Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2014: Hyundai i10 – Jen čtyři hvězdy

Nejmenší Hyundai nedosáhlo na plný počet hvězd. Na vině jsou nedostatky v ochraně cestujících a hlavně chybějící body v kategorii asistenčních systémů.
Zpět na článek
16. 5. 2014 09:57
16. 5. 2014 10:14
16. 5. 2014 13:31
16. 5. 2014 13:54
16. 5. 2014 11:19
16. 5. 2014 13:09
16. 5. 2014 12:04
16. 5. 2014 15:22
16. 5. 2014 23:29
16. 5. 2014 23:30
17. 5. 2014 04:17
16. 5. 2014 09:57
hodnocení
Ty asistenční systémy bych tomu autu nevytýkal (viz. Panda), záleží jen na tom, jak se vyspí, byť v tomto případě jim uznali i něco co by jinde třeba neuznali. Ale ta ochrana cestujících, to je už dnes u automobilky, co chce jít dopředu lehce ostuda...

Ale tragédie to není, jen řekněme lehké zklamání...
Rozbalit vlákno
7
16. 5. 2014 10:14
Re: hodnocení
Tak tohle je asi jedina trida aut, kde se da alespon trochu to ctyrhvezdickove ohodnoceni pochopit, protoze je to proste miniauto a od nej clovek nemuze cekat ochranu uplne srovnatelnou s dospelym autem. Samozrejme i tady se pet hvezd umi, ale ty ctyri nejsou takova katastrofa jako u beznych aut.
16. 5. 2014 10:38
Re: hodnocení
V čem jsou 4 hvězdy katastrofa? Celkové hodnocení je zkreslené o hodnocení asistenčních systémů, různých kontrolek apod. Ano ve výsledku to tedy ukazuje, že vůz co má 5 * je rozhodně bezpečnější než se 4 *, ale proč by to měla být katastrofa?

Krásný příklad je Dacia, která se medializuje jak v testech propadla, ale při podrobném prohlédnutí výsledků se zjistí, že co se týče samotného nárazu, tak je na tom stejně jako většina ostatních v rámci třídy (čelní a boční náraz - ochrana dětí i dospělých).
16. 5. 2014 11:13
Re: hodnocení
pět
je
prostě
5* jako třeba u nejlepšího auta na světě :

hádejte kterýho :-) [odkaz] [odkaz]

PS: ve skutečnosti ale v testu USA NHTSA dostali 5,5*, jenže stupnice je oficiálně jen do 5ti, zaokrouhluje se to na 5 :yes:

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
16. 5. 2014 13:31
Re: hodnocení
No nevim, kdyz se podivam na vysledky treba posledni z testovanych Dacii - Sandero, tak jsem si ani pri "podrobnem prohlednuti" vysledku nemohl nepovsimnout velmi zrejmeho rozdilu mezi bezpecnosti osadky Sandera a bezpecnostni osadky jeji standardni konkurence. To oranzove telicko pri celnim narazu a hnede telicko pri narazu do sloupu je v dnesni dobe uz opravdu ponekud za pelotonem.
Ve skutecnosti ty asistencni systemy nerkuli kontrolky nemaji zasadni vliv na hodnoceni, protoze jednak maji jen malou vahu a jednak jsou tak levne, ze je tam vyrobci proste daji. Horsi je udelat auto tak, aby obstalo v crash testu, to uz stoji penize a nektere znacky typu Dacia to stale proste neumi.
16. 5. 2014 11:23
Re: hodnocení
Pro mě je to zklamání, čekal jsem 5 hvězd :no:
16. 5. 2014 11:46
Re: hodnocení
to chápu, ale v čem jsou u levných aut celkové 4 hvězdy dle nové metodiky katastrofa? :-)
Avatar - Ji/Ri
16. 5. 2014 13:54
Re: hodnocení
i10 není levné ve své kategorii... Pokud bych vzal dačku, tak ano, kvalita se projeví...
16. 5. 2014 10:19
Tak ony 4* v roce 2014 jsou to samé jako 5* o rok zpátky
stačí se podívat na bodové hodnocení třeba čelního nárazu. Při hmotnosti jen 933 je ovšem srovnatelný jen s vozy s hmotností do 1083 kg (Polo, rapid), pak už je v nevýhodě.
Rozbalit vlákno
0
16. 5. 2014 11:19
miniauta
Citigo/Up je miniauto s plnym poctom hviezd:
[odkaz]

Tu je test i10:
[odkaz]

