Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: SEAT Mii, Škoda Citigo a VW Up! – Pět hvězd pro koncernová trojčata

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (89)
Špičkový výsledek pouze letos. V roce 2012 dosáhne New Small Family jen na 4 hvězdy. Kvůli chodcům.

Účast trojice městských mini značek SEAT, Škoda a VW v testech Euro NCAP přinesla očekávaných pět hvězd a tak trochu připomíná Tři mušketýry, protože nárazové testy absolvoval pouze up!.

Seat Mii a Škoda Citigo jsou podle Euro NCAP svou vnější i vnitřní stavbou identické jako Volkswagen up!

Seat i Škoda potvrdili Euro NCAP, že jejich vozy mají stejné bezpečnostní vybavení jako Volkswagen up!, a proto výsledky testů Euro NCAP platí i pro modely Seat Mii a Škoda Citigo.

Výsledky, kterých Volkswagen up! dosáhl v testech i za své sourozence z Čech a Španělska, jsou výborné jen při pohledu na letošní požadavky Euro NCAP. Pokud by ale byly posuzovány podle pravidel, která vstoupí v platnost od příštího roku, tak by si up! plný počet hvězd neodvezl.

Hlavní problém jsou již tradičně chodci, protože dosažených 46 % je dostačujících pro letošní rok, ale v tom následujícím by tento údaj byl hluboko pod požadovanými 60 %.

Předmětem testu byl Volkswagen up! 1,0, s karosérií třídvéřový hatchback, s pohotovostní hmotností 855 kg a s volantem vlevo.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Dále byl vůz vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech a stabilizačním systémem.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Bobsy G0 S plus Isofix, pro starší figurínu byla použita sedačka Bobsy G1 S plus Isofix upevněná pomocí úchytů ISOFIX a top tether, s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní.

Vůz získal maximální počet bodů za ochranu spolujezdce. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami hlásily dobrou ochranu kolen i bérců řidiče i spolujezdce, a že stejná úroveň ochrany je poskytována cestujícím různých výšek a sedícím v různých polohách.

crashtest skoda vw seat euroncap minivozy crashtest skoda vw seat euroncap minivozy

V testu bočního nárazu byla ochrana většiny částí těla odpovídající. Při nárazu na sloup byla zaznamenána komprese žeber indikující mezní ochranu hrudníku řidiče.

Ochrana krční páteře poskytovaná sedadlem a hlavovou opěrkou při nárazech zezadu (Whiplash) byla vyhodnocena jako dobrá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,289%7,189%7,391%3,485%3289%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín získal up! maximální počet bodů za ochranu 3letého dítěte.

Pohyb hlavy dopředu při čelním nárazu nebyl nadlimitní. Při bočním nárazu, byly obě figuríny dobře obklopeny sedačkou, což minimalizovalo pravděpodobnost úrazu hlavy.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky, řidič však nemá dostatečný přehled o jeho stavu.

Na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte usazeného v sedačce proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu není v autě dostatečně upozorněno.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční12100%4100%2100%18100%--
36 měsíční11,193%4100%2100%17,195%--
Vozidlo-430%
Ochrana dětí-3980%

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodců převážně dobrou ochranu. Přední hrana kapoty však chrání ve všech oblastech špatně a nezískala žádné body.

Oblasti nárazu dětské hlavy na kapotu poskytují špatnou ochranu.

V oblasti možného nárazu hlavy dospělého poskytuje kapota na některých místech dobrou, na ostatních špatnou ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců11,749%00%4,982%1746%

Asistenční systémy

Elektronický systém kontroly stability je u up! součástí standardní výbavy ve většině Evropy, v některých zemích je však za příplatek.

Další součástí standardu jsou přípomínače pásů pro sedadla pro přední i zadní sedadla.

Volkswagen up! není k dispozici s omezovačem rychlosti.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Výsledky, kterých Volkswagen up! dosáhl v testech jsou výborné jen při pohledu na letošní požadavky Euro NCAP. Pokud by ale byly posuzovány podle pravidel, která vstoupí v platnost od příštího roku, tak by si up! plný počet hvězd neodvezl.

