Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2014: Dacia Logan MCV hlásí slabší ochranu posádky

V poslední sérii testů Euro NCAP dostal jen jediný vůz tři hvězdy. Bylo jím levné kombi z Rumunska.
Zpět na článek
4. 12. 2014 15:59
4. 12. 2014 16:48
4. 12. 2014 17:04
4. 12. 2014 15:59
holt low cost
Co čekat. Jestli někdo chce tank, tak si musí připlatit. Já myslím, že to není zas tak mizernej výsledek na to kolik to auto stojí.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Flai
4. 12. 2014 16:48
Re: holt low cost
Ten výsledek mizerný je ! A to říkám jako majitel Loganu MCV :-( To auto zase není až tak levné,navíc je konec roku 2014. Kdyby ty hvězdy ztratilo za nějaké elektronické prkotiny,ale tam je prokazatelně špatná konstrukce a slabá ochrana cestujících. To auto mělo mít rozumné 4* pak by to bylo ok.edit pohledám na netu testy sandera,protože i tady se zminuje že druhá generace Sandera dostala 4* čemuž nerozumím protože Logan MCV 2 je to samé,Sandero je vlastně 5dr, hatckback stejně tak Logan sedan
Avatar - Pepa_007
4. 12. 2014 21:01
Re: holt low cost
[odkaz]
Jojo Sandero má 4*.
4. 12. 2014 22:18
Re: holt low cost
asi tomu v rámci úspor sebrali pár výztuh nebo to udělali z tenčího plechu a výsledek je holt takovej jakej je. Všechny low cost a mainstream auta se teď fušujou co to jde, aby se snižovaly náklady a zvyšoval zisk. Takhle to pak vypadá, když se to s těma úsporama přepískne. ;-\
Avatar - Misanick
4. 12. 2014 16:52
Re: holt low cost
Kdejaká olítaná šunka za podobnou cenu z bazaru na tom bude ještě mnohem hůř a když přičtu korozi nosných částí karosérie, stává se z ní pojízdná rakev :no: .
Avatar - Flai
4. 12. 2014 17:04
Re: holt low cost
[odkaz]

může mi někdo vysvětlit jak je možné že dvě stejné auta mají takový rozdíl v bezpečnosti ?Tohle si měla dacia pohlídat ! Sám jsem tohle auto kupoval a domníval se,že s bezpečností na tom budou auta podobně. Tedy Sandero=Logan Vycházel jsem právě z testů Sandera ... Takže ty auta nakonec nejsou identické :'-(
Avatar - rohYpnol
4. 12. 2014 18:21
Re: holt low cost
Když chci opici, musím mít na banány. Když kupuji naprostý lowend, tak jen blázen očekává, že dostane to, co u mainstream konkurence :-!

Že Sandero dopadlo lépe je zcela přirozené. Větší hmotnost Loganu MCV a větší plochy přirozeně tuhosti nepřidají.
4. 12. 2014 20:12
Re: holt low cost
Tak Sandero se testovalo s 1.2 benzínem a Logan MCV s naftou 1.5. Rozdíl ve váze je tuším cca 100 kg. To by snad tak velký problém neměl být. Taky tomu nerozumím. Bral jsem to tak, že Sandero má stejnou konstrukci jako Logan (alespoň zvenku to tak vypadá).
Jinak je (alespoň pro mě) zvláštní, že Logan jako sedan stojí o něco méně než hatchback Sandero.
Co se mi u Dacií nelíbí, je ten jejich boční airbag. Vypadá, že je konstruovaný přímo a jen pro Euro NCAP testy. A potom nemožnost doobjednat boční hlavové airbagy (pro přední i zadní sedadla).
O Sanderu jsem přemýšlel. Docela se mi líbí ten předek, je takový jednoduchý, sympatický. A prý se dozadu vlezou tři autosedačky.
5. 12. 2014 09:18
Re: holt low cost
Sandero bylo testováno loni, pro letošní rok se zpřísnila metodika...kdyby to Sandero rozflákli teď, tak taky dostane jenom ***
5. 12. 2014 09:40
Re: holt low cost
A co na těch testech bylo měněný? Myslím čelní střet, kategorie dospělý. Tam je myslím ten největší rozdíl.
Logan 59 procent (front 8,3, side 7,2, pole 5,4)
Sandero 80 procent (front 12,8, side 7,5, pole 6,4).

