Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2009: Kia Sorento – Pět hvězd letos i v roce 2010

Jan Blaha
Diskuze (1)
Kia Sorento se poprvé veřejnosti představila v roce 2003 v první generaci. V nárazových testech Euro NCAP získala druhá generace (kódové označení XM) v celkovém hodnocení 5 hvězd. Problémem je zejména ochrana hrudníku při nárazu na kůl a ochrana chodců.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v srpnu 2009, absolvoval model Kia Sorento 2,2 diesel GLS (EX) s karoserií SUV o hmotnosti 1870 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s dojitým předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíců instalována (pomocí tříbodového bezpečnostního pásu) sedačka Fair G 0/1 ISOFIX proti směru jízdy a pro figurínu 36 měsíců věku byla použita sedačka Fair G 0/1 ISOFIX upevněná pomocí úchytů ISOFIX.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní. Dvojité předepínače bezpečnostních pásů zajistily, že nedošlo ke kontaktu kolen s přístrojovou deskou, a že naměřené hodnoty sledovaných veličin byly nízké. Přesto se komisaři domnívají, že sloupek řízení a skříňka zapalování mohou být nebezpečné pro řidiče různých velikostních skupin.

crashtest kia euroncap crashtest kia euroncap

Při bočním nárazu došlo ke ztrátě zlomku bodu v oblasti hrudníku. Při destruktivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku ohodnocena jako mezní na základě hodnot stlačení žeber. Naopak ochrana krční páteře při nárazech zezadu byla na úrovni dobrá.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,383%8100%6,581%3,588%3187%

Ochrana dětí

Na základě hodnot veličin zaznamenaných zkušebními figurínami, simulujícími děti ve věku 18 a 36 měsíců, získala Kia Sorento maximum bodů za ochranu obou dětí. Hlavy byly při bočním nárazu korektně ochráněné. Airbag spolujezdce lze deaktivovat za účelem přepravy dítěte v zádržném systému instalovaném proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči je nedostatečná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční12100%4100%2100%538%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-4184%

Ochrana chodců

Ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty je nedostatečná. Většina zkušebních zón nárazníku poskytuje mezní ochranu, i když situace se zlepšuje směrem ke středu nárazníku. V místech kapoty s největší pravděpodobností kontaktu s dětskou hlavou je nedostatečná ochrana. U dospělého chodce je situace dobrá uprostřed kapoty, ale směrem k okrajům je ochrana nedostatečná v důsledku tuhých částí karosérie pod kapotou.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců10,243%00%5,795%1644%

Asistenční systémy

Elektronický stabilizační systém je standardní výbavou všech verzí modelové řady Sorento. Stejně tak i připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Kia Sorento podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získala v celkovém hodnocení maximální počet 5 hvězd. Vynikající je ochrana dětí. Ochrana dospělých má svoje rezervy při všech typech nárazu (čelní, boční a kůl) kromě ochrany krční páteře, která je bezproblémová. Dále se dá zlepšit ochrana chodců, což ale u vozů této kategorie není překvapením.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3187%4184%1644%571%76%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4286%1541%571%78%
Počet hvězd* * * * *

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Euro NCAP
Euro NCAP Kia Sorento (2009)

Jan Blaha
Diskuze (1)
1. 9. 2009 12:11
specifikace
Kia očekává, že získá se Sorentem plný počet bodů také v testech NHTSA. Pro zajímavost sem dávám ještě jednou odkaz na oficiální uváděcí článek, který obsahuje podrobný popis a technické specifikace - včetně motorů: [odkaz]

A aby to bylo všechno pohromadě: detaily o ventilovaných sedačkách: [odkaz] . Panoramatická střecha: [odkaz] . Povídání o R-dieselu: [odkaz] O 6-stupňovém automatu: [odkaz] Samonosná karosérie, změny podvozku a další: [odkaz]