Testovací figuríny ukázaly u nové generace Opelu Astra převážně adekvátní ochranu posádky než vyloženě dobrou.
Mezi naposledy zveřejněnými výsledky nárazových testů Euro NCAP je i hodnocení Opelu Astra. Nová generace tohoto modelu dosáhla na plný počet pěti hvězd, který je ostatně v segmentu kompaktních aut standardem.
Nová Astra navázala na hodnocení předchůdce. Také minulá generace Astry získala v roce 2009 pět hvězd. Procentuální hodnocení crash testu je však kvůli přísnějším normám nižší než před lety. Ochrana posádky je totiž spíše přiměřená než dobrá.
Nárazové zkoušky se zúčastnila Astra s levostranným řízením s benzinovou čtrnáctistovkou pod kapotou. Výsledky se vztahují na všechny prodávané verze Astry, ať už se znaky Opelu, nebo s logem britského Vauxhallu.
Testovaný vůz s pohotovostní hmotností 1.240 kilogramů byl vybaven bezpečnostními pásy s přepínači a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech. Vpředu nechyběly přední, boční a hlavové airbagy, vzadu byly jen hlavové nafukovací vaky. Auto disponovalo také brzdovým asistentem pro jízdu ve vyšší rychlosti, omezovačem rychlosti a asistentem pro jízdu v pruzích. Všechny tyto prvky jsou pro Astru dodávány na přání.
Video
Ochrana dospělých
Kabina Astry zůstala po čelním nárazu stabilní. Hodnoty naměřené na figurínách ukázaly dobrou ochranu v oblasti kolen a stehenních kostí, a to jak u řidiče, tak u spolujezdce. V oblasti hrudníku byla ochrana hodnocena jako přiměřená. Prakticky stejných výsledků Astra dosáhla v nárazu plnou šířkou vozidla, tak jen částí přídě. Podobná úroveň ochrany je podle provedených zkoušek poskytovaná různě vysokým osobám sedícím v různých pozicích.
+
V případě bočního nárazu se ukázala dobrá ochrana cestujících ve všech kritických partiích jejich těl, a to jak při klasickém bočním nárazu, tak při závažnějším nárazu do sloupu. Astra však byla penalizována za to, že se dveře na straně nárazu otevřely. Opel v tuto chvíli vyšetřuje, proč k tomu došlo.
Hlavové opěrky pak posádku dobře chrání před poraněním krční páteře. Astra sice nabízí automatický brzdový asistent fungující i v nízkých rychlostech, který pomáhá snížit riziko poranění krční páteře, jelikož ale není standardem, nebyl hodnocen.
Euro NCAP 2015: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
Test
Čelní – deformace
Čelní – celá šíře
Boční
Whiplash
AEB city
Celkem
Jednotky
body
body
body
body
body
body
%
Ochrana dospělých
7,4
7,5
15,5
2,5
0
32,9
86%
Ochrana dětí
V hodnocení ochrany dětí do 18 měsíců obdržela Astra plný počet bodů. U figurín dětí do tří let byly zaznamenány tlakové síly působící na krční páteř, proto byla ochrana těchto dětí označena jako přiměřená. Při bočním nárazu zůstaly figuríny dětí ve svých skořepinách, což minimalizovalo kontakt těla s částmi kabiny.
Euro NCAP dále zjistil, že všechny typy zádržných systémů, pro něž je Astra navržena, je možné správně nainstalovat. Airbag spolujezdce je pro případ použití autosedačky uložené proti směru jízdy možné vypnout, informace o funkčnosti je řidiči zřetelně sdělena.
Euro NCAP 2015: Kategorie 2 – Ochrana dětí
Test
18měsíční dítě
3leté dítě
Bezpečnostní výbava
Upevnění
Celkem
Jednotky
body
body
body
body
body
%
Ochrana dětí
12
10,2
7
12
41,2
84%
Ochrana chodců
Mnohé vozy ztrácí v ochraně chodců body, ne však Opel. Přestože Astra nemá aktivní kapotu, je ochrana chodců převážně dobrá, a to v oblasti nárazníku, hrany kapoty i samotné kapoty. Nebezpečné jsou pro chodce jako již tradičně dolní části A sloupků.
Euro NCAP 2015: Kategorie 3 – Ochrana chodců
Test
Hlava
Pánev
Nohy
Celkem
Jednotky
body
body
body
body
%
Ochrana chodců
18
6
6
30
83%
Asistenční systémy
Moderní bezpečnostní výbava je v nižší střední třídě standardem, Astra tak bodovala i na poli bezpečnostních asistentů. Euro NCAP očekává, že se automatický systém brzdění, omezovač rychlosti i asistent pro jízdu v pruzích objeví ve většině prodaných vozů, a tak je organizace zahrnula do celkového hodnocení. Funkčnost automatického brzdění byla hodnocena jako adekvátní.
Euro NCAP 2015: Kategorie 4 – Asistenční systémy
Omezovač rychl.
Stabilizační systém
Připomínač pásů
Jízdní pruhy
AEB Interurban
Celkem
body
body
body
body
body
body
%
Asistenční systémy
1,3
3
3
1
1,5
9,8
75%
Celkový výsledek: Pět hvězd
Od nového Opelu Astra se očekávalo, že dosáhne na plné hodnocení pěti hvězd, přičemž tato očekávání vůz naplnil. Hodně se Astře dařilo v oblasti ochrany chodců, prakticky všechny části přídě auta chodce chrání dobře. V čelním nárazu byla ochrana posádky v oblasti hrudníku hodnocena jako přiměřená. Jediným problémem tak bylo otevření dveří při jednom z bočních nárazů. Opel se už ale touto skutečností zabývá a hodlá ji napravit.
Volkswagen Brouk posloužil coby technický základ řadě výrobcům sportovních či neobvyklých vozidel. Jedním z nich bylo také dynamicky tvarované něco jako MPV.
Všichni víme, že Valentýn je pouze veliké marketingové pozlátko mající za cíl prodat nám květiny, bonboniéry či…
Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti
Soubory cookies nám pomáhají řídit obsah stránky a reklamy tak, aby maximálně vyhovovaly Vašim představám. Nastavení můžete kdykoliv změnit v zápatí pomocí odkazu cookies.