Diskuse

Euro NCAP 2015: Lancia Ypsilon – Jen dvě hvězdy, začala hořet

2.12.2015

Lancia Ypsilon letos prošla faceliftem a kvůli tomu si po letech vyzkoušela nárazové zkoušky Euro NCAP. Moc se nepředvedla.

 

  • 40 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 02.12.2015  12:32

    Vzhledem k tomu,

    že Lancii čeká útlum výroby a pak zřejmě likvidace, tak to Fiat asi ani moc netrápí.
    • 43 Reagovat !

      foto Individualita

      Individualita 02.12.2015  12:47

      « Re: Vzhledem k tomu,

      Jo, co na tom že pár lidí uhoří >:D
      • 02 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 02.12.2015  12:49

        « Re: Re: Vzhledem k tomu,

        >:D >:D >:D NO, drsný. Navíc po pohledu na listopadové výsledky v USA asi fiat moc důvodu k radosti nemá. Osobáky pokles 22% proti 11/2014. Slušnýý >:D
        • 20 Reagovat !

          foto zlysoused

          zlysoused 02.12.2015  12:55

          « Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

          Celkový růst FCA v USA oproti listopadu 2014 o 3%. GM o 2% a Ford o 0,3%. Jo takže slušný, opět zvýšení tržního podílu. ;-)
          • 03 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 02.12.2015  13:01

            « Re: Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

            Nebýt Jepu a mizernýho 1% RAM, maj všude pokles, takže se směj, ale směješ se špatně >:D

            Už i 200 došeldech no, spolu s tradičně úspěšným Dartem fakt hodně silná sestava osobáků, japonci , koejci i GM už se třesou strachy >:D

            A podívej se na chevrolet colorado a jeho boom a co v tomhle segementu má FCA. Velký kulový >:-[]
            • 20 Reagovat !

              foto zlysoused

              zlysoused 02.12.2015  13:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

              Jo Bariku, to je problém tvých komentů a předpovědí. Pořád jen nebýt toho a nebýt tamtoho, tak mám pravdu. Zatímco FCA od vstupu Fiatu do Chrysleru v USA stále roste a zvyšuje svůj tržní podíl navzdory tvým předpovědím.
              • 12 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 02.12.2015  15:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

                Pokud mam postavený úspěch JEN A POUZE na SUV a pikapech, tak je to hodně krákozraké a je to přesně to, nač us značky dojely. Je to jen otázka času.

                A v čistě v těch cars, tedy osobákách tedy FCA v USA opravdu neválí a v listopadu teda už vůbec ne.....
            • 30 Reagovat !

              foto Joab

              Joab 02.12.2015  13:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

              Přesně tak, nebejt toho že rostou, tak by určitě klesali. Matláci.
              • 03 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 02.12.2015  15:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

                Zajímej se o to co roste a co klesá >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Individualita

            Individualita 02.12.2015  13:12

            « Re: Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

            Čísla neznám, ale kdo zvyšuje tržní podíl? Ten který roste o 2% z např. 3mil vozidel, nebo ten co roste o 3% z např. 0,5mil vozidel? ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 02.12.2015  13:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

              Spíš ten, kdo roste o 3%.
              • 00 Reagovat !

                foto Individualita

                Individualita 02.12.2015  13:29

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

                Nevíme o jak velký koláč se jedná, ale jeden roste o 60tis aut a druhý o 15tis aut. Z teoretického koláče 10mil aut při stagnaci ostatních značek je to nárůst podílu o 0,37%u GM a 0,11% u FCA. A čím víc budeš započítávat růstů ostatních značek, tím menší podíl na trhu FCA bude mít. Snad jsem to nepodělal :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto zlysoused

                  zlysoused 02.12.2015  13:40

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

                  V tvém modelovém případu máš pravdu. Tržní podíl zvýší oba, ale ten větší hráč o víc. Jinak ano, závisí to na vývoji celkového trhu.
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 02.12.2015  13:51

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

                  Podělal. Základní poučka je strašně jednoduchá. Trh roste o x%. Pokud jedna značka roste o y větší než x, pak roste její tržní podíl. Pokud roste o y menší než x, pak její tržní podíl klesá, bez ohledu na absolutní čísla.