Neměnily se jenom podmínky pro nějaké ty asistenty a popisky (kategorie safety)?

PS. Prý píšu spam (nechtělo mi to vložit příspěvek). Že by slovíčko ad*lt?
5. 12. 2014 10:13
Re: holt low cost
Změna metodiky mohla mít vliv na počet hvězd (měnily se váhy jednotlivých kategorií), ale ne na ty jednotlivé výsledky nárazové zkoušky...no nevim, buď to rumuni montují co kus to originál, nebo konstrukce neunesla těch 236 kg navíc oproti sanderu...čert ví...
Avatar - twistedTSD
4. 12. 2014 18:26
Re: holt low cost
Většina olítaných šunek za 200 tisíc tě rozhodně ochrání lépe...Že je Logan low-cost, je samozřejmě pravda...Na druhou stranu, nemám rád, když se v dnešní době šetří na bezpečnosti posádky.
Avatar - rohYpnol
4. 12. 2014 18:39
Re: holt low cost
Životnost airbagů 8 až 15 let, pak je nutná revize, výměna patrol. Jak vypadá tuhost karoserie a stav koroze po 10 letech?

A co provozní náklady? Koupíš za 200, dalších 50 do toho nasypeš během prvního roku provzu... >:-[] U Loganu víš, že na servisu tě budou čekat tisícové položky a na servisu tě za dalších 5 let provozu bude stát naprosté minimum. 5 let s ojetinou za 200 bude znamenat, že do toho budeš jen sypat a sypat. To je hlavní předností Dacie.

Logan je tak levný, že přirozeně musí dělat kompromisy i v bezpečnosti. Není to nic děsivého, výsledek je víc než solidní. Dej si podobný náraz u sedící nebo stojící postavy v MHD a bude mrtvá na fleku :-!
Avatar - twistedTSD
4. 12. 2014 18:54
Re: holt low cost
Nepřeháněj, za 200 tisíc si hlavně nemusíš kupovat vylítané desetileté BMW po totálce, ale třeba 1-5letý vůz B nebo C segmentu, který při troše štěstí a pěčlivém výběru v blízké době větší investice vyžadovat nemusí, natož abys řešil nějakou životnost pytlů.
4. 12. 2014 18:58
Re: holt low cost
A co říkáš na Ruster:
[odkaz]

To mi jako rozumná koupě nepřipadá, aby auto po roce rezivělo (aspoň tak jsem článek pochopil).
Avatar - rohYpnol
4. 12. 2014 20:24
Re: holt low cost
na to říkám jednoduše - Indie :-!
4. 12. 2014 19:01
Re: holt low cost
K těm airbagům - prý jejich výměna není nutná:
[odkaz]
4. 12. 2014 22:27
Re: holt low cost
počkej, tak se tu buď bavíme o 10 let starý šunce nebo o zánovní káře za 200 litrů. Ty to motáš dohromady.
4. 12. 2014 22:19
Re: holt low cost
No tak za čtvrt mičudy se olítaný šunky zrovna neprodávaj ;-)
Avatar - rohYpnol
4. 12. 2014 18:18
Hodně solidní
Za danou cenu je to příjemné zjištění. Kdo si pamatuje, s jakými výsledky odcházely před nějakými 12, 15 lety velikáni jako Passat, Mondeo, Laguna a další... A to byly kritéria pro bezpečnost mnohem měkčí.

Zjištění, že i ten nejlowendovější lowend na trhu, naprosto nejlevnější rodinný model na trhu, nabízí bezpečnost vyšší než střední třída před 15 lety, je zkrátka veskrze pozitivní.

Kdo žehrá nad bezpečností, ať si uvědomí, jak na tom jsou lídrové trhu českých ojetin, Octavie I, Passaty B5, Mondea a další... A to nehovořím o tom, co s jejich stavem udělalo 10, 15 let provozu :-!

