Euro NCAP 2015: Audi TT – Čtyři hvězdy pro kupé

 

Třetí generace Audi TT zamířila do testů Euro NCAP s uzavřenou karoserií a i přes absenci jedné hvězdy v celkovém hodnocení předvedla slušné výsledky.

Testování Audi TT přineslo několik novinek. První je dvojí testování čelního nárazu. Při testování deformace narazí automobil do překážky 40 % na straně řidiče. Jak napovídá název, při testu nárazu celé šíře narazí vůz do překážky plnou šířkou přední části vozu.

Dále byly do hodnocení ochrany dospělých zahrnuty městské AEB systémy. Naproti tomu bodové hodnocení obou typů bočních nárazů bylo spojeno do jednoho čísla.

Mimoměstské AEB systémy pak obohatily spolu se systémem sledování jízdních pruhů kategorii bezpečnostní výbavy.

Předmětem testu byl Audi TT 2.0TFSI, s karosérií kupé, výbavou Sport a pohotovostní hmotností 1230 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem na předních a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany obou věkových kategorií dětí byla instalována proti směru jízdy (pomocí základny ISOFIX) autosedačka Audi G1.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního deformačního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Audi dokázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu (novinka roku 2015) byla ochrana malé ženy na sedadle řidiče dobrá pro všechny části těla kromě hrudníku, kde byla ochrana pouze dostatečná. Audi TT při tomto typu nárazu poskytuje na sedadle předního spolujezdce téměř stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Přestože Audi nedoporučuje z bezpečnostních důvodů na zadním sedadle cestovat osobám vyšším než 145 cm, použil tým Euro NCAP 150 cm vysokou figurínu aby dostál testovacím metodám. Při testu hlava figuríny narazila do zadní strany předního sedadla, ale zranění byla lehká a ochrana vyhodnocena jako dobrá.

V testování bočního nárazu získalo TT maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Stejně si vůz vedl i v bočním nárazu na sloup.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP testovalo variantu v současnosti dostupnou ve Spojeném království, vybavenou předními sedadly z Alcantary. Tato přední sedadla poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash). Zatímco zadní sedadla v tomto případě poskytují ochranu špatnou.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých6,97,1161,200%31,281%

Ochrana dětí

Při umístění předních sedadel, které vyhovuje požadavkům na bezpečný prostor pro cestující na těchto sedadlech, není na zadních sedadlech dost místa pro instalaci dětské autosedačky. Proto byly testy provedeny s předními sedačkami posunutými dostatečně dopředu.

Na základě údajů z figurín získalo Audi TT v dynamických testech maximální počet bodů za ochranu 3letého dítěte. Obě figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat.

Některé typy dětských autosedaček nelze na zadní sedadla vůbec umístit, protože je nelze postavit dostatečně kolmo, aby byly stabilní.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí10,91255,733,668%

 [555×192]

Ochrana chodců

TT má aktivní kapotu. Audi ukázalo, že systém pracuje při široké škále rychlostí a pro různé postavy chodců. Vůz byl testován s přizvednutou kapotou. Ochrana hlav chodců byla vyhodnocena jako dobrá nebo dostatečná, s některými oblastmi mezní nebo špatné ochrany na hranách kapoty a hranách sloupků čelního skla.

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech, stejně jako přední hrana kapoty a oba získaly plný počet bodů.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců17,76629,782%

Asistenční systémy

Standardním vybavením je ESC a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti, které splňují požadavky Euro NCAP. Stejně tak je standardem připomínání zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. TT nemá systém autonomního brzdění.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,333108,364%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Součástí standardní výbavy vozu je ESC, stejně jako připomínání zapnutí bezpečnostního pásu pro všechna sedadla. Nastavitelný omezovač rychlosti je volitelný, ale předpokládá se, že bude součástí většiny prodaných TT, proto splňuje požadavky Euro NCAP. Stejně splnil požadavky i systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Pro TT není k dispozici systém autonomního brzdění.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3181%33,668%3082%864%77%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Audi TT (2015)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
Zdroj: Euro NCAP
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2015: Audi TT – Čtyři hvězdy pro kupé







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou

Dvoulitrový turbodiesel je u Audi TT klasika, stejně jako…

Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára! Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára!

Audi se snaží dále zdůraznit svoji sportovní image. Za…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…