Euro NCAP 2014: Hyundai i10 – Jen čtyři hvězdy

 

Nejmenší Hyundai nedosáhlo na plný počet hvězd. Na vině jsou nedostatky v ochraně cestujících a hlavně chybějící body v kategorii asistenčních systémů.

V roce 2008 odjelo Hyundai i10 z testů Euro NCAP se čtyřmi hvězdami za ochranu dospělých cestujících, stejným počtem hvězd za ochranu dětí a třemi hvězdami za ochranu chodců. V letošním roce přišla nová generace i10 o plný počet hvězd především díky úpravám pravidel, zaměřeným ještě více než v loňském roce na asistenční systémy.

Předmětem testu byl Hyundai i10 1.0 Comfort, s karosérií pětidvéřový hatchback, pohotovostní hmotností 933 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční, hlavové a kolenní airbagy a připomínání zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a základny s podpůrnou nohou) autosedačka Römer BabySafe, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX) s orientací po směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Hyundai prokázal, že poskytuje stejnou míru ochrany cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích. Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá. Při prohlídce auta však bylo zjištěno, že zadní dveře na straně nárazu plně nedoléhaly. Hodnoty po bočním nárazu na sloup poukazují na mezní ochranu oblasti hrudníku.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash). Geometrické vyhodnocení zadních sedaček indikuje ale mezní ochranu proti tomuto typu nárazu.

Euro NCAP 2014: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashAEB CityCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1488%7,594%6,683%1,948%0,00%3079%

 [555×192]

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získal i10 maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný, ale údaje z figuríny ukazují na pouze dostatečnou míru ochrany a míra zatížení šíje byla vysoká. Obě dětské figuríny byly při bočním nárazu dětskými autosedačkami dobře ochráněny před nárazem hlavy do vnitřního vybavení vozu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, a řidič má jasný přehled o jeho stavu. Dětské sedačky, pro které byl vůz navržen, lze bez problémů nainstalovat.

Euro NCAP 2014: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí21,489%675%1275%3980%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodců. Přední hrana kapoty má dobré výsledky v oblasti středu vozu, vnější oblasti už mají výsledky většinou špatné, kvůli ostrým hranám.

Povrch kapoty poskytuje dobrou nebo dostatečnou ochranu na většině svého povrchu, špatnou ochranu poskytuje v oblasti ostrých A- sloupků.

Euro NCAP 2014: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1667%3,762%6100%2671%

Asistenční systémy

Hyundai i10 je standardně vybaven systémem elektronické kontroly stability a připomínáním zapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla, které splňují nároky Euro NCAP.

Volitelnou položkou výbavy je řidičem nastavitelný omezovač rychlosti, u kterého se předpokládá, že bude součástí většiny prodaných vozů, i díky tomu splnil požadavky Euro NCAP pro tento typ asistenčního systému.

Euro NCAP 2014: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůOpuštění pruhuAEB mimo městoCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,3330,00,0756%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Na rozdíl od ostatních letos testovaných vozů, Hyundai i10 neobsahuje řadu systémů chránících proti vyjetí z pruhu nebo nárazu v koloně a proto i přes velmi dobré výsledky na 5 hvězd nedosáhl.

Euro NCAP 2014 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3079%3980%2671%756%75%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014)
2014Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Video

Euro NCAP Hyundai i10 (2014)

Spolupracujeme s TipCars.com
Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou

Asociace českého tradičního obchodu narazila…

Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů

K růstu bitcoinu v poslední době přispívá příliv nového…

Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě

První personální změnou v současné vládě byl odchod…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Hyundai Euro NCAP Minivozy

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Hyundai i10: Facelift a nové bezpečnostní systémy. Poznáte ho vůbec? Hyundai i10: Facelift a nové bezpečnostní systémy. Poznáte ho vůbec?

Ještě před pařížskou premiérou si můžeme prohlédnout…

Hyundai Xcent: Indická i10 se zadečkem Hyundai Xcent: Indická i10 se zadečkem

Hyundai v Indii posiluje nám dobře známou řadu i10 druhé…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Tajemství jubilantky Machálkové (50): Sex v trojce se Svobodou a jeho ženou Vendulou

Tajemství jubilantky Machálkové (50): Sex v trojce…

Oblíbená zpěvačka Leona Machálková slaví 50. narozeniny. Tato umělkyně měla život plný chvil krásných, ale i…

Syn Agáty Prachařové Kryšpín: Zahraje si ve filmu s nevlastním tátou!

Syn Agáty Prachařové Kryšpín: Zahraje si ve filmu s…

Jde ve stopách svého babičky Veroniky Žilkové (55) a nevlastního otce Jakuba Prachaře (33)? Syn Agáty Prachařové…

 

iSport.cz

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin uhlídal růžový trikot

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin…

Sedmnáctou etapu Gira d'Italia ovládl po samostatném úniku v závěru francouzský cyklista Pierre Rolland z týmu…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci lidí pocházeli z jižní Evropy a byli staří 7 milionů let

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci…

Nejnovější výzkumy tvrdí, že první předchůdci člověka nepocházeli z Afriky, jak se vědci domnívali doteď, ale…