Diskuse

Euro NCAP 2014: Ford Mondeo i VW Passat mají pět hvězd

4.12.2014

Duo nových modelů střední třídy dopadlo v nárazových zkouškách takřka shodně. Passat lépe chrání děti, Mondeo zase dospělé.

 

  • 52 Reagovat !

    foto zane

    zane 04.12.2014  09:08

    NCAP

    NCAP nemá velkú výpovednú hodnotu - takmer všetky dnešné autá (teraz nerátam perličky ako Dacie atd) za 5*.
    A zrazu urobí IIHS small overlap test a zistí sa, že až také ružové to nie je.

    Takže sa teším, až to otestuje IIHS a uvidíme, ako bezpečné naozaj sú :-)
    • 24 Reagovat !

      foto swifter

      swifter 04.12.2014  09:24

      « Re: NCAP

      A přitom i takové Sandero má při čelním nárazu víc bodů než třeba OII a tu jistě nikdo nepovažuje za málo bezpečné auto....
      • 51 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 04.12.2014  09:40

        « Re: Re: NCAP

        Má stejně, ne? U OII byla bezpečnost asi největší slabina toho auta...
        • 10 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 04.12.2014  13:34

          « Re: Re: Re: NCAP

          Jo, ale ty pochvalné ódy na robustnost a bezpečnost... Jako u každé Octavie.
    • 50 Reagovat !

      foto Gvick2

      Gvick2 04.12.2014  10:01

      « Re: NCAP

      NCAP a IIHS mají prakticky všechny nárazové testy stejné a IIHS v poslední době začala dělat jeden test navíc (small overlap), takže vypovídací hodnotu mají velmi podobnou. A zdaleka ne všechna auta získávají 5 hvězd, právě v této várce testů NCAP utržilo velkou ostudu pět aut o kterých se redakce nezmiňuje (Logan MCV, Smart fortwo, Smart forfour, Mini, Corsa), přičemž některá doslova vybouchla v nárazovém testu (Logan) a některá na 5* nedosáhla právě kvůli nárazovému testu (Corsa, Forfour, Cooper).
      Mondeo/Fusion testem IIHS small overlapem už prošlo.
      [odkaz]
      • 30 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 04.12.2014  10:11

        « Re: Re: NCAP

        Pro Mini je to docela problém... tedy ne že by pro ostatní nebyl, ale přece jen u Loganu je na to člověk víc připraven :-)
        • 30 Reagovat !

          foto Gvick2

          Gvick2 04.12.2014  10:19

          « Re: Re: Re: NCAP

          Ano, u Logana si asi každý řekne "za ty peníze....". U prémie je to docela "vořech", ale ani ta Corsa si to za rámeček nedá, zvláště v situaci kdy největší soupeři (Fiesta, Polo, Clio) to mají za pět.
          • 31 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 04.12.2014  10:23

            « Re: NCAP

            Pro Opel to není první problémek... Sintra kvůli tomu myslím skončila. Corsa je ale jiná, to je nosný model...
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 04.12.2014  10:38

              « Re: Re: NCAP

              Sintra byla ve skutečnosti předělaný Chevrolet Venture resp. zkrácené verze koncernového dua Chevrolet /Pontiac Transport.

              A třeba zadní kotouče a destičky ze Sintry pasují i na moje Alero >:D
    • 21 Reagovat !

      foto hikeen

      hikeen 04.12.2014  10:02

      « Re: NCAP

      IIHS už samozřejmě testovala Ford Fusion, který už se tam dva roky prodává....

      [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto Gvick2

        Gvick2 04.12.2014  15:26

        « Re: Re: NCAP

        Ano, a vzhledem k tomu, že je to globální model, tak Mondeo by mělo být stejné.
    • 11 Reagovat !

      foto nebezpecnavosa

      nebezpecnavosa 04.12.2014  10:03

      « Re: NCAP

      A až to pustí proti tanku, tak zjistí, že ani to prošlé IIHS nevyhovuje a bude to třeba oranžové. Žádné dokonale bezpečné auto nikdy nebude.
    • 01 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 04.12.2014  10:51

      « Re: NCAP

      Nevím, na kolik je Mondeo shodné s Fusion (Fusion už v testu byl, prodává se tam roky), ale tenhle Passat by se v USA neměl prodávat, takže ho těžko otestují.

      Jen hlupák by si mohl myslet, že ho pět hvězd vždy a všude ochrání. Je jen otázkou, kde je ta hranice, kdy si řekneme, už to stačí. Na co se zaměřují, bude zřejmě dáno statistikami nehod. Bohužel pro nás, řidič bude ten největší zdroj problémů (proto ta pozornost věnovaná elektronickým chůvám).
      • 30 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 04.12.2014  12:20

        « Re: Re: NCAP

        Jistě, proto se taky pracuje na tom, jak řidiče úplně eliminovat. ;-) U toho ale už být nemusím. S jistým procentem nebezpečí se musí počítat úplně u všeho. Denně absolvuješ milión činností, milión situací, kdy se můžeš zabít nebo zabít někoho druhého. Jakmile za sebe člověk přestane být zodpovědný, přestane přemýšlet a spolehne se jen na techniku, je konec.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 04.12.2014  14:40

          « Re: Re: Re: NCAP

          Riziko úplně eliminovat nejde. A souhlasím s tím, že automatizace neudělá lepší řidiče. Otázkou však je, jestli je schopnost řídit mechanického oře pro člověka podstatná. Jestli to posune lidstvo špatným směrem, když ponecháme přesun z místa na místo na strojích. Také bys mohl říct, že je konec, jakmile se začneš spoléhat na dostupnost jídla v obchodech. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Ja-Prvni-123

            Ja Prvni 123 04.12.2014  22:16

            « Re: Re: Re: Re: NCAP

            No.. ale to je KONEC!
            Pak stačí, že nasněží.. nepřivezou rohlíky... a třetí den budou první vraždy z hladu.
            :-P

            Můj dědeček říkával "přijde doba a přežije ten, kdo si dokáže chytit, zabít a vyvrhnout králíka..."
            A to byl moudrej pán.
            ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 05.12.2014  01:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: NCAP

              >:D Také si myslím, že není na škodu umět vybudovat přístřešek, rozdělat oheň a chytit si večeři. Pointa byla, že se lidé vzdali důležitějších schopností, než dobře řídit auto. A většina si s tím neláme hlavu.

              Soustavně se snažíme si zjednodušit život. Jen nám nikdy nesmí dojít překážky k překonávání.
    • 01 Reagovat !

      foto pargi

      pargi 04.12.2014  12:06

      « Re: NCAP

      No není to krásné, jak je dnes bezpečné jezdit autem? Navíc zrovna ten tvůj IIHS test, který, opravdu ukáže, jak na tom auta v globále jsou; víš, jaké je procento nehod, kdy auto najede přímo do nedeformovatelné překážky čtvrtinou předku? No vidíš, je to prostě jen další laboratorní test, ze kterého se v podstatě nedá udělat žádný všeobjímající závěr o bezpečnosti aut :-!
      • 10 Reagovat !

        foto Choochoo

        Choochoo 04.12.2014  12:13

        « Re: NCAP

        Tak zrovna tento test byl zaveden prave proto, ze ta 1/4 je prave nejcastejsi presah pri narazu.
        • 01 Reagovat !

          foto pargi

          pargi 04.12.2014  12:37

          « Re: NCAP

          Tak jsem si prošel poslední 2 roční zprávy Hloubkové analýzy dopravních nehod a nic, co by i jen naznačovalo, že nějaká 1/4 je nejčastější přesah při nárazu (navíc čelním do nedeformovatelné překážky). Je to prostě jen laboratorní test a zajímavé výsledky z něho.
          • 20 Reagovat !

            foto Choochoo

            Choochoo 04.12.2014  14:56

            « Re: Re: NCAP

            Prohlášení IIHS: "Téměř všechny nové vozy si vedou dobře v ostatních zkouškách testujících dopad čelního nárazu, které jsou prováděny pod záštitou Institutu a federální vlády, ale přesto vidíme každoročně 10 000 lidí umírat při čelním nárazu", říká prezident institutu Adrian Lund. "Hlavní příčinou těchto tragédií jsou dopravní nehody typu Small overlap. Tento nový testovací program vychází z několikaleté analýzy reálných čelních nárazů, které simuluje v našem zkušebním prostředí tak, abychom zjistili, v jakých případech dojde k vážnému zranění cestujících a jak zdokonalit konstrukci vozidel, aby tyto cestující lépe chránila. Podle našeho názoru se jedná o další krok ke zlepšení ochrany v případě čelního nárazu.
  • 32 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 04.12.2014  10:07

