Euro NCAP 2009:  Opel Astra má pět hvězd, problémem je ochrana hlavy chodců

Euro NCAP 2009: Opel Astra má pět hvězd, problémem je ochrana hlavy chodců

 
 
2.12. 2009 SK

Od Euro NCAP získal Opel Astra v celkovém hodnocení 5 hvězd. Ochrana dospělých i dětí je vynikající. Problémy jsou pouze při nárazu na kůl v oblasti hrudníku a v oblasti ochrany hlav chodců.

Současný Opel Astra je postaven na nové koncernové platformě Delta II, kterou momentálně sdílí s vozem Chevrolet Cruze.Vnější design Astry nezapře svou příbuznost se starším a větším modelem Insignia. Poprvé se Astra v této generaci představila v roce 2009 na autosalónu ve Frankfurtu.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2009, absolvoval model Opel Astra 1,6 Enjoy s karoserií pětidvéřový hatchback o hmotnosti 1318 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s s dvojitým předepínačem (působí na ramenní i bederní část bezpečnostního pásu) a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 měsíců instalována (pomocí tříbodového bezpečnostního pásu) sedačka Britax Römer Baby Safe s orientací proti směru jízdy. Pro starší z figurín se použila autosedačka Britax Römer Duo Plus instalovaná (pomocí úchytů ISOFIX a popruhu Top Tether) s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní, A sloupek karosérie se posunul směrem vzad o pouhé 2 mm. Dvoustupňové předepínače efektivně připoutaly figuríny k sedadlům, takže nedošlo ke kontaktu kolen s přístrojovou deskou a zatížení kolen a stehen řidiče i spolujezdce vpředu bylo nízké. Výrobce byl schopen prokázat, že zaručuje stejnou úroveň ochrany kolen a stehen nezávisle na velikosti cestujících a v různých pozicích při sezení.

 [555×192]

Za ochranu při bočním nárazu získal vůz maximum bodů. Ochrana hrudníku byla při bočním nárazu dostačující (pravděpodobně sice došlo ke ztrátě desetinky bodu, ale po zaokrouhlení byl bodový zisk maximální) a při nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena známkou mezní.

Míra ochrany krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) je dobrá.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,194%8100%7,391%3,793%3495%

Ochrana dětí
Opel Astra získal na základě údajů naměřených zkušebními figurínami při čelním a bočním nárazu maximum bodů za ochranu starší z figurín. Dopředný pohyb hlavy starší z figurín (přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy) při čelním nárazu nepřekročil bezpečné meze a při bočním nárazu ochránil dětský zádržný systém spolehlivě hlavy obou figurín.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a na sedadle spolujezdce použít za účelem přepravy dítěte dětskou sedačku instalovanou proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná. Varovná samolepka připevněná na sluneční cloně jasně a zřetelně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,193%4100%2100%646%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-4184%
Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získal vůz maximum bodů. Hůře je na tom ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty hodnocená jako nedostačující ( v této oblasti totiž nebyl udělen ani jeden bod). V místech s největší pravděpodobností dopadu dětské hlavy je ochrana hodnocena známkou mezní. V případě oblastí kontaktu s hlavou dospělého chodce je míra ochrany nedostačující.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců10,443%00%6100%1646%

Asistenční systémy
Všechny verze disponují již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem a připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Opel Astra podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získal v celkovém hodnocení 5 hvězd.

Ochrana dospělých cestujících při čelním nárazu je vynikající. Pochvalu zaslouží i dobrá ochrana krční páteře při nárazech zezadu a také příkladná ochrana dětí.

Problematický je náraz na kůl (mezní ochrana hrudníku). Prostor pro zlepšení je hlavně v oblasti ochrany chodců, zejména jejich hlav.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3289%3776%1644%686%77%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Opel Astra (2009)
Spolupracujeme s TipCars.com
Dolínek navrhne zbourání Libeňského mostu. Chce místo něj postavit nový Dolínek navrhne zbourání Libeňského mostu. Chce místo něj postavit nový

O osudu pražského Libeňského mostu by mohlo být jasno v…

V Arménii odstoupil po masových protivládních protestech premiér V Arménii odstoupil po masových protivládních protestech premiér

Arménský premiér Serž Sargsjan dnes oznámil, že odstoupí…

Škoda Auto v Číně představí další SUV, zdvojnásobí dodávky Škoda Auto v Číně představí další SUV, zdvojnásobí dodávky

Automobilka Škoda Auto představí do konce letošního roku…

Tak trochu jiný Favorit. Rusko daruje Asadovi protiletadlové baterie Tak trochu jiný Favorit. Rusko daruje Asadovi protiletadlové baterie

Rusko už v nejbližší době dodá do Sýrie zdarma…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Ojetý Opel Astra J (P10): Těžký, nebo spíš bytelný? Ojetý Opel Astra J (P10): Těžký, nebo spíš bytelný?

Minulá generace Astry J již zcela rehabilitovala jméno…

Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem

Ťukance o svodidla jsou při volných jízdách v Zeleném…

 



 
Jaguar F-Type 2.0 Turbo – Žít, či nechat zemřít?

TEST: Jaguar F-Type 2.0 Turbo – Žít, či nechat zemřít?

Dnes 13:51

V době uvedení Jaguaru F-Type na trh jsme si jenom stěží dovedli představit, že by se automobilka jednou rozhodla pro něco menšího než šestiválce. Stalo se.




Blesk.cz

Oslavte Světový den knihy. Jak? S knížkou v ruce!

Oslavte Světový den knihy. Jak? S knížkou v ruce!

Zasmát se, uronit slzu, vypátrat zločince nebo se setkat s UFO? Díky knížkám žádný problém! Za pár desítek korun…

Při hororové nehodě přišla o dcerku: Holčičku (†18 měs.) zavalil plyšák a udusil ji

Při hororové nehodě přišla o dcerku: Holčičku (†18…

Noční můru každé matky si prožila 23letá Dexy Leigh Walsh ze skotského Dundee. V noci uložila svou 18měsíční…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Je to kluk! Vévodkyně Kate a princ William mají třetího potomka

Je to kluk! Vévodkyně Kate a princ William mají…

Očekávaný třetí porod vévodkyně Kate (36) je tu. Vévodkyně v pondělí porodila třetího potomka, druhého syna. Na…

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Česká televize připravila na dvě po sobě jdoucí neděle ambiciózní, ale dramaturgicky naprosto správný projekt.…