Je mi jedno ak by body i10 stratil na "pedestrian" a "safety assist", to si nalejme cisteho vina :-) Ale ochrana dospelych je o 10% horsia pri i10 ako v pripade Citigo.
Rozbalit vlákno
1
16. 5. 2014 13:09
Re: miniauta
Jasně Citigo má čelní náraz 14.2 a i10 JEN 14, no rejže no >:D
Jenže Citigo je lehčí, takže asi tak..
Avatar - rokyta.p
16. 5. 2014 12:04
low jako vzdy
Z *(je) bič neupletes !
Rozbalit vlákno
2
16. 5. 2014 13:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
16. 5. 2014 13:45
Re: low jako vzdy
Neboli h.o.vno nenaleštíš... je to pěkné vozítko, o tom žádná... ale tady jde vidět, že to ještě není úplně ono. K tomu když ti oleze volant po pár tisících, žíznivý benzin a cena stejná nebo mírně vyšší než u konkurence... no, moc mi ta rovnice nevychází.
PS: ...koukni se, myslím, že máš okousané podrážky od místního ratlíka... >:D >:-[]
Avatar - Nerez
16. 5. 2014 13:06
Prodejte Octavky...
Rychle všichni prodejte svoje dvojkový Octavky, vždyť mají taky jen 4*. V takové nebezpečné popelnici přece nebudete jezdit... >:-[]
Tyhle testy se zbytečně přeceňují, obzvlášť u třídy těhle prcků, kteří toho mimo město zas tolik nenajedou.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ji/Ri
16. 5. 2014 13:48
Re: Prodejte Octavky...
Nesouhlasím a to zásadně. Testy jsou dělané právě v městské rychlosti. Je rozdíl, jestli z auta vylezeš jen v šoku nebo domlácený, či polámaný. Taky je rozdíl, když někoho srazíš a ten se "jen otřepe" nebo bude polámaný.... myslím, že to rozdíl je. ...
16. 5. 2014 14:15
Re: Prodejte Octavky...
Nemluvě o tom co musela ta Octavia splnit na ty hvězdy tenkrát a co dneska. Možná by jich bylo míň.
Avatar - twistedTSD
16. 5. 2014 13:28
Král třídy
79 % není žádná sláva, ale samozřejmě, tragédii bych z toho nedělal. Oproti Citigo je zde výhoda záclonových pytlů, které nejsou stavěné jen na EuroNCAP metodiku...

Začínají mi připadat přehnané požadavky na elektronické ptákoviny. Vlastní zkušenost nemám, ale to, že mi auto nekafrá do řízení při každém přejetí čáry v zatáčce, mě nějak netrápí...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - adam007
16. 5. 2014 15:22
Bezpečnost
4* v této třídě nevidím jako něco tragického. Porovnejme starší a novou metodiku. Samozřejmě marketingově se 4* prodává hůř, než 5*.

Co mi ale nejde do hlavy je takový důraz na bezpečnostní systémy. Jasně, ABS, ESP a další fičury jsou zajímavé. Určitě je bezva, že technika se posouvá dál. Obdivuju, jak technici dokážou dát do provozu nové věci, které vypadaly jako utopie. Na druhou stranu, kdyby místo desítek tisíc za různé adamp. tempomaty, udržení jízdu v pruzích, burcující upozornění na "kafíčko", dopravní značky atd. dali řidiči finance do kurzu bezpečnosti na polygonu a naučili se předvídat a přemýšlet, bylo by na těch silnicích snad lépe. A pak by si to kafíčko v klidu na benzínce užili :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - dolfi
16. 5. 2014 20:54
Číňani dosáhli na 6* a nechlubí se...
>:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
16. 5. 2014 23:29
k.o.
Někdo se vzdá šňůrky na plato a pár plastů (cigo) jiný nechá kiksnout svou posádku když je někdo taranuje. Nějak mě to u hov.naje neprekvapuje. Někdo holt dělá auta a jiný reklamu. Pět hvězd by měl být dnes již standard
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
16. 5. 2014 23:30
k.o.
Někdo se vzdá šňůrky na plato a pár plastů (cigo) jiný nechá kiksnout svou posádku když je někdo taranuje. Nějak mě to u h.ov.naje neprekvapuje. Někdo holt dělá auta a jiný reklamu. Pět hvězd by měl být dnes již standard
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ji/Ri
17. 5. 2014 04:17
Re: k.o.
....? tohle myslíš vážně? ...ne , že? 8-s