Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2013: Ford EcoSport – Jedna hvězda chybí

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Ford EcoSport díky nedostatkům v asistenčních systémech a ochraně chodců nedosáhl na plný počet pěti hvězd.

Na jaře letošního roku Ford EcoSport absolvoval i testy Latin NCAP, jejichž pravidla se od těch evropských liší, a získal v nich čtyři z pěti hvězdiček za ochranu dospělých a tři hvězdy za ochranu dětí.

V testech Euro NCAP nyní nový globální model značky Ford, stojící na základech Fiesty, dosáhl podobného výsledku jako jeho faktický předchůdce Fusion před deseti lety a získal čtyři hvězdy.

Předmětem testu byl Ford EcoSport Titanium s pětidveřovou karoserií, pohotovostní hmotností 1350 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla a připomínáním zapnutí pásů pro přední sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrné nohy) autosedačka Römer Baby Safe ISOFIX, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) s orientací ve směru jízdy.

crashtest ford euroncap novemodely crashtest ford euroncap novemodely

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Ford poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a získala maximální počet bodů. Při testu nárazu na sloup byla zaznamenána ochrana hrudníku dostatečná, ochrana ostatních částí těla byla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,194%8100%7,594%3,178%3493%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získal EcoSport maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte.

Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má o jeho stavu dobrý přehled.

Štítek s varováním před nebezpečím umístění dětské autosedačky na sedadlo spolujezdce bez předchozího vypnutí airbagu je viditelně umístěn v interiéru vozu.

Všechny dětské sedačky, pro které je vůz navržen, lze nainstalovat.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí2292%450%1275%3877%

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů. Naproti tomu přední hrana kapoty poskytuje pánevní oblasti chodců převážně špatnou ochranu. Kapota poskytuje smíšeně dobrou nebo dostatečnou, podél spodku čelního skla špatnou ochranu.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců14,761%0,47%6100%2158%

Asistenční systémy

Běžným vybavením EcoSportu je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP. Standardem je i připomínání zapnutí pásů pro přední sedadla. Ford EcoSport není nabízen s omezovačem rychlosti.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%555%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Crossover Ford Ecosport předvedl dobrou ochranu dospělých cestujících. V případě ochrany dětských pasažérů má ještě prostor pro zlepšení. Za absencí páté hvězdy ovšem stojí nedostatky v ochraně chodců, jimž se nevyhne většina vozů dnešní produkce a také absence omezovače rychlosti.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3493%3877%2158%555%79%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)