Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: Hyundai i30 – Pět hvězd i pro druhou generaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (37)
Hodnocení nárazových testů Euro NCAP je v letošním roce opět o něco přísnější, ale nové Hyundai i30 si i tak odváží plný počet hvězd.

V letošním roce došlo ke zpřísnění hodnocení nárazových testů Euro NCAP. K zisku pěti hvězdiček musí automobily nově získat v kategorii ochrany chodců alespoň 60 % dosažitelného maxima, do konce loňského roku vozům stačilo v této kategorii získat 40 % maxima.

Druhá generace Hyundai i30 do jisté míry navazuje na tu první a odjíždí z testů Euro NCAP s plným počtem pěti hvězd. V roce 2008 bylo mimochodem Hyundai i30 prvním zástupcem korejské značky, který dostal pětihvězdičkové hodnocení.

Předmětem testu bylo Hyundai i30 1.4 MPI GLS s karosérií pětidvéřový hatchback s pohotovostní hmotností 1306 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrné nohy) autosedačka Britax Römer Babysafe Plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Hyundai poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.

crashtest hyundai novemodely crashtest hyundai novemodely

Při testu bočního nárazu byla ochrana hrudníku přiměřená, ochrana ostatních částí těla dobrá. Při testu nárazu na sloup byla ochrana hrudníku slabá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,496%7,796%5,974%3,383%3290%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získala Hyundai i30 maximum bodů za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte. Pohyb hlavy 3leté figuríny dopředu při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasný přehled o jeho stavu. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční12100%4100%2100%18100%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-862%
Ochrana dětí-4490%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Přední hrana kapoty poskytuje chodcům převážně dobrou ochranu.

Kapota sama poskytuje smíšenou ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dospělých.

Oblasti možného nárazu hlavy dítěte poskytuje kapota ochranu dobrou.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců14,360%467%6100%2467%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Hyundai i30 je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Omezovač rychlosti nesplňuje nároky Euro NCAP, protože je nabízen za příplatek.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Hyundai i30 dosáhlo velmi dobrých výsledků v ochraně cestujících i chodců. Zlepšit by se měla především ochrana při bočních nárazech obojího typu.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4490%2467%686%85%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Hyundai i30 (2012)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (37)
24. 5. 2012 19:24
Re: Chodci
Vždy jsem se poutal v autě, já bez pásu ani necouvám, je to první věc, kterou udělám po nasednutí. V jednom autě pískadlo mám, v druhém ne. Jde-li o mě, nepotřebuju ho.
24. 5. 2012 14:17
Re: Chodci
Určitý drobný rozdíl v tom je, ale reálně existuje docela dost lidí, kteří se byli zvyklí poutat jen "většinou" nebo "až půl kiláku po rozjezdu". A výrazné pípátko v případě nezapnutí je to pomůže odnaučit.
Pokud vy nikdy nezapomenete ani bez pípátka, jste dobrej, ale zdaleka ne každý to takhle má.
24. 5. 2012 14:02
Re: Chodci
V EU je hlavne ESP od zacatku roku tusim povinne u nove vyrobenych aut.
Avatar - R32
24. 5. 2012 13:50
Re: Chodci
Konštrukcia možno ale v roku 2011 prešiel výraznou modernizáciou a aj ho nazývajú new compass... Passat je svojim spôsobom tiež evolúcia a berie sa za nový ;-\
Avatar - Nerez
24. 5. 2012 13:40
Re: i30 zase vynikající!
Tady už to hraničí s psychickou poruchou. Nebo že by pamět nesloužila a nepamatuješ si, co jsi psal minule? 8-s 8-s 8-s :no: