Euro NCAP 2014: Hyundai i10 – Jen čtyři hvězdy

 

Nejmenší Hyundai nedosáhlo na plný počet hvězd. Na vině jsou nedostatky v ochraně cestujících a hlavně chybějící body v kategorii asistenčních systémů.

V roce 2008 odjelo Hyundai i10 z testů Euro NCAP se čtyřmi hvězdami za ochranu dospělých cestujících, stejným počtem hvězd za ochranu dětí a třemi hvězdami za ochranu chodců. V letošním roce přišla nová generace i10 o plný počet hvězd především díky úpravám pravidel, zaměřeným ještě více než v loňském roce na asistenční systémy.

Předmětem testu byl Hyundai i10 1.0 Comfort, s karosérií pětidvéřový hatchback, pohotovostní hmotností 933 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční, hlavové a kolenní airbagy a připomínání zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a základny s podpůrnou nohou) autosedačka Römer BabySafe, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX) s orientací po směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Hyundai prokázal, že poskytuje stejnou míru ochrany cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích. Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá. Při prohlídce auta však bylo zjištěno, že zadní dveře na straně nárazu plně nedoléhaly. Hodnoty po bočním nárazu na sloup poukazují na mezní ochranu oblasti hrudníku.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash). Geometrické vyhodnocení zadních sedaček indikuje ale mezní ochranu proti tomuto typu nárazu.

Euro NCAP 2014: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashAEB CityCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1488%7,594%6,683%1,948%0,00%3079%

 [555×192]

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získal i10 maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný, ale údaje z figuríny ukazují na pouze dostatečnou míru ochrany a míra zatížení šíje byla vysoká. Obě dětské figuríny byly při bočním nárazu dětskými autosedačkami dobře ochráněny před nárazem hlavy do vnitřního vybavení vozu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, a řidič má jasný přehled o jeho stavu. Dětské sedačky, pro které byl vůz navržen, lze bez problémů nainstalovat.

Euro NCAP 2014: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí21,489%675%1275%3980%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodců. Přední hrana kapoty má dobré výsledky v oblasti středu vozu, vnější oblasti už mají výsledky většinou špatné, kvůli ostrým hranám.

Povrch kapoty poskytuje dobrou nebo dostatečnou ochranu na většině svého povrchu, špatnou ochranu poskytuje v oblasti ostrých A- sloupků.

Euro NCAP 2014: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1667%3,762%6100%2671%

Asistenční systémy

Hyundai i10 je standardně vybaven systémem elektronické kontroly stability a připomínáním zapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla, které splňují nároky Euro NCAP.

Volitelnou položkou výbavy je řidičem nastavitelný omezovač rychlosti, u kterého se předpokládá, že bude součástí většiny prodaných vozů, i díky tomu splnil požadavky Euro NCAP pro tento typ asistenčního systému.

Euro NCAP 2014: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůOpuštění pruhuAEB mimo městoCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,3330,00,0756%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Na rozdíl od ostatních letos testovaných vozů, Hyundai i10 neobsahuje řadu systémů chránících proti vyjetí z pruhu nebo nárazu v koloně a proto i přes velmi dobré výsledky na 5 hvězd nedosáhl.

Euro NCAP 2014 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3079%3980%2671%756%75%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014)
2014Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Video

Euro NCAP Hyundai i10 (2014)

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web

Stejně jako v loňském roce získaly weby E15.cz a Živě.cz…

Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu

Ve Francii zemřela ve věku 94 let podnikatelka a dědička…

Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky

Německý automobilový koncern Daimler investuje miliardu…

Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru

Vedení Prahy 6 chce po magistrátu, aby vyhlásil stavební…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Hyundai Euro NCAP Minivozy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Hyundai i10: Facelift a nové bezpečnostní systémy. Poznáte ho vůbec? Hyundai i10: Facelift a nové bezpečnostní systémy. Poznáte ho vůbec?

Ještě před pařížskou premiérou si můžeme prohlédnout…

Hyundai Xcent: Indická i10 se zadečkem Hyundai Xcent: Indická i10 se zadečkem

Hyundai v Indii posiluje nám dobře známou řadu i10 druhé…

 



 
Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Včera

Kopřivnická automobilka opět dokazuje, že je připravena nabídnout i taková konstrukční řešení, která konkurence neumí a ani nemůže předložit.




Blesk.cz

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Už jste si vzali dovolenou a děti poslali k prarodičům? Destiny 2 je totiž online videohra, která se může stát…

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota, sní o miliardách od Valachové

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota,…

Vysoké školy jsou znepokojené. Ani pár dní před posledním jednání vlády, na kterém budou ministři naposledy…

 

iSport.cz

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny, přijde i o AC Milán

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny,…

Český útočník Patrik Schick si bude muset na další zápas za AS Řím počkat minimálně ještě dva týdny. AS na svém…

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic nehrozí, brání se ultras

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic…

Sparťanský národ kromě výsledkové krize řeší i průšvihy, které se dějí na tribunách. Jeden takový se stal během…

 

Reflex.cz

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely Merkelové ukazuje, proč opět vyhraje volby

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely…

Málokterý evropský politik byl v posledních letech podroben tak drtivé kritice, jako německá kancléřka Angela…