Velmi slušné, Dacia :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - twistedTSD
4. 12. 2014 18:38
Re: Hodně solidní
Nebyl bych tak pozitivní. Deformace kabiny poměrně značná a třeba posun pedálu o 14 cm do kabiny mi přijde docela alarmující. Taktéž absence předpínačů pásů mi v roce 2014 připadá naprosto nepochopitelná, vždyť už snad na přelomu tisíciletí šlo o standardní prvek. S O1 nebo Mondeem si patrně nemá moc co vyčítat.
Avatar - rohYpnol
4. 12. 2014 18:45
Re: Hodně solidní
asi máš krátkou paměť. O1 dosáhla na 4 hvězdy až po FL s vyztuženou přední částí. Mondeo [odkaz]

Koupí Dacie neklesneš pod jejich úroveň a to je hodně solidní výsledek. Na lowend :-!
Avatar - twistedTSD
4. 12. 2014 18:57
Re: Hodně solidní
Tak O1 předFL neřeším, to už je přecejen starší a méně rozšířený model (který navíc žádným crash testem neprošel).

Na low-end možná budiž, ale stejně - pořizovat jej jako rodinný vůz, asi bych si rozmyslel, zda budu své blízké vozit v relativně moderním a bezpečném voze bez kompromisů, nebo stejně drahém novém...low-endu.
Avatar - rohYpnol
4. 12. 2014 20:28
Re: Hodně solidní
Co to je relativně moderní vůz? Za cenu Dacie prostě srovnatelně prostorný vůz neseženeš. Logan MCV v praktičnosti, resp. prostornosti konkuruje Octavii. A cenově je diametrálně jinde.
Avatar - twistedTSD
4. 12. 2014 21:00
Re: Hodně solidní
Myslel jsem něco mírně ojetého (ne že bych zde chtěl začínat další nesmyslný flame na téma ojeté x nové, jen můj názor...)
Avatar - rohYpnol
4. 12. 2014 21:19
Re: Hodně solidní
myslel jsem si. Jenže úplně stejně můžeš koupit i mírně jetou Dacii, se kterou spadneš zase níž než mírně jetý mainstream ;-)
5. 12. 2014 00:30
Re: Hodně solidní
no já bych neřekl, že octavie I před fl byla nějaká měkota. To bylo auto pevný jako prase a to jsem to bohužel několikrát měl možnost vyzkoušet. Vzpomínám si, jak jsem trefil berlingo na bok, tehdy bylo úplně nový v roce 2005, nějak jsem ho kluka překouknul a rozjel se do křižovatky a nedal mu přednost, trefil jsem ho pravou stranou nárazníku na boční sloupek. Výsledek byl, že berlingo mělo zkřivenou kastli, řidič musel přes spolujezdce a prasklo i čelní sklo., poj to vyhodnotila jako totálku...já si šel koupit nový kryt ostřikovače světlometu:-)

pak mě trefil zezadu nějaký pán s citroenem když jsem stál, nějak pán zapoměl koukat před sebe a v plný to do mě poslal. citroen byl na kaši a já si šel koupit jen rozlámaný nárazník a pod ním byla vzpěra OK. tak bych neřekl, že by octavie byla nějaká srágora co se bezpečnosti týče.
Avatar - 3_diamanty
4. 12. 2014 18:54
Re: Hodně solidní
tak samozrejme dnes uz aj 3 hviezdickove auto ma lepsiu bezpecnost ako auto ktore pred 10 rokmi bralo 5 hviezd....

tu je zaujimave porovnanie bezpecnosti starsich kuskov s novsimi pri vzajomnom naraze
[odkaz] [odkaz]
5. 12. 2014 14:31
Re: Hodně solidní
Souhlas. Hodnocení výsledku jako "pojízdná rakev" je zcestné. Není to žádný propadák, kde se zlomily prahy a nevystřelily batohy. Vždyť i Megane letos skončil se třemi hvězdami (byť třeba v ochraně dospělých na tom byl výrazně lépe), přitom před pár lety byl prezentován jako nejbezpečnější auto ve třídě. Logan je plný kompromisů, trochu i v oblasti bezpečnosti, ale žádný z nich neohrožuje základní funkce a požadavky na auto.
Avatar - twistedTSD
5. 12. 2014 21:20
Re: Hodně solidní
Nazývejme věci pravými jmény. Kompromisů v oblasti bezpečnosti není "trochu", ale šetřilo se ní velmi výrazně. Nejde o nějaké hvězdičky, ale o to , že na rozdíl od Mégane propadl v crash testu jako takovém. Nejen, že došlo k výrazné deformaci prostoru pro cestující, což je dnes neobvyklé, ale více či méně byly ošizeny i základní prvky pasivní bezpečnosti. Samozřejmě je už jen na zákaznících, zda jsou ochotní tyto ústupky za nižší cenu akceptovat.
4. 12. 2014 21:24
O II mela 4*
a logan 3* po zmene bodovani takze to asi bude nastejno
a dokonce "Naopak, velmi dobře byla hodnocena ochrana 1,5ročních dětí, zde dokonce kombi od Dacie získalo nejlepší hodnocení."
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aladeen
4. 12. 2014 21:36
Byť , či nebyť ...
Tak túto otázku si po náraze v Dácii klásť už nemusíte...
Určite by som toto auto nepovažoval za rodinný ideál z hľadiska bezpečnosti, čo je škoda , pretože nové Dácie na mňa pôsobili ako celkom schopné vozítka , avšak v prípade , že by človek chcel mať vo výbave nejakú tu klimatizáciu či Bluetooth tak sa cena ochotne zvyšuje a nakoniec dospejeme k cene , za ktorú vieme dostať o triedu lepšie auto , ako napríklad Škodu Rapid či Renault Fluence..
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
4. 12. 2014 21:44
Re: Byť , či nebyť ...
dacia sandero 1,2 16V 55KW v najvyssej vybave arctica ( kde je klima aj bluetooth a takmer vsetko ) stoji 7890 eur ...