                  Ve tvém případě může tržní podíl obou růst, nebo obou klesat, nebo může tomu se 3% růst a tomu se 2% klesat, pokud trh roste třeba o 2,5%. Nikdy ale nemůže nastat to, že by ten se 2% zvyšoval tržní podíl a ten se 3% ztrácel.

                  PS: tržní podíl je podíl, tj. je to hodnota v procentech... v tom si snad rozumíme.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Individualita

                    Individualita 02.12.2015  15:25

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

                    No ano i ne. Z celkového počtu prodaných aut na tom trhu máš jeden rok jako koncern nějaké procento z trhu a druhý rok taky nějaké procento. I když jsi druhý rok prodal o něco víc než ten první, podíl na trhu může být menší.

                    Ale to je vlastně o ničem, chce to ta US čísla :-)
                    • 12 Reagovat !

                      foto kundalini-it

                      kundalini_it 02.12.2015  17:36

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

                      stačí hledat na netu :-)
                      podíl na trhu USA 1-10/14:
                      GM: 17,7%
                      FCA: 12,6%

                      USA 1-10/15:
                      GM: 17,7%
                      FCA: 12,8%

                    • 00 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 02.12.2015  21:42

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

                      Pořád platí ta moje poučka. Prodal jsi o 5% víc a trh stoupl o 6% - tvůj tržní podíl se zmenšil. Trh stoupl o 4% - tvůj podíl se zvětšil. Bez ohledu na absolutní čísla.
            • 00 Reagovat !

              foto zlysoused

              zlysoused 02.12.2015  13:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

              Ten, kdo roste o 3%, za předpokladu, že jsou na trhu jenom oni dva. Jinak to záleží na tom, jak se celkově vyvíjí trh.
          • 20 Reagovat !

            foto TeeJay

            TeeJay 02.12.2015  13:29

            « Re: Re: Re: Re: Vzhledem k tomu,

            Za 11 měsíců má FCA nárůst 6,8 %, což je nejlepší výsledek z velkých koncernů. Že to zachraňuje hlavně Jeep a Ram je ale pravda. I když nárůst Chrysleru je taky slušný.
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 02.12.2015  16:04

        « Re: Re: Vzhledem k tomu,

        No to můžeš uhořet v každým autě. Nejbezpečnější seš v dieselu nebo v autě na plyn s prázdnou benzínovou nádrží ;-)
  • 36 Reagovat !

    foto Aladeen

    Aladeen 02.12.2015  14:14

    To by nebola Lancia

    To by nebola Lancia, keby nezačala horieť. Riziko úrazu plameňom je pri Lancii aj tak malé, pretože to by musela byť najprv pojazdná, aby mohla niekde nabúrať. >:-[]
    • 12 Reagovat !

      foto euro89

      euro89 02.12.2015  23:03

      « Re: To by nebola Lancia

      Kolikpak jsi, rozumbrado, těch Lancii měl? :-!
  • 10 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 02.12.2015  14:24

    Seicento style

    Tak to je ostudný výsledek...hlavně by mě zajímalo, zda chystají svolávačku na již prodané vozy.
    • 20 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 02.12.2015  16:07

      « Re: Seicento style

      Myslíš, že budou dělat svolávačku kvůli tomu, že při bouračce může chytit? To může chytit každý auto, ty jako konstruktér můžeš jen minimalizovat riziko, ale vyloučit, že se něco neschruje tak, že auto chytne nemůžeš.
      • 00 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 02.12.2015  17:39

        « Re: Re: Seicento style

        Když kvůli tomu chystají i změny ve výrobě, pak je rozhodně na místě i svolávačka již vyrobených vozidel.
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 03.12.2015  09:09

