2.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2015: Opel Astra – Pět hvězd i pro novou generaci

 

Testovací figuríny ukázaly u nové generace Opelu Astra převážně adekvátní ochranu posádky než vyloženě dobrou.

Mezi naposledy zveřejněnými výsledky nárazových testů Euro NCAP je i hodnocení Opelu Astra. Nová generace tohoto modelu dosáhla na plný počet pěti hvězd, který je ostatně v segmentu kompaktních aut standardem.

Nová Astra navázala na hodnocení předchůdce. Také minulá generace Astry získala v roce 2009 pět hvězd. Procentuální hodnocení crash testu je však kvůli přísnějším normám nižší než před lety. Ochrana posádky je totiž spíše přiměřená než dobrá.

Nárazové zkoušky se zúčastnila Astra s levostranným řízením s benzinovou čtrnáctistovkou pod kapotou. Výsledky se vztahují na všechny prodávané verze Astry, ať už se znaky Opelu, nebo s logem britského Vauxhallu.

Testovaný vůz s pohotovostní hmotností 1.240 kilogramů byl vybaven bezpečnostními pásy s přepínači a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech. Vpředu nechyběly přední, boční a hlavové airbagy, vzadu byly jen hlavové nafukovací vaky. Auto disponovalo také brzdovým asistentem pro jízdu ve vyšší rychlosti, omezovačem rychlosti a asistentem pro jízdu v pruzích. Všechny tyto prvky jsou pro Astru dodávány na přání.

Video

Ochrana dospělých

Kabina Astry zůstala po čelním nárazu stabilní. Hodnoty naměřené na figurínách ukázaly dobrou ochranu v oblasti kolen a stehenních kostí, a to jak u řidiče, tak u spolujezdce. V oblasti hrudníku byla ochrana hodnocena jako přiměřená. Prakticky stejných výsledků Astra dosáhla v nárazu plnou šířkou vozidla, tak jen částí přídě. Podobná úroveň ochrany je podle provedených zkoušek poskytovaná různě vysokým osobám sedícím v různých pozicích.

 [555×192]

V případě bočního nárazu se ukázala dobrá ochrana cestujících ve všech kritických partiích jejich těl, a to jak při klasickém bočním nárazu, tak při závažnějším nárazu do sloupu. Astra však byla penalizována za to, že se dveře na straně nárazu otevřely. Opel v tuto chvíli vyšetřuje, proč k tomu došlo.

Vyzkoušeli jsme: Opel Astra K 1.6 CDTI – Golfe, máme problém!

Hlavové opěrky pak posádku dobře chrání před poraněním krční páteře. Astra sice nabízí automatický brzdový asistent fungující i v nízkých rychlostech, který pomáhá snížit riziko poranění krční páteře, jelikož ale není standardem, nebyl hodnocen.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
TestČelní – deformaceČelní – celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,47,515,52,5032,986%

Ochrana dětí

V hodnocení ochrany dětí do 18 měsíců obdržela Astra plný počet bodů. U figurín dětí do tří let byly zaznamenány tlakové síly působící na krční páteř, proto byla ochrana těchto dětí označena jako přiměřená. Při bočním nárazu zůstaly figuríny dětí ve svých skořepinách, což minimalizovalo kontakt těla s částmi kabiny.

Euro NCAP dále zjistil, že všechny typy zádržných systémů, pro něž je Astra navržena, je možné správně nainstalovat. Airbag spolujezdce je pro případ použití autosedačky uložené proti směru jízdy možné vypnout, informace o funkčnosti je řidiči zřetelně sdělena.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 – Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1210,271241,284%

Ochrana chodců

Mnohé vozy ztrácí v ochraně chodců body, ne však Opel. Přestože Astra nemá aktivní kapotu, je ochrana chodců převážně dobrá, a to v oblasti nárazníku, hrany kapoty i samotné kapoty. Nebezpečné jsou pro chodce jako již tradičně dolní části A sloupků.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 – Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců18663083%

Asistenční systémy

Moderní bezpečnostní výbava je v nižší střední třídě standardem, Astra tak bodovala i na poli bezpečnostních asistentů. Euro NCAP očekává, že se automatický systém brzdění, omezovač rychlosti i asistent pro jízdu v pruzích objeví ve většině prodaných vozů, a tak je organizace zahrnula do celkového hodnocení. Funkčnost automatického brzdění byla hodnocena jako adekvátní.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 – Asistenční systémy
 Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem 
 bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33311,59,875%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Od nového Opelu Astra se očekávalo, že dosáhne na plné hodnocení pěti hvězd, přičemž tato očekávání vůz naplnil. Hodně se Astře dařilo v oblasti ochrany chodců, prakticky všechny části přídě auta chodce chrání dobře. V čelním nárazu byla ochrana posádky v oblasti hrudníku hodnocena jako přiměřená. Jediným problémem tak bylo otevření dveří při jednom z bočních nárazů. Opel se už ale touto skutečností zabývá a hodlá ji napravit.

Euro NCAP 2015 – Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky32,986%41,284%3083%9,875%83,90%
Počet hvězd*****
Spolupracujeme s TipCars.com
Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády

Česká republika by se z Afghánistánu stahovat neměla,…

Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku

Technologie, na které stojí virtuální měny typu bitcoin,…

ODS a Starostové srovnali v Senátu síly ODS a Starostové srovnali v Senátu síly

Senátoři Ivo Valenta a Ladislav Faktor přešli do klubu…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí

Také jste jako malí imitovali zvuk monopostů Formule 1?…

Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

 






 
Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Dnes 00:01

Supersport se čtyřmi kruhy ve znaku prošel faceliftem. Kromě několika pozměněných křivek má i výkonnější motor. Naštěstí je to pořád atmosférický desetiválec.




Blesk.cz

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka Jena se střídá jedno drama za druhým

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka…

Jen, jak si nově říká Jan Nedvěd, vypouští do světa nový singl a videoklip Stoupáš. Ve spletitém příběhu nechybí…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 1:2. Králem utkání se stal Hanzl, vystřelil výhru

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 1:2. Králem utkání se…

Hokejisté Litvínova zvítězili v předehrávce 24. kola extraligy v pražské O2 areně nad vedoucí Spartou 2:1 a…

SESTŘIH: Real Madrid - Plzeň 2:1. Český mistr trápil giganta

SESTŘIH: Real Madrid - Plzeň 2:1. Český mistr trápil giganta

Lekce od úřadujících šampionů, jak mnozí čekali, se nekonala. Fotbalisté Plzně prohráli na půdě Realu Madrid…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní zpráv za volantem nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…