Diskuse

Euro NCAP 2014: Hyundai i10 – Jen čtyři hvězdy

16.5.2014

Nejmenší Hyundai nedosáhlo na plný počet hvězd. Na vině jsou nedostatky v ochraně cestujících a hlavně chybějící body v kategorii asistenčních systémů.

 

  • 21 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 16.05.2014  09:57

    hodnocení

    Ty asistenční systémy bych tomu autu nevytýkal (viz. Panda), záleží jen na tom, jak se vyspí, byť v tomto případě jim uznali i něco co by jinde třeba neuznali. Ale ta ochrana cestujících, to je už dnes u automobilky, co chce jít dopředu lehce ostuda...

    Ale tragédie to není, jen řekněme lehké zklamání...

    • 20 Reagovat !

      foto Atila-

      Atila_ 16.05.2014  10:14

      « Re: hodnocení

      Tak tohle je asi jedina trida aut, kde se da alespon trochu to ctyrhvezdickove ohodnoceni pochopit, protoze je to proste miniauto a od nej clovek nemuze cekat ochranu uplne srovnatelnou s dospelym autem. Samozrejme i tady se pet hvezd umi, ale ty ctyri nejsou takova katastrofa jako u beznych aut.
      • 33 Reagovat !

        foto adamzprahy

        adamzprahy 16.05.2014  10:38

        « Re: Re: hodnocení

        V čem jsou 4 hvězdy katastrofa? Celkové hodnocení je zkreslené o hodnocení asistenčních systémů, různých kontrolek apod. Ano ve výsledku to tedy ukazuje, že vůz co má 5 * je rozhodně bezpečnější než se 4 *, ale proč by to měla být katastrofa?

        Krásný příklad je Dacia, která se medializuje jak v testech propadla, ale při podrobném prohlédnutí výsledků se zjistí, že co se týče samotného nárazu, tak je na tom stejně jako většina ostatních v rámci třídy (čelní a boční náraz - ochrana dětí i dospělých).
        • 11 Reagovat !

          foto Kharl-ANTIDIESEL

          Kharl.ANTIDIESEL 16.05.2014  11:13

          « Re: 4 je hezký, ale 5 je LEPČÍ !!

          pět
          je
          prostě
          5* jako třeba u nejlepšího auta na světě :

          hádejte kterýho :-) [odkaz] [odkaz]

          PS: ve skutečnosti ale v testu USA NHTSA dostali 5,5*, jenže stupnice je oficiálně jen do 5ti, zaokrouhluje se to na 5 :yes:

          >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
        • 02 Reagovat !

          foto Atila-

          Atila_ 16.05.2014  13:31

          « Re: Re: Re: hodnocení

          No nevim, kdyz se podivam na vysledky treba posledni z testovanych Dacii - Sandero, tak jsem si ani pri "podrobnem prohlednuti" vysledku nemohl nepovsimnout velmi zrejmeho rozdilu mezi bezpecnosti osadky Sandera a bezpecnostni osadky jeji standardni konkurence. To oranzove telicko pri celnim narazu a hnede telicko pri narazu do sloupu je v dnesni dobe uz opravdu ponekud za pelotonem.
          Ve skutecnosti ty asistencni systemy nerkuli kontrolky nemaji zasadni vliv na hodnoceni, protoze jednak maji jen malou vahu a jednak jsou tak levne, ze je tam vyrobci proste daji. Horsi je udelat auto tak, aby obstalo v crash testu, to uz stoji penize a nektere znacky typu Dacia to stale proste neumi.
    • 30 Reagovat !

      foto Will-I-Am

      Will.I.Am 16.05.2014  11:23

      « Re: hodnocení

      Pro mě je to zklamání, čekal jsem 5 hvězd :no:
      • 11 Reagovat !

        foto adamzprahy

        adamzprahy 16.05.2014  11:46

        « Re: Re: hodnocení

        to chápu, ale v čem jsou u levných aut celkové 4 hvězdy dle nové metodiky katastrofa? :-)
        • 21 Reagovat !

