Euro NCAP 2009:  Volvo XC60 – Pět hvězd letos i v roce 2010

Euro NCAP 2009: Volvo XC60 – Pět hvězd letos i v roce 2010

 
 

Volvo XC60 absolvovalo nárazové testy Euro NCAP v roce 2008 a dle staré metodiky získalo 5 hvězd za ochranu dospělých cestujících. Nyní byly výsledky testu 2008 aktualizovány dle nové metodiky hodnocení.

Volvo XC60 je mimořádně bezpečný vůz. Původní myšlenka výrobce je navíc úhledně zabalena v karosérii se sportovním nádechem. Nejvíce novinek přináší tentokrát seveřan hlavně v oblasti aktivní bezpečnosti. Jmenujme například systémy BLIS, Collision warning, Lane Departure Warning, City Safety.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v roce 2008 s následným přepočtem dle metodiky 2009, absolvoval model Volvo XC60 Momentum s dieselovým agregátem, s karoserií SUV o hmotnosti 1850 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, dvoustupňový čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 i 36 měsíců věku použita sedačka vlastní konstrukce Volvo Childseat, která byla pro obě figuríny instalována proti směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní a A-sloupek karosérie se posunul směrem vzad o pouhé 3 mm. Konstrukce sloupku řízení (patent Volvo) je navržena tak, aby se volant posunul směrem vpřed od řidiče a vznikl tak ještě větší prostor pro ochranu řidiče. Adaptivní omezovače síly v bezpečnostních pásech přizpůsobily svůj degresivní účinek poloze sedadla a intenzitě nárazu. Kolena a stehna cestujících na předních sedadlech byla dobře ochráněna. Výrobce navíc prokázal, že kolena a stehna cestujících jsou dobře ochráněna i v případě různých velikostí cestujících nebo různých pozic při sezení.

 [555×192]

Při bočním nárazu získalo Volvo XC60 maximální počet bodů (16 b.) Při nárazu na kůl (13,3 b. z 16 b. možných) vedla ke ztrátě bodů ochrana v oblasti hrudníku (známka mezní) a břicha. Úroveň ochrany krční páteře při nárazech zezadu je dobrá.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,597%8100%6,784%3,588%3494%

Ochrana dětí
Pro obě figuríny byl použit dětský zádržný systém s orientací proti směru jízdy, což je pro dětské tělo bezpečnější. Za ochranu dítěte ve věku 36 měsíců získalo Volvo XC60 maximum bodů a za ochranu dítěte ve věku 18 měsíců ztratilo jen desetinu bodu. Komisaři strhnuli body za provedení varovného štítku, který upozorňuje na nebezpečí vyplývající z používání dětské sedačky s orientací proti směru jízdy na sedadle spolujezdce. Není dostatečně zřetelný a trvale připevněný. Airbag spolujezdce lze deaktivovat, avšak informace o stavu airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná. Přítomnost úchytů typu ISOFIX na zadních vnějších sedadlech není výrazně označena.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,999%4100%2100%323%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-3979%
Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získává XC60 maximum bodů. Dodatečné testy však odhalily skutečnost, že některé oblasti pod prostředním zkušebním sektorem nárazníku poskytují nedostatečnou míru ochrany. Oblast kapoty, kde by s největší pravděpodobností dopadla hlava dítěte je hodnocena jako dobrá. Volvo ztrácí body v oblasti přední hrany kapoty a za ochranu hlavy dospělého.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců11,347%00%6100%1748%

Asistenční systémy
Stabilizační systém je součástí standardní výbavy celé modelové řady. Připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce vyhovují požadavkům Euro NCAP.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Volvo XC60, které podle staré metodiky v roce 2008 obdrželo za ochranu dospělých cestujících 5 hvězd zůstává i podle nové metodiky v pětihvězdičkové kategorii. Potenciál pro zlepšování má XC60 zejména v oblasti ochrany chodců v oblasti přední hrany kapoty a hlavy dospělého a dále v oblasti ochrany hrudníku při nárazu na kůl.

Přesto je Volvo XC60 mimořádně bezpečným vozem. I v roce 2010 by se současným stavem dosáhlo na 5 hvězd, ale v roce 2012 by se muselo zlepšit v ochraně chodců.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%3979%1748%686%81%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Volvo XC60 (2009)
Spolupracujeme s TipCars.com
Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Volvo Euro NCAP

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Video: Volvo XC60 a ochrana chodců Video: Volvo XC60 a ochrana chodců

Modernizované Volvo XC60 může být vybaveno množstvím…

Volvo spustilo výrobu XC60 v Číně Volvo spustilo výrobu XC60 v Číně

Švédské Volvo expanduje v zemi svého majitele. Závod v…

 



 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

 

iSport.cz

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění z daňových úniků

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění…

Fotbalový útočník Barcelony Neymar byl zbaven v Brazílii obvinění z daňových úniků. O tom, že prokuratura případ…

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle hráč si už nekopne

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle…

Po losu sebevědomá prohlášení, po domácí remíze s Plzní 2:2 v třetím předkole Ligy mistrů ostrá kritika do…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…