26.6. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo

 

Bezpečnostní asistenti zhoršily konečný výsledek levného francouzského dua. Ani v ochraně posádky na tom však není nejlépe.

Citroën C-Elysée a Peugeot 301 lákají zákazníky na nízkou cenu, vysoká bezpečnost ale jejich výsadou není. V nárazových zkouškách Euro NCAP toto levné francouzské duo dostalo jen tři hvězdy. Jejich konkurenti Seat Toledo/Škoda Rapid před dvěma lety obdrželi pět hvězd, taková Dacia Sandero loni získala hvězdy čtyři.

Testem prošel Citroën C-Elysée. Jeho sourozenec Peugeot 301 používá stejnou techniku, a tak je možné výsledky C-Elysée aplikovat i na něj. Předmětem testu bylo C-Elysée se zážehovým tříválcem 1.2 VTi, ve výbavě Séduction. Pohotovostní hmotnost testovaného vozu s volantem na levé straně činila 1.087 kilogramů.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka FAIR G0/1, pro starší figurínu byla použita sedačka Römer Duo Plus upevněná pomocí úchytů ISOFIX, s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro posádku C-Elysée zůstal po nárazu stabilní, řidič i spolujezdec mají dobře chráněné oblasti stehenních kostí, kolen i hrudníku. Přístrojová deska ale představuje riziko pro osoby vybraných výšek, což znamenalo zhoršení celkového výsledku.

Při bočním nárazu auto vykázalo dobrou ochranu všech částí těl, s výjimkou oblasti břicha. V těchto místech je ochrana pouze adekvátní.

Vyzkoušeli jsme: Citroën C-Elysée 1.6 VTi – Prostor za málo peněz

Náraz do sloupu pak ukázal slabou úroveň ochrany hrudníku, na tuto oblast těla při nárazu působily vysoké síly. Ochranu hrudníku tak Euro NCAP hodnotí jako špatnou. Nízko hodnocena byla také ochrana krční páteře cestujících vzadu při nárazu zezadu, naopak krční páteř posádky vpředu vůz při nárazu zezadu chrání dobře.

Euro NCAP 2014: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashAEB CityCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1275%8100%5,771%1,640%0,00%2771%

 [555×192]

Ochrana dětí

Také v ochraně dětí mají C-Elysée a 301 co zlepšovat. Při čelním nárazu totiž na figurínu tříletého dítěte působily v oblasti krku poměrně vysoké síly. U figuríny 1,5ročního dítěte zase byla zaznamenána vyšší rychlost zpomalení hrudníku, ochrana takto starého dítěte tak byla hodnocena jako slušná.

V případě bočního nárazu obě figuríny vhodně držely bočnice autosedaček, což minimalizuje možnost střetu hlavy dítěte s prvky v interiéru.

Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby vpředu mohla být nainstalována autosedačka proti směru jízdy. Pracovníci Euro NCAP si však všimli toho, že tlačítko k vypnutí nafukovacího vaku není označeno dostatečně jasně. Autosedačky je nicméně možné ve vozidle adekvátně instalovat.

Euro NCAP 2014: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí22,192%338%1275%3775%

Ochrana chodců

Zatímco nárazník francouzského dua poskytuje dobrou ochranu chodcům, přední hrana kapota je pro chodce nebezpečná a nedostala žádný bod. Ochrana chodců je slabá rovněž ve spodní části čelního skla a v oblasti A-sloupků.

Euro NCAP 2014: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců13,657%00%6100%2054%

Asistenční systémy

Standardní bezpečnostní výbavou C-Elysée je elektronická kontrola stabilizace, šest airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech.

C-Elysée varuje na nezapnutý bezpečnostní pás jen u sedadla řidiče, zatímco u ostatních sedadel ne, kvůli čemuž auto nebylo za tento systém nijak hodnoceno. Omezovač rychlosti je dodáván za příplatek, jelikož má být namontován ve většině vyrobených aut, splňuje podmínky Euro NCAP pro započítání bodů za tento systém. Asistent jízdy v pruzích nebo systém nouzového brzdění v nabídce C-Elysée či 301 nefiguruje.

