Euro NCAP 2015: Audi TT – Čtyři hvězdy pro kupé

 

Třetí generace Audi TT zamířila do testů Euro NCAP s uzavřenou karoserií a i přes absenci jedné hvězdy v celkovém hodnocení předvedla slušné výsledky.

Testování Audi TT přineslo několik novinek. První je dvojí testování čelního nárazu. Při testování deformace narazí automobil do překážky 40 % na straně řidiče. Jak napovídá název, při testu nárazu celé šíře narazí vůz do překážky plnou šířkou přední části vozu.

Dále byly do hodnocení ochrany dospělých zahrnuty městské AEB systémy. Naproti tomu bodové hodnocení obou typů bočních nárazů bylo spojeno do jednoho čísla.

Mimoměstské AEB systémy pak obohatily spolu se systémem sledování jízdních pruhů kategorii bezpečnostní výbavy.

Předmětem testu byl Audi TT 2.0TFSI, s karosérií kupé, výbavou Sport a pohotovostní hmotností 1230 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem na předních a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany obou věkových kategorií dětí byla instalována proti směru jízdy (pomocí základny ISOFIX) autosedačka Audi G1.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního deformačního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Audi dokázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu (novinka roku 2015) byla ochrana malé ženy na sedadle řidiče dobrá pro všechny části těla kromě hrudníku, kde byla ochrana pouze dostatečná. Audi TT při tomto typu nárazu poskytuje na sedadle předního spolujezdce téměř stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Přestože Audi nedoporučuje z bezpečnostních důvodů na zadním sedadle cestovat osobám vyšším než 145 cm, použil tým Euro NCAP 150 cm vysokou figurínu aby dostál testovacím metodám. Při testu hlava figuríny narazila do zadní strany předního sedadla, ale zranění byla lehká a ochrana vyhodnocena jako dobrá.

V testování bočního nárazu získalo TT maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Stejně si vůz vedl i v bočním nárazu na sloup.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP testovalo variantu v současnosti dostupnou ve Spojeném království, vybavenou předními sedadly z Alcantary. Tato přední sedadla poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash). Zatímco zadní sedadla v tomto případě poskytují ochranu špatnou.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých6,97,1161,200%31,281%

Ochrana dětí

Při umístění předních sedadel, které vyhovuje požadavkům na bezpečný prostor pro cestující na těchto sedadlech, není na zadních sedadlech dost místa pro instalaci dětské autosedačky. Proto byly testy provedeny s předními sedačkami posunutými dostatečně dopředu.

Na základě údajů z figurín získalo Audi TT v dynamických testech maximální počet bodů za ochranu 3letého dítěte. Obě figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat.

Některé typy dětských autosedaček nelze na zadní sedadla vůbec umístit, protože je nelze postavit dostatečně kolmo, aby byly stabilní.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí10,91255,733,668%

 [555×192]

Ochrana chodců

TT má aktivní kapotu. Audi ukázalo, že systém pracuje při široké škále rychlostí a pro různé postavy chodců. Vůz byl testován s přizvednutou kapotou. Ochrana hlav chodců byla vyhodnocena jako dobrá nebo dostatečná, s některými oblastmi mezní nebo špatné ochrany na hranách kapoty a hranách sloupků čelního skla.

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech, stejně jako přední hrana kapoty a oba získaly plný počet bodů.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců17,76629,782%

Asistenční systémy

Standardním vybavením je ESC a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti, které splňují požadavky Euro NCAP. Stejně tak je standardem připomínání zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. TT nemá systém autonomního brzdění.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,333108,364%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Součástí standardní výbavy vozu je ESC, stejně jako připomínání zapnutí bezpečnostního pásu pro všechna sedadla. Nastavitelný omezovač rychlosti je volitelný, ale předpokládá se, že bude součástí většiny prodaných TT, proto splňuje požadavky Euro NCAP. Stejně splnil požadavky i systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Pro TT není k dispozici systém autonomního brzdění.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3181%33,668%3082%864%77%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Audi TT (2015)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš: Krčálova rezignace byla jediným možným řešením Babiš: Krčálova rezignace byla jediným možným řešením

Rezignace ministra práce a sociálních věcí Petra Krčála…

V centru Prahy se zřítila část budovy. Hasiči vyprostili tři lidi, další hledají V centru Prahy se zřítila část budovy. Hasiči vyprostili tři lidi, další hledají

V rekonstruovaném domě v Mikulandské ulici v centru Prahy…

Liberalizaci se nebráníme, rizikem jsou však spekulanti, říká šéf Českých drah Pavel Krtek Liberalizaci se nebráníme, rizikem jsou však spekulanti, říká šéf Českých drah Pavel Krtek

České dráhy se nebrání liberalizaci železničního trhu,…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Audi Nové modely Video Sportovní Kupé

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2015: Audi TT – Čtyři hvězdy pro kupé







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire

Placatou Škodu z počátku 70. let si většina z nás…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 



V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou

Dvoulitrový turbodiesel je u Audi TT klasika, stejně jako…

Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára! Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára!

Audi se snaží dále zdůraznit svoji sportovní image. Za…

 



 
Škoda Kodiaq GT: Už i Škodovka má SUV kupé! Představují jej první snímky

Škoda Kodiaq GT: Už i Škodovka má SUV kupé! Představují jej první snímky

Dnes 11:30

Velké SUV Škoda Kodiaq dostane také sličnější a sportovněji střiženou variantu kupé. Dokazují to tyto obrázky vozu Kodiaqu GT, vyráběného čínskou společností Shanghai-Volkswagen.




Blesk.cz

Vlaďka Erbová s dětmi a přítelem v exotickém ráji. Lidi z nich šílí! Tohle jejího ex nepotěší

Vlaďka Erbová s dětmi a přítelem v exotickém ráji.…

Zaslouženou dovolenou si v Dominikánské republice užívá Vlaďka Erbová (37) s přítelem Michalem Gulašim (31) a…

Tvoje tvář má známý hlas zná další jméno: Nova nasadila svou vlastní hvězdu

Tvoje tvář má známý hlas zná další jméno: Nova…

Velké proměny, skvělá hudební čísla, oblíbené české hvězdy v rolích světových, ale i tuzemských ikon populární…

 

iSport.cz

Tour de France ONLINE: Po volnu cyklisty trápí první horská etapa

Tour de France ONLINE: Po volnu cyklisty trápí první…

Peloton cyklistické Tour de France dnes čeká po pondělním dnu volna první horská prověrka. Desátá etapa se…

Nové dresy na ligu: Sparta venku v bílém, Plzeň přidala límeček

Nové dresy na ligu: Sparta venku v bílém, Plzeň…

Start české fotbalové sezony se blíží, už v pátek vypukne Fortuna liga utkáním Dukly s Viktorií Plzeň. Kluby…

 

Reflex.cz

Ministryně Jana Maláčová: Úřednice s prestižními školami a zastánkyně užší integrace EU

Ministryně Jana Maláčová: Úřednice s prestižními…

Novou ministryní práce a sociálních věcí bude Jana Maláčová. Jenom pár dní po vyslovení důvěry druhé vládě…

Stál jste tam jak malá mokrá nudle! Schwarzenegger vyčetl Trumpovi jednání s Putinem

Stál jste tam jak malá mokrá nudle! Schwarzenegger…

Hvězda akčních filmů a bývalý americký guvernér Arnold Schwarzenegger se opřel do chování prezidenta USA Donalda…