Euro NCAP 2013: BMW i3 – Čtyři hvězdy za tradiční chyby

 

První sériový elektromobil mnichovské automobilky nedosáhl na plný počet hvězd díky nedostatkům v asistenčních systémech a ochraně chodců.

BMW prostřednictvím modelu i3 poprvé vstupuje mezi výrobce městských výrobců. I přes řadu nekonvečních řešení v oblasti konstrukce karoserie, využívající hliníku a kompozitních materiálů nebo netradičního způsobu řešení dveří, stojí za chybějící jednou hvězdou poměrně konveční nedostatky. Ty představuje absence některých asistenčních systémů a špatná ochrana chodců.

Předmětem testu bylo BMW i3 s pětidveřovou karoserií hatchback, pohotovostní hmotností 1250 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem, omezovačem síly a přípomínačem zapnutí pásů na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy.

Pro testy ochrany dětí byla pro obě figuríny instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného nohy) autosedačka Fair G0/1 ISOFIX.

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. BMW prokázalo stejnou míru ochrany pro řidiče různých výšek, sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu získala i3 maximální počet bodů. Při testu bočního nárazu na sloup ale údaje ze zkušebních figurín ukázaly kompresi hrudníku, poukazující na malou ochranu této oblasti.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,685%8100%6,683%2,870%3186%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získalo BMW i3 maximum bodů za ochranu 18měsíčního i 3letého dítěte. Obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, o jeho stavu nemá ale řidič dostatečný přehled. Štítek s varováním před nebezpečím umístění dětské autosedačky na sedadlo spolujezdce bez předchozího vypnutí airbagu je viditelně umístěn v interiéru vozu.

Všechny dětské sedačky, pro které je vůz navržen, lze nainstalovat.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí24100%450%1275%4081%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za ochranu nohou chodců, za to přední hrana kapoty poskytuje pánevní oblasti chodců špatnou ochranu a nezískala bod ani jeden. Kapota poskytuje smíšeně dostatečnou nebo mezní ochranu a podél spodní hrany čelního skla špatnou ochranu.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců14,862%00%6100%2157%

Asistenční systémy

Standardní výbavou BMW i3 je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, na druhou stranu je vůz vybaven připomínáním zapnutí pásu jen pro přední sedadla. Omezovač rychlosti je k dispozici za příplatek a nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%555%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

BMW i3 nedosáhlo na plný počet hvězd zejména kvůli výsledkům v oblasti bezpečnosti chodců a nedostatečné bezpečnostní výbavě. V té kromě připomínání zapnutí pásů zadních sedadel zcela chybí omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3186%4081%2157%555%76%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Video

Euro NCAP BMW i3 (2013)

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Majitel Creditasu vydá bondy až za pět miliard Majitel Creditasu vydá bondy až za pět miliard

Byznysmen Pavel Hubáček stupňuje expanzi, jeho nové…

V oběhu už je osmdesát procent bitcoinů. Žádné další nebudou V oběhu už je osmdesát procent bitcoinů. Žádné další nebudou

Toužíte ještě vytěžit nějaké bitcoiny? Tak to si…

Středočeský výbor neschválil odstřihnutí Čapího hnízda od financování EU Středočeský výbor neschválil odstřihnutí Čapího hnízda od financování EU

Výbor regionální rady Regionálního operačního programu…

Mandátový výbor doporučuje vydat Babiše a Faltýnka ke stíhání Mandátový výbor doporučuje vydat Babiše a Faltýnka ke stíhání

Premiér Andrej Babiš a poslanec Jaroslav Faltýnek (oba…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy BMW Elektromobil Euro NCAP Nové modely

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Záchranáři budou jezdit v BMW i3. S omezeným dojezdem se netrápí Záchranáři budou jezdit v BMW i3. S omezeným dojezdem se netrápí

České zastoupení automobilky BMW znova poskytlo své vozy…

BMW i3: Co o něm možná (ne)víte. Proč jeho brzdy vydrží tak dlouho? BMW i3: Co o něm možná (ne)víte. Proč jeho brzdy vydrží tak dlouho?

Neobvyklé BMW i3 již před časem prošlo naším testem.…

 



 
Kia Forte oficiálně: Nový Cee'd sedan se poměřuje s Lamborghini. Vážně?

Kia Forte oficiálně: Nový Cee'd sedan se poměřuje s Lamborghini. Vážně?

Dnes 11:56

Nový kompaktní sedan z dílny Kie se chtěl inspirovat úspěšným modelem Stinger. Uvnitř však nápadně připomíná Hyundai i30.




Blesk.cz

Palác Svět v Libni chátrá: O tom, že do něj zatéká, psával už Hrabal. Jeho majitel měl přijet situaci řešit, nedorazil

Palác Svět v Libni chátrá: O tom, že do něj zatéká,…

Palác Svět na Elsnicově náměstí v Libni je dlouhé roky v žalostném stavu. Rekonstrukci sliboval majitel radnici…

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není želé, ale na Hrad nemá

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není…

Krátce po sečtení hlasů řekl exprezident Václav Klaus (76), že jeho kandidátem v 2. kole je současná hlava státu…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Bývalý šéf Baníku Šafarčík radí ministrovi. Za 55 tisíc měsíčně

Bývalý šéf Baníku Šafarčík radí ministrovi. Za 55…

Někdejší vlastník  ostravského Baníku Petr Šafarčík opět na scéně. Měsíční odměnu 55 tisíc korun bude dostávat …

 

Reflex.cz

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…

Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí! Před 49 lety se upálil Jan Palach

Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…