    Lidi,

    kašlete na hvězdy NCAP, nebo IIHS. Kupujte SUV - ty jsou bezpečná, a je z nich přehled. Tedy říkala to sousedova stará. >:D :-!
  • 31 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 04.12.2014  13:03

    Tuhost?

    Nejsem odborník na kastle (garážovej jo)...ale všimli jste si, že u Pašíka se spolujezdcovy dveře posunuly a u Mondea ne? Je Mondeo pevnější a VW šetří po podvozcích a motorech i na kastli?
    • 10 Reagovat !

      foto Gvick2

      Gvick2 04.12.2014  15:28

      « Re: Tuhost?

      Já tam žádné velké rozdíly nevidím, když se podívám na video tak u dveří spolujezdce nevidím rozdíl žádný. Rozdíl vidím u střechy, ta se u Mondea mohutně "zavlnila" a u předního levého sloupku (podle zprávy v pdf na serveru NCAP šel sloupek Mondea o 5 mm dovnitř, u Passatu o 1 mm).
  • 10 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 04.12.2014  13:33

    Automat

    Zajímalo by mne vysvětlení, jak mohli hodnotit příplatkový systém u Passatu a u Mondea ne. Trošku zavádějící, zdá se mi.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 04.12.2014  14:48

      « Re: Automat

      Záleží i na tom, jak odhadnou, kolik prodaných aut bude mít daný systém. Ne zrovna exaktní metoda.

      Konkrétně u Mondea napsali: An autonomous emergency braking system is available that works from low, city-type speeds to the higher speeds typical of open-road driving. The system is not expected to meet fitment requirements so it was not included in the assessment.

      U Passatu: The optional, driver-set speed limitation system is expected to be on most cars so it was included in the assessment and met Euro NCAP's requirements for systems of this type. Likewise, 'Front Assist with City Emergency Braking' is an option that qualified for assessment. Its performance at the higher speeds typical of open-road driving was tested and found to be good.
      • 10 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 04.12.2014  15:47

        « Re: Automat

        Jo, takže ohýbání reality, klasika NCAP.
        • 10 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 04.12.2014  17:16

          « Re: Re: Automat

          Vypadá to, že pro výběr specifikace vychází z údajů výrobce, pokud jim je poskytne. Pro rok 2014 musí být daný příplatek v 50 % (bude se to postupně zvedat; konkrétně autonomní brzdění bude mít 100 % od roku 2017), aby ho započítali do konečného hodnocení. Automobilka má také možnost sponzorovat test výbavy nad rámec (což Ford očividně neudělal - sice by se to nepočítalo do hvězd, ale bylo by to tam).

          Passat tenhle systém nemá jen v Trendline (tam je za příplatek), takže je zřejmě prodejní čísla předchozí generace přesvědčily (Trendline nebude mít nadpoloviční podíl), že většina aut bude ve vyšším stupni výbavy a tedy splní podmínky.
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 04.12.2014  21:22

            « Re: Automat

            U nás Trendline zatím vůbec není...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Prostřeno se tento týden opět setkalo s výraznou osobností, která pořádně rozvířila vody. Pavel Klega (31),…

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil nejizolovanější domorodce brazilských pralesů

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil…

Pokochejte se dechberoucím pohledem na život nejizolovanějších domorodých kmenů obývajících pralesy na západě…

 

iSport.cz

Kat velmocí Mozík: Proti Kanadě a Švédsku jsme odehráli super zápasy

Kat velmocí Mozík: Proti Kanadě a Švédsku jsme…

 Diametrálně odlišná byla vystoupení obránce Vojtěcha Mozíka na Channel One Cupu a na předchozím turnaji…

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského svazu nikdy nic nechytali

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského…

Bývalý ligový brankář Jaromír Blažek se po roce a půl vrací do velkého fotbalu. Od nového roku bude trénovat…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…