a teraz sa pozri na akej cene zacina holatko rapid s 1,2mpi 55KW active ;-) ( 11 430 eur a to bez vybavy ) ... s vybavou sa dostanes bez problemov aj na 14 tisic

je tam medzi nimi pekelny, priam az neuveritelny cenovy rozdiel ...

a povedzme zober si rapid s TSI v nejakej poriadnej vybave... no a hned sa dostanes na cenu dvoch loganov s klimou ( 14-15 tisic eur )

kamarat moj... za cenu jedneho priemerne vybaveneho rapidu si kupis dve dacie s klimou aj s vodotryskom :yes:

napisat ze cena lepsie vybaveneho sandera/loganu sa blizi k cene rapidu je bez urazky volovina

PS: ono je to dacia a nie dácia
5. 12. 2014 01:09
Jezdím v autě
který dostalo snad nejhorší hodnocení v dějinách crash testů - 1* a ještě mu ji škrtli. Taky jezdím na motorce, kde se o jakékoliv bezpečnosti nedá vůbec mluvit. A mrtvej nejsem. Přežití na silnici je o rychlých reakcích, aktivní bezpečnosti a jízdě bez zbytečného riskování. Pro bezpečnost posádky není nejdůležitější počet * auta, ale jestli má řidič něco v hlavě. Pokud nemá, ani 5* nezaručí přežití. Čelní náraz do kamionu nebo do stromu už moc nerozlišuje, tam končí všichni.
Takže Dacia je na tom z hlediska pasivní bezpečnosti celkem slušně. Horší je to s bezpečností aktivní - přes ty skloněné A sloupky je hrozně špatně vidět ven...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ham.
5. 12. 2014 01:32
Re: Jezdím v autě
To je jenom polovina pravdy. Můžeš mít reakce jako jezdec F1, ale na silnici nejsi nikdy sám. A když to prostě někdo jiný neubrzdí když stojíš na světlech a máš třeba blbě konstruované opěrky hlavy, které ti zlomí vaz, tak je ti tvůj postřeh na dvě věci. Dtto když ti v křižovatce někdo nedá přednost, napálí do tebe a pošle tě "rekomando" na betonový sloup. Pak je ti zase postřeh platný jak mrtvému tatranka a rozhoduje o tvém přežití pouze a jenom kvalita deformačních zón tvého auta a tak by se dalo pokračovat do nekonečna. Takže ano, lidský činitel je nejdůležitější, ale na silnici nejsi/nejsme bohužel sami a pak je velmi dobré mít co možná nejbezpečnější káru. 100% přežití to nikdy nezajistí, ale šance se může o dost zvýšit. A o tu šanci jde asi každému v první řadě.
Avatar - Emel
5. 12. 2014 09:08
Re: Jezdím v autě
Vlastní statistika je zrádná věc. Že to zatím vždycky vyšlo si říkají mnozí tak dlouho, až to prostě jednou nevyjde...
Avatar - rohYpnol
5. 12. 2014 17:49
Re: Jezdím v autě
Ale celý svůj život měli 100% úspěšnou vlastní statistiku >:-[] ;-)