Euro NCAP 2014: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůOpuštění pruhuAEB mimo městoCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,3300,00,0433%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Peugeotu 301 a Citroënu C-Elysée velice ublížila nabídka příplatkové výbavy. Auta nenabízejí možnost připlatit si za automatické brzdění či asistent pro jízdu v pruzích, což snížilo celkový výsledek této dvojice o jednu hvězdu. Duo však má co zlepšovat i v ochraně posádky, především při bočním nárazu.

Euro NCAP 2014 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2771%3775%2054%433%65%
Počet hvězd***

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014)
2014Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Nizkonákladový přepravce Ryanair prudce zvýšil zisk, ještě v létě sníží ceny letenek Nizkonákladový přepravce Ryanair prudce zvýšil zisk, ještě v létě sníží ceny letenek

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair Holdings…

Ministerstvo průmyslu mělo v účtech chyby za desítky miliard, zjistil kontrolní úřad Ministerstvo průmyslu mělo v účtech chyby za desítky miliard, zjistil kontrolní úřad

Chyby za desítky miliard korun mělo ministerstvo průmyslu…

ArcelorMittal omezuje okrajové podnikání, prodává válcovnu plechu ve Frýdku-Místku ArcelorMittal omezuje okrajové podnikání, prodává válcovnu plechu ve Frýdku-Místku

Ocelářská skupina ArcelorMittal se chystá prodat válcovnu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée Citroën omladil design a výbavu sedanu C-Elysée

Citroën C-Elysée se po čtyřech letech od svého vstupu na…

Citroën C-XR: Další crossover dvojitého šípu na obzoru Citroën C-XR: Další crossover dvojitého šípu na obzoru

Citroën si pro pekingský autosalon přichystal kromě…

 



 
Tatra a její nákladní vozidla ve službách hasičů

Tatra a její nákladní vozidla ve službách hasičů

Dnes 08:00

Vozidla značky Tatra v nejrůznějších provedeních bojují s ohněm již více než sto let. K jejich masivnějšímu rozšíření ve vozových parcích hasičských sborů pak došlo ve druhé polovině dvacátého století.




Blesk.cz

Jak se postarat o keře rybízu a angreštu, aby příští rok byly obsypané plody

Jak se postarat o keře rybízu a angreštu, aby příští…

Sezóna drobného ovoce je v plném proudu. Sklízíme černý, červený i bílý rybíz rybíz, angrešt, maliny, ostružiny,…

Pondělí nás unaví. A z nebe bude padat kyselý déšť

Pondělí nás unaví. A z nebe bude padat kyselý déšť

Během pondělí bude přes Česko postupovat frontální vlna, která je vždy spojena s deštěm, tentokrát místy i…

 

iSport.cz

Conte otevřeně o konci v Chelsea, vyhazovu Costy i dalších přestupech

Conte otevřeně o konci v Chelsea, vyhazovu Costy i…

Přišel, vyhrál titul a už by zase odcházel? Trenér anglické Chelsea Antonio Conte prožil na Ostrovech sezonu…

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo si asi nezajdou

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo…

Milionové nákupy fotbalové Sparty sleduje jako mnozí další s velkým zájmem – i rozpaky. Bývalý gólman Jaromír…

 

Reflex.cz

Polský poslanec se zbláznil, chce vymazat Napoleona z polské hymny. „Ten chlápek přece nevyhrál,“ tvrdí

Polský poslanec se zbláznil, chce vymazat Napoleona…

Jacek Žalek z vládnoucí strany Právo a spravedlnost chce, aby z polské státní hymny zmizelo jméno francouzského…

Stahujete ilegálně Hru o trůny? Můžete mít problém. HBO si chce posvítit na piráty

Stahujete ilegálně Hru o trůny? Můžete mít problém.…

Epizody oblíbeného seriálu HBO Hra o trůny se stala vůbec nejčastěji protizákonně stahovaným seriálem všech dob.…