2.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2015: Opel Astra – Pět hvězd i pro novou generaci

 

Testovací figuríny ukázaly u nové generace Opelu Astra převážně adekvátní ochranu posádky než vyloženě dobrou.

Mezi naposledy zveřejněnými výsledky nárazových testů Euro NCAP je i hodnocení Opelu Astra. Nová generace tohoto modelu dosáhla na plný počet pěti hvězd, který je ostatně v segmentu kompaktních aut standardem.

Nová Astra navázala na hodnocení předchůdce. Také minulá generace Astry získala v roce 2009 pět hvězd. Procentuální hodnocení crash testu je však kvůli přísnějším normám nižší než před lety. Ochrana posádky je totiž spíše přiměřená než dobrá.

Nárazové zkoušky se zúčastnila Astra s levostranným řízením s benzinovou čtrnáctistovkou pod kapotou. Výsledky se vztahují na všechny prodávané verze Astry, ať už se znaky Opelu, nebo s logem britského Vauxhallu.

Testovaný vůz s pohotovostní hmotností 1.240 kilogramů byl vybaven bezpečnostními pásy s přepínači a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech. Vpředu nechyběly přední, boční a hlavové airbagy, vzadu byly jen hlavové nafukovací vaky. Auto disponovalo také brzdovým asistentem pro jízdu ve vyšší rychlosti, omezovačem rychlosti a asistentem pro jízdu v pruzích. Všechny tyto prvky jsou pro Astru dodávány na přání.

Video

Ochrana dospělých

Kabina Astry zůstala po čelním nárazu stabilní. Hodnoty naměřené na figurínách ukázaly dobrou ochranu v oblasti kolen a stehenních kostí, a to jak u řidiče, tak u spolujezdce. V oblasti hrudníku byla ochrana hodnocena jako přiměřená. Prakticky stejných výsledků Astra dosáhla v nárazu plnou šířkou vozidla, tak jen částí přídě. Podobná úroveň ochrany je podle provedených zkoušek poskytovaná různě vysokým osobám sedícím v různých pozicích.

 [555×192]

V případě bočního nárazu se ukázala dobrá ochrana cestujících ve všech kritických partiích jejich těl, a to jak při klasickém bočním nárazu, tak při závažnějším nárazu do sloupu. Astra však byla penalizována za to, že se dveře na straně nárazu otevřely. Opel v tuto chvíli vyšetřuje, proč k tomu došlo.

Vyzkoušeli jsme: Opel Astra K 1.6 CDTI – Golfe, máme problém!

Hlavové opěrky pak posádku dobře chrání před poraněním krční páteře. Astra sice nabízí automatický brzdový asistent fungující i v nízkých rychlostech, který pomáhá snížit riziko poranění krční páteře, jelikož ale není standardem, nebyl hodnocen.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
TestČelní – deformaceČelní – celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,47,515,52,5032,986%

Ochrana dětí

V hodnocení ochrany dětí do 18 měsíců obdržela Astra plný počet bodů. U figurín dětí do tří let byly zaznamenány tlakové síly působící na krční páteř, proto byla ochrana těchto dětí označena jako přiměřená. Při bočním nárazu zůstaly figuríny dětí ve svých skořepinách, což minimalizovalo kontakt těla s částmi kabiny.

Euro NCAP dále zjistil, že všechny typy zádržných systémů, pro něž je Astra navržena, je možné správně nainstalovat. Airbag spolujezdce je pro případ použití autosedačky uložené proti směru jízdy možné vypnout, informace o funkčnosti je řidiči zřetelně sdělena.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 – Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1210,271241,284%

Ochrana chodců

Mnohé vozy ztrácí v ochraně chodců body, ne však Opel. Přestože Astra nemá aktivní kapotu, je ochrana chodců převážně dobrá, a to v oblasti nárazníku, hrany kapoty i samotné kapoty. Nebezpečné jsou pro chodce jako již tradičně dolní části A sloupků.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 – Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců18663083%

Asistenční systémy

Moderní bezpečnostní výbava je v nižší střední třídě standardem, Astra tak bodovala i na poli bezpečnostních asistentů. Euro NCAP očekává, že se automatický systém brzdění, omezovač rychlosti i asistent pro jízdu v pruzích objeví ve většině prodaných vozů, a tak je organizace zahrnula do celkového hodnocení. Funkčnost automatického brzdění byla hodnocena jako adekvátní.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 – Asistenční systémy
 Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem 
 bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33311,59,875%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Od nového Opelu Astra se očekávalo, že dosáhne na plné hodnocení pěti hvězd, přičemž tato očekávání vůz naplnil. Hodně se Astře dařilo v oblasti ochrany chodců, prakticky všechny části přídě auta chodce chrání dobře. V čelním nárazu byla ochrana posádky v oblasti hrudníku hodnocena jako přiměřená. Jediným problémem tak bylo otevření dveří při jednom z bočních nárazů. Opel se už ale touto skutečností zabývá a hodlá ji napravit.

Euro NCAP 2015 – Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky32,986%41,284%3083%9,875%83,90%
Počet hvězd*****
Spolupracujeme s TipCars.com
Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně? Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně?

Andrej Babiš, šéf hnutí ANO a bývalý majitel Agrofertu se…

Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec

Po středečním teroristickém útoku v Londýně není nutné…

Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová

Legenda českého animovaného filmu Krteček zažívá…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016) Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016)

Opel Astra K je už desátou poválečnou generací…

Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI – Tříválcový duel Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI – Tříválcový duel

Nejprodávanější auto na českém trhu dostalo tříválec.…

 



 
Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Dnes 12:50

Vyzkoušeli nový Opel Insignia Grand Sport. Lze mu vytknout máloco, něco ale přece.




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…