to, aby zabránil kontaktu hlavy řidiče s volantem.

Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní. Konstrukce přístrojové desky představuje riziko vzniku poranění řidičových stehen.

 [555×192]

Vůz byl také vybaven objemnějším bočním airbagem. Stlačení žeber bylo při bočním nárazu menší a přineslo bod navíc oproti stavu z roku 2006. Při nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena známkou slabá.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu byla hodnocena známkou mezní.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých11,974%7,796%6,683%2,358%2879%

Ochrana dětí
Od roku 2009 dealeři Honda nenabízí odpojení airbagu spolujezdce. Proto se u vozů modelového roku 2009 nedoporučuje používání dětské sedačky proti směru jízdy na sedadle spolujezdce. Varovný štítek, který na tuto skutečnost poukazuje, je zcela v souladu s požadavky Euro NCAP, což u většiny zkoušených vozů není splněno. Naproti tomu nebyla přítomnost úchytů typu ISOFIX na zadních vnějších sedadlech zřetelně označena.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční1192%4100%2100%538%--
36 měsíční9,378%4100%2100%--
Ochrana dětí-3776%
Ochrana chodců
Honda neprovedla žádné konstrukční úpravy, které by vedly ke zhoršení ochrany chodců oproti stavu z roku 2006. Proto byly výsledky převzaty. Za ochranu nohou v oblasti nárazníku a přední hrany kapoty získává Civic maximum bodů. Ochrana hlavy dítěte je zcela v pořádku ve 3 ze 6 zkoušených sektorů kapoty. Rovněž ochrana hlavy dospělého je akceptovatelná ve 4 ze 6 zkoušených sektorů kapoty.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,251%6100%6100%2467%

Asistenční systémy
Stabilizační systém Vehicle Safety Assist je součástí standardní výbavy celé modelové řady ve všech zemích stejně jako připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Honda Civic, která podle staré metodiky v roce 2007 obdržela za ochranu dospělých cestujících 4 hvězdy, se podle nové metodiky posunuje do pětihvězdičkové kategorie. Potenciál pro zlepšování má Civic při čelním nárazu (11,9 b. z 16 b. možných), dále při nárazu na kůl, kde byla ochrana v oblasti hrudníku hodnocena jako slabá (6,6 b. z 8 b. možných) a v oblasti ochrany krční páteře při nárazu zezadu (2,3 b. ze 4 b. možných). Příkladná je naopak oblast ochrany chodců (24 b. z 36 b.) a oblast asistenčních sytémů (6 b. ze 7 b.). V roce 2010 by však již Honda Civic nedosáhla na 5 hvězd díky hodnocení za čelní náraz.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2879%3776%2467%686%77%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Euro NCAP
Euro NCAP Honda Civic (2009)
Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Ojetá Honda Civic 8. generace: Radikální změna k dobrému i horšímu Ojetá Honda Civic 8. generace: Radikální změna k dobrému i horšímu

Na sklonku roku 2005 Honda šokovala motoristický svět.…

Ojetá Honda Civic VIII: Chtějte výhradně 1.8 VTEC Ojetá Honda Civic VIII: Chtějte výhradně 1.8 VTEC

Honda Civic osmé generace z roku 2005 šokovala designem.…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…