Euro NCAP 2011: SEAT Mii, Škoda Citigo a VW Up! – Pět hvězd pro koncernová trojčata

Euro NCAP 2011: SEAT Mii, Škoda Citigo a VW Up! – Pět hvězd pro koncernová trojčata

 
 

Špičkový výsledek pouze letos. V roce 2012 dosáhne New Small Family jen na 4 hvězdy. Kvůli chodcům.

Účast trojice městských mini značek SEAT, Škoda a VW v testech Euro NCAP přinesla očekávaných pět hvězd a tak trochu připomíná Tři mušketýry, protože nárazové testy absolvoval pouze up!.

Seat Mii a Škoda Citigo jsou podle Euro NCAP svou vnější i vnitřní stavbou identické jako Volkswagen up!

Seat i Škoda potvrdili Euro NCAP, že jejich vozy mají stejné bezpečnostní vybavení jako Volkswagen up!, a proto výsledky testů Euro NCAP platí i pro modely Seat Mii a Škoda Citigo.

Výsledky, kterých Volkswagen up! dosáhl v testech i za své sourozence z Čech a Španělska, jsou výborné jen při pohledu na letošní požadavky Euro NCAP. Pokud by ale byly posuzovány podle pravidel, která vstoupí v platnost od příštího roku, tak by si up! plný počet hvězd neodvezl.

Hlavní problém jsou již tradičně chodci, protože dosažených 46 % je dostačujících pro letošní rok, ale v tom následujícím by tento údaj byl hluboko pod požadovanými 60 %.

Předmětem testu byl Volkswagen up! 1,0, s karosérií třídvéřový hatchback, s pohotovostní hmotností 855 kg a s volantem vlevo.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Dále byl vůz vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech a stabilizačním systémem.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Bobsy G0 S plus Isofix, pro starší figurínu byla použita sedačka Bobsy G1 S plus Isofix upevněná pomocí úchytů ISOFIX a top tether, s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní.

Vůz získal maximální počet bodů za ochranu spolujezdce. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami hlásily dobrou ochranu kolen i bérců řidiče i spolujezdce, a že stejná úroveň ochrany je poskytována cestujícím různých výšek a sedícím v různých polohách.

 [555×192]

V testu bočního nárazu byla ochrana většiny částí těla odpovídající. Při nárazu na sloup byla zaznamenána komprese žeber indikující mezní ochranu hrudníku řidiče.

Ochrana krční páteře poskytovaná sedadlem a hlavovou opěrkou při nárazech zezadu (Whiplash) byla vyhodnocena jako dobrá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,289%7,189%7,391%3,485%3289%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín získal up! maximální počet bodů za ochranu 3letého dítěte.

Pohyb hlavy dopředu při čelním nárazu nebyl nadlimitní. Při bočním nárazu, byly obě figuríny dobře obklopeny sedačkou, což minimalizovalo pravděpodobnost úrazu hlavy.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky, řidič však nemá dostatečný přehled o jeho stavu.

Na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte usazeného v sedačce proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu není v autě dostatečně upozorněno.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční12100%4100%2100%18100%--
36 měsíční11,193%4100%2100%17,195%--
Vozidlo-430%
Ochrana dětí-3980%

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodců převážně dobrou ochranu. Přední hrana kapoty však chrání ve všech oblastech špatně a nezískala žádné body.

Oblasti nárazu dětské hlavy na kapotu poskytují špatnou ochranu.

V oblasti možného nárazu hlavy dospělého poskytuje kapota na některých místech dobrou, na ostatních špatnou ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců11,749%00%4,982%1746%

Asistenční systémy

Elektronický systém kontroly stability je u up! součástí standardní výbavy ve většině Evropy, v některých zemích je však za příplatek.

Další součástí standardu jsou přípomínače pásů pro sedadla pro přední i zadní sedadla.

Volkswagen up! není k dispozici s omezovačem rychlosti.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Výsledky, kterých Volkswagen up! dosáhl v testech jsou výborné jen při pohledu na letošní požadavky Euro NCAP. Pokud by ale byly posuzovány podle pravidel, která vstoupí v platnost od příštího roku, tak by si up! plný počet hvězd neodvezl.

Hlavní problém představují již tradičně chodci, protože dosažených 46 % je dostačujících pro letošní rok, ale v tom následujícím by tento údaj byl hluboko pod požadovanými 60 %.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3289%3980%1746%686%78%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP SEAT Mii(2011)

Euro NCAP Škoda Citigo(2011)

Euro NCAP Volkswagen up!(2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Škoda Volkswagen Seat Euro NCAP Minivozy

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2011: SEAT Mii, Škoda Citigo a…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane! Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

Evo je silné auto, to každý ví. Ale tenhle kus se vymyká…

 



Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace? Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace?

V rámci letošního faceliftu Citigo měnilo hlavně své…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř obchodoval i s dalšími celebritami

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř…

Případ bankéře, který prodával celebritám padělky obrazů, narůstá do obrovských rozměrů! Vypadá to, že za…

 

iSport.cz

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role mentora na Tour ho baví

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role…

PŘÍMO Z FRANCIE | Dojel zpocený, jako by ho někdo polil kýblem vody, ale usmíval se, a dá se říct, že časovku na…

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s Konatém to byla chyba

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s…

Dělali jsme chyby a byli neúspěšní. Tak si vysvětluje konec ve Spartě Stanislav Hejkal, donedávna asistent…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…