Honda Civic, která podle staré metodiky v roce 2007 obdržela za ochranu dospělých cestujících 4 hvězdy, se podle nové metodiky posunuje do pětihvězdičkové kategorie.
Další důkaz, že je nové hvězdičkové hodnocení úplně k ničemu. Máme tu samá pětihvězdičková auta a přitom podle staré metodiky jsou rozdíly více než velké. Nemělo snad dojít ke zpřísnění hodnocení, aby na plný počet hned tak někdo nedosáhl? Myslím, že místo experimentů s kalkulacemi měli spíš zavést šestou hvězdičku. Vypovídající hodnota by byla určitě větší ;-\
Skutočne, ten svet ide snáď so sračék. Formula 1 je plná afér a vyhrážiek konca Ferrari, Euro NCAP rozdáva plný počet tým, ktorí mali len štyri hviezdičky, BMW M majú preplňovaný motor, Mercedesy-Benz AMG dostanú turbodiesely, MG vlastnia Číňania, GM zkrachoval a stále je svet aut hovnakejší.
No jo..., kašli na to..., takový počet hvězdiček má třeba u METAXY mnohem větší výpovědní hodnotu a navíc je celkově mnohem zajímavější... :yes::-! >:D
Keby namiesto blbých nič nehovoriacich všeobecných hviezdičiek proste a jednoducho bodovali, vyzeralo by to oveľa lepšie a človek by mal hneď jasno. Povedzme:
1.priamy čelný náraz - 75 zo 100 (alebo 75%)
2.čelný náraz s čiastočnýnm prekrytím - 68
3.bočný náraz - 86
4.ochrana detí na palube - 83
5.ochrana chodcov - 55
6.pasívna bezpečnosť (značky, ukazovatele a pod) - 85
....atď. Z toho by mal človek aspoň reálnejšiu predstavu, kdežto z tých ich hviezdičiek viem vpodstate veľké howno....
Honda zkrátka boduje i v oblastech, kterým dříve nebyla dávána dostatečná váha... pak je přece ok, pokud po přepočtu získá nějaké body navíc. Naopak kdo dříve jel jen dle metodik a ostatní zanedbával, mohl by o jednu hvězdu přijít...