Euro NCAP 2009:  Opel Astra má pět hvězd, problémem je ochrana hlavy chodců

Euro NCAP 2009: Opel Astra má pět hvězd, problémem je ochrana hlavy chodců

 
 

Od Euro NCAP získal Opel Astra v celkovém hodnocení 5 hvězd. Ochrana dospělých i dětí je vynikající. Problémy jsou pouze při nárazu na kůl v oblasti hrudníku a v oblasti ochrany hlav chodců.

Současný Opel Astra je postaven na nové koncernové platformě Delta II, kterou momentálně sdílí s vozem Chevrolet Cruze.Vnější design Astry nezapře svou příbuznost se starším a větším modelem Insignia. Poprvé se Astra v této generaci představila v roce 2009 na autosalónu ve Frankfurtu.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2009, absolvoval model Opel Astra 1,6 Enjoy s karoserií pětidvéřový hatchback o hmotnosti 1318 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s s dvojitým předepínačem (působí na ramenní i bederní část bezpečnostního pásu) a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 měsíců instalována (pomocí tříbodového bezpečnostního pásu) sedačka Britax Römer Baby Safe s orientací proti směru jízdy. Pro starší z figurín se použila autosedačka Britax Römer Duo Plus instalovaná (pomocí úchytů ISOFIX a popruhu Top Tether) s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní, A sloupek karosérie se posunul směrem vzad o pouhé 2 mm. Dvoustupňové předepínače efektivně připoutaly figuríny k sedadlům, takže nedošlo ke kontaktu kolen s přístrojovou deskou a zatížení kolen a stehen řidiče i spolujezdce vpředu bylo nízké. Výrobce byl schopen prokázat, že zaručuje stejnou úroveň ochrany kolen a stehen nezávisle na velikosti cestujících a v různých pozicích při sezení.

 [555×192]

Za ochranu při bočním nárazu získal vůz maximum bodů. Ochrana hrudníku byla při bočním nárazu dostačující (pravděpodobně sice došlo ke ztrátě desetinky bodu, ale po zaokrouhlení byl bodový zisk maximální) a při nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena známkou mezní.

Míra ochrany krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) je dobrá.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,194%8100%7,391%3,793%3495%

Ochrana dětí
Opel Astra získal na základě údajů naměřených zkušebními figurínami při čelním a bočním nárazu maximum bodů za ochranu starší z figurín. Dopředný pohyb hlavy starší z figurín (přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy) při čelním nárazu nepřekročil bezpečné meze a při bočním nárazu ochránil dětský zádržný systém spolehlivě hlavy obou figurín.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a na sedadle spolujezdce použít za účelem přepravy dítěte dětskou sedačku instalovanou proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná. Varovná samolepka připevněná na sluneční cloně jasně a zřetelně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,193%4100%2100%646%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-4184%
Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získal vůz maximum bodů. Hůře je na tom ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty hodnocená jako nedostačující ( v této oblasti totiž nebyl udělen ani jeden bod). V místech s největší pravděpodobností dopadu dětské hlavy je ochrana hodnocena známkou mezní. V případě oblastí kontaktu s hlavou dospělého chodce je míra ochrany nedostačující.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců10,443%00%6100%1646%

Asistenční systémy
Všechny verze disponují již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem a připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Opel Astra podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získal v celkovém hodnocení 5 hvězd.

Ochrana dospělých cestujících při čelním nárazu je vynikající. Pochvalu zaslouží i dobrá ochrana krční páteře při nárazech zezadu a také příkladná ochrana dětí.

Problematický je náraz na kůl (mezní ochrana hrudníku). Prostor pro zlepšení je hlavně v oblasti ochrany chodců, zejména jejich hlav.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3289%3776%1644%686%77%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Opel Astra (2009)
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso

Předvolební mítink, který do budovy českého sněmu svolali…

Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií

Výrobce fitness náramků FitBit v současnosti rozšiřuje…

Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit

Podle předsedy Evropského parlamentu Antonia Tajaniho je…

Trump je pro Trump je pro "odpovědné" ulehčení řeckého dluhu

Americký prezident Donald Trump dnes vyzval řeckou vládu,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem

Ťukance o svodidla jsou při volných jízdách v Zeleném…

Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

 



 
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

TEST: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

Dnes 12:57

Krátce po Nissanu X-Trail se v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.




Blesk.cz

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat za opilství: Hrozí mu „pouze“ 10 let vězení

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat…

Pražská policie navrhla obžalovat šestadvacetiletého muže v souvislosti s březnovým pobodáním tří lidí v Horních…

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji nechal unést exmanžel, řekla policie v obvinění

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji…

Už deset měsíců je nezvěstná a její rodina neví, co se jí stalo. Andrea Vlčeková (35) byla unesena u školky, kam…

 

iSport.cz

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají také s Islandem

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají…

Čeští fotbalisté se v listopadových přípravných zápasech utkají s Islandem a Katarem. Oba duely sehrají v Dauhá,…

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal dělo na tribunu

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal…

Deset kol letošní sezony, desáté pokračování Ligy naruby. Po zápase Sparty s Plzní trenér domácích Stramaccioni…

 

Reflex.cz

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami. Spisovatel Padevět v Krvavých létech ukazuje zrůdnost obou totalit

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami.…

Nejtemnější doba naší historie. Nacistická okupace, vyhnání Němců, nástup komunistů. Seriál Krvavá léta…

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat za sebe rozhodovat souseda

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat…

Přátelé, pojďme volit. První nepravda je, že to nemá cenu. Má to cenu. Pokud nepůjdete, bude o vás rozhodovat…