          « Re: Re: Re: Seicento style

          V průběhu výroby každého modelu proběhne mraky úprav v procesu výroby i designu některých dílů a svolávačka se kvůli tomu svolává velice zřídka. Takže ani tady bych žádnou nečekal.
    • 11 Reagovat !

      foto megacruiser

      megacruiser 02.12.2015  22:01

      « Re: Seicento style

      Neviděl bych výsledek tak černě. Kabina zůstala stabilní, neprolomila se střecha ani podlaha. Btw. v Seicentu jezdím 6 let, do města ideální auto. A že to není tank se super pasivní bezpečností? Zase má vysokou bezpečnost aktivní, což považuji za mnohem důležitější. Z dnešních bezpečných aut není přes malá okna a dvojité silné A sloupky vůbec vidět, takže sice jsou bezpečná, ale zase mnohem víc bourají. Btw. paradoxně znám člověka, který se hodně drsně vyboural v Seicentu, šel i přes střechu a vylezl jen s oděrkami. Seicento na odpis. Naproti tomu rodina známých bourala v Meganu (tehdy nejbezpečnějším autě) a na zadních sedadlech jedno dítě mrtvé a jedno těžce zraněné. A to pouze sjeli do příkopu. Je to celé asi hlavně o štěstí - koho mají pověsit, ten se neutopí...
    • 11 Reagovat !

      foto euro89

      euro89 02.12.2015  23:15

      « Re: Seicento style

      Kvůli zkratované baterce? Nedělal bych z toho bulvárního nadpisu takovou tragédii. Jakkoliv si o Ypsilonce myslím své a dle mého to není auto, které by zasloužilo logo Lancia, tak výsledek Euro NCAP testu nemá u mě žádnou váhu. Životní prostor posádky zůstal neporušen, hodnocení "nutného zla" v podobě různých asistentů stejně jako náraz do krypla, kterej bude přebíhat na červenou, mi je ukradenej. A jestliže vyzkratovaná baterka zapálila brzdovou kapalina, tak věřím tomu, že půjde o skutečně velkou náhodu, která by se mohla stát i u jiných aut. Pochybuji, že kdyby k tomu došlo při testování auta v továrně ještě před spuštěním výroby, že by to neupravili. Prostě zrovna u tohodle kusu byla smůla, že se to stalo během testu Euro NCAP a pak se to u dalších stovek nehod stát nemusí.
      • 10 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 03.12.2015  07:16

        « Re: Re: Seicento style

        No, v zásadě souhlasím. Přijde mi to víc legrační, tenhle článek, než že by avizoval nějaké drama.
        Přesně jak píšeš.
        A přitom by stačilo naučit software rozlišit, že na autě probíhá crash-test a vypnout elektriku, nebo tak něco.
        ;-)

        Nesouhlasím jen s tím, že Ypsilonka není Lancia. Je, a krásná. Píšu na blogu své zážitky s Lancií letos v Římě - a veskrze pozitivní. Z mého pohledu je věčná škoda jen to, že je jediná.
        :-(
  • 12 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 02.12.2015  14:39

    No, jestli fakt horela...

    Tak ji snad predelaji.
    Neverim tomu, ze je jim to jedno.
    A obecne nemuze byt duvod-kdyz 500 je v pohode.
    • 00 Reagovat !

      foto ericn

      ericn 02.12.2015  17:14

      « Re: No, jestli fakt horela...

      No jde o to jestli se to při současné produkci vůbec vyplatí, navíc se víceméně prodává rozumně asi jen v Itálii... ;-)
      • 02 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 02.12.2015  18:17

        « Re: Re: No, jestli fakt horela...

        No, a to vadí?

        Myslím, že i v Itálii chtějí mít auta OK.

        ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto ericn

          ericn 02.12.2015  18:42

          « Re: Re: Re: No, jestli fakt horela...

