V nárazových testech Euro NCAP získal Jazz v celkovém hodnocení 5 hvězd. Nicméně výrobce by se měl zamyslet nad ochranou hrudníku při nárazu na kůl a nad ochranou dolních končetin při čelním nárazu.
Když už se někdo o výsledky NCAP zajímá, měl by dnes každopádně číst i podrobnosti k jednotlivým položkám testů. V poslední šestce testovaných bylo 5 aut s 5* (Q5, Jazz, i20, Soul a P3008), jenom Alto dostalo pouhé 3*, ale každé mělo jinou úroveň bezpečnosti v různých částech - třeba ochrana dětí, whiplash, boční kůl atd. Dobře všichni dojeďte :yes:
No, tak to jsou rány. Nakonec hele, auto je to prostorné, možná, že se ti za volantem šikne brnění. V sobotu navšitv Hlubokou a lízni tam jeden středověkej smoking. Hlavně haxny, holeně, na ty si dej bacha. Možná, kdybys natrénoval před jízdou posez hadího muže a dal si ty haxny za krk, že by to i šlo. Akorát... čím bys vyšlapoval spojku? Cože? No, ne že bych tě chtěl nějak výrazně podceňovat, ale s tím tvým nádobíčkem na spojku nedosáhneš ani v Hondě...
No a je to. Ještě teda malé upozornění - bacha na kůly. Pamatuješ, jak jsi v kanceláři usínal a málem sis vo propisku vypích´ voko? No, tak, čelní pecka v tomhle autě je trochu podobná, akorám namísto voka ji chytíš na solar plexus. Casius Clay. Znáš? Že ne? Nevadí, prevetivně navštiv u vás doma okresní přebor v boxu a nech si dát od místního ramba jeden direkt na ten solar. To víš, než dospěješ do motoristického POLOstádia, s nějakou tou ránou počítat prostě musíš. BRAVWO POLO :yes:
A to máš stále, alebo je to len prechodný stav. Ale už nejak dlho, neprechodil si chrípku? Namontovať VW aj do crashtestu Hondy, to už nie je zdravé...
Co to má být? Neříkám, že je Jazz špatný, to rozhodně ne. Prakticky všechna dnešní produkce je nadmíru bezpečná, ale k čemu je pak takové hodnocení, když mi spojka ufikne nohu, strom rozláme hrudník, a auto dostane pět hvězd? 8-s
No tak nevieš, možno sa zakrátko dočkáme aj toho, že sa budú karosérie skúšať na vniknutie konára cez sklá a cez dvere, na pád skaly cez strechu, alebo na letiacu tehlu z náklaďáka pred autom... Divím sa, že ešte nevymysleli test na prevrátenie sa auta, prípadne na pád z násypu alebo do rokliny...
Ak budú stále takto umelo navyšovať nároky na pasívnu bezpečnosť, onedlho budú mať aj autíčka ako Jazz aspoň dve tony vlastnej váhy a cenu auta o dve triedy väčšieho. K čomu je dobré, že po cestách jazdia také tanky?
ze su metodiky na bezpecnost stale divne ukazuje len fakt, ze casto jedno a to iste auto v americkych testoch prejde na vybornu a dostane Top Safety Pick a podobne a v EuroNCAP ma trebars len 4 hviezdy a naopak...
Ale rozhodne ta nova norma sudrhom v EuroNCAP uz vobec nevysla. Ved snad uz vsetky auta maju 5 hviezdiciek. CIVIC mal 4 a podla novej metodiky ma 5 >:D .
A kde spravili sudrhovia z hondy chybu, ked mavali vzdy spickove narazy na kol z boku (zrovna CV neviem ci nemal plny opcet bodov), tak to by ma fakt zaujimalo :-O
Pro Jazz mluvi fakt, ze Honde nezalezi jen na NCAP, ale potrebuje uspet i v IIHS, kde jsou kriteria jina a auto je tedy nutne postavit komplexneji. Odkaz na test v IIHS [odkaz]