26.6. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo

 

Bezpečnostní asistenti zhoršily konečný výsledek levného francouzského dua. Ani v ochraně posádky na tom však není nejlépe.

Citroën C-Elysée a Peugeot 301 lákají zákazníky na nízkou cenu, vysoká bezpečnost ale jejich výsadou není. V nárazových zkouškách Euro NCAP toto levné francouzské duo dostalo jen tři hvězdy. Jejich konkurenti Seat Toledo/Škoda Rapid před dvěma lety obdrželi pět hvězd, taková Dacia Sandero loni získala hvězdy čtyři.

Testem prošel Citroën C-Elysée. Jeho sourozenec Peugeot 301 používá stejnou techniku, a tak je možné výsledky C-Elysée aplikovat i na něj. Předmětem testu bylo C-Elysée se zážehovým tříválcem 1.2 VTi, ve výbavě Séduction. Pohotovostní hmotnost testovaného vozu s volantem na levé straně činila 1.087 kilogramů.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka FAIR G0/1, pro starší figurínu byla použita sedačka Römer Duo Plus upevněná pomocí úchytů ISOFIX, s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro posádku C-Elysée zůstal po nárazu stabilní, řidič i spolujezdec mají dobře chráněné oblasti stehenních kostí, kolen i hrudníku. Přístrojová deska ale představuje riziko pro osoby vybraných výšek, což znamenalo zhoršení celkového výsledku.

Při bočním nárazu auto vykázalo dobrou ochranu všech částí těl, s výjimkou oblasti břicha. V těchto místech je ochrana pouze adekvátní.

Vyzkoušeli jsme: Citroën C-Elysée 1.6 VTi – Prostor za málo peněz

Náraz do sloupu pak ukázal slabou úroveň ochrany hrudníku, na tuto oblast těla při nárazu působily vysoké síly. Ochranu hrudníku tak Euro NCAP hodnotí jako špatnou. Nízko hodnocena byla také ochrana krční páteře cestujících vzadu při nárazu zezadu, naopak krční páteř posádky vpředu vůz při nárazu zezadu chrání dobře.

Euro NCAP 2014: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashAEB CityCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1275%8100%5,771%1,640%0,00%2771%

 [555×192]

Ochrana dětí

Také v ochraně dětí mají C-Elysée a 301 co zlepšovat. Při čelním nárazu totiž na figurínu tříletého dítěte působily v oblasti krku poměrně vysoké síly. U figuríny 1,5ročního dítěte zase byla zaznamenána vyšší rychlost zpomalení hrudníku, ochrana takto starého dítěte tak byla hodnocena jako slušná.

V případě bočního nárazu obě figuríny vhodně držely bočnice autosedaček, což minimalizuje možnost střetu hlavy dítěte s prvky v interiéru.

Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby vpředu mohla být nainstalována autosedačka proti směru jízdy. Pracovníci Euro NCAP si však všimli toho, že tlačítko k vypnutí nafukovacího vaku není označeno dostatečně jasně. Autosedačky je nicméně možné ve vozidle adekvátně instalovat.

Euro NCAP 2014: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí22,192%338%1275%3775%

Ochrana chodců

Zatímco nárazník francouzského dua poskytuje dobrou ochranu chodcům, přední hrana kapota je pro chodce nebezpečná a nedostala žádný bod. Ochrana chodců je slabá rovněž ve spodní části čelního skla a v oblasti A-sloupků.

Euro NCAP 2014: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců13,657%00%6100%2054%

Asistenční systémy

Standardní bezpečnostní výbavou C-Elysée je elektronická kontrola stabilizace, šest airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech.

C-Elysée varuje na nezapnutý bezpečnostní pás jen u sedadla řidiče, zatímco u ostatních sedadel ne, kvůli čemuž auto nebylo za tento systém nijak hodnoceno. Omezovač rychlosti je dodáván za příplatek, jelikož má být namontován ve většině vyrobených aut, splňuje podmínky Euro NCAP pro započítání bodů za tento systém. Asistent jízdy v pruzích nebo systém nouzového brzdění v nabídce C-Elysée či 301 nefiguruje.

Euro NCAP 2014: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůOpuštění pruhuAEB mimo městoCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,3300,00,0433%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Peugeotu 301 a Citroënu C-Elysée velice ublížila nabídka příplatkové výbavy. Auta nenabízejí možnost připlatit si za automatické brzdění či asistent pro jízdu v pruzích, což snížilo celkový výsledek této dvojice o jednu hvězdu. Duo však má co zlepšovat i v ochraně posádky, především při bočním nárazu.

Euro NCAP 2014 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2771%3775%2054%433%65%
Počet hvězd***

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014)
2014Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée

Citroën C-Elysée se po čtyřech letech od svého vstupu na…

Citroën C-XR: Další crossover dvojitého šípu na obzoru Citroën C-XR: Další crossover dvojitého šípu na obzoru

Citroën si pro pekingský autosalon přichystal kromě…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Dnes 18:45

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí obvolávání hotelů pro termín

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí…

Koupě domácího či zahraničního pobytu či rezervace místa v restauraci přes slevové servery se výrazně…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…