Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2014: Hyundai i10 – Jen čtyři hvězdy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Nejmenší Hyundai nedosáhlo na plný počet hvězd. Na vině jsou nedostatky v ochraně cestujících a hlavně chybějící body v kategorii asistenčních systémů.

V roce 2008 odjelo Hyundai i10 z testů Euro NCAP se čtyřmi hvězdami za ochranu dospělých cestujících, stejným počtem hvězd za ochranu dětí a třemi hvězdami za ochranu chodců. V letošním roce přišla nová generace i10 o plný počet hvězd především díky úpravám pravidel, zaměřeným ještě více než v loňském roce na asistenční systémy.

Předmětem testu byl Hyundai i10 1.0 Comfort, s karosérií pětidvéřový hatchback, pohotovostní hmotností 933 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční, hlavové a kolenní airbagy a připomínání zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a základny s podpůrnou nohou) autosedačka Römer BabySafe, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX) s orientací po směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Hyundai prokázal, že poskytuje stejnou míru ochrany cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá. Při prohlídce auta však bylo zjištěno, že zadní dveře na straně nárazu plně nedoléhaly. Hodnoty po bočním nárazu na sloup poukazují na mezní ochranu oblasti hrudníku.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash). Geometrické vyhodnocení zadních sedaček indikuje ale mezní ochranu proti tomuto typu nárazu.

Euro NCAP 2014: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashAEB CityCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1488%7,594%6,683%1,948%0,00%3079%

crashtest hyundai euroncap minivozy crashtest hyundai euroncap minivozy

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získal i10 maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný, ale údaje z figuríny ukazují na pouze dostatečnou míru ochrany a míra zatížení šíje byla vysoká. Obě dětské figuríny byly při bočním nárazu dětskými autosedačkami dobře ochráněny před nárazem hlavy do vnitřního vybavení vozu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, a řidič má jasný přehled o jeho stavu. Dětské sedačky, pro které byl vůz navržen, lze bez problémů nainstalovat.

Euro NCAP 2014: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí21,489%675%1275%3980%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodců. Přední hrana kapoty má dobré výsledky v oblasti středu vozu, vnější oblasti už mají výsledky většinou špatné, kvůli ostrým hranám.

Povrch kapoty poskytuje dobrou nebo dostatečnou ochranu na většině svého povrchu, špatnou ochranu poskytuje v oblasti ostrých A- sloupků.

Euro NCAP 2014: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1667%3,762%6100%2671%

Asistenční systémy

Hyundai i10 je standardně vybaven systémem elektronické kontroly stability a připomínáním zapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla, které splňují nároky Euro NCAP.

Volitelnou položkou výbavy je řidičem nastavitelný omezovač rychlosti, u kterého se předpokládá, že bude součástí většiny prodaných vozů, i díky tomu splnil požadavky Euro NCAP pro tento typ asistenčního systému.

Euro NCAP 2014: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůOpuštění pruhuAEB mimo městoCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,3330,00,0756%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Na rozdíl od ostatních letos testovaných vozů, Hyundai i10 neobsahuje řadu systémů chránících proti vyjetí z pruhu nebo nárazu v koloně a proto i přes velmi dobré výsledky na 5 hvězd nedosáhl.

Euro NCAP 2014 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3079%3980%2671%756%75%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014)
2014Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Avatar - Ji/Ri
17. 5. 2014 04:17
Re: k.o.
....? tohle myslíš vážně? ...ne , že? 8-s
Avatar - vabis
16. 5. 2014 23:30
k.o.
Někdo se vzdá šňůrky na plato a pár plastů (cigo) jiný nechá kiksnout svou posádku když je někdo taranuje. Nějak mě to u h.ov.naje neprekvapuje. Někdo holt dělá auta a jiný reklamu. Pět hvězd by měl být dnes již standard
Avatar - vabis
16. 5. 2014 23:29
k.o.
Někdo se vzdá šňůrky na plato a pár plastů (cigo) jiný nechá kiksnout svou posádku když je někdo taranuje. Nějak mě to u hov.naje neprekvapuje. Někdo holt dělá auta a jiný reklamu. Pět hvězd by měl být dnes již standard
Avatar - dolfi
16. 5. 2014 20:54
Číňani dosáhli na 6* a nechlubí se...
>:D
Avatar - adam007
16. 5. 2014 15:22
Bezpečnost
4* v této třídě nevidím jako něco tragického. Porovnejme starší a novou metodiku. Samozřejmě marketingově se 4* prodává hůř, než 5*.

Co mi ale nejde do hlavy je takový důraz na bezpečnostní systémy. Jasně, ABS, ESP a další fičury jsou zajímavé. Určitě je bezva, že technika se posouvá dál. Obdivuju, jak technici dokážou dát do provozu nové věci, které vypadaly jako utopie. Na druhou stranu, kdyby místo desítek tisíc za různé adamp. tempomaty, udržení jízdu v pruzích, burcující upozornění na "kafíčko", dopravní značky atd. dali řidiči finance do kurzu bezpečnosti na polygonu a naučili se předvídat a přemýšlet, bylo by na těch silnicích snad lépe. A pak by si to kafíčko v klidu na benzínce užili :-)