Euro NCAP 2009:  Toyota Prius – Pět hvězd i v roce 2012

Euro NCAP 2009: Toyota Prius – Pět hvězd i v roce 2012

 
 

V nárazových testech Euro NCAP získala Toyota Prius již čtvrté generace v celkovém hodnocení 5 hvězd. Problémem je ochrana hrudníku při nárazu na kůl a ochrana krční páteře při nárazech zezadu. Zlepšit se dá ještě i ochrana chodců.

Historie tohoto vozu sahá až do roku 1994, kdy započaly vývojové práce. Během nich se musela vyřešit celá řada technických problémů (mezi nejzávažnější patřila nedostatečná životnost baterií), aby se první generace tohoto vozu budoucnosti mohla představit veřejnosti v roce 1997.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v srpnu 2009, absolvoval model Toyota Prius 1,8 VVT Sol s karoserií pětidveřový hatchback o hmotnosti 1420 kg (Honda Insight jen 1240 kg) a v provedení s pravostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíců instalována (pomocí tříbodového bezpečnostního pásu) sedačka Britax Römer Baby Safe proti směru jízdy a pro figurínu 36 měsíců věku byla použita sedačka Britax Römer Duo Plus upevněná pomocí úchytů ISOFIX a popruhu Top Tether.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní. Hodnoty veličin měřených zkušebními figurínami představují ve výsledku ochranu kolen a stehenních kostí na úrovni dobrá. Výrobce navíc prokázal obdobnou úroveň ochrany i pro cestující napříč různými velikostními skupinami a v různých pozicích sezení.

 [555×192]

Při bezproblémovém bočním nárazu získal vůz maximum bodů. Při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana v oblasti hrudníku ohodnocena známkou mezní. Zcela obdobně je na tom ochrana krční páteře při nárazech zezadu.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,295%8100%6,480%2,153%3288%

Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy starší z figurín nebyl při čelním nárazu nadlimitní. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře ochráněné uvnitř dětských zádržných systémů. Během zkoušek nebyly naměřeny žádné nadlimitní hodnoty sil a zrychlení. Airbag spolujezdce lze deaktivovat za účelem přepravy dítěte v zádržném systému instalovaném proti směru jízdy. Nebezpečí plynoucí z používání dětské sedačky na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu spolujezdce jsou zcela jasně vysvětlena na samolepce trvanlivě připevněné ke sluneční cloně.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční10,789%4100%2100%646%--
36 měsíční11,495%4100%2100%--
Ochrana dětí-4082%

Ochrana chodců
Kapota poskytuje dobrou úroveň ochrany na většině míst možného kontaktu s dětskou hlavou. Ochrana hlavy dospělého chodce je hodnocena převážně jako dobrá nebo mezní, stejně jako ochrana nohou v oblasti nárazníku a přední hrany kapoty.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců14,962%4,372%5,287%2468%

Asistenční systémy
Elektronický stabilizační systém stejně jako připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech jsou součástí standardní výbavy.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Toyota Prius podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získala v celkovém hodnocení maximální počet 5 hvězd. Ochrana cestujících při čelním nárazu je na vynikající úrovni, podařilo se získat 15,2 bodu s kolenním airbagem řidiče. Problémem je mezní ochrana hrudníku při nárazu na kůl a krční páteře při nárazech zezadu. Celkový dosažený výsledek znamená, že Prius by obstál na 5 hvězd i v roce 2012.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3288%4082%2468%686%83%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4286%1541%571%78%
Počet hvězd* * * * *

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Toyota Prius(2009)

Spolupracujeme s TipCars.com
Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně? Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně?

Andrej Babiš, šéf hnutí ANO a bývalý majitel Agrofertu se…

Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec

Po středečním teroristickém útoku v Londýně není nutné…

Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová

Legenda českého animovaného filmu Krteček zažívá…

 
Zdroj: Euro NCAP
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Toyota Prius Plug-in příští měsíc končí Toyota Prius Plug-in příští měsíc končí

V červnu letošního roku má být ukončena výroba plug-in…

Toyota Prius IV dostane alternativně pohon všech kol Toyota Prius IV dostane alternativně pohon všech kol

Toyota se svého hybridního snu nevzdává. Ve čtvrté…

 



 
Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Dnes 12:50

Vyzkoušeli nový Opel Insignia Grand Sport. Lze mu vytknout máloco, něco ale přece.




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…