          foto Ji-Ri

          Ji/Ri 16.05.2014  13:54

          « Re: Re: Re: hodnocení

          i10 není levné ve své kategorii... Pokud bych vzal dačku, tak ano, kvalita se projeví...
  • 20 Reagovat !

    foto swifter

    swifter 16.05.2014  10:19

    Tak ony 4* v roce 2014 jsou to samé jako 5* o rok zpátky

    stačí se podívat na bodové hodnocení třeba čelního nárazu. Při hmotnosti jen 933 je ovšem srovnatelný jen s vozy s hmotností do 1083 kg (Polo, rapid), pak už je v nevýhodě.
  • 43 Reagovat !

    foto NEO77

    NEO77 16.05.2014  11:19

    miniauta

    Citigo/Up je miniauto s plnym poctom hviezd:
    [odkaz]

    Tu je test i10:
    [odkaz]

    Je mi jedno ak by body i10 stratil na "pedestrian" a "safety assist", to si nalejme cisteho vina :-) Ale ochrana dospelych je o 10% horsia pri i10 ako v pripade Citigo.
    • 61 Reagovat !

      foto swifter

      swifter 16.05.2014  13:09

      « Re: miniauta

      Jasně Citigo má čelní náraz 14.2 a i10 JEN 14, no rejže no >:D
      Jenže Citigo je lehčí, takže asi tak..
  • 35 Reagovat !

    foto rokyta-p

    rokyta.p 16.05.2014  12:04

    low jako vzdy

    Z *(je) bič neupletes !
    • 33 Reagovat !

      foto Gilgit

      Gilgit 16.05.2014  13:34

      « Re: low jako vzdy

      rokyto.p, jeste porád ti nedochází ze bys mel co nejrychleji vyhledat odbornou pomoc?
    • 31 Reagovat !

      foto Ji-Ri

      Ji/Ri 16.05.2014  13:45

      « Re: low jako vzdy

      Neboli h.o.vno nenaleštíš... je to pěkné vozítko, o tom žádná... ale tady jde vidět, že to ještě není úplně ono. K tomu když ti oleze volant po pár tisících, žíznivý benzin a cena stejná nebo mírně vyšší než u konkurence... no, moc mi ta rovnice nevychází.
      PS: ...koukni se, myslím, že máš okousané podrážky od místního ratlíka... >:D >:-[]
  • 82 Reagovat !

    foto Nerez

    Nerez 16.05.2014  13:06

    Prodejte Octavky...

    Rychle všichni prodejte svoje dvojkový Octavky, vždyť mají taky jen 4*. V takové nebezpečné popelnici přece nebudete jezdit... >:-[]
    Tyhle testy se zbytečně přeceňují, obzvlášť u třídy těhle prcků, kteří toho mimo město zas tolik nenajedou.
    • 30 Reagovat !

      foto Ji-Ri

      Ji/Ri 16.05.2014  13:48

      « Re: Prodejte Octavky...

      Nesouhlasím a to zásadně. Testy jsou dělané právě v městské rychlosti. Je rozdíl, jestli z auta vylezeš jen v šoku nebo domlácený, či polámaný. Taky je rozdíl, když někoho srazíš a ten se "jen otřepe" nebo bude polámaný.... myslím, že to rozdíl je. ...
    • 32 Reagovat !

      foto Petrko

      Petrko 16.05.2014  14:15

      « Re: Prodejte Octavky...

      Nemluvě o tom co musela ta Octavia splnit na ty hvězdy tenkrát a co dneska. Možná by jich bylo míň.
  • 51 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 16.05.2014  13:28

    Král třídy

    79 % není žádná sláva, ale samozřejmě, tragédii bych z toho nedělal. Oproti Citigo je zde výhoda záclonových pytlů, které nejsou stavěné jen na EuroNCAP metodiku...