          JJ to netvrdím, jen to, že Lancia (bohužel) už leta strádá a stojí v podstatě jen na jednom, tomto modelu. Tak jestli má smysl ještě něco upravovat, bude to stát peníze ;-)
  • 11 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 02.12.2015  15:46

    Myslíte, že by to tak dopadlo aj v roku 2011?

    Fiat 500 získal v roku 2007 5 hviezdičiek a Ford Ka o rok neskôr 4 hviezdičky. Myslíte, že už v 2011 by Ypsilon dopadol tak biedne, alebo sa to až teraz zhoršilo?

    Ešte pre zaujímavosť predajné čísla tejto trojky za rok 2014:

    Fiat 500: 180 403 (po nábehu v roku 2008: 177 680) údaje bez U.S. trhu
    Lancia Ypsilon: 61 396 (na začiatku v 2011: 61 474)
    Ford Ka: 52 854 (na začiatku v 2009: 108 342)
    Výroba Ka-čka je už zrejme ukončená, na vlakoch stretávam len 500-ky a Ypsilony
  • 09 Reagovat !

    foto mozgog

    mozgog 02.12.2015  18:51

    Dobře jim tak.

    Tenhle * si nikdo normální nekoupí, a těm co v tom jezdí to přeju. Maj co chtěj.
  • 20 Reagovat !

    foto white-label

    white label 02.12.2015  21:47

    ...Jen dvě hvězdy, začala hořet...

    Chtěl bych poděkovat redakci za báječný tip na vánoční dárek pro tchýni... >:D >:-[] ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 02.12.2015  21:49

      « Re: ...Jen dvě hvězdy, začala hořet...

      už hořela, když jsem do ní nastupoval...

      ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 03.12.2015  18:49

        « Re: Re: ...Jen dvě hvězdy, začala hořet...

        Myslíš do tchýně... :-O :*) >:D
    • 20 Reagovat !

      foto Fotosoutez-Moje-auto-cz

      Fotosoutěž Moje auto.cz 03.12.2015  07:14

      « Re: ...Jen dvě hvězdy, začala hořet...

      Upozorňuju, že reklamace za případně nevznícený vůz se nepřijímají. ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Známý tanečník zemřel při nehodě: Před smrtí poslal fanouškům děsivý vzkaz

Známý tanečník zemřel při nehodě: Před smrtí poslal…

Tanečník Robert Anker (†27) z kanadské skupiny Diversity zemřel při autonehodě. Tento umělec se dostal do…

Zpěvák Michal Prokop (70) ruší koncerty: V nemocnici zápasí se zápalem plic

Zpěvák Michal Prokop (70) ruší koncerty: V nemocnici…

Ruší koncerty! Michal Prokop leží se zápalem plic v jedné z pražských nemocnic. „To se tak prostě někdy stane,“…

 

iSport.cz

Nový zájemce o Necida. Přesun do Utrechtu je blízko, píší Nizozemci

Nový zájemce o Necida. Přesun do Utrechtu je blízko,…

Budoucnost reprezentačního útočníka Tomáše Necida se vyjasňuje. O vytáhlého forvarda, který patří tureckému…

Vedeme ligu, ne, smál se hrdina Baroš. Góly za Baník jsou emotivnější

Vedeme ligu, ne, smál se hrdina Baroš. Góly za Baník…

Přišel na hřiště půlhodinku před koncem zápasu. Očekávaný každým, kdo zápas sledoval. Stav zápasu byl v tu…

 

Reflex.cz

Babišovy nahrávky nejsou trestným činem

Babišovy nahrávky nejsou trestným činem

Policie odložila trestní oznámení, které Andrej Babiš podal ve věci tajně pořízených nahrávek jeho dohod o…

Muž zapomněl pod stromem v Berlíně kilo zlata a 3500 euro. Opravoval si tam kolo

Muž zapomněl pod stromem v Berlíně kilo zlata a 3500…

Příběh, kterému se ani nechce věřit, se odehrál ve čtvrtek v berlínské čtvrti Neukölln. Jeden muž tam měl menší…