Euro NCAP 2015: Audi TT – Čtyři hvězdy pro kupé

 

Třetí generace Audi TT zamířila do testů Euro NCAP s uzavřenou karoserií a i přes absenci jedné hvězdy v celkovém hodnocení předvedla slušné výsledky.

Testování Audi TT přineslo několik novinek. První je dvojí testování čelního nárazu. Při testování deformace narazí automobil do překážky 40 % na straně řidiče. Jak napovídá název, při testu nárazu celé šíře narazí vůz do překážky plnou šířkou přední části vozu.

Dále byly do hodnocení ochrany dospělých zahrnuty městské AEB systémy. Naproti tomu bodové hodnocení obou typů bočních nárazů bylo spojeno do jednoho čísla.

Mimoměstské AEB systémy pak obohatily spolu se systémem sledování jízdních pruhů kategorii bezpečnostní výbavy.

Předmětem testu byl Audi TT 2.0TFSI, s karosérií kupé, výbavou Sport a pohotovostní hmotností 1230 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem na předních a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany obou věkových kategorií dětí byla instalována proti směru jízdy (pomocí základny ISOFIX) autosedačka Audi G1.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního deformačního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Audi dokázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu (novinka roku 2015) byla ochrana malé ženy na sedadle řidiče dobrá pro všechny části těla kromě hrudníku, kde byla ochrana pouze dostatečná. Audi TT při tomto typu nárazu poskytuje na sedadle předního spolujezdce téměř stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Přestože Audi nedoporučuje z bezpečnostních důvodů na zadním sedadle cestovat osobám vyšším než 145 cm, použil tým Euro NCAP 150 cm vysokou figurínu aby dostál testovacím metodám. Při testu hlava figuríny narazila do zadní strany předního sedadla, ale zranění byla lehká a ochrana vyhodnocena jako dobrá.

V testování bočního nárazu získalo TT maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Stejně si vůz vedl i v bočním nárazu na sloup.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP testovalo variantu v současnosti dostupnou ve Spojeném království, vybavenou předními sedadly z Alcantary. Tato přední sedadla poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash). Zatímco zadní sedadla v tomto případě poskytují ochranu špatnou.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých6,97,1161,200%31,281%

Ochrana dětí

Při umístění předních sedadel, které vyhovuje požadavkům na bezpečný prostor pro cestující na těchto sedadlech, není na zadních sedadlech dost místa pro instalaci dětské autosedačky. Proto byly testy provedeny s předními sedačkami posunutými dostatečně dopředu.

Na základě údajů z figurín získalo Audi TT v dynamických testech maximální počet bodů za ochranu 3letého dítěte. Obě figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat.

Některé typy dětských autosedaček nelze na zadní sedadla vůbec umístit, protože je nelze postavit dostatečně kolmo, aby byly stabilní.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí10,91255,733,668%

 [555×192]

Ochrana chodců

TT má aktivní kapotu. Audi ukázalo, že systém pracuje při široké škále rychlostí a pro různé postavy chodců. Vůz byl testován s přizvednutou kapotou. Ochrana hlav chodců byla vyhodnocena jako dobrá nebo dostatečná, s některými oblastmi mezní nebo špatné ochrany na hranách kapoty a hranách sloupků čelního skla.

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech, stejně jako přední hrana kapoty a oba získaly plný počet bodů.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců17,76629,782%

Asistenční systémy

Standardním vybavením je ESC a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti, které splňují požadavky Euro NCAP. Stejně tak je standardem připomínání zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. TT nemá systém autonomního brzdění.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,333108,364%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Součástí standardní výbavy vozu je ESC, stejně jako připomínání zapnutí bezpečnostního pásu pro všechna sedadla. Nastavitelný omezovač rychlosti je volitelný, ale předpokládá se, že bude součástí většiny prodaných TT, proto splňuje požadavky Euro NCAP. Stejně splnil požadavky i systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Pro TT není k dispozici systém autonomního brzdění.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3181%33,668%3082%864%77%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Audi TT (2015)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Právo: ANO nabídlo ČSSD vnitro Právo: ANO nabídlo ČSSD vnitro

Sociální demokracie by mohla dostat ministerstvo vnitra,…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tupá nádhera Zápisník Marka Schwarzmanna: Tupá nádhera

Jsem jediným, komu se zdá, že nejaktivnějším…

Policii se nedaří nábor nových příslušníků. Velikostí platů ji poráží armáda Policii se nedaří nábor nových příslušníků. Velikostí platů ji poráží armáda

Rozdíl v platech nastupujících vojáků a policistů je přes…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Audi Nové modely Video Sportovní Kupé

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2015: Audi TT – Čtyři hvězdy pro kupé







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

 



V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou

Dvoulitrový turbodiesel je u Audi TT klasika, stejně jako…

Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára! Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára!

Audi se snaží dále zdůraznit svoji sportovní image. Za…

 



 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Uplynulé čtvrtletí očima Františky: Tohle už nikdy více!

Uplynulé čtvrtletí očima Františky: Tohle už nikdy více!

Módní inventura na společenských akcích zaznamenaných kreací uplynulých tří měsíců tohoto roku dává na vědomí,…

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže kvůli tomu ani spát

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže…

Nejen že natočil film, který ji navždy proslavil, ale také byl ženatý s její sestrou. Není divu, že hvězda…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům: fronta a nervy!

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům:…

Česká biatlonistka Gabriela Koukalová kvůli zranění a olympijské nejistotě na dlouhé měsíce zmizela z očí svých…

 

Reflex.cz

Cesta trpaslíka Ovčáčka na Hrad a nikdy zpátky aneb Dojemné shledání malého a velkého Jirky

Cesta trpaslíka Ovčáčka na Hrad a nikdy zpátky aneb…

„Většinou řežu hlavu Miloši Zemanovi nebo Jiřímu Ovčáčkovi a dávám ji na jiné tělo.“ To je věta, kterou vám…

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…