    Začínají mi připadat přehnané požadavky na elektronické ptákoviny. Vlastní zkušenost nemám, ale to, že mi auto nekafrá do řízení při každém přejetí čáry v zatáčce, mě nějak netrápí...
  • 20 Reagovat !

    foto adam007

    adam007 16.05.2014  15:22

    Bezpečnost

    4* v této třídě nevidím jako něco tragického. Porovnejme starší a novou metodiku. Samozřejmě marketingově se 4* prodává hůř, než 5*.

    Co mi ale nejde do hlavy je takový důraz na bezpečnostní systémy. Jasně, ABS, ESP a další fičury jsou zajímavé. Určitě je bezva, že technika se posouvá dál. Obdivuju, jak technici dokážou dát do provozu nové věci, které vypadaly jako utopie. Na druhou stranu, kdyby místo desítek tisíc za různé adamp. tempomaty, udržení jízdu v pruzích, burcující upozornění na "kafíčko", dopravní značky atd. dali řidiči finance do kurzu bezpečnosti na polygonu a naučili se předvídat a přemýšlet, bylo by na těch silnicích snad lépe. A pak by si to kafíčko v klidu na benzínce užili :-)
  • 10 Reagovat !

    foto dolfi

    dolfi 16.05.2014  20:54

    Číňani dosáhli na 6* a nechlubí se...

    >:D
  • 00 Reagovat !

    foto vabis

    vabis 16.05.2014  23:29

    k.o.

    Někdo se vzdá šňůrky na plato a pár plastů (cigo) jiný nechá kiksnout svou posádku když je někdo taranuje. Nějak mě to u hov.naje neprekvapuje. Někdo holt dělá auta a jiný reklamu. Pět hvězd by měl být dnes již standard
  • 00 Reagovat !

    foto vabis

    vabis 16.05.2014  23:30

    k.o.

    Někdo se vzdá šňůrky na plato a pár plastů (cigo) jiný nechá kiksnout svou posádku když je někdo taranuje. Nějak mě to u h.ov.naje neprekvapuje. Někdo holt dělá auta a jiný reklamu. Pět hvězd by měl být dnes již standard
    • 00 Reagovat !

      foto Ji-Ri

      Ji/Ri 17.05.2014  04:17

      « Re: k.o.

      ....? tohle myslíš vážně? ...ne , že? 8-s
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Ve většině světa je normální zemřelé pohřbít do země nebo spálit a urnu umístit na hřbitov. Ve filipínské…

13. komnata herce Maryšky: Prožil drsné roky, živil se jako číšník i sluha

13. komnata herce Maryšky: Prožil drsné roky, živil…

V 80. letech se s manželkou Miriam (61), sestrou herečky Gabriely Vránové (†78), rozhodli opustit vlast. Zdeněk…

 

iSport.cz

MOL Cup: Teplice vyhrály na Dukle 3:1 po hattricku Jindráčka a jsou ve čtvrtfinále

MOL Cup: Teplice vyhrály na Dukle 3:1 po hattricku…

Fotbalisté Teplic v osmifinále MOL Cupu zvítězili na hřišti pražské Dukly 3:1 díky hattricku útočníka Martina…

Rooney naposledy za Anglii: co ukázal při poctě, kterou mnozí kritizovali?

Rooney naposledy za Anglii: co ukázal při poctě,…

Reprezentační kariéru sice ukončil už loni v srpnu, teď se ale do anglického výběru ještě naposledy vrátil.…

 

Reflex.cz

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše soukromí bude taky věc veřejná

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše…

Šéfredaktor MF Dnes Jaroslav Plesl se pustil do majitele Seznamu a miliardáře Iva Lukačoviče. V reakci na kauzu…

Vivian Maierová: Neznámá chůva, jejíž úžasný fotografický talent byl objeven až po její smrti

Vivian Maierová: Neznámá chůva, jejíž úžasný…

Vivian Maierová se narodila v roce 1926 francouzské matce a rakouskému otci v New Yorku. Dětství trávila…