2.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2015: Opel Astra – Pět hvězd i pro novou generaci

 

Testovací figuríny ukázaly u nové generace Opelu Astra převážně adekvátní ochranu posádky než vyloženě dobrou.

Mezi naposledy zveřejněnými výsledky nárazových testů Euro NCAP je i hodnocení Opelu Astra. Nová generace tohoto modelu dosáhla na plný počet pěti hvězd, který je ostatně v segmentu kompaktních aut standardem.

Nová Astra navázala na hodnocení předchůdce. Také minulá generace Astry získala v roce 2009 pět hvězd. Procentuální hodnocení crash testu je však kvůli přísnějším normám nižší než před lety. Ochrana posádky je totiž spíše přiměřená než dobrá.

Nárazové zkoušky se zúčastnila Astra s levostranným řízením s benzinovou čtrnáctistovkou pod kapotou. Výsledky se vztahují na všechny prodávané verze Astry, ať už se znaky Opelu, nebo s logem britského Vauxhallu.

Testovaný vůz s pohotovostní hmotností 1.240 kilogramů byl vybaven bezpečnostními pásy s přepínači a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech. Vpředu nechyběly přední, boční a hlavové airbagy, vzadu byly jen hlavové nafukovací vaky. Auto disponovalo také brzdovým asistentem pro jízdu ve vyšší rychlosti, omezovačem rychlosti a asistentem pro jízdu v pruzích. Všechny tyto prvky jsou pro Astru dodávány na přání.

Video

Ochrana dospělých

Kabina Astry zůstala po čelním nárazu stabilní. Hodnoty naměřené na figurínách ukázaly dobrou ochranu v oblasti kolen a stehenních kostí, a to jak u řidiče, tak u spolujezdce. V oblasti hrudníku byla ochrana hodnocena jako přiměřená. Prakticky stejných výsledků Astra dosáhla v nárazu plnou šířkou vozidla, tak jen částí přídě. Podobná úroveň ochrany je podle provedených zkoušek poskytovaná různě vysokým osobám sedícím v různých pozicích.

 [555×192]

V případě bočního nárazu se ukázala dobrá ochrana cestujících ve všech kritických partiích jejich těl, a to jak při klasickém bočním nárazu, tak při závažnějším nárazu do sloupu. Astra však byla penalizována za to, že se dveře na straně nárazu otevřely. Opel v tuto chvíli vyšetřuje, proč k tomu došlo.

Vyzkoušeli jsme: Opel Astra K 1.6 CDTI – Golfe, máme problém!

Hlavové opěrky pak posádku dobře chrání před poraněním krční páteře. Astra sice nabízí automatický brzdový asistent fungující i v nízkých rychlostech, který pomáhá snížit riziko poranění krční páteře, jelikož ale není standardem, nebyl hodnocen.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
TestČelní – deformaceČelní – celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,47,515,52,5032,986%

Ochrana dětí

V hodnocení ochrany dětí do 18 měsíců obdržela Astra plný počet bodů. U figurín dětí do tří let byly zaznamenány tlakové síly působící na krční páteř, proto byla ochrana těchto dětí označena jako přiměřená. Při bočním nárazu zůstaly figuríny dětí ve svých skořepinách, což minimalizovalo kontakt těla s částmi kabiny.

Euro NCAP dále zjistil, že všechny typy zádržných systémů, pro něž je Astra navržena, je možné správně nainstalovat. Airbag spolujezdce je pro případ použití autosedačky uložené proti směru jízdy možné vypnout, informace o funkčnosti je řidiči zřetelně sdělena.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 – Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1210,271241,284%

Ochrana chodců

Mnohé vozy ztrácí v ochraně chodců body, ne však Opel. Přestože Astra nemá aktivní kapotu, je ochrana chodců převážně dobrá, a to v oblasti nárazníku, hrany kapoty i samotné kapoty. Nebezpečné jsou pro chodce jako již tradičně dolní části A sloupků.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 – Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců18663083%

Asistenční systémy

Moderní bezpečnostní výbava je v nižší střední třídě standardem, Astra tak bodovala i na poli bezpečnostních asistentů. Euro NCAP očekává, že se automatický systém brzdění, omezovač rychlosti i asistent pro jízdu v pruzích objeví ve většině prodaných vozů, a tak je organizace zahrnula do celkového hodnocení. Funkčnost automatického brzdění byla hodnocena jako adekvátní.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 – Asistenční systémy
 Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem 
 bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33311,59,875%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Od nového Opelu Astra se očekávalo, že dosáhne na plné hodnocení pěti hvězd, přičemž tato očekávání vůz naplnil. Hodně se Astře dařilo v oblasti ochrany chodců, prakticky všechny části přídě auta chodce chrání dobře. V čelním nárazu byla ochrana posádky v oblasti hrudníku hodnocena jako přiměřená. Jediným problémem tak bylo otevření dveří při jednom z bočních nárazů. Opel se už ale touto skutečností zabývá a hodlá ji napravit.

Euro NCAP 2015 – Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky32,986%41,284%3083%9,875%83,90%
Počet hvězd*****
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Ukradená Astra se vrátila zpět ke svému majiteli. Zachránila jej konektivní služba Ukradená Astra se vrátila zpět ke svému majiteli. Zachránila jej konektivní služba

Systémy konektivity nemusí být nápomocny jen ve chvílích,…

Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016) Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016)

Opel Astra K je už desátou poválečnou generací…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…