Hlavní problém představují již tradičně chodci, protože dosažených 46 % je dostačujících pro letošní rok, ale v tom následujícím by tento údaj byl hluboko pod požadovanými 60 %.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3289%3980%1746%686%78%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (89)
25. 11. 2011 14:03
Re: LETOS 5, příští rok 4
Toz do slohu klidne, ale az k veceru. Ted totiz musim - jak by napsal GTI - myslet za ty, co myslet...nemaji cim.
Avatar - Ji/Ri
25. 11. 2011 12:54
Re: LETOS 5, příští rok 4
Pojdme do slohuuuuu ;-) no popravdě: pokud bych měl řádky jako výše zmíněný, tak bych se tomu snad ani nedivil.... a vím, nejsi kádroši, soudcoši..... ty jsi prostě mariachi ;-) supr - v pohodě. ;-) ;-) :yes:
25. 11. 2011 11:25
Re: LETOS 5, příští rok 4
Ja nejsem soudce z lidu, ani kadrovak, to bud v klidu. Ani ti nediktuju, co jo a co ne. Jen ti pisu, jak se mi tve vystupovani jevi behem poslednich par dni. A ani to bych normalne nekomu nepsal, jde mi o to, zes tak moc podrazdene driv nevystupoval (nebo jsem si toho aspon nevsiml).
Predstav si, ze bych ti v reakci na nejaky tvuj koment ja napsal, ze ses k.o.k.o.t.
Uz se tady diskusne zname nejakou dobu a osobne si myslim, ze bys mi hned neodepsal, ze ja jsem 2x vetsi, ale spis byses mne zeptal, jestli mi nahodou nehrablo, ze tak menim formu. Protoze proste za tu dobu uz musis vedet, ze ja tak nevystupuju.
O tom, jak interpretovat GTiho komenty bych ti mohl napsat slohovku, ale to nas tu uz asi nekdo tipne >:D
Avatar - Ji/Ri
25. 11. 2011 10:45
Re: LETOS 5, příští rok 4
beru to jako názor. ok.
znova a zřetelně: JE MI JEDNO NICK, REAGUJU NA PŘÍSPĚVĚK A PAK, DLE "DUCHA" PŘÍSPĚVKU NA PISATELE. Je mi jedno, kdo za klávesnicí sedí, tady jsou pouze řádky. Jsem rád, že ti to nevadí. Jen mě znova zaráží: zádele, potrefené husy a hromady smajliku.... to opravdu vidíš jen jednostranně? Když už tedy řešíš moje husy a smajly, mrkni i na druhý dvoreček - tam bys toho taky našel. Trošku mi to, mariachi přijde jako: tohle si dovol, tohle už zvaž a tohle, soudruzi, tohle už ne. Neřeším GTIho, neřeším nikoho. Reaguji jen a pouze na příspěvek, někdy s akcentem na pisatele, pokud sám vystupuje v rovině "osobní". Je to tak těžké pochopit? Nepotřebuji soudce z lidu a hlavně si myslím, že tohle "kádrování" at už na tu, či onu stranu napříč diskutéry, je mimo. Díky za pokec i mimo auta.... :-)
25. 11. 2011 07:23
Re: LETOS 5, příští rok 4
Sice jsme to tady posunuli nekam uplne jinam, ale budiz...
V tom, v cem ty vidis lez, nebo urazku, ja nic takoveho nevidim - nebot to tam nehledam. Proste normalni konstatovani. Ze si to nekdo vztahne na sebe a zacne se urazet a n.a.s.r.a.v.a.t je jeho problem. A v takovem pripade opravdu diskuse konci a zvrhne se ve snahu vytocit a shodit oponenta.
Ja jsem obecne klidny a nesnazim se za kazdym hloupym komentem hledat napadani sve (ci jine) osoby. Snazim se spis premyslet o tom, kdo sedi na druhe strane klavesnice a proc pise to, co pise. Premyslet nad obsahem a ne nad formou. Mohl bych ti uvest X prikladu, kdy jsem taky zabredl do diskuse, kdy ten druhy nepochopil co a proc pisu, a jakmile jsem mu vse v klidu vysvetlil, pokecali jsme o tematu uplne v pohode.
Nicmene (moje teorie) GTI uz ma svuj vek a nebavi ho tohle v jednom kuse vysvetlovat. Proste napise, co napise a jak si to kdo prebere - je jeho vec.
GTI neni Rath, ale je fakt, ze ty jsi tu za Macka. Reagujes krecovite a snazis se ho shodit tak moc, ze uz ti ani nezbyva prostor pro normalni a slusnou argumentaci. Proste jen hromada bezobsaznych radoby vysmivacnych komentu. Same zadele, potrefene husy a hromady smajliku jak od pubertaka.
A pak, po te hromade diskusnich jako-facek, napises, ze je ti vlastne uplne ukradeny... To je opravdu ponekud shizofrenni (ronaulte, doufam, ze jsem to pouzil spravne :-) ).
Delej to klidne dal, mne to nevadi, je to tvoje vec. Ja ti to ostatne pisu ne kvuli tomu, ze tim zasekavas diskusi, ale hlavne proto, ze se s tebou diskutovat dalo a ted se ponekud zvrhavas.
Uvedom si, ze saska ze sebe clovek udela sam. Tvou uroven nenastavuje GTI, ani ja, ani nikdo jiny, ale zase jen ty sam.
Zkus se tedy uklidnit a nekaz si svuj status...